Skip to main content

Beste Odido Support,

Sinds mijn recente overstap naar jullie Glasvezel service ervaar ik ernstige problemen met mijn internetverbinding, vooral in de avonduren wanneer jullie netwerk zwaar belast lijkt te zijn. Dit probleem lijkt veel gebruikers te treffen, zoals ik op het forum heb gelezen. Als je even naar rechts kijkt naar de sidebar met 'Gerelateerde Onderwerpen’ zie je het gauw genoeg. Grappig genoeg had ik op het DSL netwerk nergens last van.

Ik verzoek jullie met klem om dit bericht aandachtig te lezen en inhoudelijk met een reactie te komen, het is niet mijn bedoeling om jullie af te branden of aan te vallen.

Probleemomschrijving

 

  • Verbindingen naar hosts duren lang om te initialiseren: Zodra er een verbinding tot stand is gebracht, is de snelheid prima en conform de afgesproken snelheden. Echter, er treden timeouts op bij het opzetten van verbindingen, bijvoorbeeld (maar niet alleen) naar webservers of streamingdiensten.
  • Eerste ping is extreem traag: Pings naar bijvoorbeeld 8.8.8.8 (Google's DNS resolver) tonen dat de eerste ping er extreem lang over doet. Dit suggereert dat er mogelijk gewacht moet worden op een beschikbare verbinding bij Odido.
  • VPN gebruik: Wanneer ik een VPN gebruik, duurt het opzetten van de verbinding ook lang, maar zodra de VPN-verbinding actief is, werkt alles snel en naar behoren. Dit lijkt te bevestigen dat er een probleem is met de initialisatie van verbindingen.

 

Waarom dit zo bloedirritant is

Wil je een serie casten naar je TV? Dan moet je TV ellendig lang wachten op een beschikbaar draadje, afhankelijk van de hardware/software wordt gebruikt lukt dit dikwijls niet voor de gestelde timeout (Chromecast 45 sec, Apple TV 30 sec). 

Wil je een spelletje spelen? Dan zit je in een lobby die werkt, maar zodra je het spel inlaadt en je in het loading screen een timeout krijgt, ja dan gaat het feest niet door.

Werk je (zoals mij) als devops of software engineer dan kan je wel vakantie nemen. Ik maak de hele dag links en rechts requests naar allerlei API's en het is momenteel trager dan een hond met 1 been de berg op.

Kortom, het laatste wat ik verwachtte toen ik overstapte naar Glas van Odido.

 

Waarom ping tests niet voldoende zijn

In alle andere forum posts zie ik dat jullie een ping test adviseren/vragen. Hoewel het uitvoeren van een ping test (bijv. naar 8.8.8.8) vaak als eerste door jullie wordt aanbevolen, biedt dit geen volledig inzicht in het probleem.

De screenshots van een ping test laten alleen zien of een ping slaagt, mislukt, hoeveel loss er is en hoe lang het pingen duurde. Het screenshot geeft geen informatie over de tijd die nodig is om een beschikbare verbinding te vinden, dat kunnen jullie dus nooit uit de screenshots afleiden (is namelijk niet hetzelfde als de time data in de ping resultaten).

Het daadwerkelijke probleem, de lange wachttijd bij de initialisatie van verbindingen, wordt hierdoor niet duidelijk gedetecteerd of opgelost. Dit geeft mij het gevoel dat er nog steeds niet wordt geaccepteerd (binnen Odido) dat dit het probleem is.

Makkelijk gezegd: als een ping meet of ik jullie kan bellen, en hoe lang het duurt voordat jullie antwoorden, dan gaat de tijd die gemeten wordt lopen vanaf het moment dat ik bel (de verbinding maak). Maar als er geen telefoon beschikbaar is, gaat de tijd niet lopen en zien jullie dat niet terug in de screenshots.

Ook is het doormeten van de lijn niet genoeg, want het probleem is (okay, lijkt) een capaciteitsprobleem wat betekend dat het sporadisch optreedt. Ik zie genoeg posts waarin jullie geen problemen constateren. Ik weet niet wat jullie meten, maar als dat een speedtest is, is dat niet hetgeen wat getest moet worden.

