Wisselgesprek uitzetten vaste telefonie

  • 26 July 2023
  • 51 reacties
  • 678 Bekeken

Reputatie 3

Beste T mobile, 

Graag zouden we het kunnen ontvangen van wisselgesprekken uitgezet willen hebben op de vaste telefonie.

Zou u dit voor ons in orde kunnen maken.

Mvg Erik

Waqqas 9 maanden geleden

Hallo @Erik35 

Welke telefoon heb je? Meestal is dit iets wat je zelf kunt uitschakelen.

Bekijk origineel

51 reacties

Reputatie 7
Badge +5

@Tommie

Interessant om dit topic te volgen maar bij mij rijst de vraag,

Wie heeft er boter op het hoofd?

De link is naar de post die @Harry8 plaatst over het aansluiten van een 30 jaar oud PTT toestel waar alleen mee gebeld kan worden. Niet gelezen @Tommie.?
Bij mij komt het idee op dat Tmobiel de klant met een rad voor ogen probeert te draaien. Of in ieder geval dat dat “techneuten” hun eigen collega zand in de ogen strooien.

 

Whooh, Moet ik mezelf corrigeren en verontschuldigen naar Tmobiel.

Geen boter op het hoofd en zand in de ogen strooien. Bij deze dus chapeau voor T-mobile en de techneuten maar vooral de wil om wat verder te kijken en een oplossing te creëren

Alles is tegenwoordig software. Ook telefoon centrales.

is er ergens een update geweest waardoor ongemerkt een dergelijke wissel gesprek optie actief is geworden?

In dit geval dus een firmware implementatie.

In ieder geval zijn @Harry8 en @Erik35 verlost van irritant gedrag m.b.t. hun telefoon aansluiting.

Reputatie 3

Hoi @Tommie,

 

Oké, dat is heel goed nieuws. We worden graag op de hoogte gehouden. Wellicht dat het dan misschien ook een idee is om dit in my t-mobile een optie te laten zijn zodat iedereen dit zelf aan en uit kan zetten in de toekomst.

Reputatie 7
Badge +9

@Erik35 & @Harry8, ik houd de case elke dag in de gaten voor jullie. Zodra ik antwoord heb zal ik dat direct aan jullie weten!

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Erik35  & @Harry8, het was een functie die al een lange tijd geleden geïmplementeerd is op onze modems waardoor wisselgesprek aan stond. Deze is er om andere voip functies mogelijk te maken, met een aantal aanpassingen hebben we dit uit kunnen schakelen. Op dit moment zijn ze hier nog over na aan het denken wat het beste is om te doen. Wellicht dat het een functie wordt in My T-Mobile maar op dit moment is het niet mogelijk voor klanten om dit uit te schakelen. Ik ben wel blij dat het nu gelukt is en jullie er geen last meer van hebben!

Beste @Tommie
cc ​​​@Erik35 

Ik verbaas me zeer over dit antwoord (zachtjes uitgedrukt).
Het lijkt er sterk op dat T-Mobile “geen zin heeft om dit op te lossen" en ik voel me eerlijk gezegd (wederom) met een kluitje in het riet gestuurd.

Laat ik mijn vraag anders formuleren:
Ik gebruik nu het oude 30-jaar oude PTT-toestel, dit is het enige toestel wat op de lijn zit en verder helemaal niets. Met dit toestel als enige op de lijn is “wisselgesprek” nog steeds geactiveerd. In dit toestel (30 jaar oud) zit geen enkele “intelligentie", alleen de toetsen om het nummer te draaien en de # en @ toets, verder helemaal niets.
Mijn vraag dus: Hoe moet ik, met deze configuratie  (dus alleen het 30-jaar oude toestel op de lijn), wisselgesprek uitzetten? Dus welke akties moet ik uitvoeren?

n.b. bij jullie collega-providers zoals Ziggo kun je wisselgesprek gewoon uitzetten door een speciale code in te toetsen (deze code dus opbellen als ware het een telefoonnummer). Op een gelijke manier zoals het ook op het T-Mobile Mobile(!) netwerk gaat.

