Odido TV App zwart beeld

  • 4 December 2023
  • 31 reacties
  • 620 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie

Ik heb sinds kort een nieuwe TV. Mijn oude was een Philips 55OLED804, dit was een Android TV. Hierop werkte de app super goed.

De nieuwe is een 65OLED808, nu met Google TV. De app is netjes geïnstalleerd. Maar nu heb ik met grote regelmaat dat NPO 1,2,3 beeld geven, maar alles wat daarna komt geeft wel audio, maar geen beeld. Meestal helpt het door de TV uit te zetten en weer aan. Maar het is best irritant.

Komt iemand dat bekend voor? Of nog mooier, is er een oplossing voor?

Tommie van Odido 5 maanden geleden

Hey @kw_nl, welkom op onze Community!

Goed dat je hiervoor aan de bel trekt, ik help je hier graag mee. Om dit zo goed mogelijk door te zetten wil ik je een aantal vragen stellen. Zou je de volgende stappen kunnen uitvoeren en vragen beantwoorden? Dan kan ik dit met zoveel mogelijk informatie doorzetten. Alvast bedankt.

 

  • Werkt het TV-menu wel als je geen beeld hebt?
  • Kan je de app verwijderen en opnieuw opstarten?
  • Zou je het Zyxel modem willen aansluiten en de app kunnen controleren of hij het nu wel doet?
  • Zou je een filmpje kunnen maken en via een WeTransfer link kunnen delen?
  • Wat is het besturingssysteem (OS) van de TV? Dit is te vinden bij de instellingen van de TV (Let op: dus niet de app!):
  • Wat is de software versie?:
  • Welke versie van de Smart TV app is geïnstalleerd? (Ga in de app naar Account > Instellingen > Over): 
  • Bij welke zenders doet het probleem zich voor?: 
  • Op welke datum en tijd deed het probleem zich voor?: 
  • Doet hetzelfde probleem zich ook voor bij andere apparaten? (bijv TV-Box): 
Bekijk origineel

31 reacties

PS. Ik heb gevonden dat als het probleem er is (vanmorgen ook weer), dat door kort een YouTube video te bekijken en weer naarOdido te gaan, het probleem weg is.

Hoi Tommie,

Ik ga ermee aan de slag. Zodra ik alle info heb, laat ik je het weten. 

Met vriendelijke groet, 

Koos

Ik heb het nu ook weer een paar keer gehad, gisteren zelfs bij terugkijken zwart beeld.

Ik hoop dat er binnenkort toch eens een keer een update komt die het oplost.

Want de Nederland 1, 2 en 3 en nog wat zenders hebben er geen last dan moet dat toch voor de andere zender ook mogelijk zijn.

Reputatie 1

Wij hebben ook hetzelfde probleem op de Philips 43pus8808. Even switchen en alles werkt. Npo 1,2 en 3 werken wel altijd, voor de commerciële tv is het switchen noodzakelijk 

Ik heb nu een paar dagen geleden de update op de tv gezet, en tot nu toe heb ik geen zwart beeld meer gehad.

 

Het lijkt erop dat ik het problem heb gevonden nadat ik de audio uitvoer van de tv van meerkanaals naar stereo ongecomprimeerd heb gezet is het probleem bij mij tot nu toe weg gebleven.

Reputatie 7
Badge +5

Hi @Lvanbeek70, goed dat je dit laat weten! Kun je mij ook jouw stappen doorzetten (waar gaat het mis, wat lukt er niet en wat doe je vervolgens zodat het wel werkt)? Ook ontvang ik graag het model en merk van jouw televisie. Ik zal het zonder filmpje proberen door te zetten! Mocht je zo'n filmpje wel willen maken, héél graag. Dit helpt het TV team echt enorm. Super bedankt!

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Kees8071bp, zou je toevallig de stappen met foto's hier willen delen? Dan kan ik die nog een keer doorzetten. Alvast bedankt! 

Mijn voorganger heeft eigenlijk alles al beschreven en het is ook niet ingewikkeld.
1Je zet de tv aan (Philips Oled808) 

2 ga naar de Odido app

3 ga naar RTL4 : zwart beeld en wel geluid (dit geldt voor veel kanalen) 

4 ga naar bv NPO 1, 2 of 3 daar is wel beeld dus heel vreemd!!

DE TRUC:

1 Zet RTL 4 op(met het zwarte beeld) via Odido app

2 ga nu naar de app YouTube (via apps of knop op de AB)

3 ga terug via apps naar Odido  (deze staat dan al op RTL4) en VOILA!! alles doet het

Bizar toch???

grt Linda 

 

 

Ga jas

Reputatie 6
Badge +2

@Lvanbeek70 Heel erg bedankt dat je de moeite hebt genomen om het filmpje op te nemen! 

Je kunt deze met mij delen in dit topic middels een WeTransfer link. 

Je kunt het beste het filmpje naar jezelf toesturen (via WeTransfer) en dan de link hiervan plaatsen in dit topic. Geef je mij een seintje als je zo ver bent? Dan ga ik meteen voor je aan de slag! 

Reputatie 6
Badge +2

@kw_nl We wachten jouw bericht af! 

@Kees8071bp Dank je wel voor het beantwoorden van de vragen. Ik heb de zaak direct doorgezet naar onze technische dienst. Ik weet zeker dat zij dit voor je kunnen oplossen! 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @kw_nl, welkom op onze Community!

Goed dat je hiervoor aan de bel trekt, ik help je hier graag mee. Om dit zo goed mogelijk door te zetten wil ik je een aantal vragen stellen. Zou je de volgende stappen kunnen uitvoeren en vragen beantwoorden? Dan kan ik dit met zoveel mogelijk informatie doorzetten. Alvast bedankt.

