Haperend en schokkerig beeld 4K TV Box - Framerate/buffer probleem?

  • 15 April 2024
  • 27 reacties
  • 389 Bekeken

Hi Odido en community,

Sinds drie weken ben ik overgestapt van KPN glasvezel naar Odido glasvezel (TV en internet). Ik ben zeer tevreden over de gang van zaken en het internet is snel en stabiel. Met de 4K TV Box loop ik alleen tegen een vervelend en zeer storend probleem aan waarvan ik zelf de logica niet zie. Ik ben redelijk technisch maar vind het volgende een hersenkraker:

Ik heb met dezelfde TV, maar nu met Odido's 4K TV Box, last van haperend beeld. Het lijkt wel of alles in 'stop motion', en niet vloeiend, wordt doorgestuurd richting de TV (de beeldkwaliteit is trouwens perfect: geen missende data, blokjes, ruis, compressie artefacten, etc.). In alle (ook slechte) gevallen is de audio ook goed.

Het gekke is dat er verschil zit in de intensiteit van haperingen tussen de reguliere zenders (NPO, RTL, etc.) en beeld dat via de verschillende geïnstalleerde apps (Netflix, Videoland, Disney+ en F1TV) wordt doorgestuurd. Alleen Netflix en Disney+ werken goed, terwijl de frame rate, Hz, resolutie, etc. soms precies hetzelfde zijn als bij bronnen waar het afspelen juist wel problemen geeft. Ook de intensiteit van de haperingen zelf fluctueert tijdens uitzendingen van storend tot vreselijk. Daar zit dus het raadsel en ik heb hieronder een aantal voorbeelden en meer informatie over mijn settings:

INTERNET

Odido glasvezel: 2Gbit up/down
Snelheid: bekabeld +/- 970Mbit up/down (door limiet 1000Mbit apparatuur)
Ping: Tussen 3ms en 6ms

TV
Samsung: UE46D8000, Full HD 1920x1080, 800 Hz
4K TV Box: bekabeld (ongeveer 8m CAT 5e) en direct op ZYXEL EX5601-T1 router aangesloten (Wifi uitgeschakeld)
De 4K TV Box en TV communiceren via HDMI CEC


Via de optie 'Video Info Overlay' in de Bug Tracker kon ik kijken of er logica zit in de output per bron. Maar ook hierin zit volgens mij geen patroon:

VOORBEELDEN

Reguliere lineaire zenders
(bij NPO, RTL, etc.)
HAPERINGEN: Storend tot vreselijk slecht
Video format ammvdec_h264_v4
Video resolution 1920 x 1080
Frame rate 50 fps
Display resolution 1080p60hz

Color space YCbCr444 8bit
Hdr status SDR
Hdr policy Follow Source
Hdr priority Dolby Vision
Digital audio format Auto
Audio mode PCM
App name com.tcuilauncher.tv.n
Cpu usage 68%
Memory usage 1403 / 1988 (MB)
Connection speed 4,79KB/s

Netflix app (bij Home menu met previews)
HAPERINGEN: Geen (Vloeiend beeld)
Video format ammvdec_h264_v4
Video resolution 1920 x 1080
Frame rate 50 fps
Display resolution 1080p60hz

Color space YCbCr444 8bit
Hdr status SDR
Hdr policy Follow Source
Hdr priority Dolby Vision
Digital audio format Auto
Audio mode PCM
App name com.netflix.ninja
Cpu usage 61%
Memory usage 1599 / 1988 (MB)
Connection speed 0,00KB/s

Netflix app (bij films en series)
HAPERINGEN: Geen (Vloeiend beeld)
Video format ammvdec_h264_v4
Video resolution 1920 x 1080
Frame rate 50 fps
Display resolution 1080p24hz

Color space YCbCr444 8bit
Hdr status SDR
Hdr policy Follow Source
Hdr priority Dolby Vision
Digital audio format Auto
Audio mode PCM
App name com.netflix.ninja
Cpu usage 60%
Memory usage 1613 / 1988 (MB)
Connection speed 299,82KB/s

