Beantwoord

Lange termijn oplevering glasvezel



Toon eerste reactie
This topic has been closed for comments

81 reacties

Reputatie 2

Goedendag,

Plaats even een update en wel een positief gezind berichtje.

Na mijn laatste update heb ik diezelfde middag het installatiepakket van t-mobile mogen ontvangen, helemaal top!

Nu op het moment van schrijven van dit bericht zitten we minder als 24 uur voor de werkzaamheden om de kabel door EH infra naar binnen te brengen, vol verwachting klopt het hart en wordt er naar uit gekeken om de diensten van t-mobile in gebruik te nemen en hoop dat dit zonder storingen, snelheid verlies etc gepaard gaat.

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @VincentB01 

Hou de postcode checker in de gaten, of my-tmobile als je al een DSL verbinding van t-mobile hebt. Zodra een glasvezel aansluiting aangeboden kan worden op jouw adres zie je dat daar samen met de prijs, voorwaarden en eventueel klantvoordeel. 

Reputatie 7

Hi @VincentB01, super fijn dat je zo snel alle gegevens door kon zetten in het privébericht! Voor de volledigheid laat ik je hier ook weten wat ik daar zojuist heb getypt. Ik zie dat de status on hold staat momenteel, dus ik heb aangeklopt bij één van mijn collega's met het vriendelijke verzoek of hier zo snel mogelijk een heldere status update voor kan komen. Zodra ik hier iets over hoor, dan meld ik dat hier. Hopelijk kan ik je snel van een duidelijke terugkoppeling voorzien. Ik ga dit chasen!

Reputatie 7

Hi @VincentB01, nogmaals bedankt dat jij de moeite neemt om deze updates hier te delen! ❤ Merci voor het meedenken. Ik blijf echt met je mee duimen en hoop dat de volgende update er eentje is met goed nieuws en meer duidelijkheid. Maak er een mooi weekend van! 

Reputatie 7

Hi @VincentB01, heel graag gedaan! Ik heb goed nieuws: mijn collega neemt morgen contact met jou op om je meer duidelijkheid te geven. Ze belde vanmiddag al even, maar gaf bij mij aan dat dit niet helemaal goed uitkwam. Ik kan je alvast laten weten dat de verwachting is dat eind juni de boringen voor de kabels naar de PoP (wijkcentrale) klaar zijn. Zij bespreekt dit morgen verder met je. Dus als je dan nog aanvullende vragen hebt, stel die dan morgen gerust. Ik hoop dat je jouw vader zo ook (eindelijk) meer duidelijkheid kan geven morgen. Maak er nog een hele mooie dag van! 😊

Reputatie 7

Hi @VincentB01,

Ik heb het direct voor je gecheckt! Nadat wij onze lijntjes hebben uitgeworpen, hebben we een terugkoppeling van de aannemer mogen ontvangen om de installatie bij je thuis te kunnen regelen. De werkzaamheden die nodig zijn geweest, zijn afgerond. We hebben daarbij toegezegd gekregen dat er zo snel mogelijk een afspraak zal worden gemaakt met je. Deze terugkoppeling is van eergisteren. We zien daarop dat vaak de afspraak gemaakt kan worden in de week waarop deze terugkoppeling wordt gegeven. Wil je ons laten weten of je deze week nog een update binnenkomt? Ik hoor het graag van je! 

Reputatie 7

Hi @VincentB01, ik ben echt heel erg blij om te lezen dat je inmiddels van een goedwerkende verbinding geniet - dankjewel voor het doorgeven! 😁 Hartstikke fijn dat @Unc0ver jou al van een reactie heeft voorzien omtrent de Smart TV App. Ik had gehoopt dat je ook met jouw tv van onze App kon genieten. Kun je aangeven welke tv jij hebt? Dan stip ik met liefde aan bij onze tv-specialisten of de App op den duur ook beschikbaar wordt voor deze tv's. 

Reputatie 2

@Boris 

Hartelijk dank van de update.

We gaan even afwachten en de duimen dat dit gebeurt.

ik hoop dat de afspraak inderdaad gemaakt gaat worden en dat deze op kort termijn is, er is immers al lang genoeg gewacht op de verbinding en zodat de huidige provider tijdig kan worden opgezetgd.

