Beantwoord

Geen internet en mobiel netwerk

  • 18 March 2024
  • 37 reacties
  • 460 Bekeken

Ik heb meerdere malen contact gehad over het feit dat ik op meerdere locaties geen internet en mobiel netwerk heb, ik ben dan niet bereikbaar en kan zelf ook niet bellen en internetten.

 

Vorige week contact gehad, ik zou terug gebeld worden, vandaag contact gehad, ik zou terug gebeld worden. Ik krijg telkens dezelfde vragen, simkaart in andere telefoon plaatsen, telefoon opnieuw opstarten etc etc

Ik werd vandaag terug gebeld maar omdat ik dus geen bereik had had ik, toen ik weer bereik had, een sms bericht van Pepijn of ik contact met hem op wilde nemen.

Ik belde uiteraard direct na het lezen van de sms en vroeg de desbetreffende jongedame of ze me door kon verbinden met Pepijn.

Ik kreeg te horen dat ik eerst WEER alle stappen moest doornemen, dus simkaart andere telefoon, opnieuw opstarten. Ik heb vriendelijke gevraagd of ze me door wilde verbinden met Pepijn omdat ik die stappen al meerdere malen met haar collega's door had genomen. Ze kon me niet doorverbinden en ik moest die stappen doen. Ik ben boos geworden en heb het gesprek beëindigd. Ik zou graag willen weten waarom ik geen internet en mobiel netwerk heb op meerdere plaatsen en wat ik daar aan kan doen. Mijn vrouw en vrienden en kennissen hebben andere providers en hebben op dezelfde plekken vol bereik, ik word hier niet vrolijk van.

icon

Beste antwoord door John03121966 9 April 2024, 16:19

Bekijk origineel

37 reacties

Reputatie 6
Badge +6

@John03121966 Zeer begrijpelijk dat je de simkaart zo snel mogelijk wilt ontvangen! Op welke manier had je de simkaart aangevraagd? Is dat telefonisch of op een andere manier geweest? In je account zie ik dat de laatste simkaartaanvraag is geweest op 20 maart 2024. Je gaf hierboven aan dat je al een nieuwe opgestuurd had gekregen, vandaar dat ik in de veronderstelling was dat er al één was besteld. Maar ik vermoed dat het niet is gebeurd of niet is gelukt, vandaar dat je deze ook nog niet hebt ontvangen. Zal ik anders direct een nieuwe simkaart voor je bestellen en gaat het om het nummer dat eindigt op ***974? De nieuwe simkaart kun je dan binnen 3 werkdagen op het bij ons bekende adres verwachten. Of je kunt natuurlijk langsgaan in één van onze winkels: https://www.odido.nl/winkels, waar mijn collega's je direct kunnen helpen met het koppelen en activeren van een nieuwe simkaart. 

Laat maar even weten waar je voorkeur naar uit gaat! 

@John03121966 Zeer begrijpelijk dat je de simkaart zo snel mogelijk wilt ontvangen! Op welke manier had je de simkaart aangevraagd? Is dat telefonisch of op een andere manier geweest? In je account zie ik dat de laatste simkaartaanvraag is geweest op 20 maart 2024. Je gaf hierboven aan dat je al een nieuwe opgestuurd had gekregen, vandaar dat ik in de veronderstelling was dat er al één was besteld. Maar ik vermoed dat het niet is gebeurd of niet is gelukt, vandaar dat je deze ook nog niet hebt ontvangen. Zal ik anders direct een nieuwe simkaart voor je bestellen en gaat het om het nummer dat eindigt op ***974? De nieuwe simkaart kun je dan binnen 3 werkdagen op het bij ons bekende adres verwachten. Of je kunt natuurlijk langsgaan in één van onze winkels: https://www.odido.nl/winkels, waar mijn collega's je direct kunnen helpen met het koppelen en activeren van een nieuwe simkaart. 

Laat maar even weten waar je voorkeur naar uit gaat! 

Ik heb inderdaad 20 maart een nieuwe simkaart ontvangen maar omdat je zelf 17 dagen geleden hebt gezegd toch nog een keer een nieuwe simkaart te proberen omdat er met de opgestuurde waarschijnlijk ook iets niet goed is stelde je vorige week voor om toch nog een keer een nieuwe simkaart op te sturen.

