Wow! Zag je dat Mb'tje voorbij vliegen? Niet? Dat kan kloppen, want vanaf 10-01-2018 is het mogelijk om súpersnel te kunnen internetten via T-Mobile Thuis.
Nieuw: 750 mbps
Met onze nieuwe 750/750 mbps glasvezel internet ben je connected without limits. Uploaden met een snelheid van 750 mbps én downloaden met een snelheid van 750 mbps! Dankzij deze extreem snelle internetverbinding kun je met zoveel apparaten als je wilt tegelijkertijd gebruikmaken van het netwerk. Zelfs als alle gezinsleden op hetzelfde moment op het internet zitten, gaat het uploaden van grote bestanden of het downloaden van je favoriete serie ongelooflijk snel. Dus tegelijkertijd Netflixen, online gamen, een tv-programma in HD kwaliteit bekijken, het maken van een back-up in de cloud en vloeiend Skypen met kristalhelder geluid... Het kan allemaal.
Dat wil ik! Wat kost dat?
Voor slechts € 37,50 per maand ben jij de Speedy Gonzales van het internet. Dat is spotgoedkoop! Uiteraard kun je dit ook combineren met TV en/of Vast Bellen. Heb je ook nog eens een Mobiel-abonnement van T-Mobile? Dan ontvang je nóg meer voordelen. Ben je een nieuwe klant en neem je een Alles-in-1-abonnement, ontvang je de eerste zes maanden zelfs extra veel korting.
Hoe bestel ik deze supersnelle internetsnelheid?
Via onze website kun je een bestelling plaatsen. De postcodecheck geeft meteen aan of deze supersnelle internetverbinding mogelijk is op jouw adres.
Ik ben al klant bij T-Mobile Thuis, kan ik mijn internetsnelheid verhogen naar 750 mbps?
Dat kan zeker! Afhankelijk van de mogelijkheden op jouw adres kun je de snelheid verhogen. Stuur ons een berichtje, wij checken jouw adres en maken het voor je in orde.
Zijn jullie al klaar voor het magentakleurige tijdperk van supersnel internet? Wij wel! Let's go met die snelheid!
Bladzijde 3 / 4
zie post #1
Ik ben al klant bij T-Mobile Thuis, kan ik mijn internetsnelheid verhogen naar 750 mbps?
Dat kan zeker! Afhankelijk van de mogelijkheden op jouw adres kun je de snelheid verhogen. Stuur ons een berichtje, wij checken jouw adres en maken het voor je in orde.
Dit ODF netwerk was dus al van Wiericke toen Vodafone deze overnam.
Ik kom (via Vodafone) van Wisper en dacht dus dat ik idd op het ODF netwerk zat.
Volgens de postcodecheck klopt dat ook, maar de klantenservice (g)(h)eeft een andere mening.
No sterker: Ik kan volgens de check niets eens meer 500 MB krijgen, maar ik krijg ook geen terugkoppeling over de mogelijkheid om 750 MB geleverd te krijgen
Volgens de check is 750Mb beschikbaar op mijn adres. Zit nu op 500Mb, dus wil graag weten hoe of wanneer ik de nieuwe snelheid kan krijgen?
Een beetje jammer dat 100Mbit klanten niet actief benaderd worden om een verlenging met prijsdaling aan te gaan...
Het lijkt er op dat een aantal trouwe klanten (Die langer klant zijn dan dat ODF beschikbaar is) tussen wal en schip dreigen te vallen.
Zij zitten op WBA in een ODF gebied en kunnen geen gebruik maken van deze aanbieding.
Ik hoop dat Sander iets kan bedenken hier op.
Als ik het me goed herinner was het ODF netwerk er toch al eerder dan de WBA koppeling....
Het ODF netwerk is het oude netwerk van Glasoperator/Whisper.
Dit ODF netwerk was dus al van Wiericke toen Vodafone deze overnam. De koppeling naar WBA is later toegevoegd.
Als achtergrond, ik was werkzaam bij Vodafone en ben een van de eerste gebruikers van dit netwerk (zat in de eerste pilot onder de Vodafone medewerkers)
Hallo thegrouch,
Het lijkt er op dat een aantal trouwe klanten (Die langer klant zijn dan dat ODF beschikbaar is) tussen wal en schip dreigen te vallen.