Mochten we aankomende maandag ( 22 08 2022) nog geen respons hebben, geeft ik dat middels update hier even aan

 

 

Reputatie 7

Hi @VincentB01, ik word helemaal blij van jouw enthousiaste reactie! Heel leuk om te lezen dat je er zo naar uitkijkt, wij ook. Yes, daar gaan we zeker van uit! 

Reputatie 7

Hi @VincentB01, merci voor jouw geduld en top dat je ons hier op de hoogte houdt! Ik hoor het heel graag van je zodra er een afspraak is ingeschoten en kijk uit naar jouw update. Fingers crossed dat dit inderdaad heel snel plaatsvindt!

Reputatie 2

Goedendag community,

 

Ondanks dat de wens blijft voor een glasvezel connectie van t-mobile, toch even een ventilerende gedachte op deze community.

De mening en standpunt vanuit mijn zijde is dat ik het van de zotte vind hoe het proces verloop is bij het verkrijgen van de glasvezelconnectie, mede ondersteunend door de verschillende ( negatieve ) ervaringen / reacties en reacites vanuit de verscheidende organisaties, mede op dit forum

Het sturen van kast naar muur gevoel begint wel verder omhoog te borrelen, de ene keer lees je dat de werkzaamheden langer duren ( wat ik overigens al langer hoor, dus in mijn optiek een standaard smoes) of je leest dat vwt tot na de bouwvak geen has-aansluitingen verzorgt in de wijk en dan later lees je weer wat anders, dus ik zeg kom op zeg, wetend dat ook bv in de wijken Segbroek en Loosduinen te Den Haag de glasvezel kabels al 2 jaar uit de grond steken en dit ook een en al drama is.

In mijn mening en optiek is er de bewuste teveel hooi op de vork genomen en krijg ik het gevoel dat het een wedstrijd is  geworden welke grote provider als eerste in een wijk in een stad de glasvezelkabels in de grond stampt en het over teveel schijven loopt waardoor het risico op miscommunicatie vrij groot is ( de een weet niet wat de ander doet) en op fouten ( aanvragen van benodigde toestemmingen / vergunningen te laat) en dat men teveel overlaat aan klanten terwijl dit de verantwoording van de provider zelf is

Ben van mening dat je als provider zijnde, met een intensieve campange ten aanzien van klantenbinding, dit  als een zeer negatieve werking kan zien mbt tot service en klantgerichtheid en geloofwaardigheid, waardoor men meer en meer afhaakt of de bewuste provider links( of recht 🤣) laat liggen.

Begrijp me goed dat elke provider voor- en nadelen heeft, maar als er een goede basis ligt kan dat slechts een verkeersdrempel zijn en geen complete betonnen muur van 3 meter hoog.

Ik hoop dat die verdomde werkzaanheden ( wat in mijn mening veel te lang duurt, wat de oorzaak ook mag zijn en in mijn mening is er te late aanvraag cq aanvang gedaan met betrekking tot de boringen naar de pop) nou is op kort termijn afgerond zijn en dat de huisaansluiting en verdere aansluiting nou is wordt voltooid, ben van mening dat het van de zotte is dat je, op basis van principe, al vanaf 9 februari 2022 zit te wachten op een glasvezelconnectie terwijl andere bewoners in de wijk glasvezel  hebben of dit recent is of wordt aangesloten (zelfde wijk andere postcodegebieden).

Dit kan heel frustrerend werken!

Reputatie 7

Hi @VincentB01, voor jou ook alvast de beste wensen! ✨ Top dat je dit hier checkt. Ik sluit me helemaal aan bij @eric. Daarnaast hebben mijn collega's van de Sales-afdeling altijd een mooi aanbod in petto. Hen kun je vandaag bereiken via 0800-0419 tot 21:00 uur. Via die weg kunnen ze jou hier volledig van op de hoogte brengen.

Reputatie 7

Hoi @VincentB01,

Thanks voor je bericht en dank voor het delen van een update. Ik begrijp je sentiment en wil daarbij ook jouw verhaal meenemen, zodat we dit in de toekomst eventueel kunnen voorkomen. Dit is natuurlijk niet de ervaring die wij graag zien en kan daar ook echt alleen mijn excuses voor aanbieden. Ik begrijp aan je verhaal dat er inmiddels contact is geweest. Ben je helemaal op de hoogte wat er nu gaat gebeuren? Mocht het niet het geval zijn, dan ga ik hier nog graag voor je achteraan. Ik hoor het graag.

