Sticky

Nieuw bij Odido TV: Mediabox

  • 27 November 2023
  • 642 reacties
  • 47506 Bekeken
Nieuw bij Odido TV: Mediabox

Toon eerste reactie

642 reacties

Reputatie 3

Ik heb de box vandaag ik gebruik genomen. Werkt bij iemand anders de Netflix en apps knop? Bij mij gebeurd er niets als ik die indruk namelijk.

Ik heb hetzelfde.

De radio en tv knop werken ook niet.

 

 

 

@peter-keetfm​ @Dave670 @mexflex 

Nieuw geleverde afstandsbedieningen met softwareversie 7154.02.00_1.1 hebben nog geen werkende [TV], [Netflix] en [APPS] knoppen. Het kan soms even duren voordat de update naar 7154.03.00_1.1 plaatsvindt; de afstandsbediening is dus niet defect, maar hebben een update nodig. In sommige gevallen gaat de software update van de afstandsbediening niet goed. Dit heeft functioneel weinig invloed, maar je kan wel de foutmelding ervaren. We hebben dit in ieder geval in de smiezen en zijn ermee bezig. Nog eventjes geduld dus. Hoe bevalt de Mediabox verder tot nu toe? 😊

Op zich ben ik best tevreden een hele vooruitgang ten opzichte van de oude TV Box in ieder geval. De afstandsbediening heeft bij mij deze morgen een update gehad maar daarna kreeg ik wel een foutmelding nadat ik de boodschap firmware update geslaagd zag. Iets van de afstandsbediening kan hier niet worden gebruikt oid. Ik moet straks even kijken welke versie ik nu heb, maar na de update werkte de knoppen bij mij nog niet

Reputatie 2

@peter-keetfm @theocoppes Dank jullie wel voor het meedenken, daar staat onze Community voor! 😀 @HansieH Ik heb direct voor je in het systeem gekeken en ik zie gelukkig dat er een monteur is aangestuurd. Je hebt hierover een e-mail ter bevestiging ontvangen, is het gelukt om een afspraak in te plannen? 

Zojuist gedaan en dat is gelukt voor morgen middag tussen 16:00 en 20:00 uur. Ben benieuwd txs.

Reputatie 4

Hier ook vandaag de mediabox geïnstalleerd.

Eindelijk op een fatsoenlijke manier Formule1 kunnen streamen zonder lastige omweg via mijn laptop.

Mijn LG is zo eigenzinnig.

Ze weigeren bij LG zowel via een app van F1TV als  via de internet browser Formule1 te streamen..

De rest ga ik nog ontdekken.

Voorlopig ben ik zeer tevreden.

@SLLover,

Je moet even naar links scrollen naar je profiel. Daar kun je kiezen dat hij altijd door je favorieten moet scrollen 😃

 

@johnfeijen,

Dat moest haast wel. Op de hub werken namelijk alleen DVR, Guide en REC niet. (Maar makkelijk op te lossen met reeksen instellen)

Reputatie 1

@Dave670 

Haha, dat had ik never nooit zelf gevonden. Had zelfs OdidO al gebeld en zij wisten het ook niet.

Super bedankt, dit scheelt een hoop zappen en zoeken en dat levert een hoop gemak op.

Wist je toevallig ook waarom de radio/tv/apps/netflix knoppen niets doen?

Reputatie 2

Goedemorgen, weet niet waarom, maar toen ik gisteravond thuis kwam deed de afstandsbediening niks meer. Kan dit ook zomaar als je niks met Bluetooth koppelen/ontkoppelen hebt gedaan?

Indien mogelijk zou ik ook graag een nieuwe afstandsbediening ontvangen, verder bevalt de nieuwe Media box erg goed. Na jaren aan achterhaalde hardware en software is er eindelijk een inhaalslag gemaakt. Zeer tevreden mee in ieder geval.

Ik had bij mijn nieuwe media box geen probleem om de afstandsbediening te koppelen tot een paar dagen later deze uit zichzelf was ontkoppeld. Ik kon toen idd ook niet meer koppelen, zoals het probleem beschreven in de known issue list.

Gisteren nog een poging gedaan door power cable uit de media box te trekken toen deze aan stond. Toen terug gestoken en tijdens Odido logo splash screen snel de afstandsbediening home + ok ingedrukt om te koppelen. Toen werkte dit probleemloos. Kan nu weer de afstandsbediening gebruiken.

Mijn afstandsbediening software is nog niet bijgewerkt overigens.

