Skip to main content

 

Ervaar je problemen met de afstandsbediening? Dan ben je hier aan het juiste adres!

 

Zonder afstandsbediening geen tv. Zo simpel is het. Als je niet meer kunt zappen, dan slaat al snel de paniek toe. Maar relax, de oplossing staat hoogstwaarschijnlijk hieronder! Loop alle stappen door, zo weten we wat er aan de hand is. Want als je met een reset de afstandsbediening weer werkend krijgt, is dat natuurlijk veel beter dan wachten op een nieuwe!


1. Kwijt of kapot

Kijk, als je hond zijn bot met de afstandsbediening verwisseld heeft, is er waarschijnlijk niets meer aan te doen. Is je afstandsbediening kapot of kwijt, laat dan even een berichtje achter in dit topic. Dan gaan we een nieuwe afstandsbediening opsturen.


2. Bronkanaal op de tv

Staat de tv op het juiste ingangskanaal? Als je een melding krijgt als 'no signal' of 'geen signaal' of een blauw beeld ziet, dan staat wellicht de TV Box uit of zit je niet op het juiste bronkanaal. Selecteer HDMI1 (of het kanaal waar de TV Box op aangesloten zit). Heb je nu weer beeld?


3. Lampje // batterijen

Controleer of het lampje nog wel knippert als je een toets indrukt. Brandt deze niet, dan zijn waarschijnlijk de batterijen op. Het klinkt als een cliché, maar batterijen hebben niet het eeuwige leven. Kun je ze vervangen?

 

4. Laag of geen volume

Als je een laag of geen volume op de tv hebt, kan het zijn dat het volume van de tv zelf erg laag staat. Het harder zetten via onze afstandsbediening zorgt er dan alleen maar voor dat de TV Box een hoger volume geeft. Maximaal volume is dan nog steeds erg zacht. Door de afstandsbediening van de tv zelf te gebruiken om de tv harder te zetten is dan de oplossing. 


5. Reset TV Box/Mediabox

Ook al lijkt de afstandsbediening niet te reageren, het euvel kan soms in de TV Box/Mediabox zitten. Haal deze eens voor tien seconden van de stroom. Niet uit/aan zetten, maar echt de stekker even uit het stopcontact.


6. Reset Afstandsbediening

Bij de oude afstandsbediening (zonder magenta knop rechtsboven):

  1. Druk op SETUP op de afstandsbediening en houd deze ingedrukt tot het rode lampje twee keer knippert.
  2. Voer de reset code 2, 0, 5, 1 in. Als het goed is, knippert het rode lampje opnieuw tweemaal.
  3. Let op: De afstandsbediening is nu ook losgekoppeld van de tv functies. Het volume harder zetten is nu het volume van de TV Box zelf en niet van de tv. Voor opnieuw koppelen, zie punt 6.
     

Een nieuwe afstandsbediening (die met een magenta knop rechtsboven):

  1. Druk de toetsen <1> en <6> op de afstandsbediening tegelijkertijd in tot het magenta knopje twee keer knippert.
  2. Voer snel achter elkaar de cijfers <9>, <9>, <6> in. Na elk cijfer zal het magenta knopje knipperen. Na het derde cijfer zal het magenta knopje twee keer knipperen. Als het magenta knopje vijf keer knippert is het resetten niet geluk
  3. Let op: De afstandsbediening is nu ook losgekoppeld van de tv functies. Het volume harder zetten is nu het volume van de TV Box zelf en niet van de tv. Voor opnieuw koppelen, zie punt 6.

Afstandsbediening Mediabox (die met een witte knop rechtsboven)

  • Wil je de afstandsbediening ontkoppelen van de Mediabox? Druk dan tegelijk op nOK] en jVolume omlaag] en houd de knoppen minimaal 3 seconden ingedrukt.​

  • Wil je de afstandsbediening weer koppelen? Druk dan tegelijk op OK] en eThuis] en houd de knoppen minimaal 3 seconden ingedrukt.

 

7. Koppelen tv en TV Box/Mediabox

Koppelen tv en TV Box met "oude" afstandsbediening // Volume problemen

Het kan zijn dat het volume van onze TV Box heel laag staat. Op vol volume hoor je nauwelijks iets. Of je hebt twee afstandsbedieningen nodig om de tv te bedienen. Dat kan makkelijker! Reset dan eerst de afstandsbediening zoals hierboven staat. Zet het volume van de TV Box daarna voluit. Als we nu de TV Box weer koppelen aan de tv, is het volume weer goed afgesteld. Het koppelen kan op twee manieren.

