Skip to main content

Hallo Allemaal,

 

Sinds ongeveer 12.00 is ons internet gestopt met werken. De helpdesk heeft nog geen meldingen en ook in het Storingen topic nog niets. Ben ik de enige of hebben anderen ook problemen.

 

Edit 12.42: inmiddels staat de storing wel op de algemene storings pagina. Dank Tommie!

Jammer genoeg hebben we nu wel weer een nieuw ipadres gekregen. Gelukkig bestaan er dingen als dyndns, maar het blijft toch een dingetje.


Hi OdAdo, Dit is een draadje over een storing in Rosmalen. Wellicht beter om een eigen draadje te maken over de storing in Assen. Dat is allemaal veel overzichtelijker dan over een probleem in Drente praten in een topic over een plaats in Noord Brabant. Jouw input raakt dan zoek.

 

Je kan natuurlijk wel linken naar deze thread omdat de tijd dicht bij elkaar ligt. Het ging hier echter om kabelbreuk dus de kans is klein dat het gerelateerd is.


Bij ons in Assen (Drenthe) is ook rond 12u de internetverbinding ermee gestopt. De service desk heeft deze storing doorgezet.

Echter is het nog steeds niet opgelost.en we tasten als gebruiker in het duister.  Waar kan ik het oplossen van deze storing terugvinden/volgen?

 

Lees er nergens wat over. 

Weet iemand hoe het proces van storingen gaat? Gisteren heb ik hierover bovenstaande melding ingediend, maar nog steeds geen reactie. Ik zal volgens de servicedesk een mail ontvangen. maar nog steeds niets binnen. We hebben nu geen idee wat en hoe de glasvezelstoring in Assen opgelost gaat worden. ook de servicedesk weet niet hoe lang het kan duren. 

Vandaag is het vrijdag, ik ben bang dat we het hele weekend straks zonder internet zitten. da's tegenwoordig best lastig.

 


De community? Betalende klanten toch? De laatste update van 16:45 was erg slecht en dat de servicedesk dan vlak voor sluit niet nog een update kan pushen is echt heel slecht. Wellicht dat dit ook ergens bekeken kan worden, of vind Odido dit prima?

 

En dan: de verbinding ging om 12:00 plat en om 22:00 was de monteur er, dat duurde dus 10 uur.

 


Hi Cheyenne, dank voor je bericht. Niet alleen de communicatie met de partner liep niet soepel. Ook vanuit jullie richting de community kon het wel wat beter. Mensen hebben vanaf 16:45 niets meer vernomen.


Hi all! We zijn inderdaad niet in de avond aanwezig op de Community. De monteur is gisteren op locatie druk bezig geweest, uiteindelijk was hij er rond 22:00. Eurofiber heeft het uiteindelijk tussen 04:00 en 05:00 opgelost. Het topic is sinds vanochtend weer up to date. De communicatie met de partij ging niet 100% soepel, dit pakken mijn collega's van de technische dienst verder op. Mijn excuses voor het ervaren gemak!


Een netbeheerder die maar tot 1800 werkt lijkt me heel bijzonder, maar het zou natuurlijk kunnen. afhankelijk van wie de kabel is die kapot is. Maar als het een kabel is die onderdeel is van een grotere bundel (een hele plaats zonder internet…. ) dan lijkt het me onderdeel van de hoofd infra en die wil je toch vlotter herstellen dan “morgen ochtend eerste werk”. Dat ze de kabel bij mij in de straat morgen pas komen doen zou ik wel snappen, maar dit vind ik lastig te begrijpen.

 

Maar goed, ze zijn een prijsvechter en pretenderen niet meer te zijn. we zullen het er maar mee doen :)

Ze hebben blijkbaar een prijsbewuste SLA afgesloten met de netbeheerder, en dat zie je terug in het maandbedrag. 


Internet is hier sinds vannacht 4 uur weer aanwezig. Echter nog geen update op de website.  


Tommie van Odido blijft toch verrekte stil hier. Ligt al op 1 oor…

😴😴😴


Een netbeheerder die maar tot 1800 werkt lijkt me heel bijzonder, maar het zou natuurlijk kunnen. afhankelijk van wie de kabel is die kapot is. Maar als het een kabel is die onderdeel is van een grotere bundel (een hele plaats zonder internet…. ) dan lijkt het me onderdeel van de hoofd infra en die wil je toch vlotter herstellen dan “morgen ochtend eerste werk”. Dat ze de kabel bij mij in de straat morgen pas komen doen zou ik wel snappen, maar dit vind ik lastig te begrijpen.

 

Maar goed, ze zijn een prijsvechter en pretenderen niet meer te zijn. we zullen het er maar mee doen :)


Tommie van Odido blijft toch verrekte stil hier. Ligt al op 1 oor…


...

Hi, ik belde rond 19.¹⁵ en toen zeiden ze dat de laatste update bij hen om 17.⁴⁰ was dat er kabelbreuk was en de netbeheerder maar tot 18.⁰⁰ werkt. Morgen gaan ze aan de slag. Eerder vandaag waren het de wijkkasten die eruit zouden liggen. Ze lullen maar wat bij Odido.

Dit vertelden ze mij ook rond 18u. Heel bijzonder. 


