Odido TV App zwart beeld

  • 4 December 2023
  • 33 reacties
  • 701 Bekeken


Toon eerste reactie

33 reacties

Beste Tommie, de stappen en foto's zijn rechtsreeks verstuurd naar internet.service@odido.nl onder vermelding van het kenmerk. Moet dus al op de goede plek zijn. 

Mvrgr. Kees.

Reputatie 6
Badge +2

Dank je wel voor het delen van je bevinding @Kees8071bp! 😀 Ik heb deze informatie ook doorgegeven aan mijn collega’s van de technische dienst. Wellicht dat het kan helpen in het onderzoek. 

Ik heb hier een Philips 55pus8808 en heb precies hetzelfde probleem.

Mijn ouders hebben ook de zelfde tv gekocht en odido glasvezel en hebben dit probleem ook.

Je hoeft niet eens naar YouTube te gaan even uit de odido app dus naar home scherm en hem erna weer open en het probleem is weg.

Niet heel erg maar wel vervelend.

 

Reputatie 6
Badge +2

@Ray75 Goed dat je dit laat weten. Ik help je graag verder, zodat je snel weer van optimaal TV Kijken kunt genieten! 

Wil je de volgende vragen voor mij beantwoorden? Dan zet ik het gelijk door naar mijn collega’s van de technische dienst. 

  • Werkt het TV-menu wel als je geen beeld hebt?
  • Kan je de app verwijderen en opnieuw opstarten?
  • Zou je een filmpje kunnen maken en via een WeTransfer link kunnen delen?
  • Wat is het besturingssysteem (OS) van de TV? Dit is te vinden bij de instellingen van de TV. 
  • Wat is de software versie?
  • Welke versie van de Smart TV app is geïnstalleerd (Ga in de app naar Account > Instellingen > Over)?
  • Bij welke zenders doet het probleem zich voor?
  • Op welke datum en tijd deed het probleem zich voor?
  • Doet hetzelfde probleem zich ook voor bij andere apparaten (bijvoorbeeld op een TV Box/Mediabox)?

Ik heb inmiddels een filmpje gemaakt.

 Waar kan ik deze naartoe sturen?

Grt Linda 

Ik heb sinds 22/12 een nieuwe 55OLED908 van Philips en hetzelfde probleem.

Als antwoord op de vragen:

1. Het TV menu werkt altijd

2. App verwijderd en opnieuw gestart

3. Lukt helaas niet makkelijk

4. Het probleem is intermittend maar altijd direct na het aanzetten van de tv.

5. OS is ANDROID

6. VERSIE 12 build ST12.220929.001

7. Odido app versie 1.4.3232

8. Het beeld is zwart bij de meeste RTL en Talpa zenders, maar ook bij bv. VRT en CANVAS en ook bij de meeste opnames. NPO zenders lijken altijd te werken.

9. Het probleem is elke dag sinds 22/12

10. Ik heb geen tv box

Gisteren Odido afgesloten met RTL4 actief. Vanmorgen was er direct beeld bij RTL4. Dus het lijkt erop, dat als er met een publieke zender afgesloten wordt, bij het eerstvolgende gebruik van de Odido app, (na uit- en aanzetten van de TV),   een RTL of Talpa zender, bij eerste selectie, geen beeld heeft. Na selectie van een andere app, is er weer beeld op al de 'foute' zenders.

En het is weer terug paar dagen na de update toch weer een zwart beeld gehad na het zappen kort na aan zetten van de tv.

Reageer