Reputatie 6
Badge +6

@John03121966 Ik stelde het inderdaad voor, maar uit je reactie dacht ik dat er al één was aangevraagd. Excuses voor de verwarring en goed dat je dit nog een keer aangeeft. Ik heb zojuist kosteloos een nieuwe simkaart voor je aangevraagd en deze kun je binnen 3 werkdagen bij je thuis verwachten. Deze zal dus uiterlijk vrijdag (aan het einde van de dag) binnen moeten zijn. Zodra je deze binnen hebt, kun je de activatie heel gemakkelijk zelf voltooien via je Mijn Odido account: https://www.odido.nl/my/toestel-en-sim

Laat je me even weten of je 'm uiterlijk vrijdag binnen hebt en het is gelukt met de activatie? Ik verneem het graag van je!

@John03121966 Ik stelde het inderdaad voor, maar uit je reactie dacht ik dat er al één was aangevraagd. Excuses voor de verwarring en goed dat je dit nog een keer aangeeft. Ik heb zojuist kosteloos een nieuwe simkaart voor je aangevraagd en deze kun je binnen 3 werkdagen bij je thuis verwachten. Deze zal dus uiterlijk vrijdag (aan het einde van de dag) binnen moeten zijn. Zodra je deze binnen hebt, kun je de activatie heel gemakkelijk zelf voltooien via je Mijn Odido account: https://www.odido.nl/my/toestel-en-sim

Laat je me even weten of je 'm uiterlijk vrijdag binnen hebt en het is gelukt met de activatie? Ik verneem het graag van je!

Bedankt voor de moeite en ook mijn excuses voor de verwarring. Zodra ik de nieuwe simkaart heb geactiveerd laat ik je weten of er verbetering is.

Groet John 

Reputatie 6
Badge +6

@John03121966 geen probleem, kan gebeuren! Dat is helemaal goed, hopelijk zal dit voor verbetering zorgen en ik zie graag je bevindingen tegemoet! 😄

@John03121966 Ik stelde het inderdaad voor, maar uit je reactie dacht ik dat er al één was aangevraagd. Excuses voor de verwarring en goed dat je dit nog een keer aangeeft. Ik heb zojuist kosteloos een nieuwe simkaart voor je aangevraagd en deze kun je binnen 3 werkdagen bij je thuis verwachten. Deze zal dus uiterlijk vrijdag (aan het einde van de dag) binnen moeten zijn. Zodra je deze binnen hebt, kun je de activatie heel gemakkelijk zelf voltooien via je Mijn Odido account: https://www.odido.nl/my/toestel-en-sim

Laat je me even weten of je 'm uiterlijk vrijdag binnen hebt en het is gelukt met de activatie? Ik verneem het graag van je!

Beste Pharwin, gisteren de nieuwe simkaart geplaatst, helaas totaal geen verbetering.

Nu ben ik zelf een beetje aan het neuzen gegaan en nu vond ik iets wat mij enorm verbaasde. Er zijn meerdere personen die dezelfde of vergelijkbare problemen ondervinden (dat verbaasde mij niet overigens) maar wat mij wel verbaasde was wat ik nog meer tegenkwam. Meerdere collegae van jou hebben gevraagd naar de apn instellingen, er moet internet.mobiel staan volgens hun maar op internet, zelfs op de site van odido zelf, staat smartsites.t-mobile. 

Nu heb ik een nieuwe apn aangemaakt met smartsites.t-mobile en op dit moment heb ik thuis mobiel netwerk, welliswaar wisselend in sterkte van 2 naar 4 streepjes bereik maar dat is volgens mij normaal. Maandag ben ik weer in Oss, ik zal je dan laten weten of ik daar dan ook bereik heb.

Reputatie 7
Badge +9

Goedemorgen John, fijn dat je met de apn instellingen smartsites.t-mobile 2-4 streepjes hebt thuis! Ik had tot heel kort geleden ook altijd deze apn instellingen. Nu heb ik zelf internet.mobiel en dat werkt voor mij wel goed. Laat het ons maar weten hoe het in Oss is. We zijn erg benieuwd! 

Goedemorgen John, fijn dat je met de apn instellingen smartsites.t-mobile 2-4 streepjes hebt thuis! Ik had tot heel kort geleden ook altijd deze apn instellingen. Nu heb ik zelf internet.mobiel en dat werkt voor mij wel goed. Laat het ons maar weten hoe het in Oss is. We zijn erg benieuwd! 

