Beantwoord

Geen Mesh netwerk na b10 firmware update

  • 22 March 2024
  • 43 reacties
  • 664 Bekeken

Firmware b10 voor mijn T-56 modem ontvangen, na de update word er geen mesh netwerk meer opgebouwd met het WX5600 wifi punt, Modem en wifipunt reset gedaan en opnieuw verbonden zoals vermeld in de handleiding, geen succes. Nog 2 maal een reset gedaan en alles opnieuw verbonden maar er wordt geen mesh netwerk meer opgebouwd, het wifi punt wordt wel gezien door de modem en krijgt een ip adres, echter alle apparaten connecten nu alleen met het modem.

Wat me opvalt is dat alleen het de modem firmware naar b10 is gegaan, het wifipunt heeft firmware b8.

Help !!!

icon

Beste antwoord door Ishana van Odido 23 March 2024, 11:11

Bekijk origineel

43 reacties

Reputatie 7
Badge +14

En dat “klopt” dus.. Maar als je jouw local devices bekijkt, b.v. een telefoon, dan zie je een sterk wifi signaal in de omgeving van de repeater. 

Ik heb exact hetzelfde probleem. Blijf graag op de hoogte. 

 

Ik heb idd een sterk signaal beneden en boven en zie alleen maar groene lijntjes dus zal het vast goed zijn👌

Wel vind ik de manier van ophangen bij de zyxel 7187 niet echt super de stekker steekt namelijk uit waardoor die niet bepaald stabiel hangt en dat voet stukje zit vrij los 😅 

Maar daar kunnen jullie ook niks aan doen😋

 

 

 

 

Zelfde sinds de update die overigens 3 dagen geen internet heeft veroorzaakt. Hopelijk volgende keer beter. Ook geen mesh netwerk werkt wel goed de topologie is geen goede weergave door deze bug 

Reputatie 7
Badge +9

Het klopt inderdaad dat je in de WebGUI en in de Mpro Mesh app een verkeerde weergave ziet staan. Dit komt omdat de B10 firmware van de T-56 en de B8 van de WX5600 niet helemaal lekker communiceren op dat gebied. Mesh staat gewoon aan en moet werken. Na een update van de WX5600 zal dit worden hersteld.

@eric ik log direct in op de WX5600 er is geen apparaat mee verbonden, als test ook een WX3100 aangesloten ook die wordt niet in het mestnetwerk opgenomen en ook daar geen apparaat die er connectie mee maakt. Ik zie soms ook mijn netwerk 3 keer ( deT56, wx5600 en wx3100)  als 3 aparte netwerken. Er klopt echt iets niet na de firmware update, Meshpro app is niets mis mee, 2 weken geleden ook nog een update gehad.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @harmvanveghel, ik zie de WX ook nergens in je netwerk terug. Kan je hem eens bedraad verbinden met het modem? 

Nu bedraad aangesloten, hij stond tijdelijk uit omdat het netwerk er slechter van werd als hij aanstaat 😳.

Ha @Tommie van Odido,

zou je mijn firmware van de modem ook terug willen zetten naar b8? ik heb het zelfde issue met mijn mesh.

Mijn wifipunten connecten enkel met de modem ipv verbinden met elkaar. Alle draadloze verbinden gaan ook via modem ipv wifipunten.

Grappig ook dat het overzicht alles met bedraad laat zien terwijl wifipunt balkon, laptop en samsung  draadloos zijn verbonden.

Modem: b10

wx5600 1: b8

wx5600 2: b8.

 

Alvast bedankt!

 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @mesut70, welkom op onze Community!

Dit is inderdaad ook gerelateerd aan de firmware bug en wordt opgelost met een nieuwe firmware voor de WX5600. Ik heb het voor je nagekeken en alles communiceert goed met elkaar! We zetten geen oude firmware op modems. 

Hi @Tommie van Odido 

Enig idee wanneer de nieuwe firmware komt voor de wx5600?

Reputatie 7
Badge +9

Hey @hullemah, welkom op onze Community!

Nee, daar is op dit moment nog niks over bekend. Zodra hier wat meer informatie over is zal ik dit met jullie delen. 

Ik sluit mij graag aan bij dit draadje en hoop snel te horen wanneer de nieuwe firmware beschikbaar is.

Al iets bekend ? Ik kan me niet voorstellen dat een dergelijk update dit zo lang moet duren. 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @harmvanveghel, zou je eens een test willen uitvoeren voor ons? Dan kunnen we het beter onderzoeken.

Zou je een paar keer heen en weer willen lopen tussen het modem en wifipunt met 1 device? Zou je een minuutje bij het modem en wifipunt willen blijven staan en dan heen en weer lopen. Graag tijdstip, datum en MAC-adres van het gebruikte device met mij delen. Dan kunnen we dit onderzoeken! 

@Tommie van Odido , wanneer komt die update.

Het is al ruim een maand bekend dat er een bug in de software zit. Het kan toch niet zo zijn dat je software leverancier zo lang op zich laat wachten?? Dat moet wel een hele ruime SLA zijn die jullie met Zyxel hebben…

ik verwacht van mijn provider (Odido) dat ik een goede inzage heb in mijn wifi infra. Dat is mijn inziens onderdeel van van jullie belofte. 
Nu lees ik ook dat er maximaal 2 wifi-punten wordt ondersteund door Odido. Op de website staat: Hoeveel wifipunten wil je bestellen? Dit kunnen er maximaal 3 zijn. 

Hoe zit dit? En waarom kan ik er wel 3 bestellen, maar ondersteunen jullie dit niet? 

Met andere woorden: ik ben overgestapt op de nieuwe T56 met wx5600 AP’s vanwege WIFI-6 (met een ander Odido en duurder abonnement), maar heb nog geen 1x een goed wifi gehad.

Krijg ik nu (een deel van) mijn geld terug?

 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Bvdsand, zou je de link is van onze website willen sturen? Die informatie klopt inderdaad niet. We hebben wel eens gezien dat het kan werken maar wij ondersteunen het inderdaad niet, een derde wifipunt.

Wat voor problemen ervaar je precies met wifi? De bug dat de topologie en Mpro Mesh app niet goed werkt is geen reden om geld terug te vragen.  

Beste @Tommie van Odido .

 

https://www.odido.nl/service/producten/internet/wifi-plus

onder het kopje ‘ kies het aantal’ 😊.

 

over ‘geld terug’: ik heb nu 3 wifipunten en betaal er ook voor 3 terwijl dit niet wordt ondersteund. Dat is toch raar? Ik kan met de MproMesh app niet goed zien wel apparaat er op welk AP is aangesloten en dus ook niet of mijn wifi optimaal werkt. Dit door een bug is de AP software.

ik ben overgezet omdat ik met wifi6 betere dekking zou hebben met 3 AP’s. Wat niet wordt ondersteund.

om dit te realiseren ben ik van mijn oude t-mobile abo naar een odido abo gezet en betaal ik €20 meer per maand terwijl ik er (draadloos) niet beter van ben geworden. En terug gaan kon niet meer.

ik voel mij dus wel een beetje in het ootje genomen…

Ik ben over het algemeen zeer tevreden over de producten van T-Mobile / Odido, maar op het vlak van communicatie en advies laat dit zeer te wensen over.

groet,

brian

Reageer