Sticky

Nieuw bij Odido TV: Mediabox

  • 27 November 2023
  • 642 reacties
  • 47530 Bekeken
Nieuw bij Odido TV: Mediabox

Toon eerste reactie

642 reacties

Reputatie 7
Badge +8

@swaen13977 @geaaart Het klopt dat nog niet alle knoppen werken. Dit wordt meegenomen in een volgende firmware versie. De input/source knop werkt inderdaad ook niet, maar hier ben ik nog achteraan! De nieuwe firmwaree versies worden automatisch naar de Mediabox gepushed. Je hoeft verder niks te doen dan de updates te laten installeren.😊

Reputatie 2

@Demi van Odido de input knop werkt bij mij wel.

Heb versie 7154.03.00_1.1

@Demi van Odido Dank je wel.

Overigens prima ontvanger👍

Reputatie 7
Badge +8

Hi allemaal, wat betreft het pairing issue. We zijn erachter dat de afstandsbediening absoluut niet ontkoppeld of reset mag worden. Dit lijkt ervoor te zorgen dat de Bluetooth functie niet meer werkt en niet meer gekoppeld kan worden. Het probleem is verder in onderzoek. Houd de known issues lijst in de openingspost goed in de gaten.

@Demi van Odido de input knop werkt bij mij wel.

Heb versie 7154.03.00_1.1

Hier werkt input (bron) knop ook.

(Philips tv)

Versie 7154.03.01_1.1

Reputatie 7
Badge +8

@peter-keetfm Het lijkt erop dat na ontkoppeling de functie als het ware verdwijnt. We onderzoeken nu hoe dit eigenlijk mogelijk is dat dit uberhaupt kan gebeuren. Ze zijn er in ieder geval druk mee bezig! De bestelling van de nieuwe afstandsbediening wordt momenteel nog verwerkt in ons distributiecenter. Zodra deze daar ook verstuurd is, heb je deze binnen paar dagen in huis. 

Om een niet werkende afstandsbediening weer werkend te krijgen heeft @René Etten Een oplossing.

Bedankt Rene.👍

 

Reputatie 2

 

@Bvansteyn Dat is wel gek! Kan het eventueel aan de batterijen liggen? Ik heb je in ieder geval voor de zekerheid een nieuwe ab gestuurd. Je ontvangt deze zo snel mogelijk in huis!

Ja, batterijen zijn nog prima. Dank alvast!

Reputatie 7
Badge +8

@Macksku Zodra de update beschikbaar is, ontvang je deze automatisch op de Mediabox. Soms wil een herstart dan ook nog helpen om de update te pushen, mocht je deze niet gelijk krijgen. 

@Jan Kees Dank je wel voor het doorsturen van jouw constatering! Ik heb het doorgezet naar ons tv team om dit met het geluid verder te laten onderzoeken. Ook heb ik meteen een nieuwe AB toegestuurd. Hopelijk hoef je deze niet steeds opnieuw te koppelen.

Reputatie 5

@Hummy62 Ik heb een nieuwe voor je besteld! 

@soepkip67 Klopt inderdaad, wordt nog aan gewerkt!

@Demi van Odido Misschien dan even de known issues aanpassen, daar wordt namelijk aangegeven dat de fix voor deze knoppen aanwezig zou zijn in de nieuwste afstandsbediening update → wat helaas dus niet het geval lijkt te zijn.

Reputatie 2

@swaen13977 @geaaart Het klopt dat nog niet alle knoppen werken. Dit wordt meegenomen in een volgende firmware versie. De input/source knop werkt inderdaad ook niet, maar hier ben ik nog achteraan! De nieuwe firmwaree versies worden automatisch naar de Mediabox gepushed. Je hoeft verder niks te doen dan de updates te laten installeren.😊

Dank voor de info. Ik wacht de feb. update af. 

Reputatie 2

 

Hi allen,

Ik denk er aan om over te stappen van Ziggo naar Odido. De aanleiding is glasvezel in de straat.

Echter lees ik hier zoveel ellende m.b.t. die mediabox dat ik me sterk afvraag of dit (nu al) verstandig is. 