Bij voor baat dank voor je reaktie,

 

 

Reputatie 3

@Tommie en @Harry8

 

Eerst waren wij ook bij Ziggo waar dit zeker wel een optie is. Daarom zoals @Harry8 aangeeft is dit zeer opmerkelijk dat t mobile dat niet ondersteund. Anno 2023 lijkt het erop dat T-mobile met de vaste telefonie dus zeker achterloopt in de markt op dit gebied. Wellicht dat hier toch aan gewerkt moet worde om dit op een lijn te trekken met andere telecom aanbieders voor de vaste diensten.

 

Hierbij de link van ziggo hoe je dit aan en uit kan zetten:: https://www.ziggo.nl/klantenservice/bellen/wisselgesprek#:~:text=Hoor%20je%20bij%20je%20vaste,Dan%20staat%20wisselgesprek%20aan.&text=Wil%20je%20Wisselgesprek%20weer%20uitzetten,43%23%20op%20je%20vaste%20telefoon.

 

Reputatie 3

@Tommie van Odido, vannacht een update gehad van het modem. En de nummerherkenning werkt nu ook weer op de siemens gigaset dect telefoon.

Bedankt.

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Erik35 & @Harry8, ik heb het toch voor de zekerheid doorgezet naar onze techneuten. Ze kwamen namelijk terug op hun eerste reactie, zie mijn vorige reactie, dat er wellicht wel iets mogelijk zou kunnen zijn. Hopelijk kunnen ze dit inderdaad uitschakelen. Wordt vervolgd! 

Bedankt @Tommie, zoals @Erik35 al aangeeft worden we graag op regelmatige basis op de hoogte gehouden.

Hoi @Tommie , ik heb zojuist (rond 21:15) getest en inderdaad staat wisselgesprek nu uit.
Fijn dat jullie het uiteindelijk toch uit hebben kunnen zetten, Bedankt!

Toch voor de zekerheid: Mocht het in de toekomst onverhoopt toch weer aanstaan in jullie netwerk, welke procedure kunnen we dan bewandelen zodat het dit keer “meteen” weer door jullie wordt uitgezet?
 

Reputatie 3

Hoi @Tommie,

 

Ook bij ons staat het wisselgesprek nu uit heel fijn. Hartelijk dank hiervoor!! Alleen als je als 2 de beller naar het vaste nummer belt hoor je wel de ingesprektoon maar de mobiele telefoon waar je dan mee belt geeft dat normaal in het display lijn bezet aan dat is helaas niet het geval. Wellicht dat dit nog geregeld kan worden?

 

Komt deze optie op het wisselgesprek uit te zetten nu ook in my t mobile? Dat je dit zelf kunt regelen?

@Tommie 

Je geeft aan dat jullie de functie wisselgesprek niet ondersteunen.

Het lijkt er dus op, dat wisselgesprek aanstaat op jullie netwerk zonder dat jullie het uberhaupt zelf weten en blijkbaar “onbedoeld”.

Ik ga er vanuit, dat jullie wel een klant-test-aansluiting hebben waarop jullie e.e.a. kunnen testen / verifieren.
Wat mij betreft mogen jullie dus dat wisselgesprek gewoon weer uitzetten.

 

@yalerta 

Dat mag ik wel hopen :)
Ik kan natuurlijk niet zien wat er op het andere uiteinde van mijn aansluiting is aangesloten, maar ik heb de apparatuur van T-Mobile ontvangen en maak ook iedere maand geld naar ze over voor deze aansluiting.
En bovendien T-Mobile kan zien welk T-Mobile klantnummer / aansluiting gekoppeld is aan deze community-alias Harry8

Reputatie 3

@Tommie van Odido 

Na de modem wissel van afgelopen Pasen werkt nu de nummerherkenning niet meer op onze Siemens gigaset dec telefoons. Kan dit weer aangezet worden?

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Erik35 & @Harry8, ik heb antwoord terug van onze techneuten. Ze hebben er nogmaals naar gekeken maar komen jammer genoeg tot dezelfde conclusie.

