Vanavond een support case aan laten maken bij Odido, aangezien wij hier traag internet op de glasvezel ervaren. Het verbinding maken naar servers of websites duurt heel lang en dan ook niet werkbaar. Het lijkt te gaan om over capaciteit.
Gelukkig is mijn DSL nog actief en heb ik mijn oude modem bewaard. Ik heb gevraagd mijn DSL actief te houden totdat het glasvezel netwerk in Alkmaar is gefixed.
Helaas heb ik uit andere topics vernomen en op Tweakers dat Odido het probleem nog niet snel genoeg oppakt en dat de mensen die deze problemen hebben op het KPN netwerk, waarvan Odido een gedeelte huurt overstappen naar KPN.
Zolang mijn DSL actief blijft en ik dus goed internet kan gebruiken, sta ik open voor het testen van het glasvezel netwerk. Desnoods een node er achter te installeren zodat monteurs zelf kunnen ervaren/meten wat er speelt met de fiber verbinding.
Ik zie heel vaak het standaard riedeltje voorbij komen met doe een speedtest/pingtest, maar het netwerk is vanavond op mijn DSL nog steeds snel. Terwijl ik afgelopen 3 weken (sinds 1 maart) elke avond problemen heb ervaren op mijn glasvezel. Het probleem ligt in ieder geval niet intern.
Bladzijde 1 / 2
Nee geen QR op de mail ontvangen en via de app kom ik op een pagina dat er iets fout is gegaan. @Tommie van Odido zou jij de retourzending voor mij kunnen regelen?
/edit De link die ik heb ontvangen doet het nu opeens wel! Top ik heb geen hulp meer nodig
Ik denk toch dat dit komt doordat het abonnement administratief nog niet doorloopt @Pineapple2607. Ik zie dat de monteur de installatie als “ niet volledig” gemeld heeft. Weet jij waarom dit is? Ik zie alleen dat het modem en ONT geïmstalleerd is maar dat er geen loze leiding beschikbaar is en het installatie pakket niet volledig was. Zou je mij hier iets meer duidelijkheid over kunnen geven?
De oorzaak heeft niet met iets administratiefs te maken, er kunnen prima een DSL en glasvezel op een adres afgeleverd worden. Ik lever zelf ook diensten aan zakelijke klanten zoals DSL, Fiber etc.
De monteur heeft alles geïnstalleerd en daarvan heb ik een werkbon ontvangen, mogelijk hebben ze deze werkbon bij Guidion nog niet verwerkt. Guidion zou wel een extra stopcontact plaatsen, staat op de werkbon, maar dat is het enige wat ze niet hebben gedaan waardoor ik nog steeds een stekkerdoos moet gebruiken in de meterkast.
Het is niet de bedoeling dat mijn DSL gaat stoppen met werken, daarvoor moeten jullie eerst zorgdragen dat de Fiber stabiel gaat werken. Toevallig kwam ik een persoon op deze community tegen en Tweakers die precies dezelfde problemen had op hetzelfde tijdstip afgelopen maandagavond (omgeving Purmerend), maar die is nu overgestapt naar KPN. Hopelijk heb jij de bevoegdheden om dit te escaleren op hoog niveau en dat dit de uitgelezen kans is om het te testen, aangezien ik nu beide verbindingen nog heb en ik er dus geen overlast van ervaar.
We zijn inmiddels een week verder en ik heb nog geen update gehad vanuit Odido.
@Pineapple2607
Als ik zo alles hier op de community en op Tweakers lees lijkt het niet in het klantdomein te liggen, ik snap dat Odido alles eerst wilt controleren maar hiervoor zal er denk ik toch echt gekeken moeten worden naar het netwerk..
Hey @Pineapple2607, DSL en Fiber kunnen niet tegelijk bij ons actief zijn op 1 adres. Door de onvolledige installatie loopt je glasvezel abonnement niet door. Daardoor kan ik ook geen snelheden garanderen omdat het administratief niet op "Gereed” gemeld is.
