Skip to main content

Beste Odido Support,

Sinds mijn recente overstap naar jullie Glasvezel service ervaar ik ernstige problemen met mijn internetverbinding, vooral in de avonduren wanneer jullie netwerk zwaar belast lijkt te zijn. Dit probleem lijkt veel gebruikers te treffen, zoals ik op het forum heb gelezen. Als je even naar rechts kijkt naar de sidebar met 'Gerelateerde Onderwerpen’ zie je het gauw genoeg. Grappig genoeg had ik op het DSL netwerk nergens last van.

Ik verzoek jullie met klem om dit bericht aandachtig te lezen en inhoudelijk met een reactie te komen, het is niet mijn bedoeling om jullie af te branden of aan te vallen.

Probleemomschrijving

 

  • Verbindingen naar hosts duren lang om te initialiseren: Zodra er een verbinding tot stand is gebracht, is de snelheid prima en conform de afgesproken snelheden. Echter, er treden timeouts op bij het opzetten van verbindingen, bijvoorbeeld (maar niet alleen) naar webservers of streamingdiensten.
  • Eerste ping is extreem traag: Pings naar bijvoorbeeld 8.8.8.8 (Google's DNS resolver) tonen dat de eerste ping er extreem lang over doet. Dit suggereert dat er mogelijk gewacht moet worden op een beschikbare verbinding bij Odido.
  • VPN gebruik: Wanneer ik een VPN gebruik, duurt het opzetten van de verbinding ook lang, maar zodra de VPN-verbinding actief is, werkt alles snel en naar behoren. Dit lijkt te bevestigen dat er een probleem is met de initialisatie van verbindingen.

 

Waarom dit zo bloedirritant is

Wil je een serie casten naar je TV? Dan moet je TV ellendig lang wachten op een beschikbaar draadje, afhankelijk van de hardware/software wordt gebruikt lukt dit dikwijls niet voor de gestelde timeout (Chromecast 45 sec, Apple TV 30 sec). 

Wil je een spelletje spelen? Dan zit je in een lobby die werkt, maar zodra je het spel inlaadt en je in het loading screen een timeout krijgt, ja dan gaat het feest niet door.

Werk je (zoals mij) als devops of software engineer dan kan je wel vakantie nemen. Ik maak de hele dag links en rechts requests naar allerlei API's en het is momenteel trager dan een hond met 1 been de berg op.

Kortom, het laatste wat ik verwachtte toen ik overstapte naar Glas van Odido.

 

Waarom ping tests niet voldoende zijn

In alle andere forum posts zie ik dat jullie een ping test adviseren/vragen. Hoewel het uitvoeren van een ping test (bijv. naar 8.8.8.8) vaak als eerste door jullie wordt aanbevolen, biedt dit geen volledig inzicht in het probleem.

De screenshots van een ping test laten alleen zien of een ping slaagt, mislukt, hoeveel loss er is en hoe lang het pingen duurde. Het screenshot geeft geen informatie over de tijd die nodig is om een beschikbare verbinding te vinden, dat kunnen jullie dus nooit uit de screenshots afleiden (is namelijk niet hetzelfde als de time data in de ping resultaten).

Het daadwerkelijke probleem, de lange wachttijd bij de initialisatie van verbindingen, wordt hierdoor niet duidelijk gedetecteerd of opgelost. Dit geeft mij het gevoel dat er nog steeds niet wordt geaccepteerd (binnen Odido) dat dit het probleem is.

Makkelijk gezegd: als een ping meet of ik jullie kan bellen, en hoe lang het duurt voordat jullie antwoorden, dan gaat de tijd die gemeten wordt lopen vanaf het moment dat ik bel (de verbinding maak). Maar als er geen telefoon beschikbaar is, gaat de tijd niet lopen en zien jullie dat niet terug in de screenshots.

Ook is het doormeten van de lijn niet genoeg, want het probleem is (okay, lijkt) een capaciteitsprobleem wat betekend dat het sporadisch optreedt. Ik zie genoeg posts waarin jullie geen problemen constateren. Ik weet niet wat jullie meten, maar als dat een speedtest is, is dat niet hetgeen wat getest moet worden.