Zij zitten op WBA in een ODF gebied en kunnen geen gebruik maken van deze aanbieding.
Ik hoop dat Sander iets kan bedenken hier op.
Het lijkt er op dat een aantal trouwe klanten (Die langer klant zijn dan dat ODF beschikbaar is) tussen wal en schip dreigen te vallen.
Zij zitten op WBA in een ODF gebied en kunnen geen gebruik maken van deze aanbieding.
Ik hoop dat Sander iets kan bedenken hier op.
Als ik de postcodecheck doe, dan krijg ik te zien dat er 750 mbit mogelijk is.
Toen ik vervolgens de klantenservice belde om gebruik te maken van de 750 mbit voor € 37,50 actie kreeg ik te horen dat ik op WBA zit (en dus geen 750 mbit kan krijgen).
Waarom moet ik Installatie Basis kosten betalen van €37,50 terwijl ik al lid ben?
Hi RoGEK,
Het 750 aanbod is alleen geldig in die gebieden waar ons eigen netwerk ligt. Je ziet dit meteen als je jouw postcode invult in onze portal. Het 750 aanbod is alleen zichtbaar als het op jouw postcode mogelijk is.
En? 🙂
Het 750 aanbod is alleen geldig in die gebieden waar ons eigen netwerk ligt. Je ziet dit meteen als je jouw postcode invult in onze portal. Het 750 aanbod is alleen zichtbaar als het op jouw postcode mogelijk is.
En? 🙂
Kan iemand aangeven wat de vereisten zijn voor de 750mbit verbinding?
Kan dit ook in een WBA gebied met 1gbit access?
Zoja? hoe krijg ik die upgrade van 500 naar 750? 😉
Kan dit ook in een WBA gebied met 1gbit access?
Zoja? hoe krijg ik die upgrade van 500 naar 750? 😉
Hoi Joost,
Je hebt helemaal gelijk. Er vanuit gaande dat je Internet-only afneemt, dan betaal je dus € 37,50 voor het eerste jaar. Het is nog even de vraag wat je na dat jaar gaat betalen. Het gaat hier om een pilot. Slaat het aan en blijven we die prijs en snelheid voeren? Dan blijft het gewoon € 37,50. Het is namelijk de vaste prijs. Er is geen korting die kan komen te vervallen. Stopt de pilot om wat voor reden na die startfase? Dan zal de prijs na het jaar veranderen. Geen probleem, je kunt dan bij het verlengen aangeven dat je liever een andere snelheid en/of diensten wilt zodat je wellicht wat verlengkorting krijgt bij ons. Het is mijn ervaring dat die aanbiedingen nog wel eens kunnen veranderen! ;)
Ik hoop dat ik het zo heb kunnen verhelderen!
Je hebt helemaal gelijk. Er vanuit gaande dat je Internet-only afneemt, dan betaal je dus € 37,50 voor het eerste jaar. Het is nog even de vraag wat je na dat jaar gaat betalen. Het gaat hier om een pilot. Slaat het aan en blijven we die prijs en snelheid voeren? Dan blijft het gewoon € 37,50. Het is namelijk de vaste prijs. Er is geen korting die kan komen te vervallen. Stopt de pilot om wat voor reden na die startfase? Dan zal de prijs na het jaar veranderen. Geen probleem, je kunt dan bij het verlengen aangeven dat je liever een andere snelheid en/of diensten wilt zodat je wellicht wat verlengkorting krijgt bij ons. Het is mijn ervaring dat die aanbiedingen nog wel eens kunnen veranderen! ;)
Ik hoop dat ik het zo heb kunnen verhelderen!
Hallo Joost,
Het betreft een korting van 20 euro voor de eerste 6 maanden voor nieuwe klanten. (gewoon gecheckt via de site als je een bestelling plaatst)
Als ik het zo bekijk is het ook alleen beschikbaar op het eigen netwerk van T-Mobile ODF en niet ingeval van het WBA netwerk waar KPN de actieve operator is.
Wat ik mij wel afvraag is of de bestaande 500Mbit niet automatisch word geüpgraded naar 750.