Videoland app (bij films en series)
HAPERINGEN: Extreem slecht (voelt soms aan als 4 frames per seconde)
Video format ammvdec_h264_v4
Video resolution 1920 x 1080
Frame rate 50 fps
Display resolution 1080p60hz

Color space YCbCr444 8bit
Hdr status SDR
Hdr policy Follow Source
Hdr priority Dolby Vision
Digital audio format Auto
Audio mode PCM
App name nl.rtl.videoland.v2
Cpu usage 73%
Memory usage 1590 / 1988 (MB)
Connection speed 2,05MB/s

Disney+ app (bij films en series)
HAPERINGEN: Geen (Vloeiend beeld)
Video format ammvdec_h264_v4
Video resolution 1920 x 1080
Frame rate 50 fps
Display resolution 1080p60hz

Color space YCbCr444 8bit
Hdr status SDR
Hdr policy Follow Source
Hdr priority Dolby Vision
Digital audio format Auto
Audio mode EAC3
App name com.disney.disneyplus
Cpu usage 83%
Memory usage 1602 / 1988 (MB)
Connection speed 9,09MB/s

F1TV app (bij films, series é️n live uitzendingen)
HAPERINGEN: Extreem slecht (voelt soms aan als 4 frames per seconde)
Video format ammvdec_h264_v4
Video resolution 1920 x 1080
Frame rate 50 fps
Display resolution 1080p60hz

Color space YCbCr444 8bit
Hdr status SDR
Hdr policy Follow Source
Hdr priority Dolby Vision
Digital audio format Auto
Audio mode PCM
App name com.formulaone.production
Cpu usage 65%
Memory usage 1436 / 1988 (MB)
Connection speed 6,76MB/s

ZELF AL GEPROBEERD, MAAR ZONDER RESULTAAT
- 4K TV Box (met laatste update) opnieuw opgestart, harde reset, terug naar fabrieksinstellingen en power off.
- HDMI CEC uitgeschakeld of ingeschakeld.
- 'Gelijkhouden met framesnelheid' opties geprobeerd (Naadloos/Niet naadloos/Nooit) maar geven geen verschil. Stond op 'Niet naadloos' bij voorbeelden.

- 'Schermresolutie: Automatisch beste resolutie kiezen' Aan, Uit en Reset geprobeerd en dus ook alle verschillende beschikbare resoluties geprobeerd (bij ‘Automatisch’ springt dit correct meteen weer naar 1080p59,94hz).
- Game Mode aan/uit.

- De Samsung TV volgt de output van de 4K TV Box en schakelt automatisch over op de gewenste resolutie. 1080p60hz heeft altijd zonder problemen gewerkt. Het enige dat ik nog heb geprobeerd is om het ‘interpoleren’ van frames aan en uit te zetten, maar ook dit maakt geen verschil. Het probleem ligt bij de 4K TV Box.

Op basis van al deze punten lijkt het in mijn optiek op een soort buffer probleem (of het ontbreken daarvan). Ik ben benieuwd of iemand anders soortgelijke bevindingen heeft, of Odido bekend is met dit probleem en of hier een oplossing voor is. Hoor het graag want TV kijken is nu niet leuk.

Groet en alvast dank.


PS: Ik heb nog wel even een ander vraagje aan Odido over hoe de 4K TV Box zelf wordt aangeleverd: Zit deze altijd los in het doosje naast de bekabeling en zonder bijvoorbeeld een plastic beschermfolie en/of zakje om het apparaatje zelf? Het viel me op dat dit niet zo was toen ik het kartonnen doosje openmaakte en dat ik lichte krasjes op het apparaatje zag zitten. Misschien normaal, toch even vermeld.

Tommie van Odido 1 maand geleden

Hey @NewUser, welkom op onze Comunity!