 

Waarom een VPN verbinding het probleem oplost

Wanneer ik een VPN gebruik, ervaar ik dezelfde vertraging bij het opzetten van de initiële verbinding. Echter, zodra de VPN-verbinding actief is, werkt alles snel en naar behoren. Dit komt waarschijnlijk doordat een VPN-verbinding constant actief blijft, waardoor er geen nieuwe verbindingen hoeven te worden geïnitialiseerd bij Odido voor elk nieuwe request wat ik vervolgens maak (via het VPN). Dit bevestigt dat het probleem ligt bij de initialisatie van verbindingen binnen het Odido netwerk en niet bij de internetverbinding zelf of mijn lokale apparatuur.

 

Uitgevoerde troubleshooting

  • Hardware gepower-cycled: Jullie modem en aansluitpunt heb ik herhaaldelijk opnieuw opgestart.
  • Modem gereset naar fabrieksinstellingen: Geen verbetering.
  • Bekabeld en draadloos getest: Het probleem doet zich voor bij zowel bekabelde als draadloze verbindingen.
  • Alternatieve DNS resolver: Het probleem doet zich ook voor bij gebruik van Cloudflare's of Google's DNS resolvers.

 

Gerelateerde forum posts

Onderstaand een aantal posts die exact mijn probleem beschrijven, grappig genoeg lijkt dit geen regionaal probleem want de regio's waar deze klanten zich bevinden zijn buiten mijn regio. Ook zien jullie hier dat dit probleem OF al geruime tijd speelt, OF regelmatig blijft voorkomen.

Link naar vergelijkbare forumpost 1 door @kprook 
Link naar vergelijkbare forumpost 2 door @harmannij 
Link naar vergelijkbare forumpost 3 door @jaflo 
Link naar vergelijkbare forumpost 4 door @asdf123321 

 

Ervaring met Klantenservice

Vandaag heb ik contact opgenomen met de klantenservice en mijn probleem duidelijk uitgelegd. De reactie die ik (na 20 seconden) kreeg was: "Ik zie in het systeem dat ik een monteur moet sturen."

Hoewel ik het waardeer dat er actie wordt ondernomen, vind ik deze reactie teleurstellend. Er zijn al talloze monteurs naar dit gebouw (bij buren) gestuurd zonder resultaat. Het forum staat vol met soortgelijke posts, wat aangeeft dat dit een breder probleem is dat door Odido op netwerkniveau moet worden opgelost. Het lijkt een capaciteitsprobleem te zijn en niet een probleem op locatie bij de klant.

 

Verzoek om serieuze ondersteuning

Dit probleem lijkt complexer dan een eenvoudig connectiviteitsprobleem en vereist mogelijk een dieperliggende analyse door een tweede- of derdelijns technicus, of nog waarschijnlijker door jullie Operations afdeling. Ik verzoek u dringend om niet te reageren met standaard procedure's zoals "reset uw modem" of "voer een speedtest uit". Deze stappen zijn al uitvoerig getest en bieden geen oplossing. Ik probeer jullie niet in de maling te nemen of jullie werk te doen, maar kijkende naar de eerdere posts ben ik erg bang dat dit probleem niet serieus genoeg wordt onderzocht.

 

Gemeenschappelijke klachten

Veel van mijn buren in het appartementencomplex ervaren dezelfde problemen. Dit wijst op een mogelijk probleem met de capaciteit of de infrastructuur van Odido in ons gebied.

 

Verzoek tot actie & mijn vragen

Ik heb concreet de volgende vragen, kunnen jullie deze beantwoorden?

  1. Serieuze analyse: Kunt u dit probleem serieus onderzoeken en escaleren naar de juiste technische afdeling?
  2. Contract ontbinding: Indien dit probleem niet binnen een redelijke termijn kan worden opgelost, kan ik dan mijn contract kosteloos ontbinden, zodat ik kan overstappen naar een andere provider die wel stabiele service kan bieden.
  3. 5G Tether: Kan ik gedurende de periode dat dit niet goed werkt wellicht een voucher krijgen voor 5G? Dan kan ik in ieder geval fatsoenlijk mijn verbinding gebruiken.
  4. DSL: Is het mogelijk dat zolang jullie dit probleem onderzoeken mijn oude DSL lijn weer wordt geactiveerd? Of dat ik hier weer permanent naar overstap?
  5. Credit verzoek: Tot slot vraag ik om een credit voor de periodes waarin de service ondermaats presteert.

 

Bij voorbaat dank voor uw serieuze aandacht en snelle oplossing van dit probleem. Indien makkelijker, ik vind het ook geen probleem om door jullie teruggbeld te worden, maar dan het liefst wel met iemand die inhoudelijk verstand heeft van het probleem.

