Wisselgesprek uitzetten vaste telefonie

  • 26 July 2023
  • 51 reacties
  • 666 Bekeken

Reputatie 3

Beste T mobile, 

Graag zouden we het kunnen ontvangen van wisselgesprekken uitgezet willen hebben op de vaste telefonie.

Zou u dit voor ons in orde kunnen maken.

Mvg Erik

Waqqas 9 maanden geleden

Hallo @Erik35 

Welke telefoon heb je? Meestal is dit iets wat je zelf kunt uitschakelen.

Bekijk origineel

51 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Harry8, het is niet dat we geen zin hebben om dit op te lossen. We ondersteunen dit simpelweg gewoon niet en kunnen het daarom ook niet aan- of uitzetten. Ik had je hier echt graag mee willen helpen maar dat kan ik jammer genoeg niet.

Sommige toestellen hebben deze functie ingebouwd. Dit is de enige optie om dit in of uit te schakelen.

Reputatie 7
Badge +5

@Tommie

Interessant om dit topic te volgen maar bij mij rijst de vraag,

Wie heeft er boter op het hoofd?

De link is naar de post die @Harry8 plaatst over het aansluiten van een 30 jaar oud PTT toestel waar alleen mee gebeld kan worden. Niet gelezen @Tommie.?
Bij mij komt het idee op dat Tmobiel de klant met een rad voor ogen probeert te draaien. Of in ieder geval dat dat “techneuten” hun eigen collega zand in de ogen strooien.

@Harry8 

Met een kleine investering schaf je een VOIP basisstation aan van Gigaset. b.v de N300A-ip. Daarmee is de mogelijkheid om je te telefoon bij een andere voip aanbieder onder te brengen,
Deze weg heb ik bijna 4 jaar terug gedaan en bevalt tot op dit moment uitstekend, ook financieel.

In mijn oude voorraad toestellen ligt misschien nog iets dergelijks, dat moet ik nazien?

Hoi @Tommie 

cc @Erik35  @Waqqas  @yalerta 

Oke, dank voor je snelle reaktie, maar ook in aanvulling op de post van Yalerta:
je draait volgens mij nog steeds om de hete brij heen: je geeft nog steeds geen antwoord op inhoudelijke concrete vragen:


Daarom nogmaals(!):
In het verleden stond wisselgesprek niet aan, dit weet ik 100% zeker: mensen die mij belden terwijl ik in gesprek was kregen gewoon de in-gesprektoon. T-Mobile heeft dit op enig moment zelf (!!) aangezet, ik weet 100% zeker dat ik dit niet zelf gedaan heb. En als T-Mobile dit zelf aan kan zetten in het netwerk, dan moeten ze dit ook zelf uit kunnen zetten. En als T-Mobile dit niet zelf uit kan zetten, dan lijkt me dit een grote omissie voor T-Mobile als serieuze Telecom-provider. Want ook als je alleen een “domme” telefoon hebt aangesloten (30-jaar oud PTT-toestel) moet het mogelijk zijn om wisselgesprek uit te zetten. Want enkel een oud PTT-toestel op de lijn is mijns inziens een (welliswaar een hele simpele) legitieme klant-configuratie, waarbij wisselgesprek (ik zeg het nogmaals: ongevraagd(!) aangezet door T-Mobile) ook weer door T-Mobile uitgezet moet kunnen worden.

 

Dus Tommie,
Kun je graag deze keer echt inhoudelijk (laten) reageren op de diverse zaken die ik in hierboven  aangeef? Kern van het verhaal is dus:

- Waarom kan T-Mobile wisselgesprek wel ongevraagd aanzetten en niet uitzetten?

- En als ze dit wel aan- maar niet uit kunnen zetten, waarom gaat T-Mobile dan niet aan de slag om dit euvel in hun netwerk (want zo zie ik het) op te lossen?  Zodat ook mensen met alleen een oud 30-jaar oud PTT-toestel op de lijn  verlost kunnen worde
n van Wisselgesprek (wat hun ongewenst is “opgedrongen” door T-Mobile)

- Dat wisselgesprek via het toestel uitgezet moet worden geloof ik nog steeds niet. Dit lijkt mij een “rookgordijntje” van T-Mobile om een omissie in hun netwerk te verbloemen. Want de manier waarop de nieuwere toestellen wisselgesprek uitzetten is door een code te sturen naar het netwerk (zoals bij alle professionele collega-serviceproviders zoals Ziggo het geval is, bij Ziggo is deze code #43#, zie ook

https://www.ziggo.nl/klantenservice/bellen/wisselgesprek#:~:text=Hoor%20je%20bij%20je%20vaste,Dan%20staat%20wisselgesprek%20aan.&text=Wil%20je%20Wisselgesprek%20weer%20uitzetten,43%23%20op%20je%20vaste%20telefoon)

Ook dit heb ik al meerdere malen aangegeven! Dus T-Mobile, geef ons dan deze code, die we kunnen programmeren in de nieuwere toestellen, en ja inderdaad, dan kunnen we wisselgesprek zelf uitzetten via het toestel of door de code gewoon als zijnde een telefoonnummer te bellen.


