Beantwoord

Geen internet en mobiel netwerk

  • 18 March 2024
  • 37 reacties
  • 529 Bekeken

Ik heb meerdere malen contact gehad over het feit dat ik op meerdere locaties geen internet en mobiel netwerk heb, ik ben dan niet bereikbaar en kan zelf ook niet bellen en internetten.

 

Vorige week contact gehad, ik zou terug gebeld worden, vandaag contact gehad, ik zou terug gebeld worden. Ik krijg telkens dezelfde vragen, simkaart in andere telefoon plaatsen, telefoon opnieuw opstarten etc etc

Ik werd vandaag terug gebeld maar omdat ik dus geen bereik had had ik, toen ik weer bereik had, een sms bericht van Pepijn of ik contact met hem op wilde nemen.

Ik belde uiteraard direct na het lezen van de sms en vroeg de desbetreffende jongedame of ze me door kon verbinden met Pepijn.

Ik kreeg te horen dat ik eerst WEER alle stappen moest doornemen, dus simkaart andere telefoon, opnieuw opstarten. Ik heb vriendelijke gevraagd of ze me door wilde verbinden met Pepijn omdat ik die stappen al meerdere malen met haar collega's door had genomen. Ze kon me niet doorverbinden en ik moest die stappen doen. Ik ben boos geworden en heb het gesprek beëindigd. Ik zou graag willen weten waarom ik geen internet en mobiel netwerk heb op meerdere plaatsen en wat ik daar aan kan doen. Mijn vrouw en vrienden en kennissen hebben andere providers en hebben op dezelfde plekken vol bereik, ik word hier niet vrolijk van.

icon

Beste antwoord door John03121966 9 April 2024, 16:19

Bekijk origineel

37 reacties

Hi John, bedankt voor je snelle, mooie reactie en uiteraard graag gedaan namens Pharwin. Hij is vanmiddag afwezig, dus hij heeft me gevraagd dit vandaag nog voor je in orde te maken. Dus dat heb ik gedaan. Ik heb net de credit van € 60 voor je ingediend en per mail de bevestiging gestuurd. Heerlijk om de komende maanden geen omkijken te hebben naar je facturen en afschrijvingen.

Laat je het me weten of je de mail hebt ontvangen? Ik hoor het graag en ik hoop uiteraard dat je nu verbonden blijft zoals het hoort. Lastigvallen mag altijd, we helpen je graag! 🙌🏻

Groetjes,

Marciano

Beste Marciano, excuses voor de late reactie, 

Ik heb de mail ontvangen 👍

Reputatie 7
Badge +9

Hi John, bedankt voor je snelle, mooie reactie en uiteraard graag gedaan namens Pharwin. Hij is vanmiddag afwezig, dus hij heeft me gevraagd dit vandaag nog voor je in orde te maken. Dus dat heb ik gedaan. Ik heb net de credit van € 60 voor je ingediend en per mail de bevestiging gestuurd. Heerlijk om de komende maanden geen omkijken te hebben naar je facturen en afschrijvingen.

Laat je het me weten of je de mail hebt ontvangen? Ik hoor het graag en ik hoop uiteraard dat je nu verbonden blijft zoals het hoort. Lastigvallen mag altijd, we helpen je graag! 🙌🏻

Groetjes,

Marciano

Goedemorgen @John03121966, fijn om te lezen dat je in ieder geval een verbetering hebt, daar zijn we erg blij mee! Uiteraard kijk ik met alle liefde mee naar een vergoeding, voor de maanden dat je geen gebruik hebt kunnen maken van ons internet. Bij je abonnement zie ik dat je rond de € 30,00 per maand betaald. In je account zie ik ook dat je eerste melding begin maart is geweest. Nu had je aangegeven, dat je wisselvallige verbinding had en dat het soms wel werkt en soms helemaal wegvalt. Daarom ben ik bereid om de kosten voor 2 maanden ( 2x € 30,00 = € 60,00) voor je te vergoeden. Het bedrag zal dan worden verrekend met je komende facturen, zodat je de komende maand geen omkijken hebt! 