Zouden oude Ziggo klanten kunnen laten weten hoeveel beter of slechter de Mediabox van Odido werkt t.o.v. die van Ziggo m.b.t.:

  • Voicecontrol  - om apps en gemiste uitzendingen te openen/op te zoeken
  • Geluid - Zijn de sync problemen incidenten, of is het doorgaans ellende?
  • Gebruik Mediabox over de Wifi (bij Ziggo zit over de COAX naar de Mediabox)
  • Andere overwegingen/aandachtspunten?

Bedankt vast (en excuses voor het kapen/inhaken op deze thread 😅)

 

Ook ik kom bij Ziggo vandaan en sinds deze week overgestapt.

Je kan zeggen wat je wilt, maar het Horizon platform wat ze hebben is echt heel goed bij Ziggo.

Belangrijke overweging voor ons was beter internet en lagere prijs. TV kijken doen we toch niet zo veel.
En voor die 25euro verschil in de maand kan ik een mindere box relativeren.

Maar het valt me eigenlijk allemaal nog best mee. Het is echt niet zo erg als het lijkt.
TV is gewoon goed, en de beeldkwaliteit ook. Hoewel ik de kleuren iets te verzadigd vind ten opzichte van Ziggo.

Bij Horizon is het opname stuk echt vele malen beter ingericht qua overzicht en series linking etc.
Maar ook hier werkt het gewoon tot op heden.

En grote plus is dat de Odido box op Android draait en je gewoon je eigen apps kan instaleren.
Gebruik het nu zowel voor TV als Mediaplayer, en dat is echt wel fijn.

 

Is het wennen, jazeker. Maar dat is alles wat anders is.
Is het erg om over te stappen, Nee, heb er absoluut nog geen spijt van. (zeker niet met de nieuwe klanten korting er bij)

@Dave670 

Ik had hem ook en kon ik niet uitstellen.

 

@peter-keetfm ik heb de ab op infra rood gezet, en nu werkt idd de Netflix knop 

Maar nu is het niet meer mogelijk om de tv uit te zetten met de ab ,is het mogelijk om weer terug gegaan naar bt?

Als de afstandsbediening ontkoppel wordt van bluetooth is er geen weg terug blijkbaar.

Daarom wordt dit ook afgeraden.

Nu is het wachten op een oplossing.

Dit duurt in mijn ogen veel te lang.

Daarom gaan klanten zelf aan de slag.

Mijn advies is dan ook laat de afstandsbediening met rust.

 

 

 

Reputatie 1

Is het mogelijk om in de gids bij het selecteren van programma’s een icoontje te maken voor “Begin gemist” voordat je het programma start? Zoals het nu is moet je eerst het programma starten, dan pauzeren en dan het icoontje “Begin gemist”, maar dan heb je al een deel van het programma in beeld. Kan vervelend zijn als je iets wil kijken waarvan je de afloop nog niet wil weten. Of is er een mogelijkheid die ik over het hoofd zie?

KPN. & Odido

Dat kan niet goed gaan. Vloeken in de kerk.

En al via handy geprobeerd? Mijn LG TV en LG airco zijn beter via de Handy als de eigen afstandsbedieningen regelbaar

 Wel bijna dagelijks een update die ook meestal eerst moet gebeuren.

Dat gaat juist goed.

Vooral met de Chromecast Google TV met de Odido TV app. (Zie mijn topic)

Kpn gebruikt gewoon de Notus afstandsbediening.

Dat is een afstandsbediening wat geschikt is voor veel Android TV spelers.

Deze wordt dan ook door verschillende providers gebruikt ook door T-mobile.

Zie ook deze link.

Reputatie 2

Ik heb sinds een week odido tv met de nieuwe media box. Werkt goed en vlot. Helaas heeft deze geen audio output. Deze heb ik nl nodig om via bluetooth naar mijn hoortoestellen te streamen. (Speciaal kastje van Oticon) Dat is wel erg vervelend. Via de tv zelf gaat wel maar dan schakelen de speakers van m'n tv uit. Vindt mijn vrouw niet fijn want dan hoort zij niets.

Hallo Jamaha,
Toevallig kreeg ik OOK met dit probleem te maken. Mijn vorige mediabox van Ziggo had wél een audio uitgang voor mijn TV connector waarmee ik ook via bluetooth kon sttreamen naar mijn hoorapparaten. Mijn TV connector is van het merk Phonak. Na een speurtocht en testen van enkele HDMI splitters kon ik vandaag dankzij een tip van de klantenservice van het onlinebedrijf onlinekabelshop.nl dit probleem oplossen met een “toslink”splitter.
Het is een klein kastje met een optische ingang en 2 optische uitgangen.
Mijn gehoorapparaten werken weer als vanouds. Overigens mocht ik de vorige HDMI splitters beide weer terugsturen zonder enig probleem.
Het werkt bij mij nu met deze splitter:
https://www.onlinekabelshop.nl/marmitek-split-ts12-digitale-optische-toslink-audi.html

Succes.