• Druk op SETUP en houd deze ingedrukt tot het rode lampje twee keer knippert,
• Druk 1 keer op de MUTE knop
• Druk 1 keer op de TV knop

Kun je hierna de tv nog niet aan/uitzetten met onze afstandsbediening? Koppel dan op de volgende manier:

• Druk op SETUP en houd deze ingedrukt tot het rode lampje tweemaal knippert.
• Voer de code 9, 9, 1 in.
• Zap nu een kanaal verder (CH+) en wacht vijf seconden tot de tv uitgaat.
• Gaat de tv niet uit, zap opnieuw (CH+) en wacht tot de tv uitgaat. Het kan zijn dat je dit enkele keren moet herhalen. Belangrijk: wacht wel vijf seconden voordat je opnieuw zapt!
• Springt de tv uit, toets dan snel nogmaals SETUP in.

Tot slot is er nog een derde optie. Zoek jouw merk tv op in deze lijst en voer de juiste tv-code in.

 

d099e0af-69ab-4d0e-bdf5-42576bd9cde7.jpg



Koppelen tv en TV Box met nieuwe afstandsbediening

  • Om de Afstandsbediening automatisch te koppelen druk je 1 + 3 tegelijk in. De magenta knop gaat na een paar seconde knipperen.
  • Druk de tv powerknop (knop 1 in onderstaand schema) in en houd hem ingedrukt totdat de tv uit gaat.
  • Zet de tv dan weer aan met de zelfde tv Powerknop. (knop 1 in onderstaand schema).
  • Sla de instellingen op door op de stop knop te drukken (knop 6 in onderstaand schema).
  • Als het goed is zijn de instelling opgeslagen. Kijk ook gelijk even of je het geluid harder en zachter kunt zetten.

Werkt het automatisch zoeken niet?

  • Om de afstandsbediening te koppelen druk je 1 + 6 tegelijk in. De magenta knop gaat na een paar seconden knipperen.
  • Zoek de juiste code op in onderstaande tabel:

 

Na het vierde cijfer zal het magenta knopje twee keer knipperen. Als het magenta knopje vijf keer knippert is de code niet correct. Kies dan een andere code en herhaal de eerste 2 stappen.

  • Zet de tv dan weer aan met dezelfde tv Powerknop (knop 1) en test de Mute, Vol+ en Vol- knoppen.
  • Sla de instellingen op door op de stop knop te drukken (knop 6).

 

91aa79c8-8080-4be9-8a39-55e9c48e3010.png


8. Pauzeknop

Werkt alleen de pauzeknop niet? Dan is er iets anders aan de hand. Waarschijnlijk zit de harde schijf vol (dit geldt alleen bij de TV Box met tijdsaanduiding). Verwijder enkele opnames en controleer je schijfruimte. Lukt het nog steeds niet, laat het hieronder even weten, dan kunnen we op afstand wellicht alle opnameruimte weer vrijmaken.

 

Ervaar je toch problemen met je afstandsbediening?

Werkt de afstandsbediening nog steeds niet? Schrijf dan een berichtje hieronder met uitleg wat je al gedaan hebt. Dan gaan wij er zo snel mogelijk mee aan de slag!

 

Werkt het geluid nog niet na het koppelen van jouw nieuwe afstandsbediening (met de magenta knop)? Los het op met de volgende herstelmethode: opgelost door vóór de koppelprocedure het geluid van de tv aan te zetten. Soms staat het geluid op mute waardoor geluid geblokkeerd wordt. Dat kom doordat de volumestappen van de TV toegepast worden op het door de box aangeboden signaal. Is dat signaal 0 (dat is het bij mute) dan heb je geen geluid. Zie topic: afstandsbediening koppelen | Odido Community voor de originele post.

Als tijdelijke oplossing kun je altijd gebruik maken van onze Odido Online TV app. Dan heb je de beschikking over 35+ zenders op je mobiel, tablet of laptop/PC overal in de EU. Dan heb je in ieder geval nog wat te zappen! :wink:

Tip van Communitylid TMTV: Nog een kleine tip voor iedereen die in afwachting is van een nieuwe afstandsbediening: als je een USB-toetsenbord hebt liggen, kun je die tijdelijk aansluiten op je TV Box. Dan kun je in elk geval de cijfertoetsen gebruiken om te zappen. 

Heb je problemen met het beeld of de TV Box zelf, volg dan de stappen uit dit topic voor probleemloos tv-kijken:

Ik heb haperend/slecht beeld | Odido community

 

Wil je alles op je gemak nog eens teruglezen, dan kun je hier de handleiding vinden: handleiding TV Box en afstandsbediening

Mijn afstandsbediening voor de mediabox is helaas ook overleden en kon niet gereanimeerd worden met nieuwe batterijen. Graag ontvang ik ook een nieuwe. Dank alvast!


