-
-
is een Top Poster
-
36 reacties
Hallo,
Na diverse keren gebeld te hebben en meerdere keren de belofte gekregen te hebben dat er een monteur komt ben ik er nu behoorlijk klaar mee.. Die monteur heb ik nog niet gezien en er word ook niets teruggekoppeld door jullie telefonische helpdesk.
Sinds ik verplicht over moest stappen op glasvezel valt het internet heel vaak weg, moeten streamingsdiensten en websites regelmatig lang bufferen. Dit is vooral in de avond vanaf ongeveer 17 uur. Soms is het internet bijna niet bruikbaar hierdoor.
Ook werken mijn slimme apparaten niet goed, vaak een slechte verbinding of erg trage reactie. Mijn speakers werken sinds de update wel, maar google home voert heel vaak taken niet uit door de slechte verbinding.
Mijn Wifi lijkt altijd het volle aantal streepjes te hebben. Ik heb ook al ongevraagd een betaald wifi punt van jullie opgestuurd gekregen, maar deze lijkt nu ook niet meer te werken?
Ik zou graag snel een oplossing zien. En graag niet weer een mail sturen met dat het opgelost is, terwijl er niets verbeterd is..
Referentienummer uit mail: 69456360
Hoi @erhard94, bedankt voor je uitgebreide toelicht en goed dat je hulp zoekt, ik wil graag je verbinding een heel stuk stabiliseren! Ik ben meteen je dossier doorgespit en net als ik kan de technische dienst geen probleem vinden met je bekabelde verbinding. Daarom is het belangrijk om te focussen om de Wifi.
Heel graag hadden wij je oude verbinding in stand gehouden, alleen omdat de netwerkbeheerder KPN de koperlijnen uitzette moest je over op glasvezel. Ik neem aan dat de plek van het modem hierdoor ook is verplaatst van de woonkamer naar de meterkast? Lukt het je om een internetkabel door te trekken naar de woonkamer en het modem aan te sluiten in de woonkamer? Zo komt de bron van de Wifi een héél stuk dichter bij waar je het wil gebruiken.
Mocht het niet lukken om het modem te verplaatsen, dan raad ik je aan om het wifipunt om een goede plek opnieuw in te stellen. De installatiehandleiding en een FAQ van het wifipunt vind je in dit topic: Alles over het nieuwe Zyxel WX5600 wifipunt! Het is van belang dat alle vier de lampjes van het wifipunt groen branden.
Ik ben benieuwd naar je situatie, ik weet zeker dat we samen de Wifi een flinke boost kunnen geven!
Bekijk origineel