 

Waarom een VPN verbinding het probleem oplost

Wanneer ik een VPN gebruik, ervaar ik dezelfde vertraging bij het opzetten van de initiële verbinding. Echter, zodra de VPN-verbinding actief is, werkt alles snel en naar behoren. Dit komt waarschijnlijk doordat een VPN-verbinding constant actief blijft, waardoor er geen nieuwe verbindingen hoeven te worden geïnitialiseerd bij Odido voor elk nieuwe request wat ik vervolgens maak (via het VPN). Dit bevestigt dat het probleem ligt bij de initialisatie van verbindingen binnen het Odido netwerk en niet bij de internetverbinding zelf of mijn lokale apparatuur.

 

Uitgevoerde troubleshooting

  • Hardware gepower-cycled: Jullie modem en aansluitpunt heb ik herhaaldelijk opnieuw opgestart.
  • Modem gereset naar fabrieksinstellingen: Geen verbetering.
  • Bekabeld en draadloos getest: Het probleem doet zich voor bij zowel bekabelde als draadloze verbindingen.
  • Alternatieve DNS resolver: Het probleem doet zich ook voor bij gebruik van Cloudflare's of Google's DNS resolvers.

 

Gerelateerde forum posts

Onderstaand een aantal posts die exact mijn probleem beschrijven, grappig genoeg lijkt dit geen regionaal probleem want de regio's waar deze klanten zich bevinden zijn buiten mijn regio. Ook zien jullie hier dat dit probleem OF al geruime tijd speelt, OF regelmatig blijft voorkomen.

Link naar vergelijkbare forumpost 1 door @kprook 
Link naar vergelijkbare forumpost 2 door @harmannij 
Link naar vergelijkbare forumpost 3 door @jaflo 
Link naar vergelijkbare forumpost 4 door @asdf123321 

 

Ervaring met Klantenservice

Vandaag heb ik contact opgenomen met de klantenservice en mijn probleem duidelijk uitgelegd. De reactie die ik (na 20 seconden) kreeg was: "Ik zie in het systeem dat ik een monteur moet sturen."

Hoewel ik het waardeer dat er actie wordt ondernomen, vind ik deze reactie teleurstellend. Er zijn al talloze monteurs naar dit gebouw (bij buren) gestuurd zonder resultaat. Het forum staat vol met soortgelijke posts, wat aangeeft dat dit een breder probleem is dat door Odido op netwerkniveau moet worden opgelost. Het lijkt een capaciteitsprobleem te zijn en niet een probleem op locatie bij de klant.

 

Verzoek om serieuze ondersteuning

Dit probleem lijkt complexer dan een eenvoudig connectiviteitsprobleem en vereist mogelijk een dieperliggende analyse door een tweede- of derdelijns technicus, of nog waarschijnlijker door jullie Operations afdeling. Ik verzoek u dringend om niet te reageren met standaard procedure's zoals "reset uw modem" of "voer een speedtest uit". Deze stappen zijn al uitvoerig getest en bieden geen oplossing. Ik probeer jullie niet in de maling te nemen of jullie werk te doen, maar kijkende naar de eerdere posts ben ik erg bang dat dit probleem niet serieus genoeg wordt onderzocht.

 

Gemeenschappelijke klachten

Veel van mijn buren in het appartementencomplex ervaren dezelfde problemen. Dit wijst op een mogelijk probleem met de capaciteit of de infrastructuur van Odido in ons gebied.

 

Verzoek tot actie & mijn vragen

Ik heb concreet de volgende vragen, kunnen jullie deze beantwoorden?

  1. Serieuze analyse: Kunt u dit probleem serieus onderzoeken en escaleren naar de juiste technische afdeling?
  2. Contract ontbinding: Indien dit probleem niet binnen een redelijke termijn kan worden opgelost, kan ik dan mijn contract kosteloos ontbinden, zodat ik kan overstappen naar een andere provider die wel stabiele service kan bieden.
  3. 5G Tether: Kan ik gedurende de periode dat dit niet goed werkt wellicht een voucher krijgen voor 5G? Dan kan ik in ieder geval fatsoenlijk mijn verbinding gebruiken.
  4. DSL: Is het mogelijk dat zolang jullie dit probleem onderzoeken mijn oude DSL lijn weer wordt geactiveerd? Of dat ik hier weer permanent naar overstap?
  5. Credit verzoek: Tot slot vraag ik om een credit voor de periodes waarin de service ondermaats presteert.

 

Bij voorbaat dank voor uw serieuze aandacht en snelle oplossing van dit probleem. Indien makkelijker, ik vind het ook geen probleem om door jullie teruggbeld te worden, maar dan het liefst wel met iemand die inhoudelijk verstand heeft van het probleem.

