Skip to main content

Beste Odido Support,

Sinds mijn recente overstap naar jullie Glasvezel service ervaar ik ernstige problemen met mijn internetverbinding, vooral in de avonduren wanneer jullie netwerk zwaar belast lijkt te zijn. Dit probleem lijkt veel gebruikers te treffen, zoals ik op het forum heb gelezen. Als je even naar rechts kijkt naar de sidebar met 'Gerelateerde Onderwerpen’ zie je het gauw genoeg. Grappig genoeg had ik op het DSL netwerk nergens last van.

Ik verzoek jullie met klem om dit bericht aandachtig te lezen en inhoudelijk met een reactie te komen, het is niet mijn bedoeling om jullie af te branden of aan te vallen.

Probleemomschrijving

 

  • Verbindingen naar hosts duren lang om te initialiseren: Zodra er een verbinding tot stand is gebracht, is de snelheid prima en conform de afgesproken snelheden. Echter, er treden timeouts op bij het opzetten van verbindingen, bijvoorbeeld (maar niet alleen) naar webservers of streamingdiensten.
  • Eerste ping is extreem traag: Pings naar bijvoorbeeld 8.8.8.8 (Google's DNS resolver) tonen dat de eerste ping er extreem lang over doet. Dit suggereert dat er mogelijk gewacht moet worden op een beschikbare verbinding bij Odido.
  • VPN gebruik: Wanneer ik een VPN gebruik, duurt het opzetten van de verbinding ook lang, maar zodra de VPN-verbinding actief is, werkt alles snel en naar behoren. Dit lijkt te bevestigen dat er een probleem is met de initialisatie van verbindingen.

 

Waarom dit zo bloedirritant is

Wil je een serie casten naar je TV? Dan moet je TV ellendig lang wachten op een beschikbaar draadje, afhankelijk van de hardware/software wordt gebruikt lukt dit dikwijls niet voor de gestelde timeout (Chromecast 45 sec, Apple TV 30 sec). 

Wil je een spelletje spelen? Dan zit je in een lobby die werkt, maar zodra je het spel inlaadt en je in het loading screen een timeout krijgt, ja dan gaat het feest niet door.

Werk je (zoals mij) als devops of software engineer dan kan je wel vakantie nemen. Ik maak de hele dag links en rechts requests naar allerlei API's en het is momenteel trager dan een hond met 1 been de berg op.

Kortom, het laatste wat ik verwachtte toen ik overstapte naar Glas van Odido.

 

Waarom ping tests niet voldoende zijn

In alle andere forum posts zie ik dat jullie een ping test adviseren/vragen. Hoewel het uitvoeren van een ping test (bijv. naar 8.8.8.8) vaak als eerste door jullie wordt aanbevolen, biedt dit geen volledig inzicht in het probleem.

De screenshots van een ping test laten alleen zien of een ping slaagt, mislukt, hoeveel loss er is en hoe lang het pingen duurde. Het screenshot geeft geen informatie over de tijd die nodig is om een beschikbare verbinding te vinden, dat kunnen jullie dus nooit uit de screenshots afleiden (is namelijk niet hetzelfde als de time data in de ping resultaten).

Het daadwerkelijke probleem, de lange wachttijd bij de initialisatie van verbindingen, wordt hierdoor niet duidelijk gedetecteerd of opgelost. Dit geeft mij het gevoel dat er nog steeds niet wordt geaccepteerd (binnen Odido) dat dit het probleem is.

Makkelijk gezegd: als een ping meet of ik jullie kan bellen, en hoe lang het duurt voordat jullie antwoorden, dan gaat de tijd die gemeten wordt lopen vanaf het moment dat ik bel (de verbinding maak). Maar als er geen telefoon beschikbaar is, gaat de tijd niet lopen en zien jullie dat niet terug in de screenshots.

Ook is het doormeten van de lijn niet genoeg, want het probleem is (okay, lijkt) een capaciteitsprobleem wat betekend dat het sporadisch optreedt. Ik zie genoeg posts waarin jullie geen problemen constateren. Ik weet niet wat jullie meten, maar als dat een speedtest is, is dat niet hetgeen wat getest moet worden.