Goed dat je hiervoor aan de bel trekt. Ik wil natuurlijk dat je ongestoord tv kunt kijken, daarom ben ik direct voor je gaan kijken en heb je abonnement erbij gepakt. Nu zie ik dat je hier op 28-03 al contact over gehad hebt met onze klantenservice en dat er een monteur aangestuurd is. Echter is er nog geen afspraak ingepland met Guidion. Is hier toevallig een reden voor? Ik adviseer je om toch de afspraak in te plannen zodat de monteur alles kan nalopen voor je. Heb je de afsprakenlink nog of moet ik je die doorsturen? 

Bekijk origineel

27 reacties

Reputatie 1

Aan de ene kant ben ik blij dat ik niet de enigste ben met bevriezende beelden op bepaalde tijden en net als hierboven vooral Ziggo en Viaplay is drama . vorige F1 race kompleet de start gemist omdat Odido het niet aan kan . En dan de ontwijkende opmerkingen hier van Odido kap er toch eens mee.

Erken gewoon dat het slecht is en doe er wat aan . 

@Tommy, Dank voor jouw reactie.

Ik weet niet hoe jullie naar verbindingen kijken, maar alle 3 de Tv boxen zijn bedraad aangesloten. Deze hebben alle drie het zelfde schokkende / niet vloeiende beeld op vooral vooral de Ziggo Sport kanalen.

Doe er collectief voor alle gebruikers iets aan s.v.p., dan is iedereen gelukkig!

Ericmady

Hi @Ericmady, welkom op onze Community!

Ik heb je verbinding er eens bijgepakt en het valt me op dat je de Mediaboxen niet bekabeld hebt aangesloten en een eigen wifipunt geïnstalleerd hebt. We raden je aan om de Mediabox bedraad aan te sluiten op het modem. Via een wifi verbinding kun je inderdaad haperingen ervaren.

 

Ik kan geen filmpjes doorzetten die ik zelf niet kan openen @NewUser. Daarnaast zie ik dat je ook in bezit bent van eigen Arcadyan wifipunten. Het kan zijn dat deze voor verstoring zorgen en dat je daarom de vertraging meemaakt.

@Tommie van Odido @Ishana van Odido Ik ben hier echt helemaal klaar mee. Het is toch bespottelijk dit.. Straks krijgt het koffiezetapparaat van de buurvrouw nog de schuld. Amateuristisch gedoe.

Onbegrijpelijk dat er op deze manier gecommuniceerd wordt. Zeker na de aflevering van Radar van afgelopen maandag (13 mei, NPO 2, aflevering 15, 20:25 - 21:10) waar het gaat over Odido en de belabberde klantenservice m.b.t. de falende diensten. Radar had alleen al 1000 klachten in een week ontvangen.

Ik zal direct contact opnemen met Tisha van Lammeren. Hopelijk haalt dat iets uit.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Ericmady, welkom op onze Community!

Ik heb je verbinding er eens bijgepakt en het valt me op dat je de Mediaboxen niet bekabeld hebt aangesloten en een eigen wifipunt geïnstalleerd hebt. We raden je aan om de Mediabox bedraad aan te sluiten op het modem. Via een wifi verbinding kun je inderdaad haperingen ervaren.

 

Ik kan geen filmpjes doorzetten die ik zelf niet kan openen @NewUser. Daarnaast zie ik dat je ook in bezit bent van eigen Arcadyan wifipunten. Het kan zijn dat deze voor verstoring zorgen en dat je daarom de vertraging meemaakt.

Goedemorgen,

Per gisteren zijn wij overgaan naar Odido vanuit KPN. Bovenstaande issue geldt ook voor onze aansluiting. Geen vloeiende beelden, vooral bij sportbeelden / snel bewegend. 

Dit was nooit het geval bij KPN. Odido gaat over hetzelfde glasvezel netwerk, hoewel er wel een Huawei kastje is tussen gezet. 