Als Odido kan garanderen dat het in de avond snel is wanneer het administratief gereed is gemeld, waar wachten we dan nog op?
Maar mocht ik nog steeds geen snelheid hebben in de avond, dan mogen jullie er ook voor zorg dragen dat alle abonnementen (incl. Mobiel) die ik bij Odido heb lopen, direct opzegbaar zijn zodat ik kan overstappen naar een andere provider.
Ik heb nu al twee weken de mogelijkheid gegeven om de verbinding te komen testen, maar zonder enkel contact met een engineer van Odido.
Ik heb het idee dat Odido gewoon tijd rekt ipv het echt oplost. Alle berichten op het forum en Tweakers wijzen daar wel op. Sinds vandaag overgestapt op het KPN netwerk en eindelijk normaal internet. Geen ONT vervangen, alleen een nieuwe router. Zie mijn speedtest van zojuist, eindelijk een strakke ping :)
@Pineapple2607
Al een week had ik wat meer last van dit probleem dus ik heb alle vereiste testen aangeleverd en KPNNetwerkNL was aangestuurd, die hebben op afstand wat gedaan. Dit was in de ochtend gedaan en tot nu toe geen hoge latency, hopelijk blijft het zo.
Was dit ook bij jou gedaan?
Nee, ze hebben zover ik weet geen KPN aangestuurd.
3 mei wordt ik aangesloten op het netwerk van KPN. Als dit ook mijn problemen oplost betekent het dat het niet in mijn meterkast ligt, maar bij Odido en ontvang ik graag een compensatie voor afgelopen 2 maanden.
Hoi @Pineapple2607, ik kamp met exact dezelfde problemen - al meerdere maanden.
Even een check, is bij jou de ONT uiteindelijk nog aangekomen? En welk type was je beloofd?
thanks voor je tijd!
Hallo @Paulw1
Hier had ik hetzelfde maar de problemen zijn vanzelf veel minder geworden, in de avond nog wel eens een spike van ~120ms maar verder een goede snelheid en de verbinding is stabiel.
Heb een ONT beginnend met GNXS050.
Hoi @Waqqas , dank voor je reactie!
Ah, ja mijn ONT is al een keer vervangen en de problemen blijven aanhouden. Nu heb ik ook een GNXS050 maar het internet is elke avond echt waardeloos.
Er wordt nu via de netwerkbeheerder eentje van Nokia gestuurd maar ik vraag me ten zeerste af of dit het gaat verhelpen…
@Paulw1
Normaal stuurt Odido de ONT op en Guidion komt hem vervangen
@Waqqas
los van wie de ONT komt installeren, ik ben vooral benieuwd of de installatie van de Nokia ONT het probleem van ping spikes/time outs in de avonduren heeft opgelost bij andere mensen.
Zo niet, dan zit ik nog 2 weken te wachten op een ONT dat het probleem ook niet gaat oplossen…
@Ronaldvm dank voor de update, ik ga je advies opvolgen
Hoi @Pineapple2607, ik kamp met exact dezelfde problemen - al meerdere maanden.
Even een check, is bij jou de ONT uiteindelijk nog aangekomen? En welk type was je beloofd?
thanks voor je tijd!
Helaas kon Odido na een week nog geen duidelijkheid geven over de ONT wanneer die geleverd/vervangen kon worden, dus toen heb ik mijn diensten opgezegd en KPN fiber aangevraagd.
@Tommie van Odido de problemen ervaar ik niet met KPN, dus ik hoop dat je het mee kan nemen in je onderzoek dat het dus niet in het klantdomein ligt maar bij Odido zelf in het netwerk. Helaas werd er twee maanden lang niet de juiste acties ondernomen om het probleem goed te onderzoeken.
Ik zie graag voor afgelopen twee maanden een credit tegemoet, aangezien het internet nauwelijks heb kunnen gebruiken in de avond. Helaas de energie die ik er in heb gestoken om samen tot een oplossing te komen en mijn lijn zelf ter monitoring aangeboden heeft allemaal niet mogen baten.
