Skip to main content

Geluid TV en Radio hapert

  • 8 February 2024
  • 62 reacties
  • 1992 Bekeken

Hallo,

 

wij zijn sinds kort overgestapt van Tele2 naar Odido. Sinds het begin hebben wij problemen met het geluid. om de 5-10 minuten valt het geluid kort weg. Heel irritant. Soms hoor je een harde tik over de speakers alsof de stroom er op en eraf gehaald wordt. 

 

We hebben het geluid over een versterker/suroundset lopen. Na wat googelen zie ik dat dit een veel voorkomend probleem is bij Odido. Ik heb de stroom er al meerdere malen afgehaald, een (nieuwe) HDMI kabel gebruikt, de procedures gevolgd die ik hier in de community heb gevonden, maar allemaal zonder resultaat. 

Ik las in een topic dat het vervangen van de TV-box bij sommige klanten de oplossing had geboden. Blijkbaar zit er dus regelmatig een storing in de TV-boxen die dit probleem veroorzaakt.

Zoals gemeld ben ik zeer recent overgestapt en heb alles juist aangesloten. Wat mij meteen al opviel was dat de verpakking van de TV-box al een keer geopend leek te zijn. Ik heb daarom het vermoeden dat ik andermans probleem nu thuis heb gekregen.

Graag een oplossing voor dit (zeer irritante) probleem. 

 

Gr Christiaan 

62 reacties

Is er al een update op enige zicht op een oplossing? We zitten nu dus al bijna een half jaar met om de haverklap wegvallend geluid. Het zou fijn zijn als er een indicatie gegeven kan worden wanneer dit probleem opgelost zou zijn. Ik snap dat er geen harde datum gegeven kan worden maar een indicatie vast wel. Nog maanden zo blijven kijken/luisteren etc is gewoon geen doen en kunnen jullie ook niet van ons verwachten. 

Ik had gehoopt dat het aansluiten van glasvezel sneller zou gaan, helaas daar ook stilte….

Momenteel begint de afstandsbediening die bij de TV box hoort ook kuren te krijgen en een eigen leven te lijden. Soms zelf kanalen doorzappen enzo. Ook het omschakelen naar een andere app lukt niet meer goed. Dan reset de TV box zichzelf eerst meerdere malen. 

Kortom, een hoop ergernis en ik heb spijt dat ik ooit ben overgestapt. Een probleem kan gebeuren, maar de manier van klachten oppakken en daarvan de voortgang bewaken etc laat bij Odido toch wel de wensen over kunnen we hier met zn allen na bijna een half jaar wel concluderen. 

Ik hoor graag een reactie van u en verwacht in iedergeval wel een normale reactie terug waar ik in ieder geval iets mee kan. … Duidelijkheid… 

Reputatie 7
Badge +5

Hi @Christiaana, ik snap je punt. Weet dat we ontzettend druk bezig zijn dit op te lossen binnen de nieuwe update. Ik kan hier echter nog geen verwachting over scheppen. Omdat dit al een tijd speelt, heb ik eventueel een aanbod. Een aantal klanten komen in aanmerking om een ruiling 'terug' te maken naar de Aria 7x. Deze heeft dit probleem niet. Hou er rekening mee dat dit geen smart box is en je hier dus géén apps op kunt downloaden. Wil jij dit? Dan maak ik het orde!

Hoi Cheyenne,

 

bedankt voor je aanbod. Wij maken veel gebruik van apps voor de kinderen. Dus dat is wel lastig te verkopen hier thuis. 

Heb je een indicatie wanneer jullie denken het glasvezelnetwerk in onze wijk operationeel te hebben? De aansluiting hiervoor hebben wij namelijk al enige tijd in de woonkamer. 

Betreft postcodegebied 1722WK

 

Bedankt alvast

Reputatie 7
Badge +3

@Christiaana Ik ben gelijk voor je gaan kijken of er al meer bekend is over de aanleg van Glasvezel bij jou in de buurt. 

Van wat ik kan inzien, zijn de glasvezelwerkzaamheden nog niet afgerond. Je kunt hier al weer een pre-order voor plaatsen of je inschrijven voor de nieuwsbrief. Op die manier blijf je dan op de hoogte van de ontwikkelingen in jouw buurt. 

Laat je het mij weten of ik nog iets voor je kan doen? Ik doe het graag! 

Bedankt voor je reactie, ik ga me inschrijven. 

Reputatie 7
Badge +3

@Christiaana Graag gedaan! 😊

Is er na een half jaar wachten al meer duidelijkheid mbt het wegvallen van het geluid?

