Skip to main content

WX5600 hoe kanalen aanpassen?

  • 5 April 2024
  • 31 reacties
  • 431 Bekeken

Ik heb een WX5600 (Wifi Plus) gekregen om uit te proberen en heb deze bedraad aangesloten. Omdat ik net bij Odido ben gekomen was ik nog bezig met de configuratie van de T56 router en ik heb daar nu de wifikanalen aangepast. Echter staat de WX5600 nog steeds op Auto. Hoe pas ik daar de kanalen aan? Via de webinterface van de WX5600 kun je niks doen, alleen maar wat info bekijken. Ook al een keer geherstart maar er verandert niks. Je moet dit toch kunnen instellen lijkt mij?

31 reacties

“Geduld is een schone zaak”


Ik zie zojuist bij de optie “Verbinding”, Topologie weergave, dat de verbinding naar het wifi punt een getekende “troglijn” (staat er echt) heeft, wat een LAN-verbinding zou beduiden. Maar er is geen kabel verbinding tussen beide apparaten. Het wifipunt wordt als client gezien. Klopt dat wel?

Is het goed als ik mijn router weer terugzet op kanaal 1, zodat het kanaal weer correspondeert met het wifi punt? Kanaal 11 zit namelijk ook erg vol.

Weer een maand verder.
Is er al nieuws?

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Langevloei, heel graag had ik je goed nieuws medegedeeld, alleen is op dit moment nog geen definitieve oplossing in zicht voor de topologie. Wij blijven hieraan sleutelen en ik hoop je snel het ‘brand meester’ sein te kunnen geven!

Bij de Oranje concurrent kon je je opgeven om test firmware te draaien en te testen. Zou dat voor odido geen optie zijn. Besloten forum aanmaken om daar test feedback te ontvangen. Genoeg vrijwilligers lijkt mee. Tevens is het misschien handig om de oem firmware er op te laten met een uitgebreide handleiding. Zodat men niet maanden hoeft te wachten op een develop team. Want de ontwikkel tijd bij odido is een stuk langer dan bij jullie grote concurrenten

Reputatie 7
Badge +9

Op dit moment testen we alleen intern met nieuwe firmware @MillenniumV3. Voorheen deden we dit wel maar toen was het probleem dat er weinig tot geen feedback kwam van de klanten. Wellicht kunnen we het herintroduceren als er voldoende animo voor is.

+1
Ik doe mee
En reken erop dat je feedback krijgt.

Reageer