Ondanks 2 keer volledig opnieuw installeren inclusief uitzetten en opnieuw opstarten van telefoon, vindt TVO geen gekoppelde apparaten (waren 9 apparaten). Kan dit te maken hebben met het na stroomuitval moeten resetten van mijn modem wegens een dwarsliggend tv kastje?
Verder werkt alles weer normaal.
Tommie van Odido2 maanden geleden
Hoi @TruuDt, welkom op onze Community!
Dat zou inderdaad de oorzaak kunnen zijn. Alle apparaten moeten verbonden zijn met wifi, die apparaten zou je op je afbeelding moeten zien. Anders raad ik je aan om een volledige powerflip uit te voeren en dan opnieuw je apparaten te verbinden met je netwerk. Als het goed is moet je dan de apparaten weer zien staan.
Powerflip
Haal de stekker van het modem en Media Converter/ONT uit het stopcontact.
Wacht minimaal 10 seconden
Sluit eerst je Media converter/ONT weer aan en laat die 30 seconden opstarten. Sluit daarna pas het modem weer aan op de stroom.
Doe de stekker terug in het stopcontact van het modem en laat alles volledig opstarten
Hey @John97, ik denk dat de app moeite heeft met de apparaten omhoog halen. TVO staat op je modem dus de apparaten zijn beveiligd, daar hoef je je geen zorgen over te maken. Bij het verversen met “apparaat vernieuwen”, komen de apparaten dan ook niet tevoorschijn?
Ik heb nu de ONT gereset en daarna pas het modem weer aangezet. Nu kan ik wel inloggen op het modem en zie een nieuwe firmware versie (B10 i.p.v. B8). TVO van mijn telefoon afgegooid, opnieuw opgestart en weer geïnstalleerd. Daarna kon ik de router weer koppelen in TVO. Maar ik zie nog steeds geen apparaten in TVO.
Hoi John, ik had dat eerst ook en heb toen mijn telefoon uitgezet en vervolgens weer aangezet. Moest toen opnieuw mijn wifi verbinden (via username/wachtwoord of scannen van QR code) en toen werkte alles weer. Opnieuw inloggen via je telefoon dus
Hoi John, ik had dat eerst ook en heb toen mijn telefoon uitgezet en vervolgens weer aangezet. Moest toen opnieuw mijn wifi verbinden (via username/wachtwoord of scannen van QR code) en toen werkte alles weer. Opnieuw inloggen via je telefoon dus
Hey @TruuDt en @John97, zouden jullie het modem eens willen voorzien van een harde factory reset? Ik heb een reprovisie uitgevoerd op het modem, dat zorgt ervoor dat de producten opnieuw gepushed worden. Ben erg benieuwd wat je dan zult zien!
1. Druk met een tandenstoker of paperclip de factory reset in (boven de powerknop aan de linkerkant van de achterkant). Houd deze ingedrukt totdat alle lampjes, behalve het powerlampje, uitgaan. 2. Laat de factory reset na tien seconden weer los. Alle instellingen van het modem zijn nu hersteld naar de fabriekswaarden. 3. Check of het modem weer verbinding heeft, dit kan drie minuten duren. Op de sticker op het modem staan de username en het wachtwoord waarmee je kunt inloggen op het modem.
Helaas, stekker van modem en ONT er uit gehaald, na 15 seconden ONT weer aangesloten, na 40 seconden modem weer aangesloten, telefoon helemaal uit en opnieuw opgestart, router gekoppeld maar niks nakkes nada
Dat zou inderdaad de oorzaak kunnen zijn. Alle apparaten moeten verbonden zijn met wifi, die apparaten zou je op je afbeelding moeten zien. Anders raad ik je aan om een volledige powerflip uit te voeren en dan opnieuw je apparaten te verbinden met je netwerk. Als het goed is moet je dan de apparaten weer zien staan.
Powerflip
Haal de stekker van het modem en Media Converter/ONT uit het stopcontact.
Wacht minimaal 10 seconden
Sluit eerst je Media converter/ONT weer aan en laat die 30 seconden opstarten. Sluit daarna pas het modem weer aan op de stroom.
Doe de stekker terug in het stopcontact van het modem en laat alles volledig opstarten
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.