 

Met vriendelijke groet,
Nils

 

Moderator edit: Neem alsjeblieft onderstaande goed door en volg alle punten op zodat we alles in 1 keer kunnen aanleveren. Bedankt!

 

Hi all, ik begrijp de frustratie. Het is voor een tijd niet duidelijk geweest dat deze issues onder één hoedje speelden. Er waren verschillen in regio's e.d. Sinds een poos zien we de rode draad. Het lijkt er op dat het aan de software op de ONT ligt. Op dit moment zijn we in samenwerking met KPN NetwerkNL bezig om tot een oplossing te komen. Omdat het niet haalbaar is voor deze partij alle ONT's om te ruilen (dit is al lang en breed besproken), is de beheerder druk bezig met een nieuwe firmware om zo het probleem op te lossen voor ieder die er last van heeft.

Vandaag is er opnieuw een nieuwe firmware op 4 ONT's ingeladen, om te checken of dit het probleem verhelpt. We houden strak contact met deze klanten en kunnen zo onderzoeken of het wel of niet de oplossing. Weet dat we ontzettend hard werken en de prioriteit erg hoog ligt.

Nog steeds geldt: hoe meer voorbeelden hoe beter. Heb je dit nog niet gedaan, deel dan zeker onderstaande informatie met ons in dit topic. Ik zet het dan door naar het juiste team die hier mee bezig is.

  • Speedtest (Ookla)
  • IP Config
  • Taakbeheer
  • Pingtest naar google.nl (8.8.8.8)
  • Leg uit wat je exact ervaart
  • Wanneer ervaar je het (tijdsindicatie)

Ik begrijp dat het niet alles verhelpt, maar voor wie wil en een abonnement bij ons of Ben heeft, kan ik gratis Unlimited Data regelen. Dit scheelt in je mobiele bundel en je kunt s'avonds je hotspot aanzetten. Het is geen ideale tussenoplossing, maar zo kun je voor nu wel wat beter vooruit in de avonduren. 
Heb je geen mobiel abonnement bij ons of Ben? Je kunt dan een losse simkaart aanschaffen in Odido Shop of een supermarkt. De kosten hiervan, zal ik vergoeden als je mij de bon stuurt. Je kunt hierop alsnog een vouchercode activeren!

Update 07-10-2024: We zijn ons ervan bewust dat er al enige tijd problemen spelen op het WBA-netwerk, zoals hoge latency, ping en trage snelheden tijdens de avonduren. Sommige klanten hebben al een Nokia ONT ontvangen, wat in een aantal gevallen voor verbetering heeft gezorgd, maar helaas is het probleem hiermee nog niet volledig opgelost.

We zijn in overleg met KPN hoe we dit probleem met de ONT zo snel mogelijk duidelijk kunnen krijgen. KPN wil graag, met behulp van klanten die bereid zijn mee te werken, testen uitvoeren. Dit betekent dat een monteur tijdens de piekuren langs zal komen om metingen uit te voeren. Hiermee hopen we een oorzaak te vinden en daarmee het probleem structureel op te lossen.

Als je liever niet mee wilt werken aan de tests, is dat geen probleem. Indien de monteur vaststelt dat de ONT de oorzaak is, wordt deze alsnog vervangen door een Nokia ONT. Uiteraard hopen we dat veel van jullie helpen met testen, we begrijpen dat we veel van jullie vragen, maar alleen door veel te testen kunnen we de oorzaak hopelijk snel vinden zodat we tot een structurele oplossing kunnen komen.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen samen met KPN snel tot een definitieve oplossing te komen. 

 

@Tommie van Odido bedankt voor je bericht. Swap? Het is echt niet te geloven. Vorige week kwam de monteur met een Swap terwijl er ticket was aangemaakt voor het omruilen van ONT. Hij ging weer weg zonder oplossing omdat hij dit kastje niet had. Meteen op die dag is er een ticket aangemaakt voor de bestelling van een Nokia kastje. Hoe kan het zijn dat ik nog op de lijst sta voor een Swap? Ik wil graag, net als de anderen op de lijst, dat mijn ONT meteen omgeruild wordt met een Nokia. Ik zou wel willen testen maar ik heb direct een oplossing nodig voor mijn werk en mijn kinderen. Zou jij mijn naam aub op de lijst willen zetten voor de directe omruiling? Ik heb een Nokia kastje nodig. Geen Swap, geen Genexis!! Dank alvast.


