Hier hetzelfde probleem. Vandaag een Google deurbel aangeschaft krijg het niet verbonden met het internet.
Helaas heb ik dit achteraf allemaal gelezen op het internet hoeveel klanten van Odido hier last van hebben.
Graag oplossen a.u.b.
Met vriendelijke groet
Aroen
Hi @christiaan13322 de update is inmiddels al naar iedereen uitgerold. Mocht het nog niet werken bij jou, zou je de stappen hierboven van @Teresa van Odido willen volgen en de stappen in de link ook te volgen? Hiermee zou het moeten lukken!
Beste demi , bedankt voor de snelle reactie.
ik zie de stappen staan maar heb geen idee deze uit te voeren. Ik ben geen internet / router expert en heb geen idee hoe dit op te lossen.
kunnen jullie dit niet op afstand in orde maken, het is tenslotte jullie apparatuur toch?
Alvast bedankt
groet
christiaan
Hoi @Aroen 123 & @christiaan13322, goed dat jullie je melden in dit topic, ik zie jullie graag genieten van jullie Nest cam! Ik vond na rondstruinen op het internet een andere gebruiker die alsnog een verbinding tot stand kon leggen door deze methode. Kunnen jullie aangeven of dit ook voor jullie heeft gewerkt?
- Voer een fabrieks reset uit op je modem.
- Maak een mobiel hotspot aan met je telefoon met de exacte inloggegevens van de wifi gegevens van het modem. (SSID & wachtwoord)
- Verbindt de deurbel in de google home app met de hotspot, rond de setup helemaal af zodat hij bij ‘apparaten/devices’ staat.
- Zet de hotspot uit en zet je vliegtuigmodes aan, zorg er voor dat de deurbel geen verbinding meer met je mobiel kan maken.
- Ga via een browser je router terugzetten naar oude staat (zelfde SSID & wachtwoord, zorg vooral dat je geen typefouten maakt in het wifi netwerk/wachtwoord. Hiervoor staat een instructie online: inloggen op het modem.
- Als het goed is, is de deurbel nu verbonden met het Wifi netwerk van de router.
Ik ben benieuwd, als dit niet de oplossing is sleutel ik graag met jullie verder aan de instellingen van het modem!
Ik liep helaas tegen hetzelfde probleem aan. De stappen die Odido aangeeft zijn ronduit een belachelijke oplossing. Een oplossing zou zijn om klanten goede hardware en software te bieden en indien dat nu dus niet het geval is dit verruilen voor goede hardware. Anyways.
- Fabrieksreset is absoluut niet noodzakelijk en kost je een hoop extra gedoe. Gewoon je modem even uitschakelen.
- Deze stap is goed, maak een mobiele hotspot met een oude of andere telefoon die je in huis hebt liggen MAAR LET OP!: deze accepteert vaak maar 8-10 devices, is het vol dan werkt het ook niet (zonder duidelijke foutmelding). Zorg dus dat je zoveel mogelijk apparaten in huis uitschakelt, want deze gaan allemaal proberen automatisch aan je hotspot te connecten (denk aan Google homes, ovens, magnetrons, rolluiken, tablets, telefoons etc etc.). Controleer dit in de lijst van de telefoon te kijken bij verbonden devices, daar zie je het aantal en het maximum.
- Verbindt je camera of deurbel in de Google Home App, dit zou nu gewoon moeten werken (mits je dus niet teveel devices hebt aangesloten)
- Hotspot uitschakelen op je telefoon is voldoende
- Zet je modem weer aan
Nou Odido nu nog een oplossing maken, maar tot die tijd deze stappen volgen!
Ik heb al een halfjaar dit probleem en ookal een nieuwe cam aangeschaft, en nu blijkt het dus een Odido probleem te zijn…
hoe verander ik al die wifi instellingen waar jullie het over hebben? Totaal geen verstand van. En hij vind mijn zyxel apparaat niet in de apps of de zyxel site.. ik verwacht eigenlijk dat jullie het oplossen want het is jullie probleem.. heb hier bij andere providers geen last van gehad
Ik heb al een halfjaar dit probleem en ookal een nieuwe cam aangeschaft, en nu blijkt het dus een Odido probleem te zijn…
hoe verander ik al die wifi instellingen waar jullie het over hebben? Totaal geen verstand van. En hij vind mijn zyxel apparaat niet in de apps of de zyxel site.. ik verwacht eigenlijk dat jullie het oplossen want het is jullie probleem.. heb hier bij andere providers geen last van gehad
Zojuist al jullie tips geprobeerd met moeite en hulp van iemand. niks werkt, ik verwacht een monteur die dit komt oplossen. heb namelijk in dit halfjaar ookal een nieuwe router door dit probleem.
dit heeft mij al geld gekost door de nieuwe aanschaf van spullen.
ben hier absoluut niet over te spreken, slechte zaak dit, zeker in een wereld waar de "smart homes” enorm populair zijn.