Nu ben ik niet zo'n techneut maar het beeld moet wel verbeterd worden, maar aangezien er hierboven alle opties ( herstart, verbindingen, metingen, nieuwe Tv boxen etc. ) al zijn geprobeerd, is mijn verzoek om dit probleem collectief voor alle gebruikers op te lossen, anders blijft iedereen druk met individuele communicatie en probeersels wat terecht tot irritaties leidt. En dat moet de Odido organisatie toch niet willen..

Beter zijn dan jullie concurrent en problemen oplossen ! , dan wordt je succesvol..

Succes met een snelle stabiele oplossing en alle Odido gebruikers horen ( en vooral zien ) graag het resultaat tegemoet.

Groet , Eric  

Hey @NewUser, ik kan jammer genoeg geen VLC player downloaden. Deze werk laptops zijn erg beperkt jammer genoeg.

Hi @Tommie van Odido 

Volgens mij heb ik op een nette, vriendelijke en duidelijke manier aangegeven tegen welke problemen ik aanloop met betrekking tot het TV onderdeel van de TV/Internet dienst die ik afneem bij Odido. Ik heb zoveel mogelijk (technische) informatie gegeven om een aantal oorzaken al bij voorbaat uit te kunnen sluiten, rustig gewacht tot er dan eindelijk een monteur langskwam en heb je daarna zelfs nog filmpjes doorgestuurd die blijkbaar nog nodig zijn om ook jou te moeten overtuigen in dit verhaal.

Ik viel van mijn stoel toen ik dit bericht van je las. Mijn gevoel om dit zelfs uit te moeten leggen typeert de situatie denk ik al genoeg.

Misschien zit ik hier, om dit probleem aan te kaarten, helemaal op de verkeerde plek? Geef dat graag aan, of laat iemand van de technische dienst even contact met me opnemen, want de communicatie tot nu toe begint toch wel echt zorgelijke proporties aan te nemen. En dan heb ik het over de telefonische klantenservice, de ‘monteur’ en deze community.

Ik ben een betalende klant, en de kwaliteit die Odido op dit moment levert is niet goed. Wat de oorzaak ook is, of die nu bij mij ligt of bij jullie: kom met fatsoenlijke antwoorden en reacties. Om het toch maar even gezegd te hebben: dat Odido (leverancier beeld/geluid) haar werknemers ‘beperkte laptops’ geeft (en dus niet eens een filmpje kunnen afspelen), mag in alle gevallen toch niet een laatste reactie zijn?

Want wat nu? Ga je deze informatie ‘omdat jouw werk-laptop iets niet kan’ deze informatie nog doorsturen naar de technische dienst? Ik kan me voorstellen dat dit bericht overkomt alsof ik ontzettend gefrustreerd en boos ben. Dat ben ik dan ook. Dit is zonde van mijn tijd en ik krijg hoofdpijn van het slechte beeld op TV. Op dit moment baal ik ervan dat ik van KPN ben overgestapt naar Odido.

Ik hoop dat de reactie op dit schrijven (op welke manier, via wie en welk kanaal dan ook) professioneel en oplossingsgericht is.

Goeden dag,    wij hebben het probkeem ook en ik zit er best dicht op qua telefonisch contact en hoorde gister dat dit een algemeen bekend probleem is in de nieuwe 4k boxen van odido,

 

Ze hebben 20 maart een patch update gedaan en het heeft het niet helemaal verholpen, ze zijn nu waarschijnlijk bezig met een heel nieuw programma te schrijven voor de 4k boxen alleen kunnen ze geen tijd geven wanneer deze update klaar is voor deze 4k boxen

Reputatie 1

Dit begint een beetje naar een doofpot te ruiken. Het probleem is toch duidelijk.  Ga hiermee aan de slag om het op te lossen. 

Glasvezel is gewoon niet stabiel op drukke tijden waardoor de buffer van internet apps hapert . En dat is vervelend 

 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @NewUser, ik kan jammer genoeg geen VLC player downloaden. Deze werk laptops zijn erg beperkt jammer genoeg.