 

Met vriendelijke groet,
Nils

 

Moderator edit: Neem alsjeblieft onderstaande goed door en volg alle punten op zodat we alles in 1 keer kunnen aanleveren. Bedankt!

 

Hi all, ik begrijp de frustratie. Het is voor een tijd niet duidelijk geweest dat deze issues onder één hoedje speelden. Er waren verschillen in regio's e.d. Sinds een poos zien we de rode draad. Het lijkt er op dat het aan de software op de ONT ligt. Op dit moment zijn we in samenwerking met KPN NetwerkNL bezig om tot een oplossing te komen. Omdat het niet haalbaar is voor deze partij alle ONT's om te ruilen (dit is al lang en breed besproken), is de beheerder druk bezig met een nieuwe firmware om zo het probleem op te lossen voor ieder die er last van heeft.

Vandaag is er opnieuw een nieuwe firmware op 4 ONT's ingeladen, om te checken of dit het probleem verhelpt. We houden strak contact met deze klanten en kunnen zo onderzoeken of het wel of niet de oplossing. Weet dat we ontzettend hard werken en de prioriteit erg hoog ligt.

Nog steeds geldt: hoe meer voorbeelden hoe beter. Heb je dit nog niet gedaan, deel dan zeker onderstaande informatie met ons in dit topic. Ik zet het dan door naar het juiste team die hier mee bezig is.

  • Speedtest (Ookla)
  • IP Config
  • Taakbeheer
  • Pingtest naar google.nl (8.8.8.8)
  • Leg uit wat je exact ervaart
  • Wanneer ervaar je het (tijdsindicatie)

Ik begrijp dat het niet alles verhelpt, maar voor wie wil en een abonnement bij ons of Ben heeft, kan ik gratis Unlimited Data regelen. Dit scheelt in je mobiele bundel en je kunt s'avonds je hotspot aanzetten. Het is geen ideale tussenoplossing, maar zo kun je voor nu wel wat beter vooruit in de avonduren. 
Heb je geen mobiel abonnement bij ons of Ben? Je kunt dan een losse simkaart aanschaffen in Odido Shop of een supermarkt. De kosten hiervan, zal ik vergoeden als je mij de bon stuurt. Je kunt hierop alsnog een vouchercode activeren!

Update 07-10-2024: We zijn ons ervan bewust dat er al enige tijd problemen spelen op het WBA-netwerk, zoals hoge latency, ping en trage snelheden tijdens de avonduren. Sommige klanten hebben al een Nokia ONT ontvangen, wat in een aantal gevallen voor verbetering heeft gezorgd, maar helaas is het probleem hiermee nog niet volledig opgelost.

We zijn in overleg met KPN hoe we dit probleem met de ONT zo snel mogelijk duidelijk kunnen krijgen. KPN wil graag, met behulp van klanten die bereid zijn mee te werken, testen uitvoeren. Dit betekent dat een monteur tijdens de piekuren langs zal komen om metingen uit te voeren. Hiermee hopen we een oorzaak te vinden en daarmee het probleem structureel op te lossen.

Als je liever niet mee wilt werken aan de tests, is dat geen probleem. Indien de monteur vaststelt dat de ONT de oorzaak is, wordt deze alsnog vervangen door een Nokia ONT. Uiteraard hopen we dat veel van jullie helpen met testen, we begrijpen dat we veel van jullie vragen, maar alleen door veel te testen kunnen we de oorzaak hopelijk snel vinden zodat we tot een structurele oplossing kunnen komen.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen samen met KPN snel tot een definitieve oplossing te komen. 

 

Goedemorgen all, van de ongeveer 40 verzoeken hebben we slechts tweemaal een volledige antwoordenlijst ontvangen. Kunnen jullie alsjeblieft de onderstaande info exact aanleveren zoals gevraagd? Als er data ontbreekt, kunnen we het niet aanleveren aan de specialisten.