 

Waarom een VPN verbinding het probleem oplost

Wanneer ik een VPN gebruik, ervaar ik dezelfde vertraging bij het opzetten van de initiële verbinding. Echter, zodra de VPN-verbinding actief is, werkt alles snel en naar behoren. Dit komt waarschijnlijk doordat een VPN-verbinding constant actief blijft, waardoor er geen nieuwe verbindingen hoeven te worden geïnitialiseerd bij Odido voor elk nieuwe request wat ik vervolgens maak (via het VPN). Dit bevestigt dat het probleem ligt bij de initialisatie van verbindingen binnen het Odido netwerk en niet bij de internetverbinding zelf of mijn lokale apparatuur.

 

Uitgevoerde troubleshooting

  • Hardware gepower-cycled: Jullie modem en aansluitpunt heb ik herhaaldelijk opnieuw opgestart.
  • Modem gereset naar fabrieksinstellingen: Geen verbetering.
  • Bekabeld en draadloos getest: Het probleem doet zich voor bij zowel bekabelde als draadloze verbindingen.
  • Alternatieve DNS resolver: Het probleem doet zich ook voor bij gebruik van Cloudflare's of Google's DNS resolvers.

 

Gerelateerde forum posts

Onderstaand een aantal posts die exact mijn probleem beschrijven, grappig genoeg lijkt dit geen regionaal probleem want de regio's waar deze klanten zich bevinden zijn buiten mijn regio. Ook zien jullie hier dat dit probleem OF al geruime tijd speelt, OF regelmatig blijft voorkomen.

Link naar vergelijkbare forumpost 1 door @kprook 
Link naar vergelijkbare forumpost 2 door @harmannij 
Link naar vergelijkbare forumpost 3 door @jaflo 
Link naar vergelijkbare forumpost 4 door @asdf123321 

 

Ervaring met Klantenservice

Vandaag heb ik contact opgenomen met de klantenservice en mijn probleem duidelijk uitgelegd. De reactie die ik (na 20 seconden) kreeg was: "Ik zie in het systeem dat ik een monteur moet sturen."

Hoewel ik het waardeer dat er actie wordt ondernomen, vind ik deze reactie teleurstellend. Er zijn al talloze monteurs naar dit gebouw (bij buren) gestuurd zonder resultaat. Het forum staat vol met soortgelijke posts, wat aangeeft dat dit een breder probleem is dat door Odido op netwerkniveau moet worden opgelost. Het lijkt een capaciteitsprobleem te zijn en niet een probleem op locatie bij de klant.

 

Verzoek om serieuze ondersteuning

Dit probleem lijkt complexer dan een eenvoudig connectiviteitsprobleem en vereist mogelijk een dieperliggende analyse door een tweede- of derdelijns technicus, of nog waarschijnlijker door jullie Operations afdeling. Ik verzoek u dringend om niet te reageren met standaard procedure's zoals "reset uw modem" of "voer een speedtest uit". Deze stappen zijn al uitvoerig getest en bieden geen oplossing. Ik probeer jullie niet in de maling te nemen of jullie werk te doen, maar kijkende naar de eerdere posts ben ik erg bang dat dit probleem niet serieus genoeg wordt onderzocht.

 

Gemeenschappelijke klachten

Veel van mijn buren in het appartementencomplex ervaren dezelfde problemen. Dit wijst op een mogelijk probleem met de capaciteit of de infrastructuur van Odido in ons gebied.

 

Verzoek tot actie & mijn vragen

Ik heb concreet de volgende vragen, kunnen jullie deze beantwoorden?

  1. Serieuze analyse: Kunt u dit probleem serieus onderzoeken en escaleren naar de juiste technische afdeling?
  2. Contract ontbinding: Indien dit probleem niet binnen een redelijke termijn kan worden opgelost, kan ik dan mijn contract kosteloos ontbinden, zodat ik kan overstappen naar een andere provider die wel stabiele service kan bieden.
  3. 5G Tether: Kan ik gedurende de periode dat dit niet goed werkt wellicht een voucher krijgen voor 5G? Dan kan ik in ieder geval fatsoenlijk mijn verbinding gebruiken.
  4. DSL: Is het mogelijk dat zolang jullie dit probleem onderzoeken mijn oude DSL lijn weer wordt geactiveerd? Of dat ik hier weer permanent naar overstap?
  5. Credit verzoek: Tot slot vraag ik om een credit voor de periodes waarin de service ondermaats presteert.