Hey @Harry du Bois, ik heb je op de lijst gezet om te testen. KPN zal verder contact met je opnemen.

 

Jij staat nog op de lijst voor de swap @Izmirlifi, maar ik heb je ook nu op de testlijst gezet!

 

Mag ik jullie @RobR1@richardvlbt@Qwertyp123@Tensaiz@rayvanovdberg​​@DeelTil11@Sreem@Ruud_M@Roytjee@bero.mog@Ieruss@AcE Krystal & @Matthijskeb, vragen of jullie ook willen meedoen om te testen? Of heb je liever dat het ONT meteen omgeruild wordt. Met testen help je ons en KPN wel een stuk meer! Ik hoor het graag, alvast bedankt.      

 

Voor de klanten die nog geen (eerdere) communicatie hierover gehad hebben en ook graag mee willen doen aan de test, laat het hier dan weten. Dan kan ik jullie hiervoor aanmelden, mits het hiermee te maken heeft natuurlijk.

Hallo Tommie van Odido, 

Ik wil prima testen maar ik kan dit topic inhoudelijk niet volgen, sorry. Dus het zou fijn zijn als je dan in Jip en Janneke taal aan me wilt uitleggen wat ik moet doen ;)

Ik ben overigens verder best handig hoor, qua elektronica gebruik 😉 alleen deze termen zeggen mij niks. Dus ja, ik wil mee testen, maar vertel me aub wat ik dan test en hoe. 

Alvast bedankt! 

 


@Tommie van Odido ik wil best een swap of helpen testen. Als mijn internet het maar doet.

En voor de tussentijd ontvang ik graag een oplossing via 5G, met mijn telefoon als hotspot of enige andere manier die je kunt bieden. Daarover ontvang ik graag een bericht van je.


Hey @Harry du Bois, ik heb je op de lijst gezet om te testen. KPN zal verder contact met je opnemen.

 

Jij staat nog op de lijst voor de swap @Izmirlifi, maar ik heb je ook nu op de testlijst gezet!

 

Mag ik jullie @RobR1@richardvlbt@Qwertyp123@Tensaiz@rayvanovdberg​​@DeelTil11@Sreem@Ruud_M@Roytjee@bero.mog@Ieruss@AcE Krystal & @Matthijskeb, vragen of jullie ook willen meedoen om te testen? Of heb je liever dat het ONT meteen omgeruild wordt. Met testen help je ons en KPN wel een stuk meer! Ik hoor het graag, alvast bedankt.      

 

Voor de klanten die nog geen (eerdere) communicatie hierover gehad hebben en ook graag mee willen doen aan de test, laat het hier dan weten. Dan kan ik jullie hiervoor aanmelden, mits het hiermee te maken heeft natuurlijk.

Ja, mij ook, aub


 Ze mogen bij mij ook wel meten. Zelf geloof ik niet in de ONT of Modem maar Tommie van Odido had me gevraagd om alles te resetten en dat zal ik morgen op mijn vrije middag doen.

Ik laat drie grafiekjes zien van Pingplotter.

Deze is  met VPN naar de 1-26-212-87ftth.glasoperator.nl

Deze is zonder VPN naar dezelfde bron Rode strepen in het onderste deel van de grafiek is packet Loss met o.a. uitvallende vaste telefoon of TV-uitzending.

Deze  is op een ander huisadres met een ODIDO aansluiting.

We zitten hier op een ODF netwerk.

Een aantal problemen hebben, sinds de overstap naar ODIDO, toegeschreven aan de kwaliteit van Wifi signaal. Maar daar kon de stotterende en wegvallende vaste telefoonverbinding of de wegvallende (bekabelde) TV-uitzending niet mee te maken hebben.


Hey @Harry du Bois, ik heb je op de lijst gezet om te testen. KPN zal verder contact met je opnemen.

 

Jij staat nog op de lijst voor de swap @Izmirlifi, maar ik heb je ook nu op de testlijst gezet!

 

Mag ik jullie @RobR1@richardvlbt@Qwertyp123@Tensaiz@rayvanovdberg​​@DeelTil11@Sreem@Ruud_M@Roytjee@bero.mog@Ieruss@AcE Krystal & @Matthijskeb, vragen of jullie ook willen meedoen om te testen? Of heb je liever dat het ONT meteen omgeruild wordt. Met testen help je ons en KPN wel een stuk meer! Ik hoor het graag, alvast bedankt.      