Hoi ​@elswa, super fijn dat je dit allemaal al getest hebt! Ik wil dan ook graag een nieuwe afstandsbediening naar je versturen. Zou je voor mij je geboortedatum en laatste vier cijfers van je rekeningnummer nog kunnen toevoegen aan je profiel? Dan kan ik direct aan de slag! 😊


Mijn afstandsbediening is kapot. Pijltjes omhoog en naar beneden doen het nog, net als bijv. apps of tv/radio, maar het joystick-elemt doet het niet meer. Dus het rondje met in het midden de OK knop. Resetten, ontkoppelen, opnieuw koppelen kan allemaal niet.


@BrJ Heerlijk zo'n lente schoonmaak! 😀

Kan gebeuren natuurlijk. Ik stuur je gelijk een gloednieuwe afstandsbediening, die past mooi in het schone huis! 

Je ontvangt de afstandsbediening snel in een brievenbuspakket. In de tussentijd kan je misschien een Universele afstandsbedieningsapp downloaden in de App- of Playstore. Zo kun je in ieder geval zappen. 

 


Goedenavond,

Ik heb helaas in mijn ijver bij de grote schoonmaak per ongeluk mijn afstandsbediening weggegooid. Is het mogelijk om een nieuwe te ontvangen?


Zeker weten, dat is ontzettend kat eigen! Als ik een speeltje koop, spelen ze vervolgens met het doosje waarin het speeltje zat. Ik heb het opgegeven, haha! Ik heb metéén een nieuwe afstandsbediening voor je besteld ​@Erwinkoning1992. Deze leveren we binnen enkele werkdagen door de brievenbus!

Superbedankt!


Zeker weten, dat is ontzettend kat eigen! Als ik een speeltje koop, spelen ze vervolgens met het doosje waarin het speeltje zat. Ik heb het opgegeven, haha! Ik heb metéén een nieuwe afstandsbediening voor je besteld ​@Erwinkoning1992. Deze leveren we binnen enkele werkdagen door de brievenbus!


Hi ​@Erwinkoning1992, herkenbaar! Ik heb twee sphynx katten die overal mee spelen, behalve de speeltjes die je koopt! 😁 Ik zie dat je profiel bijna compleet is, ik mis alleen nog je geboortedatum en de laatste 4 cijfers van je bankrekening. Vul deze aan en laat mij weten als alles compleet is, dan kom ik er zo snel mogelijk op terug!

Haha wat leuk dat je het herkend, ze zit liever in de doos dan de speeltjes die er uit komen😂 

Ik heb mijn gegevens aangepast!


Hi ​@Erwinkoning1992, herkenbaar! Ik heb twee sphynx katten die overal mee spelen, behalve de speeltjes die je koopt! 😁 Ik zie dat je profiel bijna compleet is, ik mis alleen nog je geboortedatum en de laatste 4 cijfers van je bankrekening. Vul deze aan en laat mij weten als alles compleet is, dan kom ik er zo snel mogelijk op terug!


@joshuas28 Dankjewel voor je terugkoppeling en de genome moeite om de tips te volgen. Ik help je graag aan nieuwe afstandsbedieningen! 

Hoe graag ik het ook wil, mag ik niet bij jouw gegevens in ons systeem als ik geen complete verificatie heb afgerond. Ondanks dat ik kan verzekeren dat wij zorgvuldig met jouw gegevens omgaan, begrijp ik jouw standpunt ook. Mocht je dit echt niet willen invullen in je community profiel dan kun je altijd telefonisch contact opnemen met onze klantenservice. Zij zijn te bereiken van 0800-0092 van maandag t/m vrijdag van 08:00 tot 18:00 en op zaterdag van 09:00 tot 17:30. 

Laat je het mij weten als ik ergens bij kan helpen? 

Ok, dank je dan bel ik wel.

Welke gegevens heeft u nog nodig om mij te voorzien van een nieuwe afstandsbediening?


Welke gegevens moet ik dan nog aanvullen?

 


@joshuas28 Dankjewel voor je terugkoppeling en de genome moeite om de tips te volgen. Ik help je graag aan nieuwe afstandsbedieningen! 