Ik heb niet de indruk dat men nog steeds “druk’ bezig is met het oplossen hiervan na zo lang wachten. 

 

Daarnaast komt dat we ook steeds meer problemen krijgen met de afstandsbediening, behorende bij de TV box. Die reageert steeds trager, of regelmatig helemaal niet. Het volume hoger of lager zetten is een drama. Dus lopen we naar de versterker om hem handmatig af te stellen… terug in de tijd dus.

 Soms lijdt hij heen eigen leven en blijft ook het rode lampje snel achter elkaar flikkeren. Regelmatig is de TV niet aan te zetten met de afstandsbediening omdat deze gewoon niet reageert. 

Een kennis van me, wonende in een buurgemeente, is onlangs ook overgestapt naar Odido. Hij ondervond exact dezelfde problemen met de afstandsbediening. Blijkbaar zal dit dus ook een vaak en veel voorkomend probleem zijn waar jullie ook “druk” mee bezig zijn om op te lossen??

Vooralsnog blijf ik duimen dat het glasvezel dat in onze woning is aangelegd snel geactiveerd kan worden hopende hiermee de maande lange ellende voor ons af te kunnen sluiten. 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Christiaana, de laatste updates over de known issues worden in dit topic bijgewerkt: 

 

 

  • Er is soms geen geluid nadat de Mediabox in standby is geweest. Enige oplossing is om de stroom van de Mediabox te halen of deze via het menu opnieuw op te starten. Update 26/6: wordt met firmware 12.8.6570 opgelost.  Tip wanneer er toch nog géén geluid is: Druk VOICE knop op afstandsbediening in en zeg 'max volume'.

 

Heb je de afstandsbediening al eens opnieuw gekoppelt? Dit doe je zo:

  • Wil je de afstandsbediening ontkoppelen van de Mediabox? Druk dan tegelijk op [OK] en [Volume omlaag] en houd de knoppen minimaal 3 seconden ingedrukt.
  • Wil je de afstandsbediening weer koppelen? Druk dan tegelijk op [OK] en [Thuis] en houd de knoppen minimaal 3 seconden ingedrukt.

 

Goede middag, 

 

ik ontving zojuist een e-mail bericht waarin wordt aangegeven dat het probleem mbt het wegvallen van het geluid eindelijk is opgelost! Dat is goed nieuws als het klopt na 7 maanden ellende en geen (normaal) TV kunnen kijken. 

Ik ben wel benieuwd of niet alleen het wegvallen van het geluid, maar ook het “eigen leven leiden” van de afstandsbediening is aangepakt/opgelost. Ik ben nu niet in de gelegenheid om dit te testen. 

Verder verneem ik graag wat de toegezegde vergoeding/compensatie gaat zijn naar ons toe. Vanaf dag 1 ellende, afspraken niet nagekomen, vrij genomen voor huisbezoeken zonder dat er iemand is op komen dagen of er iets is opgelost etc etc. Alles terug te lezen in dit 3 pagina tellende dossier. 

Gr Christiaan 

 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Christiaana, het geluidsprobleem moet inderdaad opgelost zijn na de laatste update! Ook de AB zou opgelost moeten zijn. 

Over de compensatie, omdat je wel tv hebt kunnen kijken maar niet optimaal kan ik 2 maanden de kosten van tv voor je vergoeden. Zal ik dit voor je in gang zetten? 

@Tommie van Odido De afstandsbediening heeft nog steeds kuren. Regelmatig slaat deze op hol alsof er knoppen ingedrukt blijven wat niet het geval is. Resetten is dan de enge optie. Vervolgens opnieuw inliggen met klantnummer, pincode en alles opstarten. 

Dat werkt dus nog niet goed. 

Laten we de compensatie anders via mail regelen. Neem hiervoor even de tijd om dit topic van het begin tot eind door te lezen en kom dan met een goed voorstel dat wel passend is ipv 2 maanden vergoeding. Voor alle duidelijkheid, we hebben vanaf dag 1 bij jullie geen normaal gebruik kunnen maken. Voor de grap had je het mee moeten maken. Normaal een avondje op de bank TV kijken of iets via de app heeft er niet ingezeten. Dat zelfde geldt voor het afspelen van Spotify, Youtube etc etc. 

Daarnaast ook de vrije tijd die het ons heeft gekost en niks heeft opgeleverd. 

Reputatie 7
Badge +9

Alle communciatie vanuit mij verloopt via hier @Christiaana. Als je het liever ergens anders bespreekt dan kun je het beste de klantenservice bellen. 

Reageer