Kun je laten of je het hiermee eens bent? Dan maak ik het gelijk voor je in orde! 😄

Beste Pharwin, hartelijk bedankt voor het meedenken, uiteraard ben ik het daar mee eens, ik vind het lovenswaardig dat jullie überhaupt een vergoeding er tegenover stellen.👍

Nogmaals bedankt en hopelijk blijf ik nu verbonden zodat ik jullie niet meer lastig hoef te vallen 🤭

Met vriendelijke groet, John 

Reputatie 6
Badge +6

Goedemorgen @John03121966, fijn om te lezen dat je in ieder geval een verbetering hebt, daar zijn we erg blij mee! Uiteraard kijk ik met alle liefde mee naar een vergoeding, voor de maanden dat je geen gebruik hebt kunnen maken van ons internet. Bij je abonnement zie ik dat je rond de € 30,00 per maand betaald. In je account zie ik ook dat je eerste melding begin maart is geweest. Nu had je aangegeven, dat je wisselvallige verbinding had en dat het soms wel werkt en soms helemaal wegvalt. Daarom ben ik bereid om de kosten voor 2 maanden ( 2x € 30,00 = € 60,00) voor je te vergoeden. Het bedrag zal dan worden verrekend met je komende facturen, zodat je de komende maand geen omkijken hebt! 

Kun je laten of je het hiermee eens bent? Dan maak ik het gelijk voor je in orde! 😄

Goedemorgen John, fijn dat je met de apn instellingen smartsites.t-mobile 2-4 streepjes hebt thuis! Ik had tot heel kort geleden ook altijd deze apn instellingen. Nu heb ik zelf internet.mobiel en dat werkt voor mij wel goed. Laat het ons maar weten hoe het in Oss is. We zijn erg benieuwd! 

Beste Marciano, er is een lichte verbetering, op locatie binnen op de Willibrordusweg heb ik geen bereik maar buiten wel 1 tot 3 streepjes, eerst moest ik de halve straat uit lopen voor ik verbinding had. Maar nu heb ik wel een vraag. Ik heb een extra abonnement af moeten sluiten, ik ben zowat 3 maanden bezig geweest met bellen en mailen en nooit een echte oplossing aangeboden gekregen, heb zelf een "oplossing" gevonden waar ik denk ik wel mee kan leven zolang het contract nog loopt. Staat er enige vergoeding tegenover dat ik maandenlang geen gebruik heb kunnen maken van de service waar ik wel voor betaald heb?

Reputatie 7
Badge +9

Goedemorgen John, fijn dat je met de apn instellingen smartsites.t-mobile 2-4 streepjes hebt thuis! Ik had tot heel kort geleden ook altijd deze apn instellingen. Nu heb ik zelf internet.mobiel en dat werkt voor mij wel goed. Laat het ons maar weten hoe het in Oss is. We zijn erg benieuwd! 

@John03121966 Ik stelde het inderdaad voor, maar uit je reactie dacht ik dat er al één was aangevraagd. Excuses voor de verwarring en goed dat je dit nog een keer aangeeft. Ik heb zojuist kosteloos een nieuwe simkaart voor je aangevraagd en deze kun je binnen 3 werkdagen bij je thuis verwachten. Deze zal dus uiterlijk vrijdag (aan het einde van de dag) binnen moeten zijn. Zodra je deze binnen hebt, kun je de activatie heel gemakkelijk zelf voltooien via je Mijn Odido account: https://www.odido.nl/my/toestel-en-sim

Laat je me even weten of je 'm uiterlijk vrijdag binnen hebt en het is gelukt met de activatie? Ik verneem het graag van je!

Beste Pharwin, gisteren de nieuwe simkaart geplaatst, helaas totaal geen verbetering.

Nu ben ik zelf een beetje aan het neuzen gegaan en nu vond ik iets wat mij enorm verbaasde. Er zijn meerdere personen die dezelfde of vergelijkbare problemen ondervinden (dat verbaasde mij niet overigens) maar wat mij wel verbaasde was wat ik nog meer tegenkwam. Meerdere collegae van jou hebben gevraagd naar de apn instellingen, er moet internet.mobiel staan volgens hun maar op internet, zelfs op de site van odido zelf, staat smartsites.t-mobile. 

Nu heb ik een nieuwe apn aangemaakt met smartsites.t-mobile en op dit moment heb ik thuis mobiel netwerk, welliswaar wisselend in sterkte van 2 naar 4 streepjes bereik maar dat is volgens mij normaal. Maandag ben ik weer in Oss, ik zal je dan laten weten of ik daar dan ook bereik heb.