Hoe graag ik het ook wil, mag ik niet bij jouw gegevens in ons systeem als ik geen complete verificatie heb afgerond. Ondanks dat ik kan verzekeren dat wij zorgvuldig met jouw gegevens omgaan, begrijp ik jouw standpunt ook. Mocht je dit echt niet willen invullen in je community profiel dan kun je altijd telefonisch contact opnemen met onze klantenservice. Zij zijn te bereiken van 0800-0092 van maandag t/m vrijdag van 08:00 tot 18:00 en op zaterdag van 09:00 tot 17:30. 

Laat je het mij weten als ik ergens bij kan helpen? 

Ok, dank je dan bel ik wel.


Hey goedenavond, 

Ik was vanavond mijn afstandsbediening kwijt en ben gaan zoeken. Helaas is mijn kat ermee vandoor gegaan😅 en zodanig gesloopt dat hij niet meer functioneert. Is het mogelijk een nieuwe te ontvangen. 


@joshuas28 Dankjewel voor je terugkoppeling en de genome moeite om de tips te volgen. Ik help je graag aan nieuwe afstandsbedieningen! 

Hoe graag ik het ook wil, mag ik niet bij jouw gegevens in ons systeem als ik geen complete verificatie heb afgerond. Ondanks dat ik kan verzekeren dat wij zorgvuldig met jouw gegevens omgaan, begrijp ik jouw standpunt ook. Mocht je dit echt niet willen invullen in je community profiel dan kun je altijd telefonisch contact opnemen met onze klantenservice. Zij zijn te bereiken van 0800-0092 van maandag t/m vrijdag van 08:00 tot 18:00 en op zaterdag van 09:00 tot 17:30. 

Laat je het mij weten als ik ergens bij kan helpen? 


@Teresa van Odido ik heb alles al geprobeerd, ook nieuwe batterijen, overigens waren de batterijen volgens een batterij tester no gewoon goed. Ik heb het klantnummer in mijn profiel, kan je adhv van dat nummer in jullie CRM mijn gegevens zien, dan hoef ik deze gegevens niet hier in mijn profiel (ook al worden ze niet getoond, ik wil deze persoonlijke gegevens niet in een database die aan een online community / forum gekoppeld is met alle risico's van dien). Ik zie de remotes graag tegemoet.


@joshuas28 Wanneer je de afstandsbediening beet pakt, wil je natuurlijk gelijk zappen naar jouw favoriete programma/zender. Sorry dat dit op dit moment niet makkelijk gaat. Ik wil dit graag voor je oplossen, zodat jij weer optimaal kan genieten van TV! 

Ik ben benieuwd of je ook de batterijen van de afstandsbediening hebt verwisseld? Mocht dit nog niet zijn gebeurd, wil je het dan nog eens proberen?

Werkt dit niet? Wil je dan je community profiel invullen met je postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van je rekeningnummer? Ik regel dan gelijk de nieuwe afstandsbedieningen! 


Ik heb twee tv kastjes, beiden hebben al enige tijd problemen. Rode lampje blijft een tijd knipperen voordat we de remote kunnen gebruiken. Onder geen mogelijkheid meer te koppelen met de tv’s (werkte voorheen, reset uitgevoerd nadat de issues begonnen, verschillende stappen uitgevoerd die hier in dit topic beschreven staan maar niets lost het op.) Wanneer komt er een nieuw firmware update uit, als ik het goed herinner zijn de problemen al in januari begonnen. Als een nieuwe remote de problemen verhelpt zou ik graag voor beide kastjes een nieuwe willen ontvangen.


Hey ​@lp1982, ik zie dat je nog een verouderde Tv Box hebt, hiervoor kunnen we geen afstandsbediening meer uitsturen. Vind je het goed als ik je een Mediabox opstuur? Dit is geheel kosteloost!

 

Hi ​@hanskroneman, dank voor de bevestiging. Ik heb je direct 2 nieuwe Mediaboxen opgestuurd. Zodra deze verzonden zijn kun je de zending volgen in Mijn Odido. De oude Tv Boxen hoeven we niet meer retour, deze mag je inleveren bij een recyclepunt voor elektronische apparaten. Alvast veel kijkplezier!

 

Hey ​@Vhr, welkom op onze community!

Ik stuur je graag een nieuw exemplaar op, zou je alleen je profiel willen aanvullen met jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van je rekeningnummer? Als je mij dan hier een seintje geeft stuur ik er direct 1 naar je op! Alvast bedankt.

Done 🙂 Dankjewel! 


Hey ​@lp1982, ik zie dat je nog een verouderde Tv Box hebt, hiervoor kunnen we geen afstandsbediening meer uitsturen. Vind je het goed als ik je een Mediabox opstuur? Dit is geheel kosteloost!

