Thuis veilig online vindt geen gekoppelde apparaten

  • 15 March 2024
  • 42 reacties
  • 458 Bekeken


Toon eerste reactie

42 reacties

@Tommie van Odido @Ishana van Odido is er al een oplossing?

Reputatie 7
Badge +9

Hey @John97, ik denk dat de app moeite heeft met de apparaten omhoog halen. TVO staat op je modem dus de apparaten zijn beveiligd, daar hoef je je geen zorgen over te maken. Bij het verversen met “apparaat vernieuwen”, komen de apparaten dan ook niet tevoorschijn? 

Hey @John97, het ticket staat nog open. Hopelijk heb ik morgen een nieuwe update hierover! 

Hi Tommie, kan je mij een update geven?

@Tommie van Odido we zijn nu ruim 3 weken verder en er is nog steeds geen oplossing. Ik moet zelf overal achteraan, krijg geen updates tussendoor en ik heb een product wat niet werkt. Ik voel mij als nieuwe klant niet serieus genomen. Waar zijn die techneuten nu concreet mee bezig en waarom duurt het zo lang?

Ergo, ik krijg vanmiddag wel een bericht betr een geblokkeerde website maar ook daarvan is in de app niets terug te vinden

 

@Tommie van Odido nee, verversen helpt ook niet.

Bij mij helaas nog steeds niets veranderd.

  1. de wifipunten hebben nog steeds firmware versie B8 en het modem versie B10
  2. in de topologie op het dashboard van het modem worden alle apparaten als client weergegeven, ook de wifipunten (beide bekabeld)
  3. het mesh-principe werkt hierdoor niet omdat de wifipunten nu simpele acces points zijn geworden
  4. in de TVO app op mijn telefoon zijn nog steeds de apparaten niet zichtbaar waardoor ik nu geblokkeerde apparaten niet kan deblokkeren
  5. doordat de apparaten in de TVO app niet zichtbaar zijn kan ik niet zien op welk apparaat bedreigingen zijn aangetroffen

@Tommie van Odido we zijn inmiddels vele werkdagen verder, is er al nieuws van de techneuten?

Reputatie 7
Badge +9

Als het goed is moet het opgelost zijn @John97, kan je dit eens checken? 

Reputatie 7
Badge +9

Ik heb nog geen nieuwe update @John97. Ze zijn het nog steeds aan het onderzoeken. 

@Ishana van Odido we zijn inmiddels 4 werkdagen verder, is er al een oplossing?

@Tommie van Odido er is helaas helemaal niets veranderd:

  1. de wifipunten hebben nog steeds firmware versie B8 en het modem versie B10
  2. in de topologie op het dashboard van het modem worden alle apparaten als client weergegeven, ook de wifipunten (beide bekabeld)
  3. het mesh-principe werkt hierdoor niet omdat de wifipunten nu simpele acces points zijn geworden
  4. in de TVO app op mijn telefoon zijn nog steeds de apparaten niet zichtbaar waardoor ik nu geblokkeerde apparaten niet kan deblokkeren
  5. doordat de apparaten in de TVO app niet zichtbaar zijn kan ik niet zien op welk apparaat bedreigingen zijn aangetroffen

Ik wil graag een oplossing voor al deze problemen want dit schiet niet op.

 

 

 

 

Reputatie 1

Ik heb dit zelfde probleem. Het heeft een tijd gewoon goed gewerkt. Tot ergens 1,5 week geleden toen was opeens de apparatenlijst leeg en wordt ook niet meer vernieuwd.

Ik had al aardig wat apparaten een naam gegeven in de app om ze herkenbaar te maken.
Wanneer er een melding komt van een geblokkeerde site dan krijg ik daar wel de door mij ingestelde naam te zien.

Maar wanneer er een popup komt dat er een nieuw apparaat gedetecteerd is in mijn netwerk en ik tik daar op om de instellingen daarvan te wijzigen en een profiel toe te kennen dan opent de app wel maar niet het nieuwe apparaat en is mijn apparatenlijst nog steeds leeg.

In mijn netwerk gebruik ik de ZyXel router alleen als internet gateway, op de ZyXel is Wifi uitgeschakeld. Voor WiFi toegang gebruik ik een eigen gekozen WiFi Mesh systeem van Xiaomi.

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @John97, ik zal meteen voor je navragen of dit mogelijk is! Zodra ik meer informatie heb, zul je het van ons horen. Voor nu wens ik je een mooi weekend! Groetjes, Ishana

Ik heb ook sinds een week problemen met thuisveiligonline! heel vervelend aangezien ik hier bijv een xbox van mijn zoon mee blokkeer. het is nu niet mee mogelijk de blokkade eraf te halen. de app detecteert wisselend: geen verbinding, of enkele apparaten maar niet alles en zeker niet de profielen ..

Reputatie 1
Zo ziet mijn netwerk er thuis uit. Zyxel alleen als bedrade router (Wifi uitgeschakeld).
Één kabel naar een HP Switch en op die Switch zit de rest aangesloten.
De cirkels met in het groen AP erin zijn de Xiaomi Accesspoints en de cirkels met de blauwe D erin zijn bedraad aangesloten devices zoals printers, computers, PS4 etc.
De Accesspoints hebben ook een 4-poorts switch, ook daar zitten Devices bedraad op aangesloten.

Ik heb ook al een keer met de helpdesk gebeld over dit probleem. Toen werd er gezegd dat ze konden zien dat er maar één netwerk verbinding actief was, waar alles op aangesloten is. Dat klopt, maar dat zou toch geen probleem moeten zijn?
Mij werd geadviseerd om de app van mijn telefoon te verwijderen en opnieuw te installeren, dit heb ik uiteraard gedaan maar dit was niet te oplossing.
Ook heb ik gisteren mijn hele netwerk uitgeschakeld gehad en alles één voor één weer ingeschakeld in de onderstaande volgorde.
- Media converter
- ZyXel router (gewacht tot internet lampje brandde)
- Switch
- Primaire Accesspoint voor Mesh systeem
- Overige Accesspoints

Ook dit heeft niet geholpen.

 

Reputatie 7
Badge +9

En als je de app eens op een ander apparaat installeert @John97?  

@ploman74 @Jongedeeric wat is de firmware versie op jullie Zyxel EX5601 modem/router? Bij mij is dat B10 terwijl mijn bekabelde wifipunten (Zyxel WX5600) op B8 zitten. In de topologie op het dashboard van het modem worden hierdoor de wifipunten niet correct weergegeven en de apparatuur die daar aan hangt ook niet. Hier ligt volgens mij ook de oorzaak dat Thuis Veilig Online de apparaten niet toont. Thuis Veilig Online werkt wel maar doordat de apparaten niet zichtbaar zijn kan je inderdaad geen gerichte actie ondernemen of blokkades verwijderen of vreemde apparaten te identificeren. Aan mijn apparatuur ligt het in ieder geval niet. Mijn vorige provider was KPN en ik heb alleen het modem en de wifi punten vervangen door Odido apparaten. Bij KPN werkte het allemaal wel...

Reageer