Ik heb rond 20:00 gebeld. 
Er werd mij verteld dat ze rond half 8 wisten wat er aan de hand was in Rosmalen en dat er voor morgenvroeg een afspraak staat dat de “specialisten” langskomen. 
En we rond de middag weer internet zullen hebben.
 

Er was in Rotterdam vandaag ook een grote storing vandaar dat het allemaal even heeft geduurd werd me verteld. 
 

Hi, ik belde rond 19.¹⁵ en toen zeiden ze dat de laatste update bij hen om 17.⁴⁰ was dat er kabelbreuk was en de netbeheerder maar tot 18.⁰⁰ werkt. Morgen gaan ze aan de slag. Eerder vandaag waren het de wijkkasten die eruit zouden liggen. Ze lullen maar wat bij Odido.


Bij ons in Assen (Drenthe) is ook rond 12u de internetverbinding ermee gestopt. De service desk heeft deze storing doorgezet.

Echter is het nog steeds niet opgelost.en we tasten als gebruiker in het duister.  Waar kan ik het oplossen van deze storing terugvinden/volgen?

 

Lees er nergens wat over. 


Ik heb rond 20:00 gebeld. 
Er werd mij verteld dat ze rond half 8 wisten wat er aan de hand was in Rosmalen en dat er voor morgenvroeg een afspraak staat dat de “specialisten” langskomen. 
En we rond de middag weer internet zullen hebben.
 

Er was in Rotterdam vandaag ook een grote storing vandaar dat het allemaal even heeft geduurd werd me verteld. 
 


With this storm guess nobody will work on this @Tommie van Odido ? Do you know if someone will provide us an update? 12 hs with one comment is just unbelievable 


If someone dug though a cable somewhere that's shitty but it happens. The time to fix is underpinning contracts. Communication is the internal processes. I would imagine taking someone off the servicedesk front line when an outage occurs and having them keep tabs on this and updating a system in the app would greatly improve the situation.


 

I am just waiting for my contract to end to switch to Ziggo. Asked around and nobody has issues with Ziggo in Rosmalen.

Honestly, that's the worst provider in the entire country. They cost a ton and don't even deliver half. After 20+ years of using Ziggo, i was so happy we finally got fiber. 

Broken cables are beyond the responsibility of the provider (Odido). Ziggo frequently just quit working for no apparent reason, most of the failures are software and hardware related. 

 

But sure, i too have noticed a decline in service from TMobile to Odido. I hope they'll get their act together, since i still have a contract for more than a year... 

 

En aan de andere posters: Aan de telefoon kreeg ik haarfijn uitgelegd hoe de vork in de steel steekt. Ik heb gevraagd of ze met een officiële verklaring wilden komen. Verder krijg je wel iets van compensatie aangeboden. 

Jammer dat ze niet gewoon transparant zijn hier.


Alsof ze het ruiken. KPN stond net aan de deur om een aanbod te doen 🤣.

Een beetje meer communicatie is zo makkelijk en kost niks. Paar woorden typen en klaar…


De laatste interne update was om 1745 dat er een kabelbreuk was en de netwerk eigenaar was aangestuurd om het te maken.

 

Ik snap niet zo goed waarom dat de laatste update is. Het lijkt alsof er geen afspraken zijn over de inhoud en kwaliteit van de updates.

 

Want om 1230 wist hun NOC zeker al dat er een kabel kapot was. Deze updates.. net als die in de main post is gewoon .. “na 4 uur moet je een update geven”.. en dan schrijft iemand.. “we zijn er mee bezig” .. activiteit afgevinkt…

 

Ik zou iedereen oproepen gewoon even de helpdesk te bellen en een babbeltje te maken met de aardige medewerker.

 

Ergens gaan die telefoontjes meer kosten dan goed communiceren over de storing en gaan ze wellicht dat doen.


Heel erg slecht dat er geen communicatie plaats vindt. 

Waar zit de breuk ergens dan ga ik hem even lijmen. 


Its been confirmed by phone but not in the community.

 

Knowing Odido this could easily fall into next week considering the weekend. Since they migrated to Odido everything is a mess.

 

I am just waiting for my contract to end to switch to Ziggo. Asked around and nobody has issues with Ziggo in Rosmalen.


 

There is a broken cable so it could take a few days is what they just told me

Is dit bevestigd? Dit was nl de vorige keer wel het geval, maar dat werd ook vrij snel gecommuniceerd vanuit Odido/tmobile

 

Edit: ja dit is bevestigd. Hopelijk morgen opgelost.. 


Hier ook stipt om 12u eruit geklapt. Ik zag in de logs van de router kort achter elkaar nieuwe toewijzing van publieke ipadressen. 

Heeft misschien iemand op de verkeerde knop gedrukt? Hopelijk snel opgelost. 

Schijnbaar niet zo eenvoudig dus


Hi @Lieb, welkom op onze Community!

Dit klopt inderdaad. We houden je in het algemene topic op de hoogte:  

 

 

Nog steeds geen nieuws dus, alleen 2 uur geleden dat men een update verwacht. 1 communicatie in 6 uur tijd? Ga je schamen Odido. 2 keer storing in 5 maanden tijd. Dieptriest


Reageer