Beantwoord

Geen Internet Rosmalen


Hallo Allemaal,

 

Sinds ongeveer 12.00 is ons internet gestopt met werken. De helpdesk heeft nog geen meldingen en ook in het Storingen topic nog niets. Ben ik de enige of hebben anderen ook problemen.

 

Edit 12.42: inmiddels staat de storing wel op de algemene storings pagina. Dank Tommie!

icon

Beste antwoord door Cheyenne van Odido 3 May 2024, 08:58

Bekijk origineel

48 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Lieb, welkom op onze Community!

Dit klopt inderdaad. We houden je in het algemene topic op de hoogte:  

 

 

Reputatie 1

Hi,

Ook hier in Rosmalen sinds 12u geen internet via glasvezel. :(


handig met thuiswerken.

 

 

Hotspot aan? Als je ook mobiel van odido hebt kan je als de storing langer duurt een code vragen om onbeperkt mobiel te hotspot ten.. althans dat was de vorige storing.

Reputatie 1

Wat is de link van de storing pagina? Krijg hem niet gevonden.

In mijn eerste post kan je hem klikken

Hier ook stipt om 12u eruit geklapt. Ik zag in de logs van de router kort achter elkaar nieuwe toewijzing van publieke ipadressen. 

Heeft misschien iemand op de verkeerde knop gedrukt? Hopelijk snel opgelost. 

Hier ook geen internet in Rosmalen

Reputatie 1

Ook hier geen internet sinds 12 uur. 4g werkt nu nog voldoende (regio 5247) maar de vorige keer dat dit gebeurde (paar maanden terug) was er in de avond geen capaciteit meer over op het mobiel netwerk (2 a 5 Mbps). 

Hier ook geen vast internet meer sinds 12 uur 

Zelfde probleem. Zoals door de auteur is aangegeven is de vorige keer een dag gratis 4g aangeboden. Mocht dit weer kunnen dan hou ik me graag aanbevolen :)

Hallo Allemaal,

 

Sinds ongeveer 12.00 is ons internet gestopt met werken. De helpdesk heeft nog geen meldingen en ook in het Storingen topic nog niets. Ben ik de enige of hebben anderen ook problemen.

 

Edit 12.42: inmiddels staat de storing wel op de algemene storings pagina. Dank Tommie!

Is er al wat meer bekend over deze storing, zoals een hersteltijd?

Hi, can someone provide an update?

is already the 4th time in the year without internet. 
 

Its so annoying.. called 3 times already nobody knows anything

Hier ook stipt om 12u eruit geklapt. Ik zag in de logs van de router kort achter elkaar nieuwe toewijzing van publieke ipadressen. 

Heeft misschien iemand op de verkeerde knop gedrukt? Hopelijk snel opgelost. 

Ja zo precies kan natuurlijk toeval zijn maar dit komt mij ook altijd over als iets wat gescheduled is ofzo.. reboot, update.

 

Naja laten we hopen dat het voor de avond weer werkt.

 

Ik zou het wel fijn vinden als er wat doelmatiger gecommuniceerd zou worden. Een storing heeft echt een aantal vaste fases/ stappen en odido zou er goed aan doen om dat gewoon in de app af te vangen. Scheelt ook een hoop vragen bij de servicedesk enzo.

Reputatie 1

Ja echt een hoop gedoe. Communicatie is waardeloos. Doe dit ‘s nachts.

 

Ben jaren glasvezel klant geweest bij kpn en het valt mij op dat ik meer gedoe ervaar bij Odido. Nooit zo vaak gezeik gehad.

Hier ook stipt om 12u eruit geklapt. Ik zag in de logs van de router kort achter elkaar nieuwe toewijzing van publieke ipadressen. 

Heeft misschien iemand op de verkeerde knop gedrukt? Hopelijk snel opgelost. 

Ja zo precies kan natuurlijk toeval zijn maar dit komt mij ook altijd over als iets wat gescheduled is ofzo.. reboot, update.

 

Naja laten we hopen dat het voor de avond weer werkt.

Ik zou het wel fijn vinden als er wat doelmatiger gecommuniceerd zou worden. Een storing heeft echt een aantal vaste fases/ stappen en odido zou er goed aan doen om dat gewoon in de app af te vangen. Scheelt ook een hoop vragen bij de servicedesk enzo.

Helemaal eens met Lieb, het mag allemaal wat minder binair. Nu is het "Inderdaad, internet is kapot” en straks "storing is opgelost”. Ik begrijp verwachting van een moment van resolutie uitspreken lastig is. Maar toch zou het wel prettig zijn om meer te weten dan Internet kapot.