We zijn meerdere situaties tegen het lijf gelopen waarin ook apparatuur/netwerk anders is. Er staat bij verschillende klanten nu andere apparatuur te draaien als monitoring. Zo brengen we het issue beter in kaart. We dienen dit door te zetten naar de technische dienst in een speciale bak met onderstaande informatie:

  • Speedtest (Ookla)
  • IP Config
  • Taakbeheer
  • Pingtest naar google.nl (8.8.8.8)
  • Leg uit wat je exact ervaart
  • Wanneer ervaar je het (tijdsindicatie)
  • Deze informatie kan in dit topic door degene worden aangeleverd die voor het eerst melding doen van deze situatie. Ik zie dat sommige van jullie al actief zijn in andere topics. Wij zetten dit dan door naar een speciale bak, alleen als alle informatie compleet is. Deze worden ook gelijk toegevoegd aan het lopende onderzoek.

Zorg er ook voor dat jouw klantnummer (bijvoorbeeld ABC12345) in je communityprofiel geplaatst is zodat we meteen kunnen schakelen. Bedankt! 

@Feestfrietje je dient deze gegevens aan te leveren.


Ik ben net gebeld door Odido

Kpn gaat een software update doen van mijn Ont in de hoop dat dat de problemen gaat verhelpen


Lijkt niks uit te maken


Wordt alleen maar erger


Ik ben net gebeld door Odido

Kpn gaat een software update doen van mijn Ont in de hoop dat dat de problemen gaat verhelpen

Prachtig dat we als proefkonijnen worden gebruikt terwijl volgens mij de TS al een oplossing heeft.

@chefneliz Is het nog steeds een wereld van verschil met de Nokia ONT? 


Ik ben net gebeld door Odido

Kpn gaat een software update doen van mijn Ont in de hoop dat dat de problemen gaat verhelpen

Ik kan dit bij deze bevestigen. De beheerder is bezig met een nieuwe update. Deze zit in de testfase bij een aantal klanten, ik kan nog geen verwachting geven. Het is voor nu alsnog belangrijk om zoveel mogelijk voorbeelden te verzamelen. Zo zetten we zoveel mogelijk informatie door naar de juiste partij. Dank voor het actief houden van dit topic. Ons team en de beheerder zijn er ontzettend druk mee bezig.
 


Ik ben net gebeld door Odido

Kpn gaat een software update doen van mijn Ont in de hoop dat dat de problemen gaat verhelpen

Prachtig dat we als proefkonijnen worden gebruikt terwijl volgens mij de TS al een oplossing heeft.

@chefneliz Is het nog steeds een wereld van verschil met de Nokia ONT? 

@kprook ik sprak toevallig vandaag nog met KPN en had voor de test even mijn oude Genexis ONT gekoppeld en de update toegepast.

Helaas gaf die bij mij nog steeds dezelfde problemen, ook na de update. Ik durf niet te zeggen of dat dezelfde update is die Odido gaat uitrollen (update kwam van Genexis zelf). KPN gaat opnieuw in gesprek met Genexis.

Voor nu ben ik nog even terug naar het Nokia ONT waarmee ik dus vooralsnog geen problemen heb ervaren. 


Ik ben net gebeld door Odido

Kpn gaat een software update doen van mijn Ont in de hoop dat dat de problemen gaat verhelpen

Prachtig dat we als proefkonijnen worden gebruikt terwijl volgens mij de TS al een oplossing heeft.

@chefneliz Is het nog steeds een wereld van verschil met de Nokia ONT? 

@kprook ik sprak toevallig vandaag nog met KPN en had voor de test even mijn oude Genexis ONT gekoppeld en de update toegepast.

Helaas gaf die bij mij nog steeds dezelfde problemen, ook na de update. Ik durf niet te zeggen of dat dezelfde update is die Odido gaat uitrollen (update kwam van Genexis zelf). KPN gaat opnieuw in gesprek met Genexis.

Voor nu ben ik nog even terug naar het Nokia ONT waarmee ik dus vooralsnog geen problemen heb ervaren. 

 

Het blijft bijzonder @Cheyenne van Odido dat er zo wordt vastgehouden aan de update, waardoor iedereen nog langer met de problemen blijft zitten. Want ook zo vandaag weer. Overdag, redelijk OK (50% van de afgenomen up- en download) maar bruikbaar. ‘s Avonds, huilen met de pet op. Weer staren naar inlogschermen en genieten van time-outs bij het openen van pagina’s. Maar sommige streamingdiensten zoals YouTube, geven geen centje pijn. Maar andere streamingdiensten geven net zoveel issues.

@chefneliz Fijn dat je de nog Nokia hebt! 


