Nieuwe TV-Box voor Odido

  • 16 October 2023
  • 39 reacties
  • 933 Bekeken


Toon eerste reactie

39 reacties

Hallo,

Ook ik heb dit zelfde probleem en krijg de melding sluit je nieuwe tv box aan.
Bij het bellen van 0800 0092 krijg je te horen dat de wacht tijd meer dan 15 minuten bedraagt. 
Top geregeld, denk je fijn voetbal te kijken met vrienden.

Ik heb gewoon de standaard router er nog aan hangen en de tv box al geprobeerd te resetten.

Wat een waardeloze communicatie want klaarblijkelijk zijn dit issues die verwacht zijn, anders hadden we deze melding niet gehad.
 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Lexie2, ik kan geen diensten crediteren als er vervolgens geen gebruik van gemaakt wordt en de dienst opgezegd wordt. Dan zou je elke maand moeten aankloppen om de vergoeding aan te vragen, dan zal ik hier intern een melding van maken. 

De maanden hiervoor kon het ook. Wanneer er in de toekomst weer iets niet goed gaat bij Odido, wil ik kunnen overstappen. Simpelweg om de reden, dat dit probleem zo moeizaam opgelost wordt.

De 'coulance' bestaat volgens mij trouwens uit een sigaar uit eigen doos. Andere bestaande klanten krijgen veel meer korting wanneer een nieuw abonnement wordt afgesloten.

Reputatie 7
Badge +6

@roy1221 Welke router heb je precies? De Draytek en Huawei zijn inmiddels verouderd en hebben soms wat moeite met de overstap naar het nieuwe TV-platform. Een moderator kan deze voor je omruilen. Dat geldt ook voor de TV-box, mocht het toch niet werken.

@roy1221 Welke router heb je precies? De Draytek en Huawei zijn inmiddels verouderd en hebben soms wat moeite met de overstap naar het nieuwe TV-platform. Een moderator kan deze voor je omruilen. Dat geldt ook voor de TV-box, mocht het toch niet werken.

Ik heb inderdaad nog een Draytek router.

Reputatie 7
Badge +6

@roy1221 Het kan helpen om hem een fabrieksreset te geven, maar dan ben je wel eventuele eigen instellingen kwijt. Je kunt ook proberen om de TV-box op poort 1 of 2 aan te sluiten en opnieuw op te starten. De Draytek laten omruilen raad ik sowieso aan, maar dan kun je ondertussen hopelijk toch TV kijken.

Heb ik gedaan (op 300), ik had ook iptv 640 eerst. Vervolgens wilde de box een update downloaden, en blijft nu gangen op een welkom scherm. 

Titel: "Je krijgt T-Mobile TV"

"We zijn druk bezig met een update zodat jij het nieuwe T-Mobile tv ontvangt...."

Hier blijft de box nu al uren op hangen. Oplossing? Factory reset?

Vast dank!

Reputatie 7
Badge +6

@BramR Heb je de TV-box op een poort met VLAN 300 gezet of in je LAN-netwerk? Het eerste is sterk af te raden, omdat de TV-box dan zonder beveiliging (firewall) openbaar op internet vindbaar is. Wat betreft de update: dit zou niet zo lang moeten duren. Ik zou 'm gewoon even van de stroom halen en opnieuw aansluiten en kijken wat ‘ie dan doet. Hopelijk start hij dan wel goed door. Er waren eerder wat problemen met het omzetten van dit type TV-boxen. Mocht dat niet helpen en je hebt nog een oude Entone-box, dan zou ik aan een moderator vragen of deze omgeruild kan worden. De nieuwe is bovendien een stuk sneller.

Reputatie 1

Hey @Justintime2, goed dat je hiervoor aan de bel trekt.

Kan je mij iets duidelijker uitleggen wat er precies aan de hand is? Dan ga ik mijn best doen om dit voor je op te lossen! 

 

 

Ik heb het zelf allemaal opgelost door de helpdesk te bellen. 

Wat ik belachelijk vind, dat jullie welke een naam heeft die beter bij een kinderdagverblijf past.....maar dat ter zijde. 

Een tv Box hebben uitstaan welke niet met een  update kan omgaan en dat jullie gewoon ons vier dagen zonder tv laat zitten. Dit met kleinere kinderen in het weekend. Ze hebben jullie verafschuwt.... 

Jullie weten dondersgoed waar en bij wie welke box uit staat. Had dat van te voren gemeld en daar actie op ondernomen. ...... Dan had je service geleverd. Nu heb, en dat had ik al bij de naamswijziging een hele nare smaak in mijn mond.... 

We gaan de concurrentie maar weer eens in de gaten houden. 

@roy1221 Het kan helpen om hem een fabrieksreset te geven, maar dan ben je wel eventuele eigen instellingen kwijt. Je kunt ook proberen om de TV-box op poort 1 of 2 aan te sluiten en opnieuw op te starten. De Draytek laten omruilen raad ik sowieso aan, maar dan kun je ondertussen hopelijk toch TV kijken.

 

Ik heb de verschillende poorten al geprobeerd, maar bij beide de zelfde melding

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Justintime2, goed dat je hiervoor aan de bel trekt.

Kan je mij iets duidelijker uitleggen wat er precies aan de hand is? Dan ga ik mijn best doen om dit voor je op te lossen! 

 

Hi @roy1221, als het goed is heb jij al een Zyxel T-50 in huis liggen, klopt dit? Ik heb je wel direct een nieuwe TV Box opgestuurd. Ik zag dat je nog een oude Entone Kamai hebt die op het oude platform zit. Dan zou het opgelost moeten zijn! 

@TMTV  Iets te vroeg gejuicht. NPO1, NPO2 en NPO3 doen het wel, maar de andere zenders niet. De guide wordt ook niet geladen en bij het switchen van zenders wordt steeds de errorcode 132116 getoond.

Ik ben wel ingelogd: bij de instellingen wordt het juiste TV-klantnummer getoond.

Als ik mijn Fritzbox vervang door de oude Huawei-router werkt de tv-box wel ok.

Bij de instellingen zie ik dat het ip-adres van de tv-box dan begint met 192.168 terwijl dat bij de Fritzbox 10.95 is. Iemand enig idee hoe ik de Amino tv-box werkend kan krijgen achter mijn Fritxbox?

Reputatie 7
Badge +5

Excuus voor de gemiste kans om je sneller te helpen @Justintime2! Top dat je er bellend met mijn collega's uit bent gekomen. Hopelijk hebben de kinderen alsnog een goed weekend gehad en kunnen ze nu weer genieten van de televisie!

Goede vraag @RinusR! Je kunt hiervoor inderdaad zelf een afstandsbediening aanschaffen. Je kunt zelf het beste de zoektocht doen of checken of iemand anders hier een goede tip heeft. Alle universele afstandsbedieningen moeten werken. Zoek er dus vooral één uit die aan jouw wensen voldoet! 

Reputatie 7
Badge +6

@jpdrost Hoe heb je de Fritzbox nu ingesteld? Een aparte poort met VLAN 640 werkt niet meer. Als je DSL hebt, moet je kiezen voor het T-Mobile Thuis DSL-profiel. Als dat niet zichtbaar is, controleer dan of je Fritzbox up-to-date is. Heb je glasvezel, dan volstaat VLAN 300 op de WAN-poort en kun je de TV-box aansluiten op een gewone LAN-poort.

Reageer