Ondanks 2 keer volledig opnieuw installeren inclusief uitzetten en opnieuw opstarten van telefoon, vindt TVO geen gekoppelde apparaten (waren 9 apparaten). Kan dit te maken hebben met het na stroomuitval moeten resetten van mijn modem wegens een dwarsliggend tv kastje?
Verder werkt alles weer normaal.
Tommie van Odido1 maand geleden
Hoi @TruuDt, welkom op onze Community!
Dat zou inderdaad de oorzaak kunnen zijn. Alle apparaten moeten verbonden zijn met wifi, die apparaten zou je op je afbeelding moeten zien. Anders raad ik je aan om een volledige powerflip uit te voeren en dan opnieuw je apparaten te verbinden met je netwerk. Als het goed is moet je dan de apparaten weer zien staan.
Powerflip
Haal de stekker van het modem en Media Converter/ONT uit het stopcontact.
Wacht minimaal 10 seconden
Sluit eerst je Media converter/ONT weer aan en laat die 30 seconden opstarten. Sluit daarna pas het modem weer aan op de stroom.
Doe de stekker terug in het stopcontact van het modem en laat alles volledig opstarten
@Tommie van Odido we zijn nu ruim 3 weken verder en er is nog steeds geen oplossing. Ik moet zelf overal achteraan, krijg geen updates tussendoor en ik heb een product wat niet werkt. Ik voel mij als nieuwe klant niet serieus genomen. Waar zijn die techneuten nu concreet mee bezig en waarom duurt het zo lang?
Hi @BartMichiel, goed dat je dit aangeeft. Ik zet het graag voor je door. Zou je mij nog een screenshot willen sturen van; “Geen apparaten gevonde”? Dan zet ik het voor je door naar onze techneuten!
Ik heb dit ook sinds een paar weken: geen apparaten meer zichtbaar in de app, als ik de app start zegt 'ie na een tijdje: 'geen verbinding met modem'.
Al alles wat in de communities wordt gesuggereerd gedaan: diverse resets van modem (zacht/hard/factory), app opnieuw geladen op diverse apparaten: werkt allemaal niet…
Het is gewoon een beroerd product, ben ik bang… En het 'uitzoeken door de techneuten' na melden bij service duurt gewoon te lang, zonder enige tussentijdse feedback.
Ik heb contact met Odido. Er is helaas geen oplossing. Ik heb rond 0:00 vorige week wel even een volledig werkende thuis veilig online gehad, maar vervolgens werd het in de loop van de volgende dag weer slecht en dat duurt nu voort. zojuist een uitgebreide mail naar odido geschreven. Ik houd jullie op de hoogte.
@ploman74@Jongedeeric wat is de firmware versie op jullie Zyxel EX5601 modem/router? Bij mij is dat B10 terwijl mijn bekabelde wifipunten (Zyxel WX5600) op B8 zitten. In de topologie op het dashboard van het modem worden hierdoor de wifipunten niet correct weergegeven en de apparatuur die daar aan hangt ook niet. Hier ligt volgens mij ook de oorzaak dat Thuis Veilig Online de apparaten niet toont. Thuis Veilig Online werkt wel maar doordat de apparaten niet zichtbaar zijn kan je inderdaad geen gerichte actie ondernemen of blokkades verwijderen of vreemde apparaten te identificeren. Aan mijn apparatuur ligt het in ieder geval niet. Mijn vorige provider was KPN en ik heb alleen het modem en de wifi punten vervangen door Odido apparaten. Bij KPN werkte het allemaal wel...
V5.70(ACEA.0)T56C_b10_0130
mijn wifipunten Zyxel Multy M1 hebben firmware V1.00(ABZF.6)C0
Ik heb het idee dat de Thuis Veilig Online server wat een F-Secure server is niet goed werkt. Met regelmaat wordt aangegeven dat de server niet bereikbaar is. Dit terwijl het eerder prima werkte!
@ploman74@Jongedeeric wat is de firmware versie op jullie Zyxel EX5601 modem/router? Bij mij is dat B10 terwijl mijn bekabelde wifipunten (Zyxel WX5600) op B8 zitten. In de topologie op het dashboard van het modem worden hierdoor de wifipunten niet correct weergegeven en de apparatuur die daar aan hangt ook niet. Hier ligt volgens mij ook de oorzaak dat Thuis Veilig Online de apparaten niet toont. Thuis Veilig Online werkt wel maar doordat de apparaten niet zichtbaar zijn kan je inderdaad geen gerichte actie ondernemen of blokkades verwijderen of vreemde apparaten te identificeren. Aan mijn apparatuur ligt het in ieder geval niet. Mijn vorige provider was KPN en ik heb alleen het modem en de wifi punten vervangen door Odido apparaten. Bij KPN werkte het allemaal wel...
Ik heb ook sinds een week problemen met thuisveiligonline! heel vervelend aangezien ik hier bijv een xbox van mijn zoon mee blokkeer. het is nu niet mee mogelijk de blokkade eraf te halen. de app detecteert wisselend: geen verbinding, of enkele apparaten maar niet alles en zeker niet de profielen ..
Ik heb dit zelfde probleem. Het heeft een tijd gewoon goed gewerkt. Tot ergens 1,5 week geleden toen was opeens de apparatenlijst leeg en wordt ook niet meer vernieuwd.
Ik had al aardig wat apparaten een naam gegeven in de app om ze herkenbaar te maken. Wanneer er een melding komt van een geblokkeerde site dan krijg ik daar wel de door mij ingestelde naam te zien.
Maar wanneer er een popup komt dat er een nieuw apparaat gedetecteerd is in mijn netwerk en ik tik daar op om de instellingen daarvan te wijzigen en een profiel toe te kennen dan opent de app wel maar niet het nieuwe apparaat en is mijn apparatenlijst nog steeds leeg.
In mijn netwerk gebruik ik de ZyXel router alleen als internet gateway, op de ZyXel is Wifi uitgeschakeld. Voor WiFi toegang gebruik ik een eigen gekozen WiFi Mesh systeem van Xiaomi.
Hoi @John97, ik zal meteen voor je navragen of dit mogelijk is! Zodra ik meer informatie heb, zul je het van ons horen. Voor nu wens ik je een mooi weekend! Groetjes, Ishana
Ik heb een ticket voor je aangemaakt @John97. Hopelijk hebben onze techneuten hier een verklaring voor!
@Tommie van Odido nog 1 aanvulling: door de reset van het modem is de firmware van versie B8 naar B10 gegaan. Het valt me op dat in de beheermodule de topologie van de apparaten niet goed wordt weergegeven. Alles staat als client gedefinieerd, ook de access points. Ik vermoed dat ook de wifi punten nog een software update nodig hebben. Wellicht is dan het TVO probleem ook opgelost.
Enter your username or e-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.