Thuis veilig online vindt geen gekoppelde apparaten

  • 15 March 2024
  • 42 reacties
  • 458 Bekeken


Toon eerste reactie

42 reacties

Reputatie 7
Badge +9

En als je de app eens op een ander apparaat installeert @John97?  

@Tommie van Odido nee, verversen helpt ook niet.

Reputatie 7
Badge +9

Hey @John97, ik denk dat de app moeite heeft met de apparaten omhoog halen. TVO staat op je modem dus de apparaten zijn beveiligd, daar hoef je je geen zorgen over te maken. Bij het verversen met “apparaat vernieuwen”, komen de apparaten dan ook niet tevoorschijn? 

@Tommie van Odido volgens mij zijn we bijna bij de oplossing. TVO doet het, het modem is gekoppeld maar nog geen zichtbare apparaten.

Dan hoop en duim ik voor je dat Odido een oplossing heeft die wel werkt. Succes!

Dank je wel, ik hoop het!

Dan hoop en duim ik voor je dat Odido een oplossing heeft die wel werkt. Succes!

Ik heb nu de ONT gereset en daarna pas het modem weer aangezet. Nu kan ik wel inloggen op het modem en zie een nieuwe firmware versie (B10 i.p.v. B8). TVO van mijn telefoon afgegooid, opnieuw opgestart en weer geïnstalleerd. Daarna kon ik de router weer koppelen in TVO. Maar ik zie nog steeds geen apparaten in TVO.

 

Hoi John, ik had dat eerst ook en heb toen mijn telefoon uitgezet en vervolgens weer aangezet. Moest toen opnieuw mijn wifi verbinden (via username/wachtwoord of scannen van QR code) en toen werkte alles weer. Opnieuw inloggen via je telefoon dus

Dat heb ik geprobeerd maar heeft geen effect.

Hoi John, ik had dat eerst ook en heb toen mijn telefoon uitgezet en vervolgens weer aangezet. Moest toen opnieuw mijn wifi verbinden (via username/wachtwoord of scannen van QR code) en toen werkte alles weer. Opnieuw inloggen via je telefoon dus

 

Ik heb een reset van het modem uitgevoerd zoals gevraagd. Nu kan ik niet meer inloggen op het modem en in de TVO app kan ik de router niet koppelen.

Hoe nu verder?

Ik hoef niet opnieuw in te loggen (?) maar zie nu wel het onderstaande als ik de router wil koppelen in de TVO app

Vervolgens denk ik laat ik mijn telefoon even uit en weer aanzetten en ja hoor, toen moest ik wel opnieuw inloggen en zie daar ….. tadaaaaaa :)

 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @TruuDt en @John97, zouden jullie het modem eens willen voorzien van een harde factory reset? Ik heb een reprovisie uitgevoerd op het modem, dat zorgt ervoor dat de producten opnieuw gepushed worden. Ben erg benieuwd wat je dan zult zien!

 

1. Druk met een tandenstoker of paperclip de factory reset in (boven de powerknop aan de linkerkant van de achterkant). Houd deze ingedrukt totdat alle lampjes, behalve het powerlampje, uitgaan.
2. Laat de factory reset na tien seconden weer los. Alle instellingen van het modem zijn nu hersteld naar de fabriekswaarden.
3. Check of het modem weer verbinding heeft, dit kan drie minuten duren. Op de sticker op het modem staan de username en het wachtwoord waarmee je kunt inloggen op het modem. 

Ik heb exact hetzelfde. Powerflip helpt niet, app verwijderen en opnieuw installeren ook geen resultaat. Wordt er moedeloos van..

 

Ergo, ik krijg vanmiddag wel een bericht betr een geblokkeerde website maar ook daarvan is in de app niets terug te vinden

 

Helaas, stekker van modem en ONT er uit gehaald, na 15 seconden ONT weer aangesloten, na 40 seconden modem weer aangesloten, telefoon helemaal uit en opnieuw opgestart, router gekoppeld maar niks nakkes nada

 

Reputatie 7
Badge +9

Hoi @TruuDt, welkom op onze Community!

Dat zou inderdaad de oorzaak kunnen zijn. Alle apparaten moeten verbonden zijn met wifi, die apparaten zou je op je afbeelding moeten zien. Anders raad ik je aan om een volledige powerflip uit te voeren en dan opnieuw je apparaten te verbinden met je netwerk. Als het goed is moet je dan de apparaten weer zien staan.

 

       Powerflip

  1. Haal de stekker van het modem en Media Converter/ONT uit het stopcontact.
  2. Wacht minimaal 10 seconden
    • Sluit eerst je Media converter/ONT weer aan en laat die 30 seconden opstarten. Sluit daarna pas het modem weer aan op de stroom.
  3. Doe de stekker terug in het stopcontact van het modem en laat alles volledig opstarten
  4. Controleer of de verbinding stabiel is.

 

 

Reageer