Hi @rdebru1n, dankjewel voor deze terugkoppeling! Dit heb je helemaal goed begrepen. Ik zie dat de monteur netjes alles heeft doorgezet naar onze technische dienst en zij gaan dit verder oppakken. Je hoort hier dan ook snel meer over. Ik hoop dan ook dat ik heel gauw in dit topic van je hoor dat het probleem definitief is verholpen. Houd je ons op de hoogte?
Hi @rdebru1n, top dat je dit hier laat weten en ook gelijk al het verzendbewijsje mee stuurt! Het is gelukkig nog geen reden tot paniek. Achter de schermen zie ik namelijk dat het pakketje netjes bij ons distributiecentrum is binnengekomen. Het duurt alleen enkele (zo'n 6) dagen voordat dit ook daadwerkelijk is verwerkt in ons systeeem. Ik wil je dan ook vragen of je hier woensdag aan de bel kan trekken als je dan nog geen bevestigingsmail hebt ontvangen van het geretourneerde modem. Dan ga ik namelijk voor je aan de slag om dit recht te zetten, maar ik verwacht dat dit helemaal goed gaat komen! 
Ik heb geen bevestigingsmail ontvangen dat mijn retourzending is verwerkt. Kunnen jullie dit rechttrekken? Mvg, Ruud.
Hi @rdebru1n, ik heb een aanpassing achter de schermen gemaakt waardoor je deze e-mail elk moment kan ontvangen! Ook zag ik dat het nieuwe modem nog niet is aangemeld bij ons achter de schermen, dus hier heb ik zojuist een zogenaamde reprovisie voor uitgevoerd. Daarnaast wil ik aan je vragen of je het modem kunt resetten:
Haal de stroomstekker van het modem uit het stopcontact. Verwijder dan de kabels uit de poorten. Wacht nu minstens tien seconden. Steek hierna de stroomstekker weer in het stopcontact. Het modem gaat nu in ongeveer drie minuten helemaal opstarten. Je kunt de kabels nu weer in het modem stoppen.
Als je deze stappen hebt gedaan, dan ziet ons systeem dat de T-54 bij jou in gebruik is en niet meer de T-50. Merci voor de moeite!
Hi @rdebru1n, ik deel hier graag de uitkomst van het onderzoek met je! Ik had echt ontzettend gehoopt dat ik je van een heldere oplossing kon voorzien, maar de technische dienst geeft aan dit issue niet te kunnen verhelpen. Ze vermoeden dat het aan de situati binnenshuis ligt. Vaak worden de snelheden die je hier hebt benoemd, veroorzaakt door een Firewall en/of antivirus die aan staan. Omdat wij ontzettend graag met je mee willen denken en pas genoegen nemen als jij probleemvrij bent, wil ik je vragen om in veilige modus op te starten, zodat je kunt dubbelchecken of de Windows Firewall uitgeschakeld is. Kun je hiermee uit de voeten? Thanks!
Vreemde vraag Lisa. Ik krijg het idee dat de TD zich er een beetje met een “Jantje van Leiden” hier probeert vanaf te komen.
Natuurlijk ga ik straks veilige modus proberen. Laat straks de resultaten weten.
Hoe kan het aan de bekabeling liggen als de twee monteurs met hun eigen laptop, eigen bekabeling en modem, direct in het modem geprikt geconstateerd dat de upload 30-35% achterblijft.
Nogmaals: Dutch Open Fiber is met mijn aansluiting twee uur bezig geweest met het laatste stukje omdat men geen goede resultaten kreeg. Op een gegeven moment werd mij verteld dat het “net binnen de marges ligt”. Ik zou daar eens naar (laten) kijken en de conclusie van de TD (zonder ook maar naar de POP te gaan zoals was afgesproken en naar mijn woning) lijkt mij erg voorbarig.
Nee, maakt niets uit. Wat wel te verwachten was. Een firewall blokkeert poorten en zorgt er niet voor dat een uploadsnelheid 35% lager ligt. Antivirus (standaard WIndows) heeft geen invloed.
Hallo @rdebru1n
Zou je eens een foto kunnen uploaden van de mediaconverter en glasvezelaansluitpunt op 1 foto?