Ik heb ze opnieuw gedownload maar hier werkt het niet @NewUser. Dit krijg ik bij elk filmpje te zien en de files zijn niet uploadbaar.

 

 

Hi @Tommie van Odido , dank voor je nieuwe poging. Zou je misschien de VLC player eens kunnen downloaden en het daarmee willen proberen?

“Apple introduced two high-efficiency formats HEVC (High Efficiency Video Coding) and HEIF (High Efficiency Image File Format) since iOS 11. Videos captured in HEVC format use less storage space and deliver similar quality compared to H.264. The only drawback is that the HEVC format is not supported by some media players and video editors such as Windows Media Player, Movies & TV, etc.

If your iPhone video is recorded in HEVC format, when you open the video with Windows’s built-in media player – Movies & TV, you will receive the error message that states To play this video, you need a new codec.

To play HEVC videos on your Windows PC, you need to get the HEVC Video Extensions. The extension costs $0.99. If you want to play HEVC files on Windows for free, you can use free HEVC players like VLC media player, PotPlayer, and MPV.”

Reputatie 7
Badge +9

Ik heb ze opnieuw gedownload maar hier werkt het niet @NewUser. Dit krijg ik bij elk filmpje te zien en de files zijn niet uploadbaar.

 

 

Ik kan de linkjes niet opsturen omdat het alleen geluidsfragmenten zijn @NewUser.

In dit topic staan de bekende issue's met de Mediabox: Nieuw bij Odido TV: Mediabox | Odido community 

  • Hi @Tommie van Odido ,

    Ik begrijp het niet helemaal. Dit zijn gewoon de originele filmpjes die gemaakt zijn met een iPhone en hebben de volgende standaard specs:

    Dimensions: 1920x1080 op 30 of 60fps
    Codec: MPEG-4 AAC, Timed Metadata, HEVC
    Audio channels: Stereo
    Encoding software: 17.4.1

    Ik heb ze nu getest op 2 andere Mac’s en 1 Windows machine. Hierbij kon ik ze op beide systemen via een QuickTime player en VLC player gewoon afspelen (geluid én beeld). Heb je de VLC player al geprobeerd? Voor de zekerheid heb ik voor jou de extensies even omgezet naar .mp4. Precies hetzelfde bestand maar misschien lukt het je nu wel.

    Dit is de link: https://we.tl/t-yN76v3eRF8

    Het topic dat je doorstuurde heb ik volledig doorgespit voordat ik dit topic startte. Ik hoop dan ook dat er serieus naar deze kwestie wordt gekeken. Zou je mij kunnen laten weten wanneer de technische dienst deze kwestie in behandeling neemt en wanneer ik een reactie kan verwachten?

    Alvast bedankt en groet

     
Reputatie 7
Badge +9

Ik kan de linkjes niet opsturen omdat het alleen geluidsfragmenten zijn @NewUser.

In dit topic staan de bekende issue's met de Mediabox: Nieuw bij Odido TV: Mediabox | Odido community 

Reputatie 1

Heb gisteren navraag gedaan  ij collega die via kpn kijkt via glasvezel . En die had dezelfde problemen op gezette tijden . Veel haperingen op gezette tijden wanneer het druk wordt op het net. Het kan dus wel een overall probleem zijn. Misschien dat @Tommie van Odido Odido dat eens kan verifiëren?

Dit probleem heb ik ook al tijden, 3x een monteur geweest van Guidion.

Geen problemen en alles prima in huis . Nieuwe modem alles maar probleem blijft.

In mijn ogen ook een buffer probleem geen vloeiend beeld op gezette tijden.

Gisteren bij de start en eerste 20 ronden van de Formule 1 stond het beeld meer stil dan bewegend.

heb dus de hele start gemist. 

Het is een terugkerend probleem die maar niet opgelost wordt.