 

Voor de klanten die nog geen (eerdere) communicatie hierover gehad hebben en ook graag mee willen doen aan de test, laat het hier dan weten. Dan kan ik jullie hiervoor aanmelden, mits het hiermee te maken heeft natuurlijk.

@Tommie van Odido testen is ok. Hoor graag over de mail wat te doen. Hopelijk nog een bedankje/verlenging mogelijk nadien...? Voor het minder genot van snelheid onder m'n actieperiode .


Hey @Harry du Bois, ik heb je op de lijst gezet om te testen. KPN zal verder contact met je opnemen.

 

Jij staat nog op de lijst voor de swap @Izmirlifi, maar ik heb je ook nu op de testlijst gezet!

 

Mag ik jullie @RobR1@richardvlbt@Qwertyp123@Tensaiz@rayvanovdberg​​@DeelTil11@Sreem@Ruud_M@Roytjee@bero.mog@Ieruss@AcE Krystal & @Matthijskeb, vragen of jullie ook willen meedoen om te testen? Of heb je liever dat het ONT meteen omgeruild wordt. Met testen help je ons en KPN wel een stuk meer! Ik hoor het graag, alvast bedankt.      

 

Voor de klanten die nog geen (eerdere) communicatie hierover gehad hebben en ook graag mee willen doen aan de test, laat het hier dan weten. Dan kan ik jullie hiervoor aanmelden, mits het hiermee te maken heeft natuurlijk.

@Tommie van Odido testen is ok. Hoor graag over de mail wat te doen. Hopelijk nog een bedankje/verlenging mogelijk nadien...? Voor het minder genot van snelheid onder m'n actieperiode .

Zou je ook zo snel op mijn bericht kunnen reageren Tommie?? 

Renso 


Hey @Harry du Bois, ik heb je op de lijst gezet om te testen. KPN zal verder contact met je opnemen.

 

Jij staat nog op de lijst voor de swap @Izmirlifi, maar ik heb je ook nu op de testlijst gezet!

 

Mag ik jullie @RobR1@richardvlbt@Qwertyp123@Tensaiz@rayvanovdberg​​@DeelTil11@Sreem@Ruud_M@Roytjee@bero.mog@Ieruss@AcE Krystal & @Matthijskeb, vragen of jullie ook willen meedoen om te testen? Of heb je liever dat het ONT meteen omgeruild wordt. Met testen help je ons en KPN wel een stuk meer! Ik hoor het graag, alvast bedankt.      

 

Voor de klanten die nog geen (eerdere) communicatie hierover gehad hebben en ook graag mee willen doen aan de test, laat het hier dan weten. Dan kan ik jullie hiervoor aanmelden, mits het hiermee te maken heeft natuurlijk.

@Tommie van Odido testen is ok. Hoor graag over de mail wat te doen. Hopelijk nog een bedankje/verlenging mogelijk nadien...? Voor het minder genot van snelheid onder m'n actieperiode .

Zou je ook zo snel op mijn bericht kunnen reageren Tommie?? 

Renso 

Ze zijn nog niet toe aan compensatie😂

Ze zitten nog in de testfase


Beste Odido, hier ervaar ik dezelfde problemen. Graag zou ik een oplossing zien.

Mvg. Martijn

 

En ja, ik ben bereid een monteur langs te laten komen daarnaast wil ik graag in contact komen met Odido voor een sim kaart inclusief unlimited data.

 

 

@Tommie van Odido

Vanavond is het weer drama met de verbinding:

HIer een screenshot van mijn verbindingssnelheid en eronder een log van ping naar Google. Halverwege een herstart van de verbinding. Wanneer weten jullie iets meer?

 

 

 


Ik heb al langere tijd ook een veel langzamere verbinding dan waar ik voor betaal. Ooit werkte de volle 1000Mbit gewoon maar dat is al maanden niet meer het geval (meestal niet meer dan rond de 300/400). De ping was altijd ok dus kon ik er mee door maar nu vandaag werkt de hele verbinding voor geen meter meer en dan schiet het me toch weer in het verkeerde keelgat.
Torenhoge ping en belachelijk lage down en up speeds, ik kan zo niet werken jongens, dit is me letterlijk geld aan het kosten zo.
Mij mag je ook op die lijst van testers zetten als dat een nieuwe ONT en eventueel een oplossing betekend.