Ook nog goed om te weten dat het niet aan de ONT ligt want die is nog steeds hetzelfde.
@Pineapple2607
Al een week had ik wat meer last van dit probleem dus ik heb alle vereiste testen aangeleverd en KPNNetwerkNL was aangestuurd, die hebben op afstand wat gedaan. Dit was in de ochtend gedaan en tot nu toe geen hoge latency, hopelijk blijft het zo.
Was dit ook bij jou gedaan?
Zojuist nog een poging gewaagd telefonisch en die mevrouw gaf aan als je de WiFi Spots van Odido neemt dan verdubbel jij je snelheid en zullen de problemen hoogst waarschijnlijk weg zijn. Meermaals aangegeven dat alle belangrijke apparaten op de kabel zitten aangesloten en dat dit dus niets te maken heeft met de WiFi, alleen gaf de mevrouw aan dat ik dat alleen kon weten als ik het had geprobeerd.
Helaas wil Odido het probleem niet erkennen en heb ik vandaag een nieuwe abonnement bij KPN aangevraagd. De mevrouw gaf wel aan doordat ik twee sim kaarten bij Odido hebt dat ik mijn klantvoordeel behoud, dus met mijn mobiele abonnementen blijf ik bij Odido waar ik ook tevreden over ben en tot voorkort ook over het internet toen het nog op de DSL zat.
Hopelijk weet Odido het probleem in de toekomst aan te pakken, maar na 1,5 maand geen internet 's avonds is wat mij betreft een nogo. Helaas pakt Odido dit probleem nog heel erg individueel aan en zien ze niet in dat dit probleem groter is dan alleen bij de klant in de meterkast.
@Pineapple2607
Ik kan voorzichtig zeggen dat het bij mij de oplossing ís geweest.
@Pineapple2607
Ik kan voorzichtig zeggen dat het bij mij de oplossing ís geweest.
Dat is fijn, helaas voor mij te laat, heb twee maanden Odido de kans gegeven om dit op te lossen met derde partijen.
@Tommie van Odido kan je nog een update geven over een tegemoetkoming voor twee maanden geen bruikbaar internet.
Hi @Pineapple2607, dat kan ik voor je in gang zetten. 18 maart is het eerste moment van contact geweest en ik zie dat je abonnement op 3 mei is stopgezet, klopt dit? Dan zal ik 18 maart tot en met 3 mei voor je vergoeden!
Hi @Pineapple2607, dat kan ik voor je in gang zetten. 18 maart is het eerste moment van contact geweest en ik zie dat je abonnement op 3 mei is stopgezet, klopt dit? Dan zal ik 18 maart tot en met 3 mei voor je vergoeden!
Klopt, problemen waren er al sinds dag 1 bij oplevering. Maar sinds 18 maart actief met jullie bezig. Omdat ik zelf ook in de ict zit en zelf diverse aan het uitsluiten was.
Ik heb de vergoeding in orde gemaakt @Pineapple2607. Dit zal bij een volgende betaalcyclus (het moment waarop je een factuur van ons zou moeten verwachten) worden teruggestort!
Ik heb de vergoeding in orde gemaakt @Pineapple2607. Dit zal bij een volgende betaalcyclus (het moment waarop je een factuur van ons zou moeten verwachten) worden teruggestort!
Bedankt voor de refund!
@Tommie van Odido Kan jij zien waar ik het modem naar toe mag opsturen, via de Mijn Odido app wordt ik steeds omgeleid naar een pagina die niet werkt.
@Pineapple2607
Heb je geen mail gekregen met een QR code?
Stop een briefje in de doos met daarop je eigen adresgegevens. Geef bij het DHL ServicePoint (DHL Parcel) aan dat het pakket verstuurd moet worden naar Odido. Het ServicePoint kan het pakket dan zonder retournummer of QR-code opsturen. Je kunt je e-mailadres opgeven bij het DHL ServicePoint, dan volgen updates over de bezorging per e-mail.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.