Wiim Pro Plus krijgt geen IP van Zyxel T-56

  • 30 November 2023
  • 553 reacties
  • 16256 Bekeken


Toon eerste reactie

553 reacties

@Tommie van Odido  Goedemorgen, ik heb even een account aangemaakt om te melden dat ik helaas hetzelfde probleem heb met 2 apparaten, een speaker en mijn remarkable.

Mijn klantnummer staat in mijn profiel, zou ik ook aub de update mogen?

Reputatie 7
Badge +9

Hi @ellesvanwoerkum, welkom op onze Community!

Dat is zeker mogelijk. Ik heb je meteen op de versnelde lijst gezet. De firmware zal spoedig de upgrade ontvangen. Het modem zal de firmware uit zich zelf updaten, dit duurt ongeveer vijf minuten. Je internetverbinding zal er dan tijdelijk uit liggen. 

@Tommie van Odido

Ook ik zou graag de firmware update ontvangen, al is deze nog in beta. Nu er al zoveel positieve reacties zijn, zou mijn advies zijn om gewoon uit te rollen naar iedereen. Wanneer is goed, goed genoeg? Beter alvast voor het gros de problemen oplossen en daarna finetunen met een vervolg update.

Ik ben sinds 1 februari klant en had al direct problemen met bepaalde apparaten. 2x youless LS-120 in de meterkast die geen ip-adres verkrijgen via DHCP. Via vast IP kunnen ze wel op internet.

Mijn Honeywell Lyric T5 smart thermostaat verliest steeds verbinding totdat ik deze weer handmatig verbind. Erg vervelend want daardoor is er geen communicatie mogelijk voor aansturing van de CV-ketel.

Update is 2 dagen geleden gepusht. Hiermee ging firmware van V5.70(ACEA.0)T56C_b8_1108 naar V5.70(ACEA.0)T56C_b10_0130.

Vanavond de Youless op DHCP gezet en dit ging goed en bleven benaderbaar. Ook de thermostaat blijft nu verbinding houden.

Ik heb nu echter rond 03.30 uur het modem een reboot gegeven en daarna is deze niet meer online gekomen. Het modem ontvangt geen ip-adres van de server. ONT is wel online. Op mijn LAN is het modem nog wel te benaderen. Ik heb dus nu geen internet, telefoon en televisie meer. Wat nu? Ik zit nu tijdelijk op mijn mobiele hotspot.

Net wakker, blijkt het modem online. Ik ben er vannochtend vroeg zeker een uur mee bezig geweest. Op de onderhoudspagina van Odido stond niets en alleen een melding dat als er onderhoud is er een melding gedaan wordt aan de gebruikers. Dat is dus niet gebeurd. Gelukkig is het nu opgelost maar ik was er niet gerust op. Samenloop van omstandigheden?

Ook ik loop vast met mijn WiiM pro Plus. Mag ik ook op de lijst voor de update? Alvast bedankt!

Ik zou graag ook een firmware update ontvangen. Mijn Harman Kardon Citation One Speakers werken ook niet met deze router. Mijn klantnummer staat in mijn profiel, alvast heel erg bedankt als jullie die update bij mij ook kunnen pushen! :)

@Teresa van Odido en of @Tommie van Odido  zou ik toegevoegd kunnen worden voor de update? 

Reputatie 2

Ik heb een Unifi Cloud Key gen2, en sinds vorige week kan deze geen IP adres meer verkrijgen. Het lijkt wel alsof dit een zelfde case is. IP adress op static gezet in de router, maar geen succes op dit moment. Graag hoor ik een oplossing 

Hier precies hetzelfde probleem. Ben al zeker 10 dagen ermee aan het kloten. Hele CloudKey gereset en alles aan Ubiquit kant gezocht… blijkt het een foutieve firmware update van Odido! Ik hoor heel graag en vooral snel een oplossing. Anders moet de firmware echt terug worden gedraaid. Kan toch niet zo zijn dat de router geen IP adressen meer uitgeeft… 

Eens.

En dan niet een bericht van “je hoort wel van ons” als er een oplossing is, maar meer duiding is beter. Wanneer wel? Wat is het probleem en de verwachte tijd om het op te lossen? Geef een tijdspad, we zijn nu ondertussen ruim 10 dagen verder en we weten nog niets. Neem je klant mee in de het oplossingstraject, communiceer daarover. 