Ik heb al langere tijd ook een veel langzamere verbinding dan waar ik voor betaal. Ooit werkte de volle 1000Mbit gewoon maar dat is al maanden niet meer het geval (meestal niet meer dan rond de 300/400). De ping was altijd ok dus kon ik er mee door maar nu vandaag werkt de hele verbinding voor geen meter meer en dan schiet het me toch weer in het verkeerde keelgat.
Torenhoge ping en belachelijk lage down en up speeds, ik kan zo niet werken jongens, dit is me letterlijk geld aan het kosten zo.
Mij mag je ook op die lijst van testers zetten als dat een nieuwe ONT en eventueel een oplossing betekend.

Hoe lang heeft het wel goed gewerkt?


Wij zijn nu vanaf juli ‘24 bezig, met de slechte internet verbinding die iedere avond volledig wegzakt.

Diverse malen over gebeld met de helpdesk (binnen de tijden dat ze werken) dan gaan ze de verbinding op dat moment doormeten. En, nee dan zien ze geen fouten, “alles is goed” zeggen ze dan.

Maar op de momenten dat de problemen voor het grootste deel spelen zijn ze niet beschikbaar.

Of het nu aan KPN of aan Odido ligt, dat maakt mij niet uit. Ik ben een simpele internet gebruiker, en ik verwacht gewoon dat met mijn verbinding gewoon normale dingen als tv kijken kunnen!

Of je nu met NLziet of canal+ telelevisie kijkt. je bent na 2000 uur minimaal een kwartier bezig met het schakelen tussen tv zenders, als je het uberhaubt voor elkaar krijgt. Overdag werkt het prima.

Ik begin nu wel een beetje klaar te zijn met het “snelle internet” van Odido.

Wanneer gaat Odido dit nu eens als een professionele partij oppakken en oplossen? 


Wij zijn nu vanaf juli ‘24 bezig, met de slechte internet verbinding die iedere avond volledig wegzakt.

Diverse malen over gebeld met de helpdesk (binnen de tijden dat ze werken) dan gaan ze de verbinding op dat moment doormeten. En, nee dan zien ze geen fouten, “alles is goed” zeggen ze dan.

Maar op de momenten dat de problemen voor het grootste deel spelen zijn ze niet beschikbaar.

Of het nu aan KPN of aan Odido ligt, dat maakt mij niet uit. Ik ben een simpele internet gebruiker, en ik verwacht gewoon dat met mijn verbinding gewoon normale dingen als tv kijken kunnen!

Of je nu met NLziet of canal+ telelevisie kijkt. je bent na 2000 uur minimaal een kwartier bezig met het schakelen tussen tv zenders, als je het uberhaubt voor elkaar krijgt. Overdag werkt het prima.

Ik begin nu wel een beetje klaar te zijn met het “snelle internet” van Odido.

Wanneer gaat Odido dit nu eens als een professionele partij oppakken en oplossen? 

Naar mijn idee dit is nog een exacte scenario wat speelt bij iedereen die hier zich hebben gemeld. Odido gaan mensen / technici / monteur naar de klanten sturen om de zgn. metingen te doen overdags --of de zgn. lijnmetingen te doen vanaf afstand door de helpdesk als je belt ook overdags, en ze gaan zeggen dat alles OK is.

Ja daaag….maar natuurlijk alles is OK, want de problemen spelen zich in de avonduren. Zelfde idee met het uiten van “Er is op de A9 Alkmaar richting AMC nooit file”, gebaseerd op een momentopname op 23:00 uur, gedurende 10 seconden… en niet in de gehele 24 uur periode.

(@Levij: ik sta hier dus naast je, niet tegen)


@Tommie van Odido

Het was gister overigens bij mij echt de jackpot: omstreeks 13:30 viel de verbinding uit, dit keer zowat permanent. Ik had tot 14:15 geen verbinding. Power uit gedaan op alles, eerst de ONT, zo’n 5mins gewacht voordat ik de Zyxel T56 weer aan zet, en dan de rest. Op de Genexis ONT blijft de Connection LED knipperen, en op de modem de internet indicator op rood.