Beste Marciano, er is een lichte verbetering, op locatie binnen op de Willibrordusweg heb ik geen bereik maar buiten wel 1 tot 3 streepjes, eerst moest ik de halve straat uit lopen voor ik verbinding had. Maar nu heb ik wel een vraag. Ik heb een extra abonnement af moeten sluiten, ik ben zowat 3 maanden bezig geweest met bellen en mailen en nooit een echte oplossing aangeboden gekregen, heb zelf een "oplossing" gevonden waar ik denk ik wel mee kan leven zolang het contract nog loopt. Staat er enige vergoeding tegenover dat ik maandenlang geen gebruik heb kunnen maken van de service waar ik wel voor betaald heb?

Reputatie 6
Badge +6

Goedemorgen @John03121966, fijn om te lezen dat je in ieder geval een verbetering hebt, daar zijn we erg blij mee! Uiteraard kijk ik met alle liefde mee naar een vergoeding, voor de maanden dat je geen gebruik hebt kunnen maken van ons internet. Bij je abonnement zie ik dat je rond de € 30,00 per maand betaald. In je account zie ik ook dat je eerste melding begin maart is geweest. Nu had je aangegeven, dat je wisselvallige verbinding had en dat het soms wel werkt en soms helemaal wegvalt. Daarom ben ik bereid om de kosten voor 2 maanden ( 2x € 30,00 = € 60,00) voor je te vergoeden. Het bedrag zal dan worden verrekend met je komende facturen, zodat je de komende maand geen omkijken hebt! 

Kun je laten of je het hiermee eens bent? Dan maak ik het gelijk voor je in orde! 😄

Goedemorgen @John03121966, fijn om te lezen dat je in ieder geval een verbetering hebt, daar zijn we erg blij mee! Uiteraard kijk ik met alle liefde mee naar een vergoeding, voor de maanden dat je geen gebruik hebt kunnen maken van ons internet. Bij je abonnement zie ik dat je rond de € 30,00 per maand betaald. In je account zie ik ook dat je eerste melding begin maart is geweest. Nu had je aangegeven, dat je wisselvallige verbinding had en dat het soms wel werkt en soms helemaal wegvalt. Daarom ben ik bereid om de kosten voor 2 maanden ( 2x € 30,00 = € 60,00) voor je te vergoeden. Het bedrag zal dan worden verrekend met je komende facturen, zodat je de komende maand geen omkijken hebt! 

Kun je laten of je het hiermee eens bent? Dan maak ik het gelijk voor je in orde! 😄

Beste Pharwin, hartelijk bedankt voor het meedenken, uiteraard ben ik het daar mee eens, ik vind het lovenswaardig dat jullie überhaupt een vergoeding er tegenover stellen.👍

Nogmaals bedankt en hopelijk blijf ik nu verbonden zodat ik jullie niet meer lastig hoef te vallen 🤭

Met vriendelijke groet, John 

Reputatie 7
Badge +9

Hi John, bedankt voor je snelle, mooie reactie en uiteraard graag gedaan namens Pharwin. Hij is vanmiddag afwezig, dus hij heeft me gevraagd dit vandaag nog voor je in orde te maken. Dus dat heb ik gedaan. Ik heb net de credit van € 60 voor je ingediend en per mail de bevestiging gestuurd. Heerlijk om de komende maanden geen omkijken te hebben naar je facturen en afschrijvingen.

Laat je het me weten of je de mail hebt ontvangen? Ik hoor het graag en ik hoop uiteraard dat je nu verbonden blijft zoals het hoort. Lastigvallen mag altijd, we helpen je graag! 🙌🏻

Groetjes,

Marciano

Hi John, bedankt voor je snelle, mooie reactie en uiteraard graag gedaan namens Pharwin. Hij is vanmiddag afwezig, dus hij heeft me gevraagd dit vandaag nog voor je in orde te maken. Dus dat heb ik gedaan. Ik heb net de credit van € 60 voor je ingediend en per mail de bevestiging gestuurd. Heerlijk om de komende maanden geen omkijken te hebben naar je facturen en afschrijvingen.

Laat je het me weten of je de mail hebt ontvangen? Ik hoor het graag en ik hoop uiteraard dat je nu verbonden blijft zoals het hoort. Lastigvallen mag altijd, we helpen je graag! 🙌🏻

Groetjes,

Marciano

Beste Marciano, excuses voor de late reactie, 

Ik heb de mail ontvangen 👍

Reageer