 

Bij voorbaat dank voor uw serieuze aandacht en snelle oplossing van dit probleem. Indien makkelijker, ik vind het ook geen probleem om door jullie teruggbeld te worden, maar dan het liefst wel met iemand die inhoudelijk verstand heeft van het probleem.

 

Met vriendelijke groet,
Nils

 

Moderator edit: Neem alsjeblieft onderstaande goed door en volg alle punten op zodat we alles in 1 keer kunnen aanleveren. Bedankt!

 

Hi all, ik begrijp de frustratie. Het is voor een tijd niet duidelijk geweest dat deze issues onder één hoedje speelden. Er waren verschillen in regio's e.d. Sinds een poos zien we de rode draad. Het lijkt er op dat het aan de software op de ONT ligt. Op dit moment zijn we in samenwerking met KPN NetwerkNL bezig om tot een oplossing te komen. Omdat het niet haalbaar is voor deze partij alle ONT's om te ruilen (dit is al lang en breed besproken), is de beheerder druk bezig met een nieuwe firmware om zo het probleem op te lossen voor ieder die er last van heeft.

Vandaag is er opnieuw een nieuwe firmware op 4 ONT's ingeladen, om te checken of dit het probleem verhelpt. We houden strak contact met deze klanten en kunnen zo onderzoeken of het wel of niet de oplossing. Weet dat we ontzettend hard werken en de prioriteit erg hoog ligt.

Nog steeds geldt: hoe meer voorbeelden hoe beter. Heb je dit nog niet gedaan, deel dan zeker onderstaande informatie met ons in dit topic. Ik zet het dan door naar het juiste team die hier mee bezig is.

  • Speedtest (Ookla)
  • IP Config
  • Taakbeheer
  • Pingtest naar google.nl (8.8.8.8)
  • Leg uit wat je exact ervaart
  • Wanneer ervaar je het (tijdsindicatie)

Ik begrijp dat het niet alles verhelpt, maar voor wie wil en een abonnement bij ons of Ben heeft, kan ik gratis Unlimited Data regelen. Dit scheelt in je mobiele bundel en je kunt s'avonds je hotspot aanzetten. Het is geen ideale tussenoplossing, maar zo kun je voor nu wel wat beter vooruit in de avonduren. 
Heb je geen mobiel abonnement bij ons of Ben? Je kunt dan een losse simkaart aanschaffen in Odido Shop of een supermarkt. De kosten hiervan, zal ik vergoeden als je mij de bon stuurt. Je kunt hierop alsnog een vouchercode activeren!

Update 07-10-2024: We zijn ons ervan bewust dat er al enige tijd problemen spelen op het WBA-netwerk, zoals hoge latency, ping en trage snelheden tijdens de avonduren. Sommige klanten hebben al een Nokia ONT ontvangen, wat in een aantal gevallen voor verbetering heeft gezorgd, maar helaas is het probleem hiermee nog niet volledig opgelost.

We zijn in overleg met KPN hoe we dit probleem met de ONT zo snel mogelijk duidelijk kunnen krijgen. KPN wil graag, met behulp van klanten die bereid zijn mee te werken, testen uitvoeren. Dit betekent dat een monteur tijdens de piekuren langs zal komen om metingen uit te voeren. Hiermee hopen we een oorzaak te vinden en daarmee het probleem structureel op te lossen.

Als je liever niet mee wilt werken aan de tests, is dat geen probleem. Indien de monteur vaststelt dat de ONT de oorzaak is, wordt deze alsnog vervangen door een Nokia ONT. Uiteraard hopen we dat veel van jullie helpen met testen, we begrijpen dat we veel van jullie vragen, maar alleen door veel te testen kunnen we de oorzaak hopelijk snel vinden zodat we tot een structurele oplossing kunnen komen.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen samen met KPN snel tot een definitieve oplossing te komen. 