Heb de helpdesk gebeld op 0800 0092, uitgelegd wat ik hierboven heb geprobeerd, factory reset gedaan op de modem, nogsteeds geen verbinding. Melding gemaakt, die doorgestuurd is naar de technische dienst, met referentienummer 73728036. Ik zou hierover binnen 1 werkdag meer informatie ontvangen (nou… laat ie maar komen). Had gister en vanmorgen nog paar keren mijn scenario hierboven geprobeerd, zonder succes. Ondertussen zit ik op de tethering dmv. voucher.

De ervaringen in dit forum draad gelezen, ik vraag me af of ik vandaag uberhaupt iets mag horen van Odido, en danwel binnenkort weer kan normaal internetten.

Uw reactie aub???


Ik had 2 weken terug een mail geschreven naar Odido dat ik de boel wou opzeggen, i.v.m. het niet leveren van de afgesproken service, echter een paar dagen later kreeg ik een bericht dat Guideon langs wou komen. Ik dacht nou yes er zit beweging in.

Ik afspraak gemaakt, ik was zelf helaas niet thuis en mijn partner heeft de monteur aangenomen, rond een uur of half 12 stond deze voor de deur. Alle informatie is al bij Odido bekend onder een ticketnummer 72906203.Er stond in de mail dat er een ONT/modem swap zou gedaan worden, echter de monteur wist te vertellen dat we al de juiste apparaten hebben, en volgens mij is een Genexis ONT niet het juiste apparaat en dit juist degene die voor storingen zorgt. Oftewel de monteur heeft geen zak gedaan, wat wifi metingen gedaan zie screenshot hieronder van de werkbon (overigens is dit ook niet optimaal 700Mb/s waar ik minimaal 900Mb/s verwacht, dat terzijde). Maar hier heb ik natuurlijk niets aan, want overdag ervaar ik bijna geen problemen met het letterlijk uitvallen van de verbinding voor een paar seconden.

 

 

Ik heb mijn eigen netwerk apparatuur achter de modem staan, (ja nog zonder VLAN300 dit is expres zo gedaan zodat Odido de modem kan benaderen voor troubleshooting) een UDM Pro, maar ik heb ook de standaard Wifi van de Zyxel modem aan staan, en daar is precies hetzelfde probleem, zelf bedraad met een laptop heb ik dit nog getest dus mijn netwerk erachter is geen probleem het heeft ook een jaar met KPN glasvezel gewerkt en er is niets veranderd.

Dus zeg het maar Odido wat gaan we doen, een monteur sturen heeft geen nut want die zal toch weer hetzelfde zeggen. Het liefst zeg ik de boel op want echt veel vertrouwen heb ik nou ook weer niet, maar mocht er nu wel schot in de zaak zitten zoals ik hierboven lees, het testen van, of een nieuwe ONT plaatsen een Nokia dan wil ik nog wel meewerken maar een maand langer trek ik niet meer.


@bero.mog, @Ieruss, @Matthijskeb, @DeelTil11 & @G.Levij, ik heb jullie op de lijst gezet. Er wordt vanzelf contact met jullie opgenomen door KPN. Zij pakken het verder op. 

 

@Stras, zou jij een eigen topic willen aanmaken? Jij hebt geen Genexis ONT, dus val je hier niet onder. Zelfde geldt voor jullie @JanBe ​​​@Martijn Loeffen, jullie zit op ODF en hebt geen XGS-PON maar GPON. @F.Karagul, jij zit ook op maar met XGS-PON, graag eigen topic aanmaken. Zo houden we dit topic schoon.

 

Dit topic geldt alleen voor klanten op het WBA netwerk met een Genexis ONT.

 

@GlassesSmurf jij staat ook op de lijst. KPN neemt het vanaf hier nu over en komt testen. Zij nemen vanzelf contact met je op. Ik kan verder op dit moment niks betekenen. 


Ik had 2 weken terug een mail geschreven naar Odido dat ik de boel wou opzeggen, i.v.m. het niet leveren van de afgesproken service, echter een paar dagen later kreeg ik een bericht dat Guideon langs wou komen. Ik dacht nou yes er zit beweging in.

Ik afspraak gemaakt, ik was zelf helaas niet thuis en mijn partner heeft de monteur aangenomen, rond een uur of half 12 stond deze voor de deur. Alle informatie is al bij Odido bekend onder een ticketnummer 72906203.Er stond in de mail dat er een ONT/modem swap zou gedaan worden, echter de monteur wist te vertellen dat we al de juiste apparaten hebben, en volgens mij is een Genexis ONT niet het juiste apparaat en dit juist degene die voor storingen zorgt. Oftewel de monteur heeft geen zak gedaan, wat wifi metingen gedaan zie screenshot hieronder van de werkbon (overigens is dit ook niet optimaal 700Mb/s waar ik minimaal 900Mb/s verwacht, dat terzijde). Maar hier heb ik natuurlijk niets aan, want overdag ervaar ik bijna geen problemen met het letterlijk uitvallen van de verbinding voor een paar seconden.