En kun je ook graag (laten) aangeven hoe, voor het geval we er hier niet uitkomen, geescaleerd kan worden naar het T-Mobile Management.

Alvast bedankt voor je reaktie met dit keer wel een echt inhoudelijk antwoord op alle bovenvermelde zaken (ipv steeds hetzelfde antwoord-zinnetje te herhalen).

 

Reputatie 7
Badge +5

Alles is tegenwoordig software. Ook telefoon centrales.

is er ergens een update geweest waardoor ongemerkt een dergelijke wissel gesprek optie actief is geworden?

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Harry8, ik ben zojuist naar onze technische dienst gelopen. Ook daar weten ze niet anders dat we het niet ondersteunen. Nu willen we graag kijken wat er precies aan de achterkant gebeurt.

Zou jij voor mij gesprekken kunnen loggen als dit gebeurt? Dan hebben we namelijk voorbeeld gesprekken die we kunnen bekijken aan de achterkant. Graag het datum en tijdstip noteren als je aan het bellen bent en gebeld wordt en het wisselgesprek komt omhoog. Het liefst op zijn minst drie verschillende gesprekken. Alvast bedankt!

Hoi @Tommie 

Ok, zal ik doen.
Maar julile zeggen steeds dat jullie “het niet ondersteunen”, maar de vraag is: wat wordt er niet ondersteund?
   A: De functionaliteit wisselgesprek zelf
   B: Het uit- en aanzetten van de functionaliteit wisselgesprek
Is het nu A of B want dat is nog steeds niet duidelijk….. Kun je hier alvast duidelijkheid over geven?

@Tommie 

Hier zijn de gesprekken:

9 aug 2023 om tijdens een telefoongesprek (gestart om ongeveer 16:00) kwamen er in dit gesprek achter elkaar 2 wisselgesprekken binnen, namelijk om eentje om 16:02 en daarna nog eentje om 16:03. Deze  2 wisselgesprekken heb ik niet beantwoord (ben dus doorgegaan met het originele gesprek). De opbeller van deze wisselgesprekken kreeg geen(!) ingesprektoon, maar de gewone oproeptoon en ik hoorde in mijn lopende gesprek iedere keer een piepje als er een  wisselgesprek binnenkwam

 

9 aug 2023 tijdens een nieuw telefoongesprek (gestart om 16:07) kwam er in dit gesprek een wisselgesprek binnen om 16:08. Dit wisselgesprekken heb ik niet beantwoord (ben dus doorgegaan met het originele gesprek). De opbeller van dit wisselgesprek kreeg geen(!) ingesprektoon, maar de gewone oproeptoon en ik hoorde in mijn lopende gesprek een piepje toen dit wisselgesprek binnenkwam.

 

Het lijkt me dus dat wisselgesprek echt aanstaat….
ik hoor graag alvast het antwoord op mijn vraag uit de vorige post: is het nu A of B ?

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Harry8, bedankt voor de voorbeeldgesprekken.

Wat ik gehoord heb van onze Technische Dienst en Back Office is dat we de functie wisselgesprekken helemaal niet ondersteunen. Het aan- of uitzetten dus ook niet. Ik heb de gesprekken doorgezet naar de Technische Dienst, zij zullen alle factoren gaan bekijken en wellicht kunnen ze iets zien.

Reputatie 7
Badge +5

@Harry8 

Zomaar een wilde en totaal ongefundeerde gedachte. Is jouw telefonie aangesloten via T-mobile? 😅

(als alle mogelijke oorzaken nagekeken zijn komt de onmogelijke in het zicht)

@Tommie 

Je geeft aan dat jullie de functie wisselgesprek niet ondersteunen.

Het lijkt er dus op, dat wisselgesprek aanstaat op jullie netwerk zonder dat jullie het uberhaupt zelf weten en blijkbaar “onbedoeld”.

Ik ga er vanuit, dat jullie wel een klant-test-aansluiting hebben waarop jullie e.e.a. kunnen testen / verifieren.
Wat mij betreft mogen jullie dus dat wisselgesprek gewoon weer uitzetten.

 

@yalerta 

Dat mag ik wel hopen :)
Ik kan natuurlijk niet zien wat er op het andere uiteinde van mijn aansluiting is aangesloten, maar ik heb de apparatuur van T-Mobile ontvangen en maak ook iedere maand geld naar ze over voor deze aansluiting.
En bovendien T-Mobile kan zien welk T-Mobile klantnummer / aansluiting gekoppeld is aan deze community-alias Harry8

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Erik35 & @Harry8, ik heb zojuist bericht gehad dat ze het een en ander hebben aangepast. Nu heb ik de vraag van de techneuten of jullie dit kunnen testen en of het opgelost is. Zouden jullie kunnen testen of wisselgesprek nu uitstaat? Alvast bedankt!