En als de onderzoekstijd te lang wordt, neem dan de beslissing om de oude firmware tijdelijk terug te zetten en het probleem goed te analyseren en op te lossen. Zo moeilijk is het niet.
 

ik was er klaar mee. Ik heb een Unifi USG gekocht, deze er tussen gehangen en het werkte direct weer. De Zyxel heb ik er tussenuit gehaald. Op Odido kan je waarschijnlijk lang wachten.

Haal je dan wel de volledige snelheid? Ik lees bij andere gebruikers dat zij dan een veel lagere snelheid halen. 

Reputatie 1

Ze kunnen beter ook gelijk maar hun website aanpassen, want blijkbaar is het een loze belofte:

https://www.odido.nl/service

Reputatie 7
Badge +9

We doen ons best om dit zo snel mogelijk te realiseren @joostandre. Meer dan dat kan ik op dit moment niet zeggen. Ik zit er bovenop samen met de collega's die werken aan de nieuwe firmware samen met Zyxel. Hopelijk kunnen we het spoedig realiseren. Eigen apparatuur kunnen we niet voor je vergoeden jammer genoeg. Ik wil je toch vragen om geduldig af te wachten, wetend dat we hier druk mee bezig zijn. Een Meursault kunnen we jammer genoeg ook niet in een paar weken uit de grond stampen. 

Ik zou ook graag de firmware update ontvangen, dank!

hoi @Tommie van Odido, graag ontvang ik ook de nieuwe firmware voor de Zyxel T56

gr

Ad

Reputatie 7
Badge +9

Ik heb je op de lijst gezet @edvanderburg. De firmware zal spoedig geüpgraded worden, tijdens het updaten zal je internet ongeveer drie minuten wegvallen. Daarna staat de nieuwe firmware op het modem.

Dit werkt volgens mij prima zo!

@davidaar In je profiel staat nu je mobiele klantnummer, kan je daar ook je klantnummer van vast internet invullen voor ons. Dan kunnen we de update pushen

@TeunKortekaas @GenM De update is gepushed

Klantnummer aangepast

Reputatie 7
Badge +9

Ik denk dat we je vraag gemist hebben. Ik heb je op de lijst gezet @nieuwhoffs! De firmware zal spoedig geupgraded worden.

Hallo, graag ook mijn firmware updaten.

 

Grtjes,

 

N.

Reputatie 2

@Tommie van Odido Hi! kan ik ook een update van de firmware gepusht krijgen? Alvast bedankt!

 

Hello @Teresa van Odido @Sven-Odido @Tommie van Odido 

Could you please add me to the update list as well? I’ve being looking for this solutions for months :)

Really appreciate, bedankt!

Reputatie 2

Dit werkt volgens mij prima zo!

Helemaal top! Ga even op zoek naar een exemplaar, dank je wel!

Reputatie 2

@Tommie van Odido Zou jij mij ook op de lijst voor firmware b10 willen zetten?
Die tip kreeg ik van Youless, voor de Youless LS120.

update: Internet viel weg → ingelogd als admin (via een hotspot) en toen zag ik dat ik een andere firmware had dus ik snel mn speakers toevoegen, een gelukt, toen viel het weer weg en had ik weer frimware V5.70(ACEA.0)T56C_b8_1108 (helaas de andere niet kunnen opschrijven). De andere speaker niet meer kunnen verbinden.

 

MAAR het kan dus wel, ik weet niet wat de firmware update/ rollback heeft getriggerd maar iets of iemand heeft iets gedaan? 

Reputatie 1

Net de update gehad. mijn HK speakers werken weer prima. Opm: gaarne in het vervolg update in de nacht. Nu werd mijn verbinding verbroken tijdens een teamsmeeting. 

@Tommie van Odido Kan je mij aub ook op de lijst zetten?
Hier dezelfde issues met de speakers..

 

Dank alvast!

Reputatie 1

Ook ik zou graag de nieuwe firmware update ontvangen, ik heb al een tijdje aanhoudende problemen met meerdere apparaten. Nu weet ik eindelijk wat de oorzaak is.

Mijn klantnummer staat in mijn profiel.

 

Hoi @Teresa van Odido 

Ik heb nog steeds hetzelfde probleem, maar lijkt dat ik nog steeds de update niet heb gekregen?

V5.70(ACEA.0)T56C_b8_1108

 

Mvg

 

 

Reageer