Skip to main content

Odido TV app telkens op zwart

  • 24 April 2024
  • 66 reacties
  • 573 Bekeken

Sinds een paar maanden heeft mijn moeder Odido en ik moet regelmatig de app opnieuw installeren omdat het beeld tijdens het TV kijken wegvalt en dus op zwart springt. Duurt een paar tellen en dan komt het beeld weer terug. Niet te doen voor mijn moeder om zo TV te kijken.

Gebeurt zowel in de woon- als slaapkamer en zowel bij de app rechtsreeks op de TV als op een Nokia Android kastje waar de app op geinstalleerd is. Ik installeer de app dan opnieuw en dan gaat het weer eventjes goed tot het hele gebeuren weer opnieuw begint. Wie heeft de oplossing voor dit probleem?

Betreft een Sharp TV en een Toshiba TV met een Nokia kastje. Geen foutcodes of iets dergelijks!

66 reacties

Is je tv bekabeld aangesloten of via wifi verbonden @Gwenvm

Via een kabel

Reputatie 7
Badge +9

In welke poort heb je de tv aangesloten @Gwenvm? Op dit moment zie ik alleen een NAS, Sonos en Hue aangesloten. 

Waarschijnlijk omdat de tv dan niet aan stond.

Als ik thuis ben zal ik kijken naar welke poort, maar eergisteren leek het dat ook live kijken weer goed ging? 

Reputatie 7
Badge +9

Dat klinkt in ieder geval goed @Gwenvm, laat maar weten in welke poort en/of je nog een verslechtering ziet. 

Het lijkt nu goed te gaan. Tv zit via lan 1, 2,5g

Reputatie 6
Badge +3

Super fijn om te horen @Gwenvm! Laat gerust een reactie achter als je nog vragen hebt of als er iets onduidelijk is. Voor nu wens ik je een fijn weekend! Groetjes, Ishana

Hi Odido,

 

Net terug van vakantie en de mediabox bij mijn moeder geinstalleerd. Het blijkt dat ze helemaal niet fatsoenlijk TV heeft kunnen kijken de afgelopen 3 weken maar mij daar niet lastig willen vallen dus bij deze de melding dat het de afgelopen weken dus ook nog steeds ruk was….. 

Vanavond ruim een uur bezig geweest om de mediabox in te stellen, Het positieve is dat er gewoon beeld en geluid is via de mediabox….. Maar helaas werkt de afstandsbediening van de mediabox niet zoals het hoort. Bij het instellen van de afstandsbediending werkt het testen en is het goed volgens het systeem maar zodra je gewoon TV wil kijken kan je het volume niet bedienen met de bijgeleverde Odido afstandsbediening en de TV niet aan of uitzetten. Je moet dus nu met de ene ab de tv aan het uitzetten en het volume bedienen en dan met de andere (odido) ab het kastje aanzetten en de zenders wisselen….. Dat gaat mijn 73 jarige moeder dus nooit onder de knie krijgen! Want dan gaat ze per ongeluk de zender wisselen met de verkeerde ab en dan is ze de HDMI kwijt zodat ze Odido weer kwijt is……

 

Helaas dus geen oplossing…..

Reputatie 7
Badge +9

Hi @FrankInternet, ik wil natuurlijk dat je moeder zonder problemen tv kan kijken. 

Kan je kijken wat voor televisie je moeder heeft? Typenummer en merk. Ook ben ik benieuwd of de Mediabox in Eco-modus staat of niet. Het kan zijn dat sommige televisie's geen CEC ondersteunen waardoor je de tv dus niet met de afstandsbediening kunt uitschakelen. Het geluid zou je wel gewoon moeten kunnen regelen. Is er toevallig een extern audio apparaat zoals een soundbar aangesloten? 

Hi,

De tv is een Sharp Aquos 50FN2EA, er is verder niets op aangesloten.

Wanneer ik de afstandsbediening in de mediabox koppel dan werkt het geluid bedienen wel, dus op het moment van instellen van de mediabox. maar zodra ik gewoon tv ga kijken dan werkt alleen de zender wijziging. Heel vaag.

 

 

Reputatie 7
Badge +9

Dat is inderdaad een vreemd geval @FrankInternet, zou je de andere dingen ook nog kunnen checken en graag ook de firmware versie van de Mediabox meesturen. 

De mediabox staat niet in de eco modus.

Staat hier alles tussen wat jullie willen weten?

 

 

Reputatie 7
Badge +4

Bedankt voor het aanleveren van deze informatie, top @FrankInternet! Hiermee heb ik een onderzoek geopend bij de technische dienst. Omdat we dit probleem eigenlijk nooit tegen komen durf ik niet exact te zeggen hoe snel we het probleem vinden of wat de oplossing zal zijn.

Nog een kleine vraag: je moeder maakt geen gebruik van externe geluidsapparatuur die je hebt aangesloten op de TV? Kan je anders een test uitvoeren terwijl je de geluidsapparatuur hebt afgekoppeld.

Ik ben benieuwd waar dit aan blijkt te liggen!

Er is niks aangesloten op de tv! 

Reputatie 7
Badge +9

Bedankt voor de info @FrankInternet, we wachten het ticket af! 

Het is helaas nog steeds niet opgelost. We zijn er nu echt wel klaar mee. 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @FrankInternet, de leverancier heeft het inderdaad niet kunnen oplossen. Het lijkt erop dat de app in samenwerking met de Sharp tv issues heeft. Dit is specifiek met een hardware issue op de Sharp en daardoor kunnen we het niet oplossen. 

Reageer