Reputatie 6
Badge +6

@John03121966 geen probleem, kan gebeuren! Dat is helemaal goed, hopelijk zal dit voor verbetering zorgen en ik zie graag je bevindingen tegemoet! 😄

@John03121966 Ik stelde het inderdaad voor, maar uit je reactie dacht ik dat er al één was aangevraagd. Excuses voor de verwarring en goed dat je dit nog een keer aangeeft. Ik heb zojuist kosteloos een nieuwe simkaart voor je aangevraagd en deze kun je binnen 3 werkdagen bij je thuis verwachten. Deze zal dus uiterlijk vrijdag (aan het einde van de dag) binnen moeten zijn. Zodra je deze binnen hebt, kun je de activatie heel gemakkelijk zelf voltooien via je Mijn Odido account: https://www.odido.nl/my/toestel-en-sim

Laat je me even weten of je 'm uiterlijk vrijdag binnen hebt en het is gelukt met de activatie? Ik verneem het graag van je!

Bedankt voor de moeite en ook mijn excuses voor de verwarring. Zodra ik de nieuwe simkaart heb geactiveerd laat ik je weten of er verbetering is.

Groet John 

Reputatie 6
Badge +6

@John03121966 Ik stelde het inderdaad voor, maar uit je reactie dacht ik dat er al één was aangevraagd. Excuses voor de verwarring en goed dat je dit nog een keer aangeeft. Ik heb zojuist kosteloos een nieuwe simkaart voor je aangevraagd en deze kun je binnen 3 werkdagen bij je thuis verwachten. Deze zal dus uiterlijk vrijdag (aan het einde van de dag) binnen moeten zijn. Zodra je deze binnen hebt, kun je de activatie heel gemakkelijk zelf voltooien via je Mijn Odido account: https://www.odido.nl/my/toestel-en-sim

Laat je me even weten of je 'm uiterlijk vrijdag binnen hebt en het is gelukt met de activatie? Ik verneem het graag van je!

@John03121966 Zeer begrijpelijk dat je de simkaart zo snel mogelijk wilt ontvangen! Op welke manier had je de simkaart aangevraagd? Is dat telefonisch of op een andere manier geweest? In je account zie ik dat de laatste simkaartaanvraag is geweest op 20 maart 2024. Je gaf hierboven aan dat je al een nieuwe opgestuurd had gekregen, vandaar dat ik in de veronderstelling was dat er al één was besteld. Maar ik vermoed dat het niet is gebeurd of niet is gelukt, vandaar dat je deze ook nog niet hebt ontvangen. Zal ik anders direct een nieuwe simkaart voor je bestellen en gaat het om het nummer dat eindigt op ***974? De nieuwe simkaart kun je dan binnen 3 werkdagen op het bij ons bekende adres verwachten. Of je kunt natuurlijk langsgaan in één van onze winkels: https://www.odido.nl/winkels, waar mijn collega's je direct kunnen helpen met het koppelen en activeren van een nieuwe simkaart. 

Laat maar even weten waar je voorkeur naar uit gaat! 

Ik heb inderdaad 20 maart een nieuwe simkaart ontvangen maar omdat je zelf 17 dagen geleden hebt gezegd toch nog een keer een nieuwe simkaart te proberen omdat er met de opgestuurde waarschijnlijk ook iets niet goed is stelde je vorige week voor om toch nog een keer een nieuwe simkaart op te sturen.

Reputatie 6
Badge +6

@John03121966 Zeer begrijpelijk dat je de simkaart zo snel mogelijk wilt ontvangen! Op welke manier had je de simkaart aangevraagd? Is dat telefonisch of op een andere manier geweest? In je account zie ik dat de laatste simkaartaanvraag is geweest op 20 maart 2024. Je gaf hierboven aan dat je al een nieuwe opgestuurd had gekregen, vandaar dat ik in de veronderstelling was dat er al één was besteld. Maar ik vermoed dat het niet is gebeurd of niet is gelukt, vandaar dat je deze ook nog niet hebt ontvangen. Zal ik anders direct een nieuwe simkaart voor je bestellen en gaat het om het nummer dat eindigt op ***974? De nieuwe simkaart kun je dan binnen 3 werkdagen op het bij ons bekende adres verwachten. Of je kunt natuurlijk langsgaan in één van onze winkels: https://www.odido.nl/winkels, waar mijn collega's je direct kunnen helpen met het koppelen en activeren van een nieuwe simkaart. 