De mevrouw van de RvB van Odido die gaf bij Kassa aan dat als Odido het niet lukte om de problemen op te lossen dan konden mensen het abonnement kosteloos opzeggen. Het lijkt mij duidelijk...gezien de tijd dat Odido al bezig is geeft al aan dat het op kort termijn niet gaat lukken ….dus opzeggen.

Ik plaatste al eerder een link naar een voorbeeld brief.

Trouwens bij mij was de Nokia ONT maar voor een maand de oplossing.

Nu nog steeds dikke problemen op de vaste tijden. 

Renso

 

 


@Tommie van Odido kun je nou eens een 5G voucher sturen want ik word hier horendol van. Je leest de berichten gewoon amper en reageert standaard vlak voor 17:00 zodat je morgen pas weer in dit topic hoeft te kijken.

Ik neig ernaar om al m'n abonnementen over te zetten naar KPN. Mobiele abonnementen zijn contractvrij en over een paar weken kan ik jullie prima in gebreke stellen en mijn internet contract beëindigen.


@Tommie van Odido kun je nou eens een 5G voucher sturen want ik word hier horendol van. Je leest de berichten gewoon amper en reageert standaard vlak voor 17:00 zodat je morgen pas weer in dit topic hoeft te kijken.

Ik neig ernaar om al m'n abonnementen over te zetten naar KPN. Mobiele abonnementen zijn contractvrij en over een paar weken kan ik jullie prima in gebreke stellen en mijn internet contract beëindigen.

De medewerkers op dit forum worden ook horendol van deze ellende.

Als je dan ook steeds van de leidinggevende te horen krijgt binnen kort hebben we nieuws en een oplossing terwijl er niets van terecht komt. Alle respect voor Tommie en Cheyenne maar ook begrijpelijk dat de mensen het zat zijn….

 

Succes Matthijs

Renso


Hey @Harry du Bois, ik heb je op de lijst gezet om te testen. KPN zal verder contact met je opnemen.

 

Jij staat nog op de lijst voor de swap @Izmirlifi, maar ik heb je ook nu op de testlijst gezet!

 

Mag ik jullie @RobR1@richardvlbt@Qwertyp123@Tensaiz@rayvanovdberg​​@DeelTil11@Sreem@Ruud_M@Roytjee@bero.mog@Ieruss@AcE Krystal & @Matthijskeb, vragen of jullie ook willen meedoen om te testen? Of heb je liever dat het ONT meteen omgeruild wordt. Met testen help je ons en KPN wel een stuk meer! Ik hoor het graag, alvast bedankt.      

 

Voor de klanten die nog geen (eerdere) communicatie hierover gehad hebben en ook graag mee willen doen aan de test, laat het hier dan weten. Dan kan ik jullie hiervoor aanmelden, mits het hiermee te maken heeft natuurlijk.

Hoi Tommie,

ik wil gerust testen om te helpen. Moet ik hier iets voor doen? Krijg ik hierover meer informatie? Wat mij opvalt is dat ik sinds een dag na mijn (te) kritische post, wél continue internet heb. Alsof er opeens iets aan gedaan is. Zo nu en dan is het nog slecht, maar lang niet zo vaak als eerst. 


Ik neig ernaar om al m'n abonnementen over te zetten naar KPN. Mobiele abonnementen zijn contractvrij en over een paar weken kan ik jullie prima in gebreke stellen en mijn internet contract beëindigen.

Het lijkt erop dat je daarmee KPN in de kaart speelt. Ik had vanavond namelijk iemand namens KPN aan de deur staan die aangaf dat er in mijn wijk veel klachten over Odido zijn omdat Odido niet over de juiste apparatuur beschikt om een goede verbinding over het KPN netwerk tot stand te brengen.

Ik vind dit een vreemde manier van zaken doen en kijk het voorlopig nog even aan of wellicht dat het nieuwe Klik&Klaar Internet  abonnement een alternatief biedt als de problemen blijven aanhouden.


Reageer