Reputatie 2

@Boris

Na mijn laatste berichten is er nog steeds radio stilte dus dat je had begrepen dat er contact was geweest, dit is verkeerd begrepen en ik begrijp ook dat je niets anders kan doen dan excuses aanbieden, maar leuk is anders zeg maar

En weet wel hoe dit komt, het verkeerd begrijpen, door het zinnetje in mijn relaas “en reacties vanuit verscheidende organisaties", hiermee bedoel ik echter de reactie welke ( nieuwe) klanten krijgen wanneer er met een vwt of guidion contact wordt op genomen, welke weer her en der worden gedeeld, terwijl eigenlijk in mijn optiek nooit de bedoeling kan zijn dat iemand contact opneemt met een bijv. vwt (tenzij aangeschreven voor het maken van een afspraak), zoals iemand ( geloof op dit forum) schreef, we zijn klant van t-mobile, niet van een open dutch fiber of volker wessels telecom of een guidion, t-mobile legt glasvezel aan met de door ingehuurde partijen, dus heeft zij ook in eerste instantie de verantwoording hierin van het verloop en dat men eigenlijk alleen contact hoeft op te nemen als zij bericht krijgen van een partij om een afspraak te maken in de trend van vanuit t-mobile hebben wij de opdracht gekregen om bij u een has-installatie te maken ( of modem te installeren), graag willen wij hiervoor een afspraak met u maken u kunt contact met ons opnemen via ...en dit kan dan via diverse contact mogelijkheden ( mail, brief, telefoon)

Ik vind dat als ik een van de weinige zou zijn waar dingen zou gebeuren ( lees mis gaan), ok so be it, dat is een gewoon een beetje pech hebben op dat moment, maar het aantal (negatieve), hier op dit forum en ook op social media, aan berichten en ervaringen is gewoon afschrikwekkend te noemen.

en gesproken vanuit de zakelijke ik perspectief, met wat ik lees en wat ik ervaar, vind ik dat dit een project is met teveel kinderziektes en ipv beter maken, wordt het zieker en zieker en blijf ik van mening dat t-mobile te gretig glasvezel wil aanleggen, zoals ik in mijn relaas zei, het wedstrijdje wie als eerste in een wijk in een stad glasvezel in de grond stampt en elke willekeurige provider heeft geen baat bij het feit om te investeren in technologieën indien door wat voor redenen dan ook er geen gebruik van wordt gemaakt en/of alles weer verwijderd dient te worden, dit is gewoon pure kapitaalvernietiging.( teveel hooi op de vork).

Zoals ik al in eerdere relaas aangaf, dat de werkzaamheden langer duren is in mijn optiek de welbekende ****smoes omdat ik dit al een paar keer heb te horen gekregen, maar er treed ook geen verbetering op en is er geen zicht wanneer nou daadwerkelijk de glasvezelverbinding werkend opgeleverd is, duurt het nog 1 week, 2 maanden of zijn we na 6 maanden nog bezig ( wat feitelijk te lang is).

 

 

 

Reputatie 2

Goedendag,

Even een update..en een negatieve ditmaal.

Ben enigzins teleurgesteld, had de afspraak gemaakt voor vandaag tussen 08:00 en 12:00.

Op moment van schrijven is het over twaalven en is er helaas nog niemand geweest.

Daar waar de geloofwaardigheid weer enige basis kreeg is dit weer compleet te niet gedaan.

Reputatie 2

Goedendag,

Even een update..en een negatieve ditmaal.

Ben enigzins teleurgesteld, had de afspraak gemaakt voor vandaag tussen 08:00 en 12:00.

Op moment van schrijven is het over twaalven en is er helaas nog niemand geweest.

Daar waar de geloofwaardigheid weer enige basis kreeg is dit weer compleet te niet gedaan.

 

Wij hebben iets soortgelijks meegemaakt, gewoon nogmaals bellen naar EH infra en in sommige gevallen komen ze dezelfde dag of de volgende dag

Reputatie 2

Goedendag,

Even tussentijds berichtje ivm we naar het einde van de week gaan lopen.

Helaas is er nog geen contact met ons opgenomen mbt de inbreng binnenshuis van de glasvezel kabel vanaf de voordeur en heb ernstig vermoeden dat dit ook deze week niet eer gaat gebeuren, jammer.