 

Klant kan dit zelf uit zetten via het telefoon toestel zelf.
Dit kunnen wij niet doen.
T-Mobile Thuis ondersteund deze functie ook niet.

 

Ik had jullie graag willen verblijden met een ander antwoord maar die heb ik op dit moment niet. Het is de echt in de handen van het toestel zelf.

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Erik35 

Welke telefoon heb je? Meestal is dit iets wat je zelf kunt uitschakelen.

Reputatie 3

Beste T mobile, 

Graag zouden we het kunnen ontvangen van wisselgesprekken uitgezet willen hebben op de vaste telefonie.

Zou u dit voor ons in orde kunnen maken.

Mvg Erik

 

Hallo @Waqqas,

Siemens gigaset. Maar deze functie moet bij t mobile uitgezet worden. Dit is helaas geen telefoon instelling. Dus hoop dat een moderator hierop reageert.

Reputatie 7
Badge +15

@Erik35 

Zie dit voorbeeld, welke model/type heb jij?

Reputatie 7
Badge +5

Belangrijk gegeven in de link naar de Ziggo optie

“ wisselgesprek staat standaard UIT “

 

Hoi @Tommie 

Bedankt voor je toelichting en het laten uitschakelen van wisselgesprek door T-Mobile.
Ik ga er vanuit, dat mocht wisselgesprek in de toekomst onverhoopt toch ineens weer aanstaan en dit nog niet door ons zelf in My T-Mobile is uit te schakelen, dat we dan T-Mobile weer kunnen benaderen om wisselgesprek uit te laten zetten. Net zoals wisselgesprek nu ook door T-Mobile is uitgezet.
Toch....?

 

 

 

@Tommie

Hoi Tommie, zou je graag kunnen reageren op mijn vraag in mijn laatste bericht van 2 augustus?

Alvast bedankt voor je reaktie.

Reputatie 3

@Erik35

Zie dit voorbeeld, welke model/type heb jij?

@Waqqas 

De a400a.

Maar dit moet echt vanuit de provider (t-mobile) uitgezet worden. Dus hoop dat hier een moderator op reageert. Kun jij dit doorgeven @Waqqas?

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Harry8, het is niet dat we geen zin hebben om dit op te lossen. We ondersteunen dit simpelweg gewoon niet en kunnen het daarom ook niet aan- of uitzetten. Ik had je hier echt graag mee willen helpen maar dat kan ik jammer genoeg niet.

Sommige toestellen hebben deze functie ingebouwd. Dit is de enige optie om dit in of uit te schakelen.

Reputatie 7
Badge +5

@Tommie

Interessant om dit topic te volgen maar bij mij rijst de vraag,

Wie heeft er boter op het hoofd?

De link is naar de post die @Harry8 plaatst over het aansluiten van een 30 jaar oud PTT toestel waar alleen mee gebeld kan worden. Niet gelezen @Tommie.?
Bij mij komt het idee op dat Tmobiel de klant met een rad voor ogen probeert te draaien. Of in ieder geval dat dat “techneuten” hun eigen collega zand in de ogen strooien.

@Harry8 

Met een kleine investering schaf je een VOIP basisstation aan van Gigaset. b.v de N300A-ip. Daarmee is de mogelijkheid om je te telefoon bij een andere voip aanbieder onder te brengen,
Deze weg heb ik bijna 4 jaar terug gedaan en bevalt tot op dit moment uitstekend, ook financieel.

In mijn oude voorraad toestellen ligt misschien nog iets dergelijks, dat moet ik nazien?

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Harry8, uiteraard. Ik ga er vanuit dat de meeste hier nu van op de hoogte is. Je mag ook altijd bij mij aankloppen, dan weet je zeker dat het goed zal komen! 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Erik35, ik had je graag willen verblijden met een goed antwoord maar jammer genoeg ondersteunen wij deze optie niet. Ik kan het daarom niet voor je in- of uitschakelen.

Reageer