Dat zou natuurlijk helemaal tof zijn 🙂
Het betreft een korting van 20 euro voor de eerste 6 maanden voor nieuwe klanten. (gewoon gecheckt via de site als je een bestelling plaatst)
Als ik het zo bekijk is het ook alleen beschikbaar op het eigen netwerk van T-Mobile ODF en niet ingeval van het WBA netwerk waar KPN de actieve operator is.
Wat ik mij wel afvraag is of de bestaande 500Mbit niet automatisch word geüpgraded naar 750.
Dat zou natuurlijk helemaal tof zijn 🙂
Het leveren van een super snelle internet verbinding. hoort ook een super snelle UTP kabel bij om dit te kunnen halen. Neemt niet weg dat ik het er wel mee eens ben dat er een 5ghz AC oplossing zou moeten zijn. ik ben er alleen niet van overtuigt dat dit in het modem zou moeten zitten. en los access point met 5Ghz blijkt in de praktijk een betere oplossing te zijn.
Met geschikte WiFi implementatie, zowel AP als client kan je die 750Mbps wel halen, maar gros van de apparaten heeft maar een deel van de 802.11ac standaard geimplementeerd, zie ook tabel hier:
https://en.wikipedia.org/wiki/IEEE_802.11ac
Daarnaast zijn er natuurlijk de (vaak zeer) beperkte signal propagatie binnenshuis.
'een super snelle UTP kabel' is in de praktijk gewoon standaard ethernetkabel. Ik zou zeggen doe je best om in een gewone winkel een losse 4-aderige patchkabel te kopen, die kan maar tot 100Mbps. Ethernet is tot 100meter gespecificeerd, ook gewoon 1000Mbps CAT5e kabel. Als je daadwerkelijk veel CRC errors ziet in een (managed) switch of via de stuurbestanden van je PC, check dan eerst de RJ45 connectoren. En er is altijd nog STP kabel, maar dat is ook niks sneller, maar meer voor rijke consumenten die het geloof aanhangen dat je met vergulde tulp-stekkers hoorbaar verschil in audiokwaliteit hebt.
@Brian
Mooi! Thanks! Volgens die lijst lijkt Amsterdam ODF te zijn. Echter zie ik de 750 mbps mogelijkheid niet.
Mooi! Thanks! Volgens die lijst lijkt Amsterdam ODF te zijn. Echter zie ik de 750 mbps mogelijkheid niet.
Hi T-Mobile,
Ik weet niet hoe jullie het voor elkaar hebben gekregen om 750 mbps glasvezel internet voor máár €37,50 per maand te kunnen aanbieden. Maar ik ben er zeker fan van.
Echter over die €37,50 per maand heb ik nog wel wat vragen. In de actievoorwaarden (zie de afbeelding) staat dat:
Zoals ik het nu begrijp zou ik, als ik nu een jaarcontract afsluit bij T-Mobile Thuis, met de Actie €37,50 per maand betalen gedurende het eerste jaar voor 750 mbps glasvezel internet. Na het eerste jaar, en dus met een verlenging van mijn jaarcontract, geldt de actie niet meer en betaal ik dus €50,00* per maand.
Klopt dit wat ik zeg? Want ik ben oprecht geïnteresseerd in deze aanbieding, echter wil ik niet voor onverwachte kosten komen te staan.
Groetjes,
Joost
* €37,50 + €12,50(korting) (uitgezonderd eventuele inflatie)
Ik weet niet hoe jullie het voor elkaar hebben gekregen om 750 mbps glasvezel internet voor máár €37,50 per maand te kunnen aanbieden. Maar ik ben er zeker fan van.
Echter over die €37,50 per maand heb ik nog wel wat vragen. In de actievoorwaarden (zie de afbeelding) staat dat:
2. De Actie loopt van 10 januari 2018 t/m 31 maart 2018
3. Aan de Actie kan worden deelgenomen door iedereen die gedurende de Actieperiode het eerste jaarcontract met T-Mobile Thuis aangaat ...
4. b. De korting geldt gedurende de levensduur van de overeenkomst.