Krijg ook het gevoel dat ik zelf achter de broek aan mag van desbetreffende partij wanneer zij de glasvezelverbinding in huis gaan brengen, wat ik erg jamer zo vinden, daar waar ik nog steed blijf bij eerder geuitte meningen.

Reputatie 2

Goedendag,

Even een update mijn kant en…...een hele zeer positieve!!!!

Ik heb zelf even contact gelegd met EH infra in weesp zojuist mbt de glasvezel en  heb zojuist een afspraak kunnen maken op 25 augustus tussen 08:00 en 12:00 om de kabel naar binnen te brengen! En heb middels 2de telefoontje bevestigd dat ze de juiste postcode en huisnummer hebben.

Ook een toezegging dat dit even terug gekoppeld zou worden richting Volker Wessels Telecom ( en hopelijk ook zelf richting T-mobile), maar geef ook even de terugkoppeling hier.

Het kan nog positiever worden als mijn volgende vraag beantwoord kan worden  of het installatie pakket van t-mobile al opgestuurd kan worden, zodat de afspraak met guidion ook gemaakt kan worden en het contract met de huidige provider onnodig langer  in stand kan worden gehouden

Reputatie 2

Goedendag,

Even een positieve update

Zojuist is EH infra de deur uit en is de glasvezel verbinding naar binnen gebracht, eindelijk!

2 dingen vindt ik wel jammer, waarvan 1 nog enig begrip is

1: Aannemer is niet binnen het afgesproken tijdvak gekomen

2: er geen "eindterminal" op de inkomende glasvezelkabel zit, wat zelf installatie niet mogelijk maakt. maar dit daadwerkelijk door guidion moet gebeuren

Maar positief blijven! Dus ik zeg meld maar dat alles gereed is ( en de aanmaak van de ticket ) en laat guidion maar komen en de boel maar aansluiten en activeren.

Reputatie 7
Badge +16

@VincentB01 Fijn om te lezen! Ik heb jouw antwoord voor nu als beste antwoord gemarkeerd zodat meelezers direct kunnen zien wat de status is. Mocht dit wijzigen, dan passen we het natuurlijk gelijk aan. Houd ons op de hoogte, alsjeblieft!

Goedendag community,

Even een ventilerend relaas vanuit mijn zijde :

Eind 2021 is er bij ons in de straat glasvezel aangelegd in de middenstraat ( onder de stoep, Rotterdam-ijsselmonde) en ligt er bij de erf afscheiding ( grens stoep/tuin) bij elke woning een glasvezel kabel.

Op 9 februari 2022 hebben we de adviseurs gesproken van t-mobile aan de deur en de overstapt gemaakt naar t- mobile thuis en dat het 8 tot 12 weken zou gaan duren.

Tot op heden nog geen aansluiting / verbinding met het glasvezelnetwerk van T-mobile

Verbazings wekkend ook zeer weinig communicatie vanuit t-mobile, omtrent status en eventueel uitloop mbt aansluiten en/of werkzaamheden, waarbij een enkele maal contact is opgenomen in hoeverre het er voor staat, waarbij eigenlijk gesteld werd geduld te hebben.

Half april stonden er onaangekondigd 2 Oost-europese heren voor de deur met nihil kennis van de Nederlandse taal, welke de glasvezel buiten tot aan de fundering hebben getrokken en zover met de bewuste “handen en voeten” duidelijk was geworden, was dat er de volgende dag een binnen aansluiting zou worden gerealiseerd.

Het is, buiten de onaangekondigd bezoek van de 2 Oost-Europese heren, zéér stil gebleven in de communicatie en hebben we verder weinig vernomen.

Her en der wel berichten tegen gekomen dat klanten zelf contact met volker wessels telecom en/of guidion opnemen om informatie en/of vaart achter de aansluiting te krijgen.

In mijn optiek ( mening) een beetje vreemd, T-mobile beschouw ik als de opdrachtgever richting vwt (volkerwessels telecom) en guidion voor aanleg en de aansluitingen en die horen ( t-mobile) dit soort problematiek via de juiste wegen te verhelpen als zij van ( nieuwe ) klanten signalen krijgen dat e.e.a niet helemaal lekker gaat

En vraag ik mij hardop af wanneer er uberhaupt de verbinding daadwerkelijk wordt aangelegd in de woning en de verbinding er is, het punt dat de aanvraag 20 weken geleden is gedaan komt wel dichterbij

En begrijp mij niet verkeerd, enerzijds is er begrip voor enige vertraging in oplevering als er praktisch een hele wijk overstapt, anderzijds zou het wel chique zijn als er enige communicatie zou zijn als er bijna 5 maanden na de overstap nog geen verbinding is bij een nieuwe klant

Lees ook her en der negatieve reactie, meestal gerelateerd aan de stabiliteit van de verbinding.

