Beantwoord

traagheid en functionaliteitsproblemen na update van de smart tv app op Samsung

  • 28 February 2024
  • 31 reacties
  • 733 Bekeken

Geachte vertegenwoordiger van Odido,

Ik schrijf u, om een ernstige klacht aan te kaarten met betrekking tot de recente update van de smart tv app die wij gebruiken op een Samsung televisie. Het spijt me te moeten vaststellen dat onze ervaring na deze update verre van bevredigend is.

Ten eerste wil ik mijn teleurstelling uiten over de ontoereikende bereikbaarheid van Odido voor particuliere klanten. Het ontbreken van een e-mailadres of webformulier maakt het uiterst moeilijk om klachten adequaat aan te kaarten en op te lossen. Dit gebrek aan communicatiekanalen draagt bij aan de frustratie van klanten, die dringende zaken willen bespreken.

De kern van de klacht betreft de functionaliteitsproblemen die zijn opgetreden na de update van de smart tv app. Sinds de update ervaren we aanzienlijke traagheid of volledig niet functioneren van de app. Bovendien zijn bepaalde essentiële functies van de afstandsbediening, zoals de play/pause-knop, niet meer naar behoren werkzaam. Dit heeft een negatieve invloed op de kijkervaring van Martijn en bemoeilijkt het gebruik van de televisie aanzienlijk.

Een ander ernstig probleem dat zich heeft voorgedaan na de update, is de synchronisatie van het geluid met het beeld. Dit aspect van de kijkervaring is van essentieel belang voor het genot van televisieprogramma's en films. Helaas hebben we gemerkt dat deze synchronisatie niet langer adequaat is na de genoemde update, wat leidt tot een storende kijkervaring.

Ik dring er bij Odido op aan om onmiddellijk actie te ondernemen om deze kwestie op te lossen. Ik heb recht op een goed functionerend product en een bevredigende kijkervaring. Ik verwacht dan ook dat u de nodige stappen onderneemt om de problemen met de smart tv app zo spoedig mogelijk te verhelpen.

Bovendien verzoek ik u dringend om de communicatiekanalen voor particuliere klanten te verbeteren, zodat klachten zoals deze efficiënt kunnen worden afgehandeld en opgelost.

Graag ontvang ik binnen vijf werkdagen een schriftelijke bevestiging van de ontvangst ervan, evenals een plan van aanpak voor de oplossing van mijn klacht.

Indien er verdere informatie nodig is om deze kwestie op te lossen, ben ik bereikbaar op de bij u bekende gegevens.

Ik vertrouw op een spoedige en bevredigende oplossing van deze kwestie.

Hoogachtend,
Martijn, met klantnummer [mod edit: klantnummer verwijderd]

icon

Beste antwoord door Demi van Odido 5 March 2024, 14:43

Bekijk origineel

31 reacties

Hi @RoyZ88, omdat daar geen klachten over binnen zijn gekomen. Zijn dit de enige issue's die je opmerkt of ervaar je nog andere problemen met de nieuwe versie?

De grootste issue's zijn dus het veel tragere zappen (soms echt tot 5 seconden voordat het er überhaubt beeld begint te draaien) en daarna soms tot echt 10 seconden blokkerig beeld.
Tv zelf is trouwens bedraad direct op het modem aangesloten en mijn internetverbinding haalt keurig zijn gigabit snelheden. Alles werkte goed tot die update van ongeveer 2 weken geleden.
De interface zelf is mijn ogen ook een enorme achteruitgang. Maar daar valt mee te leven. 

Reputatie 6
Badge +2

@RoyZ88 Dank je wel voor je duidelijke terugkoppeling! Ik heb dit gelijk voor je doorgezet naar onze technische dienst, zodat dit onderzocht kan worden. 

@RoyZ88 Dank je wel voor je duidelijke terugkoppeling! Ik heb dit gelijk voor je doorgezet naar onze technische dienst, zodat dit onderzocht kan worden. 

Even afkloppen. Maar er kwam net een update voor de tv van Samsung binnen en het enorm trage zappen lijkt opgelost. Nog steeds wel lang last van blokkerig beeld. Maar ook dat lijkt wel gehalveerd.
De applicatie lijkt nu in ieder geval werkbaar.
Ben benieuwd of dit ook voor andere mensen met een toestel uit 2019 deze problemen enigszins heeft opgelost. En of het zo blijft...

@RoyZ88 Dank je wel voor je duidelijke terugkoppeling! Ik heb dit gelijk voor je doorgezet naar onze technische dienst, zodat dit onderzocht kan worden. 

Even afkloppen. Maar er kwam net een update voor de tv van Samsung binnen en het enorm trage zappen lijkt opgelost. Nog steeds wel lang last van blokkerig beeld. Maar ook dat lijkt wel gehalveerd.
De applicatie lijkt nu in ieder geval werkbaar.
Ben benieuwd of dit ook voor andere mensen met een toestel uit 2019 deze problemen enigszins heeft opgelost. En of het zo blijft...

Nevermind. Traagheid is weer helemaal terug...

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @RoyZ88, goed dat je dit aangeeft, het onderzoek staat nog open. Het is ons nog niet gelukt om de speld in de hooiberg te vinden. Daarom zijn wij nog druk bezig om te achterhalen waar dit precies aan ligt. Zodra wij een specifieke oorzaak kunnen achterhalen komen wij hier bij je op terug. Ik zie je graag snel weer helemaal genieten van de app!

Reputatie 7
Badge +8

Hi @RoyZ88 op 28 maart was er opnieuw een update uitgerold voor de Samsung TV 2019. Ervaar je het probleem met de traagheid in deze versie ook nog of is dit hierin opgelost? Mochten er in die nieuwe update van 28 maart ook nog andere issues naar voren komen, dan vernemen wij dit ook graag. Bedankt!

Reageer