6. De Actie komt te vervallen bij verlenging van het jaarcontract buiten de Actieperiode.
Zoals ik het nu begrijp zou ik, als ik nu een jaarcontract afsluit bij T-Mobile Thuis, met de Actie €37,50 per maand betalen gedurende het eerste jaar voor 750 mbps glasvezel internet. Na het eerste jaar, en dus met een verlenging van mijn jaarcontract, geldt de actie niet meer en betaal ik dus €50,00* per maand.
Klopt dit wat ik zeg? Want ik ben oprecht geïnteresseerd in deze aanbieding, echter wil ik niet voor onverwachte kosten komen te staan.
Groetjes,
Joost
* €37,50 + €12,50(korting) (uitgezonderd eventuele inflatie)
Het zou fijn zijn voor de klanten om een interactieve kaart te krijgen op de T-Mobile Thuis website. Zoals jullie bij het 4G netwerk ook doen. Zodat er duidelijkheid is wat het ODF en wat het WBA netwerk is. Postcode check is leuk, maar een kaart is handiger. Er zijn daadwerkelijk mensen die connectiviteit meewegen als ze opties voor verhuizing bekijken. (Uiteraard kan je dan elke keer de postcode check doen, maar dat is lastig).
Heet T-Mobile plannen voor een ODF netwerk in Amsterdam?
Heet T-Mobile plannen voor een ODF netwerk in Amsterdam?
Hi R0KH, bedankt voor je duidelijke boodschap en ik begrijp zeker je gevoel hierin. Ik heb dit gedeeld binnen de organisatie met het verzoek om nog een keer goed te kijken naar de mogelijkheden voor een overstap van WBA naar ODF. Dit heeft effect gehad en we gaan ons er opnieuw over buigen. Om de verwachtingen reëel te houden, ik kan niet beloven dat het overstappen daadwerkelijk mogelijk wordt maar weet dat je stem gehoord wordt!
het enige wat nu mogelijk is opzeggen en opnieuw aanvragen waardoor je minimaal 3 weken zonder diensten zit. omdat dit voorheen geen probleem was hebben ze hier niet goed bij stil gestaan en is het administratief niet mogelijk om een bestaande lijn word overgezet naar odf
Ik ben het helemaal met je eens, sorry dat je van ons geen communicatie hebt gezien en ook sorry voor de verwarring! Ik heb direct voor je gekeken naar de situatie. Ik leg je graag uit wat er aan de hand is. Ik zie dat de termen ODF en WBA je bekend zijn, hiermee ga ik het uitleggen. Wil je meer uitleg, schroom dan niet om het te vragen! Ik help je op weg....
Bedankt Sterre voor je reactie en toelichting!
Ik snap inderdaad prima de technische reden en implicaties hiervan. Wat ik jammer vind is dat ik als bestaande klant zowel financieel als 'technisch' benadeeld word hierdoor.
Dit klopt eigenlijk gewoon niet en ik ben ook van mening dat er een oplossing bedacht moet gaan worden voor dit soort situaties. Ik geloof eerlijk gezegd niet dat het technisch compleet 'onmogelijk' is.
Het komt ook als bijzonder oneerlijk over dat je letterlijk de dienst zou kunnen afnemen op je adres, maar omdat je al klant bent op het 'verkeerde' netwerk kan het niet. Oftewel je moet eigenlijk maar geen klant meer zijn, dan kun je het daarna wel weer krijgen als nieuwe klant.
Bekijk het eens vanuit een doorsnee consument, die ziet letterlijk de aangeboden dienst met snelheid en prijs welke beide een stuk gunstiger zijn dan wat hij/zij nu heeft. De technische reden ervan is niet relevant voor de doorsnee consument, of beter gezegd, zou niet relevant mogen zijn. Provider hetzelfde, lijntje hetzelfde, adres hetzelfde.
Dit motiveert ook niet om je klanten te behouden. Ik begrijp prima dat dit wel de ideale manier is om nieuwe klanten te werven aangezien er vrijwel geen concurrentie is op dit gebied. Ten slotte bied niemand deze snelheden aan voor deze prijs. De kans op weglopende klanten is dus ook redelijk nihil.
Overigens is dit niet als complete 'rant' bedoeld, maar meer een logische constatering van bepaalde beweegredenen.