@Cheyenne van Odido Vandaag heb ik met een collega van jou gesproken via de telefoon. Zij heeft mij geprobeerd te helpen en vertelde mij dat er nog geen update is met betrekking tot het onderzoek. Wel gaf ze mij het telefoonnummer van de netwerkbeheerder omdat ik vertelde dat er meer mensen in mijn straat exact dezelfde klachten hebben. 
Lang verhaal kort. Bij de netwerkbeheerder zijn er geen meldingen binnengekomen over deze situatie op mijn postcode of in het gebied eromheen en zij kunnen dus ook geen actie ondernemen zonder melding vanuit jullie. Is het niet verstandig om snel een melding te maken bij de netwerkbeheerder? Ik lees dat @kprook ook problemen heeft en zich in regio Nieuwegein bevindt, net als ik. 

Ik zit midden in het afstuderen en ik heb al meerdere deadlines moeten inleveren via de hotspot van mijn telefoon, het is echt dramatisch. Overigens ook nog niks te horen gekregen van jullie, ik moet zelf achter ‘updates’ aan.

Ik snap dat jullie onderzoek moeten doen en dat het misschien niet van een op andere dag is gefixt maar de communicatie is niet al te best tot nu toe.

Voor nu toch een fijne avond gewenst uiteraard :)

Hopelijk komt er snel een oplossing.


@Cheyenne van Odido

Dit is niet leuk en ook niet realistisch meer. Dit probleem duurt al maanden en is sinds twee weken aan het escaleren. De oorzaak is bekend. Een oplossing is bekend. Maar juliie willen doorpuzzelen met een update. Een update waarvan we niet weten of die ooit gaat werken en we ook niet weten wanneer die dan zou komen. Laat ons niet bewust tobben met iets waar ieder van ons gek van wordt. Help de mensen die dit via deze post hebben gemeld en puzzel daarnaast op je gemakje verder met die update. De maat is vol. 


Ik ben vandaag keurig terug gebeld door Odido naar aanleiding van de test.

Als ik het goed begrepen heb wordt er door Odido ism KPN hard gewerkt om dit probleem te tackelen.

Het lastige schijnt te zijn dat Odido niet weet welke Ont geleverd wordt en dat de Ont van KPN is. 


Hi all, ik begrijp de frustratie. Het is voor een tijd niet duidelijk geweest dat deze issues onder één hoedje speelde. Er waren verschillen in regio's e.d. Sinds een poos zien we de rode draad. Het lijkt er op dat het aan de software op de ONT ligt. Op dit moment zijn we in samenwerking met KPN NetwerkNL bezig om tot een oplossing te komen. Omdat het niet haalbaar is voor deze partij alle ONT's om te ruilen (dit is al lang en breed besproken), is de beheerder druk bezig met een nieuwe firmware om zo het probleem op te lossen voor ieder die er last van heeft.

Vandaag is er opnieuw een nieuwe firmware op 4 ONT's ingeladen, om te checken of dit het probleem verhelpt. We houden strak contact met deze klanten en kunnen zo onderzoeken of het wel of niet de oplossing. Weet dat we ontzettend hard werken en de prioriteit erg hoog ligt.

Ik begrijp dat het niet alles verhelpt, maar voor wie wil en een abonnement bij ons of Ben heeft, kan ik gratis Unlimited Data regelen. Dit scheelt in je mobiele bundel en je kunt s'avonds je hotspot aanzetten. Het is geen ideale tussenoplossing, maar zo kun je voor nu wel wat beter vooruit in de avonduren.


@Cheyenne van Odido Kan je mij ook op de guinea pig lijst zetten? Ik heb toch geen goed internet en wellicht kan ik op die manier constructief wat bijdragen. :-) 


@Cheyenne van Odido @Jason van Odido 

Ook ik heb een Odido Internet abo via KPN netwerk (met Zyxcel ONT) en sinds eind januari last van slecht internet.

Ik ervaar sindsdien de dezelfde problemen als @chefneliz heeft beschreven in dit topic en heb alle gevraagde testen meermaals/tot vervelens toe uitgevoerd. Ook zijn er al drie monteurs langs geweest.(zie hyperlink)


@chefneliz geeft aan dat hij geen problemen meer heeft sinds het vervangen van de ONT door Nokia.

Twee vragen
1. Wat moet ik doen om een Nokia ONT te krijgen?

2. Wat is de “guinea pig lijst” die @kprook aangeeft en - als dat bijdraagt aan het krijgen van een fatsoenlijk werkende internet verbinding - wil je mij daar dan ook op zetten?

