Skip to main content

Hallo Allemaal,

 

Sinds ongeveer 12.00 is ons internet gestopt met werken. De helpdesk heeft nog geen meldingen en ook in het Storingen topic nog niets. Ben ik de enige of hebben anderen ook problemen.

 

Edit 12.42: inmiddels staat de storing wel op de algemene storings pagina. Dank Tommie!

De laatste interne update was om 1745 dat er een kabelbreuk was en de netwerk eigenaar was aangestuurd om het te maken.

 

Ik snap niet zo goed waarom dat de laatste update is. Het lijkt alsof er geen afspraken zijn over de inhoud en kwaliteit van de updates.

 

Want om 1230 wist hun NOC zeker al dat er een kabel kapot was. Deze updates.. net als die in de main post is gewoon .. “na 4 uur moet je een update geven”.. en dan schrijft iemand.. “we zijn er mee bezig” .. activiteit afgevinkt…

 

Ik zou iedereen oproepen gewoon even de helpdesk te bellen en een babbeltje te maken met de aardige medewerker.

 

Ergens gaan die telefoontjes meer kosten dan goed communiceren over de storing en gaan ze wellicht dat doen.


Hier ook stipt om 12u eruit geklapt. Ik zag in de logs van de router kort achter elkaar nieuwe toewijzing van publieke ipadressen. 

Heeft misschien iemand op de verkeerde knop gedrukt? Hopelijk snel opgelost. 

Ja zo precies kan natuurlijk toeval zijn maar dit komt mij ook altijd over als iets wat gescheduled is ofzo.. reboot, update.

 

Naja laten we hopen dat het voor de avond weer werkt.

 

Ik zou het wel fijn vinden als er wat doelmatiger gecommuniceerd zou worden. Een storing heeft echt een aantal vaste fases/ stappen en odido zou er goed aan doen om dat gewoon in de app af te vangen. Scheelt ook een hoop vragen bij de servicedesk enzo.


If someone dug though a cable somewhere that's shitty but it happens. The time to fix is underpinning contracts. Communication is the internal processes. I would imagine taking someone off the servicedesk front line when an outage occurs and having them keep tabs on this and updating a system in the app would greatly improve the situation.


Hi Cheyenne, dank voor je bericht. Niet alleen de communicatie met de partner liep niet soepel. Ook vanuit jullie richting de community kon het wel wat beter. Mensen hebben vanaf 16:45 niets meer vernomen.


De community? Betalende klanten toch? De laatste update van 16:45 was erg slecht en dat de servicedesk dan vlak voor sluit niet nog een update kan pushen is echt heel slecht. Wellicht dat dit ook ergens bekeken kan worden, of vind Odido dit prima?

 

En dan: de verbinding ging om 12:00 plat en om 22:00 was de monteur er, dat duurde dus 10 uur.

 


Hi,

Ook hier in Rosmalen sinds 12u geen internet via glasvezel. :(


handig met thuiswerken.

 

 


In mijn eerste post kan je hem klikken


Hier ook stipt om 12u eruit geklapt. Ik zag in de logs van de router kort achter elkaar nieuwe toewijzing van publieke ipadressen. 

Heeft misschien iemand op de verkeerde knop gedrukt? Hopelijk snel opgelost. 


Ja echt een hoop gedoe. Communicatie is waardeloos. Doe dit ‘s nachts.

 

Ben jaren glasvezel klant geweest bij kpn en het valt mij op dat ik meer gedoe ervaar bij Odido. Nooit zo vaak gezeik gehad.

Sowieso is de verbinding sinds de (overigens knullige) overgang op Odido al belabberd. De snelheid is een stuk lager en er zijn regelmatig korte onderbrekingen. Erg irritant als je in een online vergadering zit en je steeds wegvalt. Ondertussen gaat de prijs enkel omhoog, want "inflatiecorrectie"


Als het nog een aantal dagen gaat duren zou ik toch wel enige vorm van compensatie verwachten. De vorige keer is hier heel goed en adequaat op gereageerd. Op dit moment lijkt het helaas anders te gaan.


Communicatie is inderdaad een dingetje. Altijd hetzelfde. Liever iets communiceren dan niet weten waar je aan toe bent. Hoor liever dat het morgenochtend om 9 klaar is, dan helemaal niets.


Hi @Lieb, welkom op onze Community!

Dit klopt inderdaad. We houden je in het algemene topic op de hoogte:  

 

 

Nog steeds geen nieuws dus, alleen 2 uur geleden dat men een update verwacht. 1 communicatie in 6 uur tijd? Ga je schamen Odido. 2 keer storing in 5 maanden tijd. Dieptriest


Heel erg slecht dat er geen communicatie plaats vindt. 

Waar zit de breuk ergens dan ga ik hem even lijmen. 


With this storm guess nobody will work on this @Tommie van Odido ? Do you know if someone will provide us an update? 12 hs with one comment is just unbelievable 


Tommie van Odido blijft toch verrekte stil hier. Ligt al op 1 oor…


Internet is hier sinds vannacht 4 uur weer aanwezig. Echter nog geen update op de website.  


Hi @Lieb, welkom op onze Community!

Dit klopt inderdaad. We houden je in het algemene topic op de hoogte:  

 

 


Hotspot aan? Als je ook mobiel van odido hebt kan je als de storing langer duurt een code vragen om onbeperkt mobiel te hotspot ten.. althans dat was de vorige storing.


Wat is de link van de storing pagina? Krijg hem niet gevonden.


Hier ook geen internet in Rosmalen


Ook hier geen internet sinds 12 uur. 4g werkt nu nog voldoende (regio 5247) maar de vorige keer dat dit gebeurde (paar maanden terug) was er in de avond geen capaciteit meer over op het mobiel netwerk (2 a 5 Mbps). 


Hier ook geen vast internet meer sinds 12 uur 


Zelfde probleem. Zoals door de auteur is aangegeven is de vorige keer een dag gratis 4g aangeboden. Mocht dit weer kunnen dan hou ik me graag aanbevolen :)


Hallo Allemaal,

 

Sinds ongeveer 12.00 is ons internet gestopt met werken. De helpdesk heeft nog geen meldingen en ook in het Storingen topic nog niets. Ben ik de enige of hebben anderen ook problemen.

 

Edit 12.42: inmiddels staat de storing wel op de algemene storings pagina. Dank Tommie!

Is er al wat meer bekend over deze storing, zoals een hersteltijd?


Hi, can someone provide an update?

is already the 4th time in the year without internet. 
 

Its so annoying.. called 3 times already nobody knows anything


Reageer