 

Update 3 dec 2024

Afgelopen zaterdag, 30 nov 2024 kwam nog een Guidion monteur langs om de ONT swap te doen, dit keer wel van een Genexis naar een Nokia. Ik ben eerlijk waar nu de tel kwijt, 4e? 5e monteur?

Op de dag zelf was de verbinding niet echt verbeterd volgens dit grafiek:

(Ondertiteling: dit is een om-de-5 minuten geautomatiseerd speedtest, draaien op een Raspberry Pi 4B, bekabeld direct naar de router, en de metingen worden geplot mbv. Grafana. Goed onthouden dat ping en speedtest zijn altijd moment opname en ook zwaar beinvloed door heel veel factoren) 

 

Maar de dagen daarna, vanaf zondag 00:00 tot en met heden, is zeker totaal andere plaatje dan daarvoor. Ja, er waren twee keer ‘uitval’, maar 100% uptime is ook niet realistisch, dus dit plaatje is voor mij zeer zeer acceptabel.

 

The million dollar question, is ONT swap van een Genexis naar een Nokia dé oplossing?

Voor mijn geval is de swap wel één oplossing, simpelweg gebaseerd op het feit dat de verbinding (gebaseerd op de grafiek) in de laatste pak-beet 2 dagen vele malen stabieler, dus beter. Of is het de oplossing weet ik niet, want ik stap over naar een andere provider over paar dagen.

Had dit swap eerder gebeurd, het zou misschien een hele ander verhaal geworden.


Ook hier al maanden problemen met internet en continu wegvallen van verbinding met name in piekuren. Uit onze logfiles wijst het probleem, zoals vele anderen hier al hebben ondervonden, naar de ONT. Screenshots e.d beschikbaar. Ik heb even gewacht met melden en had gehoopt dat odido dit n.a.v. deze post allang opgelost zou hebben maar helaas. Ervaring met Guidion monteurs tijdens overstap naar glasvezel was zeer slecht en met  wat ik hier lees heb ik niet veel vertrouwen in de zaak, desondanks toch ook hier het verzoek voor een nieuwe Nokia ONT. Graag contact.

 


Sinds de ONT swap heb ik geen problemen meer, Odido moet echt werk maken dit op te lossen bij alle klanten. Het kan niet zo zijn dat klanten moeten smeken om de Nokia ONT (of welke andere werkende ONT dan ook).


Hello,

 

I have the same issue. I have the ONT black box Genexis. At random times in the day but specially after 6 P.M until 10 P.M the upload speed seems in Kilobytes (72 kps) . Which make everything gives time-out. So internet not usable at those time. Download test give the right speed (400 mps), but upload is unbelievable slow.

I tried cable / wifi 2.4 and 5ghz look if someone hacked  my wifi and running a business on it. uPNP on/off. Reset reboot and others without any succes.

Please if it is possible add my address on the list. Please note that my email address is also linked with another Odido thuis. The internet i have trouble with is the same address of this account from odido community 

Guidion just replaced the hardware. And it seems much better


Tot dusver nog geen actie vanuit Odido. Wel 2x contact gehad met de klantenservice en de situatie uitgelegd. Er zou binnen enkele werkdagen contact met me worden opgenomen, maar na een week nog niets vernomen. We blijven wachten en hopen.


Ik heb dus ook willekeurige ping spikes met betrekking tot de upload speed, wat online gamen + sommige onderdelen van mijn werk vooral 's avonds onmogelijk maakt. Het wordt nu heel irritant en het is alleen met de upload speed.

 

Ik heb de Odido customer service gebeld en ik moest dus uitleggen wat upload speed ping is en waarom dat het probleem is. Verzoek ingediend tot vervanging van de Huawei ONT naar de Nokia ONT.

Alleen heb ik niet het idee dat de customer service het serieus naam, ze heeft een verzoek ingediend.

Weet 1 van jullie of dit goed is gegaan.

Referentie nummer: 74762265

@Tommie van Odido 

@Cheyenne van Odido

@Jason van Odido 

@Teresa van Odido 

 


Er zijn zoveel reacties dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Ik heb dus ook precies dezelfde problemen.... Heel frustrerend. 

Meeste reacties zijn van 5 maanden geleden. Is er inmiddels al een oplossing beschikbaar?