 

Concrete vraag zou kunnen zijn wanneer er nu daadwerkelijk een werkende glasvezel verbinding beschikbaar is in het postcodegebied met de cijfers 3079

 

 

 

 

Hello,

I have had a horrible experience with T-mobile. I raised a request to transfer my internet connect to my new place in the last week of June. I am still, in the last week of August - 2 months after making the request, trying to coordinate and escalate the installation process. I have been contacting customer service every week for updates and trying the push the installation process with NO LUCK!

T-mobile has no communication with their third party providers who come to do the installation. Their customer service is shoddy with no real help to the customer. I have been doing T-mobiles job in trying to co-ordinate with Volker Wessels and Guidon.

I am seriously considering changing my internet provider if this is not resolved within this week. Very dissapointing service from T-mobile. Would not recommend anyone to use their services. 

Reputatie 2

Goedendag,

Even een positieve update

Zojuist is EH infra de deur uit en is de glasvezel verbinding naar binnen gebracht, eindelijk!

2 dingen vindt ik wel jammer, waarvan 1 nog enig begrip is

1: Aannemer is niet binnen het afgesproken tijdvak gekomen

2: er geen "eindterminal" op de inkomende glasvezelkabel zit, wat zelf installatie niet mogelijk maakt. maar dit daadwerkelijk door guidion moet gebeuren

Maar positief blijven! Dus ik zeg meld maar dat alles gereed is ( en de aanmaak van de ticket ) en laat guidion maar komen en de boel maar aansluiten en activeren.

 

Bij 2 moet de monteur deze glasvezel (waarschijnljk) door lussen naar de network optical switch, is een klein kastje dat bij je installatie pakket zit, en vanaf daar zit een netwerkaansluiting voor naar richting het modem

 

Reputatie 2

Goedendag,

Even een positieve update

Zojuist is EH infra de deur uit en is de glasvezel verbinding naar binnen gebracht, eindelijk!

2 dingen vindt ik wel jammer, waarvan 1 nog enig begrip is

1: Aannemer is niet binnen het afgesproken tijdvak gekomen

2: er geen "eindterminal" op de inkomende glasvezelkabel zit, wat zelf installatie niet mogelijk maakt. maar dit daadwerkelijk door guidion moet gebeuren

Maar positief blijven! Dus ik zeg meld maar dat alles gereed is ( en de aanmaak van de ticket ) en laat guidion maar komen en de boel maar aansluiten en activeren.

 

Bij 2 moet de monteur deze glasvezel (waarschijnljk) door lussen naar de network optical switch, is een klein kastje dat bij je installatie pakket zit, en vanaf daar zit een netwerkaansluiting voor naar richting het modem

 

Dat is begrijpelijk dat deze door gelust mag worden en deze glasvezel kabel zit ook bij het installatiepakket.

 

Alleen bedoel ik met 2 dat er geen aansluiting zit aan de kant van de uit de middenstraat binnenkomende glasvezelkabel om deze doorlus te maken, waarvoor denk ik ( en heel geniepig/slim) guidion moet komen om dit in orde te maken + het doorlussen en de modeminstallatie

Reputatie 2

@tmobile algemeen

Is het mogelijk na te gaan of de glasvezellijn actief is cq er licht op staat?

Zo niet, kan deze dan al actief gezet worden met oog dat dit niet later hoeft worden gedaan?

Reputatie 7

Hi @VincentB01,

Dat is zeker een fijne update te noemen! Dat zal betekenen dat we snel de aansluiting kunnen realiseren. Ik had je met alle liefde al direct het pakket naar je toe gestuurd, is het niet dat dit een automatisch proces betaamt waar ik niet tussen kan zitten. Wanneer de aannemer ons een seintje geeft dat installatie gereed kan worden gemaakt, zal zowel de Guidion monteur als het installatiepakket worden aangestuurd en opgestuurd. Geen zorgen - dat pakket komt eraan! Wil je ons laten weten hoe de afspraak is gelopen? Ook wij zijn erg benieuwd.