 

Hi ​@hanskroneman, dank voor de bevestiging. Ik heb je direct 2 nieuwe Mediaboxen opgestuurd. Zodra deze verzonden zijn kun je de zending volgen in Mijn Odido. De oude Tv Boxen hoeven we niet meer retour, deze mag je inleveren bij een recyclepunt voor elektronische apparaten. Alvast veel kijkplezier!

 

Hey ​@Vhr, welkom op onze community!

Ik stuur je graag een nieuw exemplaar op, zou je alleen je profiel willen aanvullen met jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van je rekeningnummer? Als je mij dan hier een seintje geeft stuur ik er direct 1 naar je op! Alvast bedankt.

Hi @tommie, dat is prima!


Hey ​@lp1982, ik zie dat je nog een verouderde Tv Box hebt, hiervoor kunnen we geen afstandsbediening meer uitsturen. Vind je het goed als ik je een Mediabox opstuur? Dit is geheel kosteloost!

 

Hi ​@hanskroneman, dank voor de bevestiging. Ik heb je direct 2 nieuwe Mediaboxen opgestuurd. Zodra deze verzonden zijn kun je de zending volgen in Mijn Odido. De oude Tv Boxen hoeven we niet meer retour, deze mag je inleveren bij een recyclepunt voor elektronische apparaten. Alvast veel kijkplezier!

 

Hey ​@Vhr, welkom op onze community!

Ik stuur je graag een nieuw exemplaar op, zou je alleen je profiel willen aanvullen met jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van je rekeningnummer? Als je mij dan hier een seintje geeft stuur ik er direct 1 naar je op! Alvast bedankt.


Hi

ik had graag een nieuwe afstandsbediening besteld. Heb alle stappen overlopen maar het rode lichtje blijft knipperen en het lukt niet om afstandsbediening opnieuw te koppelen.

Bedankt! 
 

 


Hoi ​@hanskroneman, super! Ik wilde graag een nieuwe afstandsbediening versturen, maar ik zie dat je nog verouderde TV Boxen hebt. Hiervan hebben wij geen afstandsbedieningen meer. Vind je het goed als ik deze vervang voor onze nieuwe Mediaboxen? Dit is uiteraard kosteloos! 😊

Is helemaal goed! 


@lp1982 Een oneindige speurtocht is natuurlijk niet de bedoeling. Ik stuur met alle liefde een nieuwe afstandsbediening toe! 😊

Ik heb gelijk gekeken. Echter, zie ik geen ingevulde gegevens in je community profiel. Ik vermoed dat de instellingen niet goed zijn opgeslagen. Wil je dit nog eens proberen? Dit doe je door rechtsboven in op Profiel te klikken > ‘Mijn Profiel’ > ‘Bewerk profiel’ > Klik onderaan de pagina op ‘Sla wijzigingen op’.

Laat je het mij weten in dit topic als het is gelukt? Ik stuur de afstandsbediening dan meteen jouw kant op! 

 

@Dennishal Wel de snelste manier om er achter te komen of de afstandsbediening ook fungeert als stuiterbal! Nu weet ze het in ieder geval 😜. Ik stuur natuurlijk gelijk een nieuwe jouw kant op! 

 


Ik heb mijn gegevens ingevuld, hopelijk lukt het nu. Dank!


@lp1982 Een oneindige speurtocht is natuurlijk niet de bedoeling. Ik stuur met alle liefde een nieuwe afstandsbediening toe! 😊

Ik heb gelijk gekeken. Echter, zie ik geen ingevulde gegevens in je community profiel. Ik vermoed dat de instellingen niet goed zijn opgeslagen. Wil je dit nog eens proberen? Dit doe je door rechtsboven in op Profiel te klikken > ‘Mijn Profiel’ > ‘Bewerk profiel’ > Klik onderaan de pagina op ‘Sla wijzigingen op’.

Laat je het mij weten in dit topic als het is gelukt? Ik stuur de afstandsbediening dan meteen jouw kant op! 

 

@Dennishal Wel de snelste manier om er achter te komen of de afstandsbediening ook fungeert als stuiterbal! Nu weet ze het in ieder geval 😜. Ik stuur natuurlijk gelijk een nieuwe jouw kant op! 

 


Hoi

 

Mijn dochter heeft de afstandsbediening van de trap laten stuiteren met als gevolg heel veel stukjes afstandsbediening.. heb hem in elkaar proberen te zetten maar hij is niet meer de oude. 

 

Zou ik misschien een nieuwe opgestuurd kunnen krijgen 

 

Alvast bedankt, dennis 


Reageer