Het internet is gewoon niet stabiel als het druk wordt ( op het net) dat moet je toch als groot bedrijf moeten kunnen oplossen.

probleem is zowel bedraad als wifi overig

Hi @Superberger ,

Ja dit is balen, op z’n zachts gezegd.

Ik heb de overstap in de winkel (Hilversum) geregeld omdat ik eerst meer over het netwerk wilde weten. Mijn grootste angst was een instabiele situatie waarover ik al veel negatieve reviews had gelezen. Er werd daar ‘eerlijk’ aangegeven dat dit soms het geval was op ‘nieuwe, eigen Odido netwerken in de buitengebieden’. Aangezien ik in Hilversum woon én omdat Odido gebruikmaakt van de KPN infrastructuur, zou dit gewoon ‘heel stabiel’ zijn.

De bandbreedte en infrastructuur zijn dus niet het probleem. Maar wel hoe de data wordt aangeleverd vanuit Odido, of de verwerking ervan door de hardware hier thuis.

Wat ik, ook naar aanleiding van jouw verhaal, niet helemaal begrijp is het volgende:

Bij sommige kanalen of app (via de 4K TV Box) dat naar de TV wordt verstuurd, heb ik ook (zoals in eerste post aangegeven) last van verschillen in de intensiteit van de haperingen van het beeld. Tijdens een uitzending kan het veranderen van storend tot extreem slecht. Maar hangt soms ook af van het moment van de dag. Goed is het nooit, behalve bij de app van Netflix en Disney+, al zie het bij de laatste nu soms ook.

Maar, ook dit is gek, want ik kan bij sommige intro’s (van series via de app van Videoland) precies zeggen hoeveel schokken er zijn per shot. En dit van meerdere shots achter elkaar. Dit is elk moment van de dag, en bij welke instelling ook, precies hetzelfde. Dit lijkt er eerder op dat deze series verkeerd gecomprimeerd/gecodeerd zijn.

Dus de gebruikte codec, verkeerd gecomprimeerde content, snelheid (en kwaliteit/stabiliteit) van de Odido server, (bandbreedte en infra denk ik dus niet), dataverwerking router thuis, 4K TV Box: missende buffer, codec?,.. Wie zal het zeggen.

Ik hoop dat er snel eerlijkheid, duidelijkheid en een oplossing komt.

Reputatie 1

Ik heb ook nog wel filmpjes van vriezend beeld.

 

@Tommie van Odido , stuur de linkjes maar gewoon door naar de technische dienst Tommie…

Ik schrik van deze reactie. Dit betekent niet veel goeds.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @NewUser, ik kan de bestanden wel downloaden maar krijg dan alleen een geluidsfragment zonder beeld. Ik denk dat er iets niet goed is gegaan met uploaden. Zou je het opnieuw kunnen proberen? 

Reputatie 1

Dit probleem heb ik ook al tijden, 3x een monteur geweest van Guidion.

Geen problemen en alles prima in huis . Nieuwe modem alles maar probleem blijft.

In mijn ogen ook een buffer probleem geen vloeiend beeld op gezette tijden.

Gisteren bij de start en eerste 20 ronden van de Formule 1 stond het beeld meer stil dan bewegend.

heb dus de hele start gemist. 

Het is een terugkerend probleem die maar niet opgelost wordt.

Het internet is gewoon niet stabiel als het druk wordt ( op het net) dat moet je toch als groot bedrijf moeten kunnen oplossen.

probleem is zowel bedraad als wifi overig

Hi @Ishana van Odido @Tommie van Odido 

Hierbij nog 11 filmpjes, te downloaden via WeTransfer: https://we.tl/t-ftkayzpxMD

Groet

Hi @Ishana van Odido 

Hierbij 4 filmpjes, te downloaden via WeTransfer: https://we.tl/t-lvtWid0eUh
De beelden spreken voor zich. In de avond is het vaak nog erger.

Mochten hier verder nog vragen over zijn, dan laat het me weten. Ik blijf graag op de hoogte van de bevindingen van de technische dienst en kijk uit naar een oplossing.

