Ondanks 2 keer volledig opnieuw installeren inclusief uitzetten en opnieuw opstarten van telefoon, vindt TVO geen gekoppelde apparaten (waren 9 apparaten). Kan dit te maken hebben met het na stroomuitval moeten resetten van mijn modem wegens een dwarsliggend tv kastje?
Verder werkt alles weer normaal.
Tommie van Odido1 maand geleden
Hoi @TruuDt, welkom op onze Community!
Dat zou inderdaad de oorzaak kunnen zijn. Alle apparaten moeten verbonden zijn met wifi, die apparaten zou je op je afbeelding moeten zien. Anders raad ik je aan om een volledige powerflip uit te voeren en dan opnieuw je apparaten te verbinden met je netwerk. Als het goed is moet je dan de apparaten weer zien staan.
Powerflip
Haal de stekker van het modem en Media Converter/ONT uit het stopcontact.
Wacht minimaal 10 seconden
Sluit eerst je Media converter/ONT weer aan en laat die 30 seconden opstarten. Sluit daarna pas het modem weer aan op de stroom.
Doe de stekker terug in het stopcontact van het modem en laat alles volledig opstarten
Ik heb contact met Odido. Er is helaas geen oplossing. Ik heb rond 0:00 vorige week wel even een volledig werkende thuis veilig online gehad, maar vervolgens werd het in de loop van de volgende dag weer slecht en dat duurt nu voort. zojuist een uitgebreide mail naar odido geschreven. Ik houd jullie op de hoogte.
Hey @TruuDt en @John97, zouden jullie het modem eens willen voorzien van een harde factory reset? Ik heb een reprovisie uitgevoerd op het modem, dat zorgt ervoor dat de producten opnieuw gepushed worden. Ben erg benieuwd wat je dan zult zien!
1. Druk met een tandenstoker of paperclip de factory reset in (boven de powerknop aan de linkerkant van de achterkant). Houd deze ingedrukt totdat alle lampjes, behalve het powerlampje, uitgaan. 2. Laat de factory reset na tien seconden weer los. Alle instellingen van het modem zijn nu hersteld naar de fabriekswaarden. 3. Check of het modem weer verbinding heeft, dit kan drie minuten duren. Op de sticker op het modem staan de username en het wachtwoord waarmee je kunt inloggen op het modem.
Dat zou inderdaad de oorzaak kunnen zijn. Alle apparaten moeten verbonden zijn met wifi, die apparaten zou je op je afbeelding moeten zien. Anders raad ik je aan om een volledige powerflip uit te voeren en dan opnieuw je apparaten te verbinden met je netwerk. Als het goed is moet je dan de apparaten weer zien staan.
Powerflip
Haal de stekker van het modem en Media Converter/ONT uit het stopcontact.
Wacht minimaal 10 seconden
Sluit eerst je Media converter/ONT weer aan en laat die 30 seconden opstarten. Sluit daarna pas het modem weer aan op de stroom.
Doe de stekker terug in het stopcontact van het modem en laat alles volledig opstarten
Hoi John, ik had dat eerst ook en heb toen mijn telefoon uitgezet en vervolgens weer aangezet. Moest toen opnieuw mijn wifi verbinden (via username/wachtwoord of scannen van QR code) en toen werkte alles weer. Opnieuw inloggen via je telefoon dus
Hoi John, ik had dat eerst ook en heb toen mijn telefoon uitgezet en vervolgens weer aangezet. Moest toen opnieuw mijn wifi verbinden (via username/wachtwoord of scannen van QR code) en toen werkte alles weer. Opnieuw inloggen via je telefoon dus
Ik heb een ticket voor je aangemaakt @John97. Hopelijk hebben onze techneuten hier een verklaring voor!
@Tommie van Odido nog 1 aanvulling: door de reset van het modem is de firmware van versie B8 naar B10 gegaan. Het valt me op dat in de beheermodule de topologie van de apparaten niet goed wordt weergegeven. Alles staat als client gedefinieerd, ook de access points. Ik vermoed dat ook de wifi punten nog een software update nodig hebben. Wellicht is dan het TVO probleem ook opgelost.
Ik heb nu de ONT gereset en daarna pas het modem weer aangezet. Nu kan ik wel inloggen op het modem en zie een nieuwe firmware versie (B10 i.p.v. B8). TVO van mijn telefoon afgegooid, opnieuw opgestart en weer geïnstalleerd. Daarna kon ik de router weer koppelen in TVO. Maar ik zie nog steeds geen apparaten in TVO.
Ik heb dit ook sinds een paar weken: geen apparaten meer zichtbaar in de app, als ik de app start zegt 'ie na een tijdje: 'geen verbinding met modem'.
Al alles wat in de communities wordt gesuggereerd gedaan: diverse resets van modem (zacht/hard/factory), app opnieuw geladen op diverse apparaten: werkt allemaal niet…
Het is gewoon een beroerd product, ben ik bang… En het 'uitzoeken door de techneuten' na melden bij service duurt gewoon te lang, zonder enige tussentijdse feedback.
Helaas, stekker van modem en ONT er uit gehaald, na 15 seconden ONT weer aangesloten, na 40 seconden modem weer aangesloten, telefoon helemaal uit en opnieuw opgestart, router gekoppeld maar niks nakkes nada
@ploman74@Jongedeeric wat is de firmware versie op jullie Zyxel EX5601 modem/router? Bij mij is dat B10 terwijl mijn bekabelde wifipunten (Zyxel WX5600) op B8 zitten. In de topologie op het dashboard van het modem worden hierdoor de wifipunten niet correct weergegeven en de apparatuur die daar aan hangt ook niet. Hier ligt volgens mij ook de oorzaak dat Thuis Veilig Online de apparaten niet toont. Thuis Veilig Online werkt wel maar doordat de apparaten niet zichtbaar zijn kan je inderdaad geen gerichte actie ondernemen of blokkades verwijderen of vreemde apparaten te identificeren. Aan mijn apparatuur ligt het in ieder geval niet. Mijn vorige provider was KPN en ik heb alleen het modem en de wifi punten vervangen door Odido apparaten. Bij KPN werkte het allemaal wel...
V5.70(ACEA.0)T56C_b10_0130
mijn wifipunten Zyxel Multy M1 hebben firmware V1.00(ABZF.6)C0
Ik heb het idee dat de Thuis Veilig Online server wat een F-Secure server is niet goed werkt. Met regelmaat wordt aangegeven dat de server niet bereikbaar is. Dit terwijl het eerder prima werkte!
Hi @BartMichiel, goed dat je dit aangeeft. Ik zet het graag voor je door. Zou je mij nog een screenshot willen sturen van; “Geen apparaten gevonde”? Dan zet ik het voor je door naar onze techneuten!
Enter your username or e-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.