Alvast bedankt


@Cheyenne van Odido @Jason van Odido 

Ook ik heb een Odido Internet abo via KPN netwerk (Zyxcel ONT) en sinds eind januari last van slecht internet.

Ik ervaar sindsdien de dezelfde problemen als @chefneliz heeft beschreven in dit topic en heb alle gevraagde testen meermaals/tot vervelens toe uitgevoerd. Ook zijn er al drie monteurs langs geweest.(zie hyperlink)


@chefneliz geeft aan dat hij geen problemen meer heeft sinds het vervangen van de ONT door Nokia.

Twee vragen
1. Wat moet ik doen om een Nokia ONT te krijgen?

2. Wat is de “guinea pig lijs”t die @kprook aangeeft en - als dat bijdraagt aan een fatsoenlijk werkende internet verbinding - wil je mij daar dan ook op zetten?

Alvast bedankt

Ik doel daarmee op de lijst van testpersonen voor de nieuwe software versies. Dat draagt op een gegeven moment bij aan een betere internet ervaring, maar niet direct. 


Hallo @HJHome 

Jij hebt een AON verbinding en dit betreft XGSPON op het KPN WBA netwerk, voor jou is er dus geen Nokia ONT mogelijk.


@Cheyenne van Odido dankjewel voor je uitgebreide update en toelichting! Je mag mij ook zeker toevoegen als er iets getest moet worden of zo. 


Hello Odido community.

Apologies for typing in English, Dutch is unfortunately not my first language.

We've also been affected by slow responses and timeouts in the evenings after upgrading to fiber (glasvezel) about a month ago. It is especially frustrating for my wife because she is kicked out from rated Hearthstone matches due to network timeouts.

Fortunately I just happen to have a fairly elaborate Prometheus+Grafana setup running 24/7 here, so I have a detailed history of the network problems we experience. In the graphs below you see monitoring of three URLs:

- https://www.google.com/favicon.ico
- https://www.nu.nl/assets/favicon_25year/favicon.ico
- https://www.redditstatic.com/shreddit/assets/favicon/64x64.png

These files belong to different services and are not related to each other. They are also very small, just a few kilobytes. My setup downloads these files every minute and records how much time that takes. In the morning hours, these files are downloaded in milliseconds, but in the evenings it takes much, much longer than that.

The graphs show no duration longer than 5 seconds, because 5 seconds is the limit. If a request lasts 5 seconds it means it never actually completed successfully.

The first image shows the problems in the last 12 days, since I started monitoring this.

Odido outages in the last 12 days

In the next images I show each day separately, which shows exactly when the problem starts and how long it lasts:

Odido problems on 25/6/2024
Odido problems on 24/6/2024
Odido on Sunday 23/6/2024, one of the rare days without problems
Odido on Saturday 22/6/2024

I will try to continue posting images of this as much as I can in an effort to help troubleshoot this problem.

 

Best regards,

Edit: grammatical errors


@Cheyenne van Odido ik meld mij ook maar even met hetzelfde probleem zoals door  @chefneliz beschreven.

Had overigens in februari net na activatie dit al telefonisch gemeld en moest toen ook allerlei screenshots opsturen en er vervolgens nooit meer wat van gehoord.

Nu is er dit topic en wil ik vriendelijk verzoeken mij toe te voegen aan de lijst met abonnees met dit probleem.

 

Alvast bedankt!

 

Roermond 6042.

 


As promised, this is a latency report for three popular sites from our Odido fiber connection for 26/6/2024, showing clear quality degradation between 19:48 and 21:04 with smaller problems between 21:44 to 21:56 and 22:48 to 23:28. All times are in CEST (Central European Summer Time).

 


@kprook Omdat jij alle gevraagde gegevens hebt aangeleverd heb ik je toegevoegd aan het onderzoek. Dit betekent niet perse dat jij de nieuwe versie mag/kan testen. Ik heb hier totaal geen inspraak over en zet de voorbeelden enkel door naar het juiste team die hier druk mee bezig is. Dit team kan zien op welke verbinding ze het 't beste kunnen testen. Is er een goede reactie op de firmware, dan pakken we dit gelijk breder aan. @Mark-Jan  Voor jou geldt dit ook!

@HJHome Zie de reactie van Waqqas op jouw vraag. Er is al een ticket op jouw naam met de nodige informatie. Je situatie is bekend en we weten dat je hier last van hebt!