Reputatie 7
Badge +7

@ItsNaud Ik heb vernomen dat deze fix toch moet werken voor de knoppen als de afstandsbediening versie 7154.03.00_1.1 heeft. Wel dient de Mediabox nog herstart te worden. Heb je dit ook al getest? Mocht het hierna nog niet werken, wil je mij dit dan laten weten? Dan gaan we dit verder onderzoeken.

Hoi @Demi van Odido,

Ik reageer even na een berichtje van @ItsNaud .

Na een powerflip, werken de knoppen nog steeds niet.

Reputatie 5

Zojuist de box weer aangezet, vanaf gisteren uit gehad. Aangezet middels de knop op de box zelf want ECO stond aan. Echter na het opstarten deed de afstandsbediening niks (beeld en geluid deden het wel). 5 minuten lang niks gedaan waarna de box zich automatisch ging herstarten en daarna de afstandsbediening weer werkte. Dit even ter info.

Hi allemaal, het probleem met het ontkoppelen en niet meer terug kunnen koppelen, wordt voor nu verholpen met een nieuwe afstandsbediening. Graag ook niet meer hierna de Mediabox of afstandsbediening ontkoppelen of resetten. Achter de schermen wordt er nog gewerkt om dit aan de praat te krijgen middels een update als dit mogelijk is. 

Voor de mensen waar het nu allemaal niet werkt door de reset en je komt niet meer uit het pairing screen, wil je mij dan taggen onder dit bericht? Dan kan ik een nieuwe afstandsbediening jullie kant op sturen. Ik raak anders ook het overzicht kwijt. Bedankt alvast!

Ik ontvang graag een nieuwe AB

Mijn geluid loopt totaal niet synchroon met het beeld?

Is hier een oplossing voor? Kan je hiervoor wat instellen?

@Demi van Odido,

 

Vanochtend stond de box netjes uit. Vanavond bij thuiskomst stond hij ineens aan? Er was de hele dag niemand aanwezig. TV aangezet en kreeg de melding dat je weer kon TV kijken 🤷‍♂️ (Leek wel een soort reboot van de ontvanger)

 

Correctie: Opname vraag/bug staat al in begin post.

Reputatie 3

Mijn geluid loopt totaal niet synchroon met het beeld?

Is hier een oplossing voor? Kan je hiervoor wat instellen?

Afhankelijk van je setup kan je proberen door in de box bij geluidsinstellingen deze op pass through te zetten. Dat verhielp bij mij het probleem

Reputatie 4

Lijkt wel heel erg op de Dune HD / Homatics Box R 4K Plus / Nokia Streaming Box 8010; die hebben onderhuids de codename SEI804 en ook qua specs scheelt het niet veel.

Reputatie 1

 @psie Bedoel je de source knop die niet werkt? Het zou per tv moeten verschillen of dit werkt of niet icm de Mediabox, maar als ik jou goed begrijp heeft het voorheen wel gedaan? Welke tv heb je precies en zou je misschien een filmpje kunnen maken van als je de source knop gebruikt? Dan kan ik hier een ticket voor aanmaken naar ons tv team!

Inderdaad gaat het om de source-knop. Deze heeft vóór de update goed gewerkt.
De TV is een philips 43PUS7906/12

Een filmpje maken heeft geen enkele zin, omdat je niets ziet gebeuren op het TV-scherm, nadat de source-knop is ingedrukt

@Demi van Odido 
Ik heb de TV-box opnieuw laten zoeken naar de TV (instellingen » afstandsbediening).
En daarbij werd Philips TV opnieuw gevonden en de afstandsbediening daarop ingesteld.
En hoera, probleem opgelost.

@peter-keetfm 
Omdat de situatie bij jou blijkbaar toch anders is als bij jou, heb ik n.a.v. jouw bericht de afstandbediening opnieuw ingesteld. Dat bracht de oplossing.

@Demi van Odido en @peter-keetfm bedankt voor jullie reactie

Reageer