"We verwachten rond xx:xx weer up and running te zijn.” Zou erg prettig zijn.

There is a broken cable so it could take a few days is what they just told me

Zeker.. of de oorzaak is gevonden het is een probleem met hardware/kabelbreuk/software etc. we verwachten minimaal nog een x aantal uren nodig te hebben.

 

Kunnen de klanten zich daar ook op instellen.

 

Als ik lees kabelbreuk dan weet ik ook dat het waarschijnlijk nog een dagdeel meer gaat duren. En ga andere plannen maken.

 

Dit voelt een beetje als de bezorgmomenten van vroeger.. ga maar de hele dag thuis wachten.. je ziet ons wel verschijnen.

 

Ook het storingen topic krijg ik geen update van.. ik zou graag een push notificatie krijgen als het gaat werken.

There is a broken cable so it could take a few days is what they just told me

Wow, a few days… I came from KPN and have never experienced an outage like this.

Ja echt een hoop gedoe. Communicatie is waardeloos. Doe dit ‘s nachts.

 

Ben jaren glasvezel klant geweest bij kpn en het valt mij op dat ik meer gedoe ervaar bij Odido. Nooit zo vaak gezeik gehad.

Sowieso is de verbinding sinds de (overigens knullige) overgang op Odido al belabberd. De snelheid is een stuk lager en er zijn regelmatig korte onderbrekingen. Erg irritant als je in een online vergadering zit en je steeds wegvalt. Ondertussen gaat de prijs enkel omhoog, want "inflatiecorrectie"

Ja echt een hoop gedoe. Communicatie is waardeloos. Doe dit ‘s nachts.

 

Ben jaren glasvezel klant geweest bij kpn en het valt mij op dat ik meer gedoe ervaar bij Odido. Nooit zo vaak gezeik gehad.

Sowieso is de verbinding sinds de (overigens knullige) overgang op Odido al belabberd. De snelheid is een stuk lager en er zijn regelmatig korte onderbrekingen. Erg irritant als je in een online vergadering zit en je steeds wegvalt. Ondertussen gaat de prijs enkel omhoog, want "inflatiecorrectie"

Als nieuwe odido klant ben ik benieuwd hoe jullie tv kijken tijdens een grote storing. Kan de android media box oom werken via de hotspot van mijn telefoon? Hoe doen jullie dat?

Als het nog een aantal dagen gaat duren zou ik toch wel enige vorm van compensatie verwachten. De vorige keer is hier heel goed en adequaat op gereageerd. Op dit moment lijkt het helaas anders te gaan.

Hier ook stipt om 12u eruit geklapt. Ik zag in de logs van de router kort achter elkaar nieuwe toewijzing van publieke ipadressen. 

Heeft misschien iemand op de verkeerde knop gedrukt? Hopelijk snel opgelost. 

Ja zo precies kan natuurlijk toeval zijn maar dit komt mij ook altijd over als iets wat gescheduled is ofzo.. reboot, update.

 

Naja laten we hopen dat het voor de avond weer werkt.

 

Ik zou het wel fijn vinden als er wat doelmatiger gecommuniceerd zou worden. Een storing heeft echt een aantal vaste fases/ stappen en odido zou er goed aan doen om dat gewoon in de app af te vangen. Scheelt ook een hoop vragen bij de servicedesk enzo.

Precies dit. Een fout is menselijk, maar communiceer erover. Er is al zoveel geschreven over snelle commuunicatie tijdens storingen, dat is toch echt geen rocket science meer.

Tenzij het probleem echt niet duidelijk is, dan hebben we een groter probleem...

Reputatie 1

Communicatie is inderdaad een dingetje. Altijd hetzelfde. Liever iets communiceren dan niet weten waar je aan toe bent. Hoor liever dat het morgenochtend om 9 klaar is, dan helemaal niets.

Hi @Lieb, welkom op onze Community!

Dit klopt inderdaad. We houden je in het algemene topic op de hoogte:  

 

 

Nog steeds geen nieuws dus, alleen 2 uur geleden dat men een update verwacht. 1 communicatie in 6 uur tijd? Ga je schamen Odido. 2 keer storing in 5 maanden tijd. Dieptriest

Hier ook stipt om 12u eruit geklapt. Ik zag in de logs van de router kort achter elkaar nieuwe toewijzing van publieke ipadressen. 

Heeft misschien iemand op de verkeerde knop gedrukt? Hopelijk snel opgelost. 

Schijnbaar niet zo eenvoudig dus

Reageer