 

  • Werkt het TV-menu wel als je geen beeld hebt?
  • Kan je de app verwijderen en opnieuw opstarten?
  • Zou je het Zyxel modem willen aansluiten en de app kunnen controleren of hij het nu wel doet?
  • Zou je een filmpje kunnen maken en via een WeTransfer link kunnen delen?
  • Wat is het besturingssysteem (OS) van de TV? Dit is te vinden bij de instellingen van de TV (Let op: dus niet de app!):
  • Wat is de software versie?:
  • Welke versie van de Smart TV app is geïnstalleerd? (Ga in de app naar Account > Instellingen > Over): 
  • Bij welke zenders doet het probleem zich voor?: 
  • Op welke datum en tijd deed het probleem zich voor?: 
  • Doet hetzelfde probleem zich ook voor bij andere apparaten? (bijv TV-Box): 
Reputatie 5
Badge +4

Hi @Ray75, wat super om te zien dat dit de oplossing blijkt te zijn! @TheDoc zou je willen controleren of dit bij jou ook ervoor zorgt dat alles opgelost is? 

Reputatie 7
Badge +9

Als je hier geholpen wilt worden wil ik je verzoeken om de foto's hier te delen @Kees8071bp. Anders mag je de klantenservice bereiken op 0800-0092. Dan helpen ze je daar verder!

Goedemorgen,

 

Hierbij als verzocht, het probleem in volgorde van acties:

 

Aanzetten TV

Selecteren Odido: NPO1 verschijnt (daarmee was vorige dag afgesloten)

Keuze RTL4: zwart scherm wel geluid

Selecteren Youtube: BOL reclame (alleen app wisseling lijkt ook al genoeg)

Terug naar Odido app: RTL4 nu met beeld+geluid

 

PS. BELANGRIJK? Gisteren kwam direct beeld+geluid op RTL4. Dit kanaal werd toen als eerste geselecteerd bij het aanzetten omdat daarmee de vorige dag was afgesloten.

===================================

 

De foto's krijg ik er helaas niet bij. De tekst lijkt me duidelijk genoeg voor recreatie.

Mvrgr. Kees. 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Lvanbeek70, bedankt voor de instructie. Zou je hier toevallig een filmpje van kunnen maken? Dat helpt ons namelijk om dit te reproduceren.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Kees8071bp, ik heb echt een filmpje hiervan nodig. Het filmpje kun je delen via een WeTransfer link. Anders kan ik het wel voor je doorzetten maar dan wordt het jammer genoeg niet opgepakt. Zou je alsjeblieft een filmpje willen maken en hier willen delen? Dan kan ik het met alle nodige informatie doorzetten. Mijn dank is groot! 

Reputatie 1

Hi, bij ons is het blijven werken maar niet zeker of het een aan het ander gerelateerd is, is had ook de switch tussen youtube en weer terug al gemaakt waardoor het sowieso weer in orde was. Ik hou t in de gaten 

Reputatie 1

Toch nog even geprobeerd: als ik de stroom er volledig afhaal (stekker eruit) heb ik na de herstart geen beeld op bv rtl4, sbs6 enzo. Het instellen van het geluid naar ongecomprimeerd stereo helpt niet. Het omschakelen naar netflix, videoland of youtube en 1 seconde iets kijken helpt wel. Als vervolgens de tv aan de stroom blijft (in standby) dan blijft t goed werken op alle zenders met beeld. Haal je de tv volledig van stroom moet je weer een seconde netflix ofzo kijken. 

Hoi hoi,

Wij hebben dezelfde TV sinds 2 dagen en hetzelfde probleem.

 Is hier al een oplossing voor?

Grt

Linda van Beek

Odido lijkt hier niet erg aan te werken. Ik heb inmiddels mijn Odido-tv opgezegd omdat ze zeggen dat ze een filmpje nodig hebben, terwijl de omschrijving toch uiterst duidelijk is. Hopelijk komen jullie er verder mee. Sterkte voorlopig.

Groet, Kees. 

Dank! Na telefonisch contact stuurde Odido ons vandaag een wifiversterker. Deze heeft niet geholpen.

Zojuist jouw tip gebruikt om eerst YouTube aan te zetten en dan naar de Odido app op RTL4. DIT WERKT!!! 
Dat is toch bizar??? Er zit gewoon ergens een fout in de Odido app

Hopelijk neemt Odido de moeite om dit op te lossen….

 

Reputatie 6
Badge +2

@Kees8071bp Dank je wel voor je terugkoppeling! Ik ben direct het systeem ingedoken om te kijken of de technische dienst al een update heeft geplaatst. Zij geven aan dat zij het probleem niet kunnen reproduceren en vragen of je hier een filmpje van wilt sturen. Je kunt het filmpje plaatsten in dit topic d.m.v. een WeTransfer link. 

Geef je mij een seintje als je zo ver bent? Ik zet het dan direct door naar mijn collega’s van de technische dienst, zodat zij dit voor je kunnen oplossen! 

Beste Teresa, ik heb via email alle doorlopen stappen met foto's doorgegeven ipv de film. Voorgaande observatie had ik nog niet doorgegeven. Ze zullen het daarmee moeten doen. Groet, Kees. 

Beste Tommie, de stappen en foto's zijn rechtsreeks verstuurd naar internet.service@odido.nl onder vermelding van het kenmerk. Moet dus al op de goede plek zijn. 

Mvrgr. Kees.

Reageer