[Fiber] Traag internet op netwerk KPN (Alkmaar)

  • 18 March 2024
  • 47 reacties
  • 713 Bekeken


Toon eerste reactie

47 reacties

Reputatie 1

Voor mij gaat het allemaal natuurlijk niet snel genoeg, maar helaas nog geen update wanneer KPN of Odido komt om de ONT te vervangen. 

Reputatie 1

De DSL staat uit, dus die kan ik niet meer gebruiken. Ben benieuwd of het probleem is opgelost. Dat gaan we vanavond waarschijnlijk alweer mee maken.
 

Dit is de mail die ik heb gehad;

Yes, het werkt! Vanaf 01-03-2024 (officiële ingangsdatum) maak je gebruik van je nieuwe verbinding bij Odido. Je hebt nu echt supersnel glasvezelinternet!


en:

Melding: opgelost!

Maar ik heb geen contact met een engineer gehad, wat wel was beloofd aan de telefoon en in dit topic.

 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Pineapple2607 

Ik heb sinds vorig jaar april een vervangende Genexis ONT gekregen die begint met GNXS050 en hierbij mijn ervaring :

Tot 19 december 2023 een zeer snelle en stabiele verbinding gehad.

20 december tot 16 februari 2024 op vakantie, bij terugkomst elke avond tussen 17:00 en 23:00 een hoge jitter, ping spikes, websites die amper tot traag laden en applicaties die maar blijven laden.

Ik vraag me af waarom de verbinding buiten deze tijden goed is, het is namelijk dezelfde ONT die overdag goed werkt.

Na ongeveer 20 maart ging het in de avonduren vanzelf een stuk beter, bovenstaande problemen verdwenen niet maar het ging wel een stuk beter dan eerst.

Dit is nu met WiFi 6 en een 400 Mbps abonnement :

Gisteren in de avond was de jitter 112ms.

Router is een Zyxel-T56 met B10 firmware, andere Zyxel van Odido geeft dezelfde problemen.

Edit - een paar minuten later :

 

Reputatie 1

Zojuist nog een poging gewaagd telefonisch en die mevrouw gaf aan als je de WiFi Spots van Odido neemt dan verdubbel jij je snelheid en zullen de problemen hoogst waarschijnlijk weg zijn. Meermaals aangegeven dat alle belangrijke apparaten op de kabel zitten aangesloten en dat dit dus niets te maken heeft met de WiFi, alleen gaf de mevrouw aan dat ik dat alleen kon weten als ik het had geprobeerd.

Helaas wil Odido het probleem niet erkennen en heb ik vandaag een nieuwe abonnement bij KPN aangevraagd. De mevrouw gaf wel aan doordat ik twee sim kaarten bij Odido hebt dat ik mijn klantvoordeel behoud, dus met mijn mobiele abonnementen blijf ik bij Odido waar ik ook tevreden over ben en tot voorkort ook over het internet toen het nog op de DSL zat.

Hopelijk weet Odido het probleem in de toekomst aan te pakken, maar na 1,5 maand geen internet 's avonds is wat mij betreft een nogo. Helaas pakt Odido dit probleem nog heel erg individueel aan en zien ze niet in dat dit probleem groter is dan alleen bij de klant in de meterkast.

Goedemorgen,

Zoals alle andere precies dezelfde problemen gehad. Nu overgestapt op KPN en alle problemen zijn magisch verdwenen, Zou het dan toch niet aan mijn apparaten hebben gelegen?!?!?!?!?! Zonde dat Odido de klachten niet serieus oppakt en alles op de klant afschuift.

Reputatie 1

3 mei wordt ik aangesloten op het netwerk van KPN. Als dit ook mijn problemen oplost betekent het dat het niet in mijn meterkast ligt, maar bij Odido en ontvang ik graag een compensatie voor afgelopen 2 maanden.

Reputatie 1

Zoals verwacht is het internet weer niet vooruit te branden. Sites benaderen, voice chats, games joinen allemaal heel traag.

Reputatie 1

@Tommie van Odido de problemen ervaar ik niet met KPN, dus ik hoop dat je het mee kan nemen in je onderzoek dat het dus niet in het klantdomein ligt maar bij Odido zelf in het netwerk. Helaas werd er twee maanden lang niet de juiste acties ondernomen om het probleem goed te onderzoeken. 

Ik zie graag voor afgelopen twee maanden een credit tegemoet, aangezien het internet nauwelijks heb kunnen gebruiken in de avond. Helaas de energie die ik er in heb gestoken om samen tot een oplossing te komen en mijn lijn zelf ter monitoring aangeboden heeft allemaal niet mogen baten. 
 

Ook nog goed om te weten dat het niet aan de ONT ligt want die is nog steeds hetzelfde.

