[Fiber] Traag internet op netwerk KPN (Alkmaar)

  • 18 March 2024
  • 35 reacties
  • 486 Bekeken

Vanavond een support case aan laten maken bij Odido, aangezien wij hier traag internet op de glasvezel ervaren. Het verbinding maken naar servers of websites duurt heel lang en dan ook niet werkbaar. Het lijkt te gaan om over capaciteit. 

Gelukkig is mijn DSL nog actief en heb ik mijn oude modem bewaard. Ik heb gevraagd mijn DSL actief te houden totdat het glasvezel netwerk in Alkmaar is gefixed. 

Helaas heb ik uit andere topics vernomen en op Tweakers dat Odido het probleem nog niet snel genoeg oppakt en dat de mensen die deze problemen hebben op het KPN netwerk, waarvan Odido een gedeelte huurt overstappen naar KPN.

Zolang mijn DSL actief blijft en ik dus goed internet kan gebruiken, sta ik open voor het testen van het glasvezel netwerk. Desnoods een node er achter te installeren zodat monteurs zelf kunnen ervaren/meten wat er speelt met de fiber verbinding.

Ik zie heel vaak het standaard riedeltje voorbij komen met doe een speedtest/pingtest, maar het netwerk is vanavond op mijn DSL nog steeds snel. Terwijl ik afgelopen 3 weken (sinds 1 maart) elke avond problemen heb ervaren op mijn glasvezel. Het probleem ligt in ieder geval niet intern.

Tommie van Odido 1 maand geleden

Hey @Pineapple2607, welkom op onze Community!

Goed dat je hiervoor aan de bel trekt. Ik ben meteen voor je gaan kijken, echter zie ik dat de oplevering nog niet voltooid is. Het kan zijn dat er administratief nog iets aangepast moet worden. Echter ben ik wel benieuwd hoe je verbinding er op dit moment uit ziet. Zou je het modem op DSL willen uitschakelen en een bekabelde speedtest willen aanleveren op je glasvezelverbinding? 

De instructies hiervoor vind je op onze website.

Volg alle stappen alsjeblieft zorgvuldig, graag de screenshots in het topic delen in plaats van naar onze e-mail. Een aanvraag met ontbrekende stappen kunnen we niet in behandeling nemen.

Bekijk origineel

35 reacties

Goedemorgen,

Zoals alle andere precies dezelfde problemen gehad. Nu overgestapt op KPN en alle problemen zijn magisch verdwenen, Zou het dan toch niet aan mijn apparaten hebben gelegen?!?!?!?!?! Zonde dat Odido de klachten niet serieus oppakt en alles op de klant afschuift.

3 mei wordt ik aangesloten op het netwerk van KPN. Als dit ook mijn problemen oplost betekent het dat het niet in mijn meterkast ligt, maar bij Odido en ontvang ik graag een compensatie voor afgelopen 2 maanden.

Hoi @Pineapple2607, ik kamp met exact dezelfde problemen - al meerdere maanden.

Even een check, is bij jou de ONT uiteindelijk nog aangekomen? En welk type was je beloofd?

thanks voor je tijd!

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Paulw1 

Hier had ik hetzelfde maar de problemen  zijn vanzelf veel minder geworden, in de avond nog wel eens een spike van ~120ms maar verder een goede snelheid en de verbinding is stabiel.

Heb een ONT beginnend met GNXS050.

Hoi @Waqqas , dank voor je reactie! 

Ah, ja mijn ONT is al een keer vervangen en de problemen blijven aanhouden. Nu heb ik ook een GNXS050 maar het internet is elke avond echt waardeloos.

Er wordt nu via de netwerkbeheerder eentje van Nokia gestuurd maar ik vraag me ten zeerste af of dit het gaat verhelpen…

Reputatie 7
Badge +15

@Paulw1 

Normaal stuurt Odido de ONT op en Guidion komt hem vervangen 🤷

@Waqqas 

los van wie de ONT komt installeren, ik ben vooral benieuwd of de installatie van de Nokia ONT het probleem van ping spikes/time outs in de avonduren heeft opgelost bij andere mensen.

Zo niet, dan zit ik nog 2 weken te wachten op een ONT dat het probleem ook niet gaat oplossen…

Ik heb het idee dat Odido gewoon tijd rekt ipv het echt oplost. Alle berichten op het forum en Tweakers wijzen daar wel op. Sinds vandaag overgestapt op het KPN netwerk en eindelijk normaal internet. Geen ONT vervangen, alleen een nieuwe router. Zie mijn speedtest van zojuist, eindelijk een strakke ping :)

 

 

@Ronaldvm dank voor de update, ik ga je advies opvolgen

Hoi @Pineapple2607, ik kamp met exact dezelfde problemen - al meerdere maanden.

Even een check, is bij jou de ONT uiteindelijk nog aangekomen? En welk type was je beloofd?

thanks voor je tijd!

Helaas kon Odido na een week nog geen duidelijkheid geven over de ONT wanneer die geleverd/vervangen kon worden, dus toen heb ik mijn diensten opgezegd en KPN fiber aangevraagd. 

Reageer