Reputatie 3

@Tommie, zojuist heb ik het hier thuis geprobeerd. En het wisselgesprek staat hier nog steeds aan!!

Reputatie 7
Badge +9

@Erik35 we hebben zojuist nog een aanpassing gedaan. Zou je het nog een keer kunnen testen?

Hoi @Tommie , ik heb zojuist (rond 21:15) getest en inderdaad staat wisselgesprek nu uit.
Fijn dat jullie het uiteindelijk toch uit hebben kunnen zetten, Bedankt!

Toch voor de zekerheid: Mocht het in de toekomst onverhoopt toch weer aanstaan in jullie netwerk, welke procedure kunnen we dan bewandelen zodat het dit keer “meteen” weer door jullie wordt uitgezet?
 

Reputatie 3

Hoi @Tommie,

 

Ook bij ons staat het wisselgesprek nu uit heel fijn. Hartelijk dank hiervoor!! Alleen als je als 2 de beller naar het vaste nummer belt hoor je wel de ingesprektoon maar de mobiele telefoon waar je dan mee belt geeft dat normaal in het display lijn bezet aan dat is helaas niet het geval. Wellicht dat dit nog geregeld kan worden?

 

Komt deze optie op het wisselgesprek uit te zetten nu ook in my t mobile? Dat je dit zelf kunt regelen?

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Erik35  & @Harry8, het was een functie die al een lange tijd geleden geïmplementeerd is op onze modems waardoor wisselgesprek aan stond. Deze is er om andere voip functies mogelijk te maken, met een aantal aanpassingen hebben we dit uit kunnen schakelen. Op dit moment zijn ze hier nog over na aan het denken wat het beste is om te doen. Wellicht dat het een functie wordt in My T-Mobile maar op dit moment is het niet mogelijk voor klanten om dit uit te schakelen. Ik ben wel blij dat het nu gelukt is en jullie er geen last meer van hebben!

Reputatie 7
Badge +5

@Tommie

Interessant om dit topic te volgen maar bij mij rijst de vraag,

Wie heeft er boter op het hoofd?

De link is naar de post die @Harry8 plaatst over het aansluiten van een 30 jaar oud PTT toestel waar alleen mee gebeld kan worden. Niet gelezen @Tommie.?
Bij mij komt het idee op dat Tmobiel de klant met een rad voor ogen probeert te draaien. Of in ieder geval dat dat “techneuten” hun eigen collega zand in de ogen strooien.

 

Whooh, Moet ik mezelf corrigeren en verontschuldigen naar Tmobiel.

Geen boter op het hoofd en zand in de ogen strooien. Bij deze dus chapeau voor T-mobile en de techneuten maar vooral de wil om wat verder te kijken en een oplossing te creëren

Alles is tegenwoordig software. Ook telefoon centrales.

is er ergens een update geweest waardoor ongemerkt een dergelijke wissel gesprek optie actief is geworden?

In dit geval dus een firmware implementatie.

In ieder geval zijn @Harry8 en @Erik35 verlost van irritant gedrag m.b.t. hun telefoon aansluiting.

Hoi @Tommie 

Bedankt voor je toelichting en het laten uitschakelen van wisselgesprek door T-Mobile.
Ik ga er vanuit, dat mocht wisselgesprek in de toekomst onverhoopt toch ineens weer aanstaan en dit nog niet door ons zelf in My T-Mobile is uit te schakelen, dat we dan T-Mobile weer kunnen benaderen om wisselgesprek uit te laten zetten. Net zoals wisselgesprek nu ook door T-Mobile is uitgezet.
Toch....?

 

 

 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Harry8, uiteraard. Ik ga er vanuit dat de meeste hier nu van op de hoogte is. Je mag ook altijd bij mij aankloppen, dan weet je zeker dat het goed zal komen! 

Hoi @Tommie , prima, thanks.

Reputatie 3

@Tommie van Odido,

Na de modem wissel van afgelopen Pasen werkt nu de nummerherkenning niet meer op onze Siemens gigaset dec telefoons. Kan dit weer aangezet worden?

Reputatie 7
Badge +14

Kijk in je router naar de instellingen FSK en DTMF. Kies de andere.

Reputatie 3

@eric @Tommie van Odido, Alle 3 de optie geven geen verschil. Hij moet volgens mij op DTMF staan. Alleen moet Odido nog iets aanpassen. Vorige keer hebben ze dat ook gedaan.

Reputatie 7
Badge +6

@Erik35 Je kunt ook nog proberen om de regio-instelling op België te zetten. Dat heeft voor meerdere klanten het probleem opgelost.

Reputatie 3

@Tommie van Odido 

Na de modem wissel van afgelopen Pasen werkt nu de nummerherkenning niet meer op onze Siemens gigaset dec telefoons. Kan dit weer aangezet worden?

Reageer