Laat maar even weten waar je voorkeur naar uit gaat! 

@John03121966 Dat is helemaal goed en ik ben erg benieuwd naar je reactie, hopelijk lost dit het probleem op! Anders gaan we sowieso samen naar een andere oplossing zoeken! 

Beste Pharwin, helaas heb ik nog geen nieuwe simkaart ontvangen, misschien ben ik ongeduldig maar ik kan ook nergens terug vinden dat er één is opgestuurd.

Reputatie 6
Badge +6

@John03121966 Dat is helemaal goed en ik ben erg benieuwd naar je reactie, hopelijk lost dit het probleem op! Anders gaan we sowieso samen naar een andere oplossing zoeken! 

Beste Pharwin, bedankt voor je reactie. Ik wil best nog een keer een nieuwe simkaart proberen hoewel ik al een nieuwe opgestuurd heb gekregen. Zodra deze binnen is zal ik mijn bevindingen hier posten.

Mvg John

Reputatie 6
Badge +6

@John03121966 excuses dat er geen reactie meer was gekomen, ik denk dat je topic ons was ontgaan. Als ik dit had gezien, had ik je wel zeker een reactie gegeven. Ik wil je ook echt niet het gevoel geven dat je wordt '’genegeerd om maar van het gezeur af te zijn'’, dat is echt niet de bedoeling en ik wil juist samen met je naar een oplossing kijken! Ik vermoed dat het toch je simkaart is en dan biedt een wisseling van de simkaartslot geen oplossing. Je hebt wel echt een nieuwe simkaart nodig. Zal ik deze anders voor je bestellen? Deze kun je dan binnen 3 werkdagen bij je thuis verwachten. Hopelijk zal dan het probleem worden opgelost! 

Bij de odido winkel geweest op de heuvel in Oss. De medewerker zei dat er niks mis is met de simkaart, wellicht het simslot op mijn telefoon kapot. Hij heeft de kaartjes omgewisseld, dus odido in slot 2 Vodafone in slot 1.

Zie hier het resultaat, ik ben nu thuis in Ravenstein.

Het ligt niet aan mijn telefoon, het ligt niet aan het simkaartje, alle mogelijkheden waar het aan zou kunnen liggen, buiten de netwerk service van odido om, zijn nu uitgesloten.

Ik heb een extra abonnement af moeten sluiten om bereikbaar te kunnen zijn, Ik vind het echt jammer dat er verder ook gewoon helemaal niet meer gereageerd wordt of dat er een oplossing wordt geboden, ik krijg nu het gevoel dat jullie mij maar gewoon negeren om van het gezeur af te zijn. 

Ik moet morgen in Oss zijn, ik ga dan wel even naar de winkel. Ik heb inmiddels ook een ander abonnement afgesloten, dat ga ik gebruiken op de plaatsen waar ik geen bereik heb met odido. Helaas ga ik mijn contract bij odido niet meer verlengen, ik laat hem doorlopen tot einde contract omdat ik ook de telefoon nog af moet betalen en ik heb geen zin om het hele bedrag in 1 keer te betalen.

Erg jammer want ik ben altijd erg tevreden geweest over tele2 maar met die fusies en overnames is het er helaas niet beter op geworden.

Reputatie 6
Badge +6

@John03121966 dus als ik het goed begrijp, werkt je simkaart ook niet in het toestel van je vrouw? Dan ligt het probleem toch vermoedelijk aan de simkaart en zal ik een nieuwe voor je kunnen bestellen. Ik las dat je al beschikt over een nieuwe simkaart, maar ik vermoed zelf dat er iets niet goed is met deze simkaart, aangezien je het probleem niet hebt met de simkaart van je vrouw en wel als jouw simkaart in haar toestel zit. Dan zit het blijkbaar toch in de simkaart. We hebben in ieder geval de rest al uit kunnen sluiten, zoals een dekkingsprobleem of een aantal zaken in je eigen toestel. Daar ligt het ook niet aan en blijft alleen de simkaart nog over. 

Als ik een fysieke simkaart voor je bestel, kun je deze binnen 3 werkdagen bij je thuis verwachten. Of je kunt even langsgaan in één van onze winkels: https://www.odido.nl/winkels, waar mijn collega's je direct kunnen helpen met het koppelen en activeren van je nieuwe simkaart. Zij kunnen dan ook gelijk checken of alles in je toestel goed staat ingesteld. Kun je me laten weten waar je voorkeur naar uit gaat? Ik verneem het graag! 