Moeten we hieruit dan nu de conclusie trekken dat zolang er geen concurrentie is bestaande klanten in deze situatie gewoon pech hebben gehad?
P.S. De upgrade optie is er nu uit in mijn account. Postcode check blijft logischerwijs nog steeds de optie weergeven aangezien het ook gewoon beschikbaar is bij mij.
Dat is eigenlijk niet zozeer het punt in mijn verhaal. Wat mij enorm tegen de borst stuit is dat ik juist in een gebied zit waar dit beschikbaar is. T-Mobile zegt letterlijk via de website middels zowel postcode check als in mijn eigen account dat ik 750Mbps kan afnemen, maar schijnbaar lukt dit toch niet.
Daarnaast is het niet alleen de snelheid, 500Mbps is inderdaad al erg snel, maar ik moet nu dus meer betalen voor minder. Ze bieden me dus letterlijk meer snelheid voor minder geld, maar kan het zonder enig bericht met een reden blijkbaar niet afnemen......
Voor de beeldvorming:
Hier zit helaas de pijn, met hopelijk 500 -> 750 upgrade in vooruitzicht (waarvoor heb je het nodig?) zit je weer voor een jaar langer vast aan een abo. De technische oorzaak weet ik ook niet, misschien gewoon technisch personeels gebrek, aan marketing personeel blijkbaar niet. Maar wees blij dat je glasvezel internet hebt, al zou het maar 100Mbps zijn. En er zal initeel flinke overboeking op die 750Mbps zitten.
Dat is eigenlijk niet zozeer het punt in mijn verhaal. Wat mij enorm tegen de borst stuit is dat ik juist in een gebied zit waar dit beschikbaar is. T-Mobile zegt letterlijk via de website middels zowel postcode check als in mijn eigen account dat ik 750Mbps kan afnemen, maar schijnbaar lukt dit toch niet.
Daarnaast is het niet alleen de snelheid, 500Mbps is inderdaad al erg snel, maar ik moet nu dus meer betalen voor minder. Ze bieden me dus letterlijk meer snelheid voor minder geld, maar kan het zonder enig bericht met een reden blijkbaar niet afnemen.
Waar ik vooral problemen mee heb zijn eigenlijk twee dingen:
- Er word in zekere zin 'pro-actief' deze upgrade aangeboden voor bestaande klanten gezien het mogelijk is om binnen het account te upgraden en niets wijst erop dat het niet kan, zelfs geen 'onder voorbehoud' regeltje
- Ik krijg nergens de melding dat dit helaas toch niet mogelijk is. Doe zelf het verzoek voor upgraden, krijg netjes een bevestiging, maar verder helemaal niks behalve dat in het account deze upgrade niet meer in behandeling staat en alles weer terug is gezet als vanouds
Je kan me niet vertellen dat na zeker 4 maanden dat dit word aangeboden er nergens in de systemen de mogelijkheid is om te upgraden of indien dit toch niet kan er melding van wordt gemaakt zodra je dit toch aanvraagt. Sterker, ik verwacht eigenlijk dat de systemen zo slim moeten zijn dat ze zien op welke netwerk je precies zit en daarmee dus automatisch al filtering toepassen waardoor je niet de upgrade optie in beeld krijgt. In ieder geval binnen je account aangezien daar precies bekend is welke diensten je afneemt.
Voor mij voelt het bijna als misleiding en klopt de hele werkwijze van T-Mobile hierin niet en dat zou ik graag anders zien aangezien het voor de rest prima is.
Hier zit helaas de pijn, met hopelijk 500 -> 750 upgrade in vooruitzicht (waarvoor heb je het nodig?) zit je weer voor een jaar langer vast aan een abo. De technische oorzaak weet ik ook niet, misschien gewoon technisch personeels gebrek, aan marketing personeel blijkbaar niet. Maar wees blij dat je glasvezel internet hebt, al zou het maar 100Mbps zijn. En er zal initeel flinke overboeking op die 750Mbps zitten.
Pffff, leuke actie als je er gebruik van kan maken...
Wij zitten schijnbaar op het WBA netwerk, overburen(!!!) zitten op ODF..
Teleurstellend omdat er met geen mogelijk de patch omgezet kan worden..:(
Wij zitten schijnbaar op het WBA netwerk, overburen(!!!) zitten op ODF..
