Skip to main content
Beantwoord

Problemen met koppelen Google Nest deurbel (batterij) en Google Nest Cam !

  • 2 April 2024
  • 29 reacties
  • 820 Bekeken

Hallo,

Ik ben al 2 weken met Odido aan het bellen omdat ik mijn Google Nest deurbel en Google Nest Cam wil aansluiten maar bij het connecten met de wifi krijg ik een foutmelding. Nu had ik vandaag jullie weer aan de lijn en die gaven aan om dit via Odido Community kenbaar te maken en dan konden jullie mij helpen.

Ik zag dat meerdere mensen hier problemen mee hadden en dat het te maken had met de Firmware. Jullie collega gaf ook aan dat hiervoor een update was en jullie dit op mijn modem konden update.

 

Graag verneem ik graag van jullie!

29 reacties

Hier hetzelfde probleem. Vandaag een Google deurbel aangeschaft krijg het niet verbonden met het internet.

Helaas heb ik dit achteraf allemaal gelezen op het internet hoeveel klanten van Odido hier last van hebben. 

Graag oplossen a.u.b. 

Met vriendelijke groet 

 

Aroen

Hi @christiaan13322 de update is inmiddels al naar iedereen uitgerold. Mocht het nog niet werken bij jou, zou je de stappen hierboven van @Teresa van Odido willen volgen en de stappen in de link ook te volgen? Hiermee zou het moeten lukken! 

Beste demi  , bedankt voor de snelle reactie.

ik zie de stappen staan maar heb geen idee deze uit te voeren. Ik ben geen internet / router expert en heb geen idee hoe dit op te lossen. 
kunnen jullie dit niet op afstand in orde maken, het is tenslotte jullie apparatuur toch?

Alvast bedankt

groet

christiaan

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Aroen 123 & @christiaan13322, goed dat jullie je melden in dit topic, ik zie jullie graag genieten van jullie Nest cam! Ik vond na rondstruinen op het internet een andere gebruiker die alsnog een verbinding tot stand kon leggen door deze methode. Kunnen jullie aangeven of dit ook voor jullie heeft gewerkt?

  1. Voer een fabrieks reset uit op je modem.
  2. Maak een mobiel hotspot aan met je telefoon met de exacte inloggegevens van de wifi gegevens van het modem. (SSID & wachtwoord)
  3. Verbindt de deurbel in de google home app met de hotspot, rond de setup helemaal af zodat hij bij ‘apparaten/devices’ staat.
  4. Zet de hotspot uit en zet je vliegtuigmodes aan, zorg er voor dat de deurbel geen verbinding meer met je mobiel kan maken.
  5. Ga via een browser je router terugzetten naar oude staat (zelfde SSID & wachtwoord, zorg vooral dat je geen typefouten maakt in het wifi netwerk/wachtwoord. Hiervoor staat een instructie online: inloggen op het modem.
  6. Als het goed is, is de deurbel nu verbonden met het Wifi netwerk van de router.

Ik ben benieuwd, als dit niet de oplossing is sleutel ik graag met jullie verder aan de instellingen van het modem!

Ik liep helaas tegen hetzelfde probleem aan. De stappen die Odido aangeeft zijn ronduit een belachelijke oplossing. Een oplossing zou zijn om klanten goede hardware en software te bieden en indien dat nu dus niet het geval is dit verruilen voor goede hardware. Anyways. 

  1. Fabrieksreset is absoluut niet noodzakelijk en kost je een hoop extra gedoe. Gewoon je modem even uitschakelen.
  2. Deze stap is goed, maak een mobiele hotspot met een oude of andere telefoon die je in huis hebt liggen MAAR LET OP!: deze accepteert vaak maar 8-10 devices, is het vol dan werkt het ook niet (zonder duidelijke foutmelding). Zorg dus dat je zoveel mogelijk apparaten in huis uitschakelt, want deze gaan allemaal proberen automatisch aan je hotspot te connecten (denk aan Google homes, ovens, magnetrons, rolluiken, tablets, telefoons etc etc.). Controleer dit in de lijst van de telefoon te kijken bij verbonden devices, daar zie je het aantal en het maximum. 
  3. Verbindt je camera of deurbel in de Google Home App, dit zou nu gewoon moeten werken (mits je dus niet teveel devices hebt aangesloten)
  4. Hotspot uitschakelen op je telefoon is voldoende
  5. Zet je modem weer aan

Nou Odido nu nog een oplossing maken, maar tot die tijd deze stappen volgen!

Reageer