Ik ben niet echt technisch aangelegd dus vraag me niet om testen etc. uit te voeren. 

Heb momenteel 28 mbps 😪. Dit is nu via de wifi maar is met de kabel in mijn xbox niet beter. Als ik een test doe geeft hij aan 1100 mbps maar als ik dan vervolgens een spel wil downloaden lukt dit niet.


 

Hier al een paar weken tevreden met een ONT swap naar Nokia.
Af en toe heb ik het idee dat het weer terugkomt ‘s avonds maar het voelt meer als een “hickup”.
Neem ik maar voor lief vergeleken met wat het was.

 

Je moet dus een bekwame Odido support medewerker aan de andere kant krijgen die een Guidion monteur inpland voor een ONT swap naar Nokia dan zal het in ieder geval beter worden.

 

En daarna lekker overstappen want hoeveel moeite ik hiervoor moest doen is ongekend :-)

Ik denk ook dat een boel mensen overgestapt zijn na contract einde  en deze ellende achter zich gelaten hebben.


Dank je wel voor je reactie.

Zou met overstappen het probleem dan wel opgelost moeten zijn? 

Het blijft dan wel de glasvezel kabel van odido. 


​Hallo @Froetie83,

  • laatste / huidige ‘oplossing’ was (is) de ONT-swap. Voor velen is de Genexis ONT kastje de ‘boosdoener’, en als deze is omgewisseld naar bijv. Nokia, verminderd het probleem enorm. Echter bij aantal mensen is dit niet een permanente oplossing omdat het probleem treedt zich weer op na, volgens zeggen, een maand. Bij mij persoonlijk was ONT swap een oplossing (zie mijn reactie dd. 3 december),
  • 28Mbps is aan de lage kant, maar we weten ook niet wat je exacte abbonement is.
  • Speedtest via de wifi is wat minder ‘betrouwbaar’ puur omdat het technisch gezien heel veel externe (en verminderende) factoren meespeelt. Speedtest via een console is ook hetzelfde verhaal: niet betrouwbaar genoeg --zowel bedraad en draadloos.
  • Iets downloaden, in jouw verhaal is dus een XBox spel, heeft ook heel veel externe factoren.

Zelfde verhaal zoals wat ​@Simple aangeeft: ik ervaar ook wat ‘hickups’ her en der, maar whatever, dit is nu duizend keer beter dan wat het was.

Overstappen is niet een garantie van probleemloos verbinding, ongeacht wat de verbindingsvorm is: koper, radio, glasvezel. Het infrastructuur in dit geval, glasvezel, is bij mij van KPN --uitgerold door Glaspoort. Naar mijn weten is het infrastructuur in NL gedaan door 3 partijen: KPN Netwerk, Delta Fiber en Open Dutch Fiber (lees verder: https://www.internetten.nl/glasvezel/glasvezelnetwerk-en-glasvezelkaart). Wat jij hebt moet je even nakijken in de meterkast; je kan je klacht indienen in deze topic alleen als je op de KPN netwerk zit, anders moet je even een nieuwe topic aanmaken.

Overstappen doe je het makkelijkst aan het einde van je contract (duidelijk toch). Eerder overstappen is niet onmogelijk, maar dat is niet het topic hier.


Zelfde probleem hier.

Morgen komt er een monteur langs, is het nog mogelijk deze monteur direct een Nokia mee te laten nemen? 


Hoi Astrid,

Ben benieuwd of jouw probleem opgelost wordt. Hoor het graag. 

Groetjes 


Ook hier (vooral 's avonds) problemen met glasvezel. Sites die niet laden. Nummers die we via Sonos afspelen stoppen er halverwege mee, etc. Speedtest geeft (nadat hij heeeeeel lang moet nadenken) wel gewoon 100 mbit/s. Hopelijk komt er snel een oplossing. "Fijn" om te lezen dat het niet aan ons ligt in elk geval.


Regio Rotterdam:

 

Elke dag in de avonduren.1000/1000 glasvezel. Dit is niet acceptabel.

 


Nu al een week in de avonduren last van enorm trage internet. Met streamen haakt alles om de 5 seconden, zelfs met aangesloten internetkabel. Modem opnieuw opstarten helpt ook niet. 