@John_Slow Thank you so much for the effort! I would love to get to work, but these screenshots aren't enough I'm afraid. Please deliver me:

  • ​Speedtest (Ookla)
  • IP Config
  • Taakbeheer
  • Pingtest naar google.nl (8.8.8.8)
  • What do you experience exactly?
  • What times do you experience this?

@NietNader Bekend Begrijpelijk, dat wil ik ook! Laten we dit gelijk regelen. De informatie begin dit jaar kan ik namelijk niet meer gebruiken. Zou jij ook de gevraagde gegevens willen aanleveren in dit topic? Super bedankt voor de moeite!

 

 


Hi @Cheyenne van Odido  , heb je mij ook toegevoegd aan de lijst met klanten met een probleem, gegevens staan hierboven al vermeld :)


Excuus @Treurwilg, dat is bij deze gedaan!


Hallo Waqqas en Cheyenne van Odido,  

@Waqqas 
Dankjewel voor je toelichting dat ik een KPN WBA netwerk verbinding via AON heb en jouw duiding dat de Nokia ONT enkel zou kunnen helpen bij een KPN WBA netwerk via XGSPON verbinding.

Ik wil graag nogmaals gebruik maken van jouw kennis.
- jan310909 geeft in zijn bericht in dit topic aan dat hij geen haperend internet meer heeft sinds de installatie van een rechtstreeks op glasvezel aangesloten Fritzbox 5590. In een privébericht heeft hij me toegelicht dat ik heel goed moet opletten welke glasvezel module ik dan erbij zou moet kopen (AON, PON of GXSPON, oid)
- harmannij geeft in zijn bericht in dit topic aan dat ook hij minder problemen heeft door een Fritzbox 4060 met daarop encrypted DNS ingesteld aan te sluiten op de ONT van KPN
- meerdere gebruikers geven aan geen/minder problemen te hebben door een VPN te gebruiken, omdat dat - na eerste opzetten van verbinding - geen/minder verstoring geeft

Het liefst maak ik gewoon gebruik van de door Odido geleverde apparatuur, maar…


Door de nu al maanden lange durende storingen ben ik nog steeds op zoek naar de snelst mogelijke oplossing of work arround voor een goed werkende internetverbinding, omdat er bij mij nog steeds heel serieuze zaken misgaan door de haperende internet verbinding


Met alles wat ik lees op het Odido forum lijken daar twee mogelijkheden voor te zijn, omdat Odido nog geen oplostijd kan geven:
1. het zelf aanschaffen van apparatuur (Fritzbox of...?) of
2. het aanschaffen van een VPN abonnement
3. of....?
Wat is jouw advies/vind jij het beste idee?


@Cheyenne van Odido 
Je geeft aan dat er al een ticket op mijn naam met de nodige informatie, mijn situatie bekend is en Odido weet dat ook ik last heb van de haperende internetverbinding zoals is beschreven in dit topic door @chefneliz 
- In mijn ticket geeft @Teresa van Odido drie dagen geleden aan dat het Odido Netwerk Team toch vermoedt dat er iets in mijn eigen netwerk zit wat dit kan veroorzaken, terwijl dit eerder was uitgesloten. Vandaag geeft ze aan goede hoop te hebben dat via deze weg (DIT TOPIC) de oplossing tot stand zal komen  
- 8 dagen geleden geeft @Jason van Odido in een ander Topic dit aan"....Om het overzicht te bewaren en jullie zo goed mogelijk vanuit 1 perspectief te kunnen helpen, hebben we vanaf nu 1 centraal verzameltopic waarin we alles oppakken. Graag vanaf heden in dit topic reageren..."
(HJ: dat is dus dit topic)
 

Wil jij:
a) mij toevoegen aan de lijst van dit Topic met klanten die een probleem hebben met hun KPN WBA netwerk verbinding internetverbinding?
b) Mijn eigen Topic sluiten o.v.v. dat dit in dit topic verder wordt afgehandeld, zoals Jason aangeeft?

Alvast bedankt weer


 @Cheyenne van Odido 

ik heb gereageerd op de berichtjes van jou en @Waqqas , maar kreeg een uur geleden onderstaande rode melding met "....Your post has been submitted. It will be publisched after a review by our moderaters...."  Zonder verdere uitleg of zicht op publicatiedatum.

Kun je toelichten wat hier gebeurd en zorgen dat mijn bericht alsnog wordt geplaatst?

Alvast bedankt


Reageer