Geluid TV en Radio hapert

  • 8 February 2024
  • 28 reacties
  • 679 Bekeken

Hallo,

 

wij zijn sinds kort overgestapt van Tele2 naar Odido. Sinds het begin hebben wij problemen met het geluid. om de 5-10 minuten valt het geluid kort weg. Heel irritant. Soms hoor je een harde tik over de speakers alsof de stroom er op en eraf gehaald wordt. 

 

We hebben het geluid over een versterker/suroundset lopen. Na wat googelen zie ik dat dit een veel voorkomend probleem is bij Odido. Ik heb de stroom er al meerdere malen afgehaald, een (nieuwe) HDMI kabel gebruikt, de procedures gevolgd die ik hier in de community heb gevonden, maar allemaal zonder resultaat. 

Ik las in een topic dat het vervangen van de TV-box bij sommige klanten de oplossing had geboden. Blijkbaar zit er dus regelmatig een storing in de TV-boxen die dit probleem veroorzaakt.

Zoals gemeld ben ik zeer recent overgestapt en heb alles juist aangesloten. Wat mij meteen al opviel was dat de verpakking van de TV-box al een keer geopend leek te zijn. Ik heb daarom het vermoeden dat ik andermans probleem nu thuis heb gekregen.

Graag een oplossing voor dit (zeer irritante) probleem. 

 

Gr Christiaan 

Nora van Odido 2 maanden geleden

Hi @Christiaana, op deze manier is het inderdaad niet lekker tv kijken. Ik wil hier graag naar kijken voor je! Ik zie dat je ons allernieuwste model Mediabox ontvangen hebt. Ik ben dan ook erg benieuwd of het geluid ook wegvalt als je het geluid echt via de tv laat lopen, en de versterker hier tijdelijk tussen weg laat. Op die manier kunnen we nakijken waar de oorzaak van het probleem precies zit. Heb je ook al geprobeerd om de Mediabox een powerflip te geven? Hoe je dit kan doen, kan je lezen in het volgende topic: 

Mocht je na de powerflip en met de versterker losgekoppeld nog steeds dezelfde problemen ervaren, laat het me dan weten. Ik wil dan graag een onderzoek voor je opstarten. 

Bekijk origineel

28 reacties

Ze zijn al 28 dagen nog steeds super druk bezig achter de schermen? Om mijn probleem op afstand op te lossen….. "het kan langer duren dan normaal". Inmiddels duurt het al 3 maanden.

Reputatie 7
Badge +9

We zijn nog druk bezig met het testen van de nieuwe software @Christiaana. Zodra alles goed is zullen we een update gaan uitsturen. Excuses voor de lange wachttijd. 

Nah hier hetzelfde verhaal in februari melding gedaan van haperend geluid. Alleen beneden boven geen problemen. Inmiddels is een film bij netflix kijken hierdoor ook niet leuk meer. En de haperingen worxen met de dag erger. veel contact via messenger en telefoon en nog steeds geen oplossing en heel veel stilte. Vanaf december 2023 bij odido, alleen maar ellende. Meerdere keren beloftes voor compensaties als probleem is opgelost. Haha helaas dit blijkt moeilijk. Ik weet een hele goeie compensatie odido.... ontbinding van mijn contract!!! Daar zou ik mega blij van worden nog nooit zo ontevreden geweest over een provider en het enigste wat ik zou willen is gewoon tv kijken

Reageer