 

Reputatie 6
Badge

Heel cool! Kan niet wachten tot de overstap!

@Demi van Odido ,

Als ik een radio zender kies, staat het logo van de radio zender heel ver naar rechts in de hoek. Het logo zie je nauwelijks hierdoor. Enkele seconden later beweegt het Odido logo alle kanten op 😉

@peter-keetfm ,

Heb jij dat ook?

Reputatie 3

@Demi van Odido,


Kan het niet zijn dat er een bug in zit dat als je iets anders koppelt aan de box, de standaard AB met geen mogelijkheid meer werkt of gekoppeld kan worden? Dat verklaard ook dat de standaard AB niet werkt als ik voor de grap de Harmony Hub koppel via Bluetooth.

Ik heb getest met een Xbox controller. Deze heb ik gekoppeld en werkte goed. Dus de originele afstandsbediening en de Xbox controller. Daarna originele afstandsbediening verwijderd. Geen probleem om daarna de originele afstandsbediening weer te koppelen. Het probleem speelt dus niet consequent.

Reputatie 7
Badge +8

@peter-keetfm Ik vermoed dit zelf ook, maar ik heb nog even uitgevraagd in jouw geval hoe dit zit en of er toch een manier is om het werkend te krijgen. Mijn collega is nog voor je bezig. Het klopt trouwens dat je opnieuw ook jouw gegevens moest inloggen, de mediabox is als test ook aan onze kant herstart om dit te kunnen onderzoeken. 

Reputatie 1

@Muts10 Helemaal super! Ik heb de afstandsbediening jouw kant opgestuurd, die ontvang je binnen paar dagen per post. De Amino Aria 7X TV Box laat ik wel als opzegging doorlopen. Dat moet dan helemaal goedkomen!😁

Hai @Demi van Odido ,  AB ontvangen en werkt direct 👍, bedankt voor je inzet hiervoor

O dus bij jullie werkt de netflixknop en de rest wel?

 

Nee dat werkt hier ook niet.

Tv en radio en app knop ook niet.

Reputatie 6
Badge +2

@peter-keetfm @BamBam1979 Ik heb gelijk een nieuwe afstandsbediening voor jullie besteld, deze komt er snel aan! 

@Fuske Ik wil dat jij gewoon kunt genieten van onze TV diensten met goed beeld en geluid, ik help je graag verder om dit op te lossen! Wil je de volgende vragen voor mij beantwoorden? Dan ga ik gelijk voor je aan de slag. 

  •  Werkt het geluid wel zonder externe apparatuur?
  • Sinds wanneer ervaar je dit probleem?
  • Gaat het om live TV kijken, om terug kijken, opnames of alles?
  • Speelt het probleem ook bij andere apps? (bijvoorbeeld Netflix of Videoland)

 

Goed dat je doorgeeft dat de LED intensiteit instellingen niet meer goed werken na de update. Ik heb dit gelijk doorgegeven aan het TV Team! 

 

Reputatie 7
Badge +8

@peter-keetfm mijn collega van tv-team neemt contact met jou op via een privébericht. Hopelijk wordt zo alles een stuk duidelijker en kan het opgelost worden! 😊

Reputatie 2

Kun je de nieuwe media box nu ook al met de logitch horizen hub bedienen?
Dan zou ik graag die nieuwe box hebben. Ben pas rond de introductie abonnee geworden dus had dat graag vanaf dag 1 als aanbod gekregen.

 

Kun je de nieuwe media box nu ook al met de logitch horizen hub bedienen?
Dan zou ik graag die nieuwe box hebben. Ben pas rond de introductie abonnee geworden dus had dat graag vanaf dag 1 als aanbod gekregen.

 

Ik denk dat jij de Logitech Harmony hub bedoeld.

Als je hier Nokia box 8000 in zet werken de meeste functies.

Let hierbij wel op dat het dan via infrarood gaat en niet via bluetooth.

 

Reputatie 2

@Bvansteyn

Het op infrarood zetten werkt perfect.

Het nadeel is dat de afstandsbediening niet meer geüpdate kan worden.

En het 2e nadeel dat de TV box een zichtbare verbinding met de afstandsbediening moet hebben.

Ik heb nu 2 afstandsbedieningen liggen die werken met infrarood.

En krijg een nieuwe opgestuurd.

Zodat ik weer met bluetooth kan verbinden.

En de afstandsbediening dan ook kan updaten.

Op infrarood zetten is een prima oplossing als de afstandsbediening toch niks meer doet.