Groet

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @NewUser, allereerst bedankt voor je feedback, hier kunnen we zeker iets mee! Ik wil het ook graag doorzetten naar de technische dienst. Hiervoor heb ik wel een filmpje nodig van de issues. Zou je dit willen sturen? Alvast bedankt! Groetjes, Ishana

Hallo @Tommie van Odido ,

Laten ‘we’ het maar doorzetten naar de technische dienst dan. De ‘nieuwe’ tv-box geeft precies dezelfde problemen. Maar dat was ook wel te verwachten als de hard- en software precies hetzelfde is.

Dat er verschillende stappen nodig zijn om erachter te komen waar de oorzaak nu precies ligt, dat begrijp ik. Maar ik erger me ondertussen wel flink aan de gang van zaken hier omheen. Zie het volgende als opbouwende kritiek waar ook voor andere klanten iets mee gedaan kan worden:

Op vrijdag 18 april is de monteur geweest en hij gaf aan een nieuwe tv-box te laten opsturen. Volgens hem zou deze er binnen 5 werkdagen zijn. (Ik vond trouwens zijn advies om een Chromecast te kopen en het Odido kastje niet meer te gebruiken echt bizar). Aangezien ik een week later (op vrijdag de 26e) nog steeds geen nieuwe tv-box had ontvangen, heb ik Odido gebeld. Daar werd gezegd dat ‘deze bestelling was vastgelopen in het systeem’. (Die had ik al lang niet meer gehoord..) Er werd tijdens het bellen meteen een nieuwe tv-box opgestuurd en ‘het systeem’ gaf zelfs al aan dat ‘het nu al meegaat in de verzendingen’ en dat ik het een dag later ‘zelfs tijdens Koningsdag’ zou ontvangen. Dinsdag de 30e, einde middag, werd de tv-box bezorgd. Ben gewoon eerlijk als iets fout is gegaan en beloof geen dingen die niet kunnen of kloppen.

Wanneer ik mijn probleem ruim 3 weken geleden telefonisch heb aangegeven bij Odido, 17 dagen geleden dit topic heb gestart, dat 14 dagen geleden een monteur heeft aangegeven dat het niet aan mijn aansluiting en setup ligt, ‘we’ weten dat er een identieke tv-box wordt opgestuurd, dan baal ik er achteraf van -door het geklooi met het opsturen- dat er niet is geanticipeerd op de situatie door dit probleem meteen al door te zetten naar de technische dienst. Ik wilde best ‘even afwachten’, maar dit is niet leuk meer.

Ik betaal ondertussen gewoon de rekeningen voor iets dat niet om aan te gluren is en hoop dan ook dat er snel actie wordt ondernomen.

Reputatie 7
Badge +9

Hey @NewUser, fijn om te horen dat de monteur zo snel al kon komen!

Het is in ieder geval goed nieuws dat alles goed werkt. Laten we de nieuwe Mediabox afwachten, als het dan nog niet goed werkt dan zal ik het voor je doorzetten naar onze technische dienst.

Goedemorgen @Tommie van Odido

De monteur is net geweest en zag het probleem. Hij bevestigde dat alles goed is geïnstalleerd en dat alles, op de output van de 4K TV Box na, naar behoren werkt (ping, internetsnelheid, bekabeling, router met laatste firmware, TV, alle apparatuur instellingen, etc).

Hij zei: ‘Ik kan niks zeggen over het signaal van Odido en de techniek van de 4K TV Box, ik ben maar een monteur’. Hij adviseerde mij om een Chromecast te kopen (??) en zou voor de zekerheid een nieuwe 4K TV Box laten opsturen. Ik neem aan dat de hardware/firmware/software van alle 4K TV Boxen op dit moment nog hetzelfde is? Dan ben ik bang dat dit het probleem niet gaat verhelpen, al wil ik dit best even afwachten.

Reageer