Ik heb al een halfjaar dit probleem en ookal een nieuwe cam aangeschaft, en nu blijkt het dus een Odido probleem te zijn…
hoe verander ik al die wifi instellingen waar jullie het over hebben? Totaal geen verstand van. En hij vind mijn zyxel apparaat niet in de apps of de zyxel site.. ik verwacht eigenlijk dat jullie het oplossen want het is jullie probleem.. heb hier bij andere providers geen last van gehad
Zojuist al jullie tips geprobeerd met moeite en hulp van iemand. niks werkt, ik verwacht een monteur die dit komt oplossen. heb namelijk in dit halfjaar ookal een nieuwe router door dit probleem.
dit heeft mij al geld gekost door de nieuwe aanschaf van spullen.
ben hier absoluut niet over te spreken, slechte zaak dit, zeker in een wereld waar de "smart homes” enorm populair zijn.
Idioot dat dit überhaupt een probleem is van de klant. Maar heb je de stappen die ik aangaf geprobeerd? Dat is de enige manier hoe het werkt voor mij. Dus met een gelijknamige wifi hotspot en dan je router tijdelijk uitschakelen. Als je echt van het gezeur af wil zijn moet je eieren voor je geld kiezen en lekker bij KPN gaan zitten. KPN en Budget Thuis zijn de enigen waar ik dit probleem niet had, dus spijt dat ik om kostentechnische redenen ben overgestapt.
Zo blij dat ik dit forum heb gevonden. Ik liep tegen dezelfde problemen aan met de Nest Cam en heb het op kunnen lossen met de workaround via de hotspot. Om te voorkomen dat alle apparaten die al aangesloten waren op het netwerk zouden verbinden met de hotspot, heb ik een gasten netwerk aangemaakt waar nog niets aan verbonden was. De hotspot vervolgens de inloggegevens van het gasten netwerk mee gegeven en daarna de stappen gevolgd.
Misschien is het ook mogelijk om een gasten netwerk aan te maken met de inloggegevens van het oude netwerk. Dan omzeil je het geknutsel met de hotspot. Ik heb het niet uitgeprobeerd, want wij hadden de camera al op de fabrieksinstellingen terug gezet. Maar lijkt mij dat dit ook kan werken.
Hallo,
Ik ben al 2 weken met Odido aan het bellen omdat ik mijn Google Nest deurbel en Google Nest Cam wil aansluiten maar bij het connecten met de wifi krijg ik een foutmelding. Nu had ik vandaag jullie weer aan de lijn en die gaven aan om dit via Odido Community kenbaar te maken en dan konden jullie mij helpen.
Ik zag dat meerdere mensen hier problemen mee hadden en dat het te maken had met de Firmware. Jullie collega gaf ook aan dat hiervoor een update was en jullie dit op mijn modem konden update.
Graag verneem ik graag van jullie!
Ik heb het zelfde probleem uiteraard eerst gezocht en hier op de community gekeken . Alle voor gestelde stappen doorlopen maar niks werkt
Ik ben al heel de dag bezig om de Google Nest deurbel batterij te verbinden alle stappen door lopen maar niks werkt
Ik ben al heel de dag bezig om de Google Nest deurbel batterij te verbinden alle stappen door lopen maar niks werkt
Hi Rian, vervelend! Heb je gekeken naar mijn bericht? Op het moment dat je een gelijknamige hotspot maakt, dan proberen al je apparaten te connecten. Dat resulteert in een fout omdat je hotspot vaak maar een apparaat of 5-8 toestaat. Dus zorg eerst dat je al deze apparaten blokkeert vanaf het apparaat waarop je de hotspot hebt. Zorg dat er hooguit enkele apparaten verbonden zijn en verbind dan je nieuwe camera. Dit moet werken!
Ik liep helaas tegen hetzelfde probleem aan. De stappen die Odido aangeeft zijn ronduit een belachelijke oplossing. Een oplossing zou zijn om klanten goede hardware en software te bieden en indien dat nu dus niet het geval is dit verruilen voor goede hardware. Anyways.
- Fabrieksreset is absoluut niet noodzakelijk en kost je een hoop extra gedoe. Gewoon je modem even uitschakelen.
- Deze stap is goed, maak een mobiele hotspot met een oude of andere telefoon die je in huis hebt liggen MAAR LET OP!: deze accepteert vaak maar 8-10 devices, is het vol dan werkt het ook niet (zonder duidelijke foutmelding). Zorg dus dat je zoveel mogelijk apparaten in huis uitschakelt, want deze gaan allemaal proberen automatisch aan je hotspot te connecten (denk aan Google homes, ovens, magnetrons, rolluiken, tablets, telefoons etc etc.). Controleer dit in de lijst van de telefoon te kijken bij verbonden devices, daar zie je het aantal en het maximum.
- Verbindt je camera of deurbel in de Google Home App, dit zou nu gewoon moeten werken (mits je dus niet teveel devices hebt aangesloten)
- Hotspot uitschakelen op je telefoon is voldoende
- Zet je modem weer aan
Nou Odido nu nog een oplossing maken, maar tot die tijd deze stappen volgen!
Dit heeft gewerkt .
Hallo, ik heb ook dit issue, dat mijn nieuwe nest camera niet met wifi verbindt. Kan ik ook de update krijgen?
Hallo, ik heb ook dit issue, dat mijn nieuwe nest camera niet met wifi verbindt. Kan ik ook de update krijgen?
De update lost het waarschijnlijk niet op, ik zou de stappen met de wifi hotspot proberen. Zie het stappenplan in mijn posts hierboven!