Update 3 dec 2024

Afgelopen zaterdag, 30 nov 2024 kwam nog een Guidion monteur langs om de ONT swap te doen, dit keer wel van een Genexis naar een Nokia. Ik ben eerlijk waar nu de tel kwijt, 4e? 5e monteur?

Op de dag zelf was de verbinding niet echt verbeterd volgens dit grafiek:

(Ondertiteling: dit is een om-de-5 minuten geautomatiseerd speedtest, draaien op een Raspberry Pi 4B, bekabeld direct naar de router, en de metingen worden geplot mbv. Grafana. Goed onthouden dat ping en speedtest zijn altijd moment opname en ook zwaar beinvloed door heel veel factoren) 

 

Maar de dagen daarna, vanaf zondag 00:00 tot en met heden, is zeker totaal andere plaatje dan daarvoor. Ja, er waren twee keer ‘uitval’, maar 100% uptime is ook niet realistisch, dus dit plaatje is voor mij zeer zeer acceptabel.

 

The million dollar question, is ONT swap van een Genexis naar een Nokia dé oplossing?

Voor mijn geval is de swap wel één oplossing, simpelweg gebaseerd op het feit dat de verbinding (gebaseerd op de grafiek) in de laatste pak-beet 2 dagen vele malen stabieler, dus beter. Of is het de oplossing weet ik niet, want ik stap over naar een andere provider over paar dagen.

Had dit swap eerder gebeurd, het zou misschien een hele ander verhaal geworden.

Je hebt gelijk...bij mij ging het na het plaatsen van de Nokia ONT 2  3 weken goede en toen begon de ellende weer.

Er is verwacht ik voorlopig geen oplossing voor dit probleem en ik haal bij KPN weer de volle 1 GB.

 

Renso


Ik ervaar ook al maanden problemen met mijn internetverbinding en kwam er laatst pas achter dat dit aan Odido ligt. De klantenservice heeft bevestigd dat ik op het WBA netwerk zit en gebruik maak van een ONT Genexis box. Alleen om deze ONT Genexis box te vervangen met een ONT Nokia moet ik eerst op een “wachtlijst” staan, en de klantenservice kon mij niet vertellen hoe lang dit zal duren.

Tot die tijd zit ik nog vast aan de volgende internetkwaliteit:

Latency op een zaterdag avond, hier zie je dat het constant varieert tussen de ~5 ms en ~200 ms, gemeten met een interval van 1 seconde.
Latency op een maandag avond, hier zie je dat het constant varieert tussen de ~5 ms en ~180 ms, gemeten met een interval van 1 seconde.
Latency op een vrijdag avond, hier zie je dat het constant varieert tussen de ~5 ms en ~200 ms, gemeten met een interval van 1 seconde.
Latency op een zondag laat in de nacht of vroeg in de ochtend… Hier zie je dat het redelijk consistent is waar de latency vooral tussen de 5 ms en de 10 ms zit met af en toe een uitschieter.

Het is dus overduidelijk dat er een ernstig probleem is met de consistentie van het internet tijdens de avonduren. Ondanks dat Odido op de hoogte is van dit probleem, moeten klanten die op het WBA netwerk zijn aangesloten met een ONT Genexis box hier zelf achterna gaan. Vervolgens moeten ze ook nog eens lang wachten op een oplossing. 


Kosteloos opgezegd bij Odido sinds 1-12-2024. Inmiddels overgestapt naar KPN en geen problemen meer. Wat een verademing.


Kosteloos opgezegd bij Odido sinds 1-12-2024. Inmiddels overgestapt naar KPN en geen problemen meer. Wat een verademing.

Helaas bij mij niet mogelijk. Voorlopig alleen Odido op de glasvezel bij ons te krijgen.


Wij zijn helaas al bijna een maand bezig, helaas krijgen we geen enkele duidelijkheid wanneer de ONT swap plaats vindt. Er worden steeds toezeggingen gedaan door medewerkers van Odido maar niet nagekomen. Het vroegtijdig beeindigen van ons contract is niet mogelijk. Dan maar een juridisch traject bewandelen, want dit duurt gewoon echt te lang… Ik ben benieuwd of het dan wel lukt om een kastje te krijgen of het contract te ontbinden. Onmenselijke situatie er wordt gewoon gezegd je hebt overdag wel prima internet. Laat ik nu net overdag werken en savonds de problemen ondervinden. 