Reputatie 7
Badge +15

@Pineapple2607 

Al een week had ik wat meer last van dit probleem dus ik heb alle vereiste testen aangeleverd en KPNNetwerkNL was aangestuurd, die hebben op afstand wat gedaan. Dit was in de ochtend gedaan en tot nu toe geen hoge latency, hopelijk blijft het zo.

Was dit ook bij jou gedaan?

Hoi @Pineapple2607, ik kamp met exact dezelfde problemen - al meerdere maanden.

Even een check, is bij jou de ONT uiteindelijk nog aangekomen? En welk type was je beloofd?

thanks voor je tijd!

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Paulw1 

Hier had ik hetzelfde maar de problemen  zijn vanzelf veel minder geworden, in de avond nog wel eens een spike van ~120ms maar verder een goede snelheid en de verbinding is stabiel.

Heb een ONT beginnend met GNXS050.

Hoi @Waqqas , dank voor je reactie! 

Ah, ja mijn ONT is al een keer vervangen en de problemen blijven aanhouden. Nu heb ik ook een GNXS050 maar het internet is elke avond echt waardeloos.

Er wordt nu via de netwerkbeheerder eentje van Nokia gestuurd maar ik vraag me ten zeerste af of dit het gaat verhelpen…

Reputatie 7
Badge +15

@Paulw1 

Normaal stuurt Odido de ONT op en Guidion komt hem vervangen 🤷

@Waqqas 

los van wie de ONT komt installeren, ik ben vooral benieuwd of de installatie van de Nokia ONT het probleem van ping spikes/time outs in de avonduren heeft opgelost bij andere mensen.

Zo niet, dan zit ik nog 2 weken te wachten op een ONT dat het probleem ook niet gaat oplossen…

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Pineapple2607, welkom op onze Community!

Goed dat je hiervoor aan de bel trekt. Ik ben meteen voor je gaan kijken, echter zie ik dat de oplevering nog niet voltooid is. Het kan zijn dat er administratief nog iets aangepast moet worden. Echter ben ik wel benieuwd hoe je verbinding er op dit moment uit ziet. Zou je het modem op DSL willen uitschakelen en een bekabelde speedtest willen aanleveren op je glasvezelverbinding? 

De instructies hiervoor vind je op onze website.

Volg alle stappen alsjeblieft zorgvuldig, graag de screenshots in het topic delen in plaats van naar onze e-mail. Een aanvraag met ontbrekende stappen kunnen we niet in behandeling nemen.

Reputatie 6
Badge +3

Hoi @Pineapple2607, ik wil graag nog iets checken voor de zekerheid! Doordat de monteur de installatie niet als succesvol heeft afgemeld, loopt het administratief nog niet goed door. Maar als ik het goed begrijp, is de installatie wel goed verlopen? Groetjes, Ishana

Reputatie 1

Hoi @Pineapple2607, ik wil graag nog iets checken voor de zekerheid! Doordat de monteur de installatie niet als succesvol heeft afgemeld, loopt het administratief nog niet goed door. Maar als ik het goed begrijp, is de installatie wel goed verlopen? Groetjes, Ishana

Klopt, modem en alles is geplaatst en getest door Guidion en een werkbon gehad van de installatie.

Ik snap dat jullie de basis vragen moeten stellen om het te kunnen escaleren, maar we zitten nu in een fase waarbij dezelfde klachten op deze community binnenstromen en mensen op Tweakers.net melden dezelfde problemen. Er is MEER aan de hand, wanneer wordt hier serieus naar gekeken?

Reputatie 1

@Pineapple2607

Al een week had ik wat meer last van dit probleem dus ik heb alle vereiste testen aangeleverd en KPNNetwerkNL was aangestuurd, die hebben op afstand wat gedaan. Dit was in de ochtend gedaan en tot nu toe geen hoge latency, hopelijk blijft het zo.

Was dit ook bij jou gedaan?

Nee, ze hebben zover ik weet geen KPN aangestuurd.

 

Reputatie 7
Badge +15

@Pineapple2607 

Ik kan voorzichtig zeggen dat het bij mij de oplossing ís geweest.

@Ronaldvm dank voor de update, ik ga je advies opvolgen

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Pineapple2607, ik zie dat we als nog Guidion voor je hebben aangestuurd en dat er morgen een afspraak gepland staat! Zou je mij daarna een terugkoppeling willen geven? 

Reputatie 1

Hoi @Pineapple2607, ik kamp met exact dezelfde problemen - al meerdere maanden.

Even een check, is bij jou de ONT uiteindelijk nog aangekomen? En welk type was je beloofd?

thanks voor je tijd!

Helaas kon Odido na een week nog geen duidelijkheid geven over de ONT wanneer die geleverd/vervangen kon worden, dus toen heb ik mijn diensten opgezegd en KPN fiber aangevraagd. 

Reageer