 

 

Heb idd net één van de afstandsbedieningen op infrarood gezet en daarmee kan ik idd de box weer bedienen. Hopelijk krijg ik weer een nieuwe opgestuurd, maar hoe lang blijft een nieuw exemplaar werken? Of helpt die update dan om het issue met de ab op te lossen? Dank voor de tip in ieder geval! 😀

Eigenlijk precies dezelfde problemen als Finn A. Koppelen gaat niet ondanks alle resets enzo. Toch een bug? 

 

Dit probleem is bekend er wordt aan gewerkt.

Of de nieuwe afstandsbediening bij mij het gaat oplossen is de vraag.

Misschien zit het probleem ook ergens anders.

Ik laat het hier weten.😃

 

 

 

Reputatie 2

Vanmorgen de mediabox ontvangen.

Installeren was een makkie.

Alles werkt als een tierelier, veel makkelijker als de app op tv.

En alles met wifi, de hele installatie incl.  update.

Alleen nu nog de knop"Netflix en apps".

@soepkip67 

Hier hetzelfde de knoppen tv,radio,apps en Netflix werken niet met de versie.  7154.03.00._1.1

Reputatie 2

Sinds vandaag ook over gegaan van Ziggo naar Odido.

Installatie in zijn algemeen ging vrij vlekkeloos, had alles al voorbereid dus monteur was met 5 minuten klaar.

But, i've gone and f*cked up. Wegens wat issues met CEC en de box dacht ik de wizzard wel even opnieuw te doorlopen. En ik had dus vol goede moed de AB ontkoppeld en dacht het wel opnieuw in te kunnen stellen. Blijkbaar eerst hier moeten kijken.

Nu enkel een AB die via IR werkt maar alle BT functies krijg ik niet meer aan de praat.
Moet zeggen dat dit wel een serieuze issue is zonder oplossing. Ben al 3 jaar Firmware tester geweest bij Ziggo voor het Horizon platform, maar zo'n grote gamebreaker als dit zonder fix ben ik nog niet tegen gekomen. Een grote waarschuwingssticker of iets dergelijks op de AB of verpakking had welkom geweest.

Anyway, Zou iemand mij van een nieuwe AB kunnen voorzien. Zal de fout geen 2de keer maken.

@Jan Kees doe maar een open sollicitatie als Firmware tester van deze Mediabox!

Hier is nog veel werk!

Volgens mij is dat iedereen met de nieuwe box nu.😜

Ik vindt de nieuwe box prima werken maar de afstandsbediening blijft wel een punt.

Dat probleem met de afstandsbediening mag wel een keer opgelost worden.

Reputatie 5

Goedemiddag allemaal,

Ook ik heb de nieuwe mediabox ontvangen waarbij ik naast de bluetooth afstandsbediening, de snelheid en smoothness wel echt een flink pluspunt vind. Zelf loop ik wel tegen een dingetje aan met betrekking tot de ECO stand die nog niet in de known issues lijst staat. De TV waarop ik de mediabox gebruik is de LG OLED65G26LA.

  • Wanneer de ECO modus is ingeschakeld (via de Android instellingen) dan blijft de mediabox om de zoveel tijd een signaal sturen waardoor de TV constant een melding in beeld weergeeft (als een ander HDMI kanaal in gebruik is, in mijn geval de PS5). Zie de 3e foto.

    Onderstaand de verschillen, bij ECO stand uitgeschakeld dan blijft het HDMI signaal op de achtergrond actief (witte tegel) en komen er geen meldingen. Bij ECO stand ingeschakeld dan is het HDMI signaal inactief (grijze tegel), maar soms verandert deze toch naar een actief signaal waardoor de melding verstuurt wordt en de grijze tegel even kort een witte (actieve) tegel wordt.

    Ook de standby verlichting (rood) op de mediabox zelf gaat van geen verlichting naar rode verlichting op hetzelfde moment. Alsof de box heel even tot leven komt en daarna toch weer gaat slapen.

 

Foto met ECO stand ingeschakeld:

Foto met ECO stand uitgeschakeld:

Foto met de hinderlijke melding in beeld bij gebruik ECO stand (de grijze tegel wordt ten tijde van de melding tijdelijk ook een witte tegel):

Hopelijk kunnen jullie hier iets mee en anders trek maar aan de bel als aanvullende informatie noodzakelijk is ;-)!

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @Demi van Odido ,

 

Dank je voor de snelle reactie,  dan wachten we nog even geduldig op de update.

Reageer