 

Kenmerk: 74590039 / Kenmerk 75079619 / 7476551

 

 


Vanavond vanaf ~18:00 weer zeer slecht tot geen internet nu zelfs nog zeer slecht om 22:45!
 

Hele avond al niet goed kunnen werken, uiteindelijk over gegaan m'n odido 4G via hotspot. 4G abonnement is nu al bijna op met nog 28 dagen te gaan tot nieuwe maand!

Toch maar weer op kabel verder gegaan, had nog een tournement game welke ik dus niet meer op 4G kon doen. Maar this al laat, meestal werkt het glas weer wat.

Game goed aan het winnen, wel met wat reconnects door slecht internet, tot internet te lang niet meer werkte en ik disconnect en gedisqualificeerd werd... Game dus verloren, tot ook grote frustraties van m'n medespelers!

 

 

Ik heb al bij odido aangegeven dat ik m'n abbonement kosten-vrij wil opzeggen.
Odido gaf aan dit voor te leggen, maar nu al paar weken geen reactie meer van odido. Zelfs geen ticket nummer in de mail.

Volgende week maar weer bellen, maar ben echt helemaal gaar en klaar met Odido!


Wij zijn helaas al bijna een maand bezig, helaas krijgen we geen enkele duidelijkheid wanneer de ONT swap plaats vindt. Er worden steeds toezeggingen gedaan door medewerkers van Odido maar niet nagekomen. Het vroegtijdig beeindigen van ons contract is niet mogelijk. Dan maar een juridisch traject bewandelen, want dit duurt gewoon echt te lang… Ik ben benieuwd of het dan wel lukt om een kastje te krijgen of het contract te ontbinden. Onmenselijke situatie er wordt gewoon gezegd je hebt overdag wel prima internet. Laat ik nu net overdag werken en savonds de problemen ondervinden. 

 

Kenmerk: 74590039 / Kenmerk 75079619 / 7476551

 

 

Ik zou je adviseren om nog een keer contact op te nemen. Mijn ervaring is helaas dat er een groot kwaliteitsverschil is tussen klantenservicemedewerkers. Ik heb toen dit bij mij speelde afvinklijst afgaande randd**** meegemaakt (je weet wel met modem resetten ont resetten enzo, wat in deze situatie mij alleen maar boos maakte), maar ook meedenkende onderzoekers. Overigens werd mij toen verteld dat vanaf de melddatum het binnen 1 maand opgelost moest worden, dat zouden zij hanteren als redelijk termijn waarna je kosteloos op kon zeggen.


Inmiddels ben ik weer enkele weken verder en nog geen steek verder. Diverse keren contact opgenomen en verschillende medewerkers hebben allerlei tickets ingelegd die vaak gewoon werden gesloten zonder te worden opgelost. Het laatste ticket is ingelegd door een medewerker met het verzoek een monteur langs te sturen voor de ONT swap, maar dat ticket is blijkbaar gesloten omdat het verkeerd was ingelegd. Niet dat Odido me dan even belt, nee hier moet ik zelf achterkomen door ze te bellen omdat het langer duurde dan ze hadden aangegeven. Blijkbaar sta ik nu op de wachtlijst, maar hoe lang dat dan zal duren kunnen ze me niet vertellen.

 

Ondertussen ben ik er klaar mee en wil ik eigenlijk het contract opzeggen, maar omdat het nog een lopend contract is beginnen ze over een afkoopsom. Ik vind het bijzonder dat als Odido zich niet aan het contract houdt ze me maandenlang kunnen laten wachten, maar als ik vervolgens om die reden het contract wil beëindigen, ze dreigen met afkoopsommen. Uiteindelijk een medewerker gesproken die een verzoek gaat inleggen om het contract kostenloos vroegtijdig te beëindigen, maar of dat goedgekeurd gaat worden is maar de vraag.

 

Een ding is zeker, met Odido ga ik nooit meer zaken doen. Wat een prutsers.


Schandalig!!!


Hallo,

 

Is er al meer bekend over compensatie?


Reageer