Teleurstellend omdat er met geen mogelijk de patch omgezet kan worden..:(
Beste T-Mobile,
Het is natuurlijk heel leuk en aardig dat jullie 750Mb/s aanbieden en het is nog leuker dat dit met de postcode check ook haalbaar zou zijn. Sterker nog, ik kan in mijn account zelfs upgraden waarbij aangegeven wordt dat; 'De dienst wordt direct aangevraagd en verwerkt, daarom doe ik afstand van mijn zichttermijn'. Helemaal prima natuurlijk en ik ga er in kosten ten opzichte van mijn huidige 500Mb/s ook nog op vooruit.
Nu komt het! Ik heb dit vorige week gedaan en netjes een bevestiging gehad via mail welke zelfs impliceert dat het direct geregeld is (ik weet dat dit niet zo snel werkt in de praktijk). In mijn account stond ook dat de aanvraag in behandeling is. Maar tot mijn verbazing zie ik daar nu niks meer van terug en staat alles weer op het 'oude' alsof er nooit iets veranderd is!
Alles wijst erop dat deze 750Mb/s beschikbaar is, postcode check, mogelijkheid tot upgrade in mijn account, vriend in dezelfde woonplaats heeft 750Mb/s.
Wat ik het meest storende vind is dat ik niks heb gezien of gehoord verder en dus niet weet waarom er nu niks mee lijkt te gebeuren. Een verklaring waarom op z'n minst is dus wel gewenst (en het WBA ODF verhaal is me al bekend), maar waarom geen enkel bericht hierover?
Ik heb spijt dat ik een paar maanden geleden een verlenging heb gedaan waarbij toen ook is aangegeven dat 750Mb/s (nog) niet mogelijk was ondanks dat dit wel werd gemeld bij de postcode check. Dit zou een foutje zijn geweest, maar nu maanden later heb ik vrolijk ook de optie binnen mijn account en nog steeds bij de postcode check, dus dan is het geen foutje meer in mijn optiek.
Graag dus een goede verklaring en eigenlijk verwacht ik ook een oplossing of enige tegemoetkoming hierin!
M.v.g. Rolph
Het is natuurlijk heel leuk en aardig dat jullie 750Mb/s aanbieden en het is nog leuker dat dit met de postcode check ook haalbaar zou zijn. Sterker nog, ik kan in mijn account zelfs upgraden waarbij aangegeven wordt dat; 'De dienst wordt direct aangevraagd en verwerkt, daarom doe ik afstand van mijn zichttermijn'. Helemaal prima natuurlijk en ik ga er in kosten ten opzichte van mijn huidige 500Mb/s ook nog op vooruit.
Nu komt het! Ik heb dit vorige week gedaan en netjes een bevestiging gehad via mail welke zelfs impliceert dat het direct geregeld is (ik weet dat dit niet zo snel werkt in de praktijk). In mijn account stond ook dat de aanvraag in behandeling is. Maar tot mijn verbazing zie ik daar nu niks meer van terug en staat alles weer op het 'oude' alsof er nooit iets veranderd is!
Alles wijst erop dat deze 750Mb/s beschikbaar is, postcode check, mogelijkheid tot upgrade in mijn account, vriend in dezelfde woonplaats heeft 750Mb/s.
Wat ik het meest storende vind is dat ik niks heb gezien of gehoord verder en dus niet weet waarom er nu niks mee lijkt te gebeuren. Een verklaring waarom op z'n minst is dus wel gewenst (en het WBA ODF verhaal is me al bekend), maar waarom geen enkel bericht hierover?
Ik heb spijt dat ik een paar maanden geleden een verlenging heb gedaan waarbij toen ook is aangegeven dat 750Mb/s (nog) niet mogelijk was ondanks dat dit wel werd gemeld bij de postcode check. Dit zou een foutje zijn geweest, maar nu maanden later heb ik vrolijk ook de optie binnen mijn account en nog steeds bij de postcode check, dus dan is het geen foutje meer in mijn optiek.
Graag dus een goede verklaring en eigenlijk verwacht ik ook een oplossing of enige tegemoetkoming hierin!
M.v.g. Rolph
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.