Zelfde probleem bij de telefoon van mijn vrouw, ze vertelde mij ook dat een collega van haar ook odido heeft en hetzelfde probleem ervaart, zodra ze in Ravenstein is valt op sommige plaatsen de verbinding ineens weg terwijl ze aan het bellen is. Ik heb de collega nog niet gesproken om te vragen of dit op meerdere plaatsen gebeurt.

Reputatie 6
Badge +6

@John03121966 dank voor de toelichting, zo weten we iets meer! En wat gebeurt er als je je eigen simkaart in haar toestel plaatst? Is er dan ook geen verbinding? Zou je dat voor mij kunnen testen en het door kunnen geven? Alvast bedankt voor de moeite! 

Om te controleren (uit te sluiten) of het aan mijn telefoon ligt heb ik het simkaartje van mijn vrouw in mijn telefoon gedaan, zij heeft kpn. Vol bereik dus ligt niet aan mijn telefoon. 

Reputatie 6
Badge +6

@John03121966 Hmmm, aangezien je dit op meerdere locaties hebt en een nieuwe simkaart het probleem niet heeft verholpen, vermoed ik toch dat het wellicht aan je toestel ligt. Heb je dit echt op elke locatie? Zou je voor mij voor de zekerheid alsnog een kruistest willen uitvoeren met je simkaart om echt zeker te weten dat het aan je toestel ligt? Als dat het geval is, raad ik je aan om een melding te maken via onze dekkingskaart (zodat het onderzocht kan worden) of het toestel ter reparatie bij ons aan te bieden: https://www.odido.nl/service/producten/mobiel/reparatie/aanmelden. Op deze manier kunnen ze onderzoeken waarom je toestel geen verbinding maakt met onze masten. 

Het maakt weinig uit welke locatie ik ben, vanmorgen van 9.30 tot 12.00 op de Willibrordusweg in Oss geen verbinding, van 13. 00 tot 14.00 in Lith, slechte verbinding, nu onderweg naar Ravenstein tussen Lith en Lithoijen net 2 streepjes, net genoeg om te kunnen reageren. Over een half uur ben ik in Ravenstein en ik weet zeker dat ik daar weer geen internet heb. 

Reputatie 6
Badge +6

@John03121966 ik snap je punt heel goed en natuurlijk excuses voor de verwarring en dat er tot op het heden nog geen oplossing is gebleken! In zo'n geval zullen we dus altijd bepaalde zaken moeten uitsluiten om te checken of het daar niet aan ligt. We hebben tot zover alles uitgesloten, maar een oorzaak is er nog niet echt. Voor de zekerheid heb ik een kijkje genomen op onze dekkingskaart en ik zie dat er werkzaamheden zijn geweest, maar dat het inmiddels is opgelost. Het zou dus gewoon goed moeten werken. Wellicht is er iets bij je in de buurt aan de hand met de mast, maar dat onze netwerkspecialisten hier nog niet van op de hoogte zijn. In dat geval, kun je het beste een melding maken via onze dekkingskaart, zoals mijn collega Sam al had aangegeven. Je gaf daarop aan dat het niet lukt via je telefoon (wat natuurlijk volkomen logisch is). Daarom wil ik je vragen om de melding te maken via een laptop/desktopversie of met je telefoon (maar dan met een Wi-Fi verbinding). Dan zou het moeten werken! 

Op deze manier kan een netwerkspecialist de situatie op jouw locatie kan onderzoeken en verklaren. Vul je postcode/locatie in in het daarvoor bestemde veld en klik daaronder op de button met de tekst 'Meld een probleem'. Vervolgens is het belangrijk dat je in het formulier met name één exacte en recente datum en tijdstip invult waarop dit probleem zich voordoet of heeft voorgedaan. Onze netwerkspecialisten kunnen aan de hand daarvan namelijk de verbinding tussen jouw simkaart en de netwerkmast(en) op dit exacte tijdstip verder voor je onderzoeken. Ze nemen binnen enkele dagen telefonisch contact met je op om de uitkomst te bespreken. Daar komt dan meer duidelijkheid en een oplossing uit! 

Gaat dat lukken? Als je nog andere vragen hebt, laat het dan gerust weten! 

Reageer