Skip to main content
Beantwoord

eSIM activeren

  • 7 January 2024
  • 36 reacties
  • 3357 Bekeken

Ik heb een paar dagen geleden mijn ESIM geactiveerd, maar deze lijkt niet te werken. Na het activeren kreeg ik de melding neem telefonisch contact op. Dit is alleen lastig aangezien ik voor langere tijd in het buitenland zit. 
De ESIM is niet terug te vinden in mijn Odido hier staat nog altijd mijn 3 in 1 sim.. hopelijk heeft iemand een idee hoe ik deze simkaart als nog kan laten werken? Aangezien ik nu helemaal niet bereikbaar ben. 


 

 

36 reacties

Reputatie 6
Badge +7

Hallo @Karin1998, ik kan je hierbij helpen! Als je een eSIM hebt aangeschaft, kun je via je Mijn Odido account: https://www.odido.nl/my/toestel-en-sim de QR-code scannen. Op dat moment staat de eSIM gekoppeld aan je toestel, maar is deze nog niet geactiveerd. Je kunt 'm zelf activeren via je Mijn Odido account middels dezelfde link onder het kopje '’sim activeren'’. We raden altijd aan om een simkaart/eSIM te activeren op ons Nederlands netwerk. Mocht er tijdens de activatie iets fouts gaan, dan zit het netwerk van de buitenlandse provider ertussen, en wordt het lastiger om het probleem op te lossen. 

Ik heb even zitten zoeken op je e-mailadres en ik zag in je account dat er een eSIM klaarstond voor activatie. Het gaat om simkaartnummer eindigend op ****7697 en deze heb ik gelijk voor je geactiveerd! Je eSIM staat nu gekoppeld en is ook geactiveerd. Als je je toestel even opnieuw opstart, kun je er gelijk gebruik van maken! 

Laat je me even weten of het is gelukt? Ik verneem het graag van je! 

Groetjes, 

Pharwin 

Ik heb precies hetzelfde probleem en ik zie de optie "sim activeren" nergens daar staan.

Ik heb de eSim gescand en gedownload. Stap 3 van activeren kan ik nergens vinden op de app of website.

Reputatie 6
Badge +7

Hallo @Remzi1993, welkom op onze Community! Het klopt dat je momenteel geen simkaart/eSIM zelf kunt activeren. Ik heb gelijk met je mee zitten kijken en op je e-mailadres ben ik het nummer dat eindigt op ***929 tegengekomen. Daarbij zag ik dat er een simkaart klaarstond voor activatie. Het gaat om het simkaartnummer dat eindigt op ***4551. Deze heb ik gelijk voor je geactiveerd. Je eSIM staat nu gekoppeld aan je abonnement en is ook geactiveerd. Als je je toestel opnieuw opstart, kun je er nu gebruik van maken! 

Laat je me even weten of het is gelukt? Ik verneem het graag van je! 

Ik heb gisteren mijn eSim binnen via qr code gedaan maar nu heb ik geen service heb mijn telefoon op nieuwe opgestart maar nog steeds geen service 

Hallo @Karin1998, ik kan je hierbij helpen! Als je een eSIM hebt aangeschaft, kun je via je Mijn Odido account: https://www.odido.nl/my/toestel-en-sim de QR-code scannen. Op dat moment staat de eSIM gekoppeld aan je toestel, maar is deze nog niet geactiveerd. Je kunt 'm zelf activeren via je Mijn Odido account middels dezelfde link onder het kopje '’sim activeren'’. We raden altijd aan om een simkaart/eSIM te activeren op ons Nederlands netwerk. Mocht er tijdens de activatie iets fouts gaan, dan zit het netwerk van de buitenlandse provider ertussen, en wordt het lastiger om het probleem op te lossen. 

Ik heb even zitten zoeken op je e-mailadres en ik zag in je account dat er een eSIM klaarstond voor activatie. Het gaat om simkaartnummer eindigend op ****7697 en deze heb ik gelijk voor je geactiveerd! Je eSIM staat nu gekoppeld en is ook geactiveerd. Als je je toestel even opnieuw opstart, kun je er gelijk gebruik van maken! 

Laat je me even weten of het is gelukt? Ik verneem het graag van je! 

Groetjes, 

Pharwin 

Sorry voor de late reactie. Het is inderdaad gelukt maar het is vreemd dat je dit niet zelf kan doen en er instructies staat beschreven hoe je dit zelf moet doen.

Zou gewoonweg in de Odido app moeten kunnen. Je wilt toch niet dat je dit handmatig voor iedereen gaat activeren? Ik mag dan een kleine groep zijn die nu eSim gebruikt maar als we allemaal overgaan op eSim dan is dit niet te doen zo. Ik ben zelf ICT-er en dit moet echt helemaal geautomatiseerd worden.

Reputatie 6
Badge +7

Hallo @Nathalieee, ook jij van harte welkom op onze Community, ik geef je graag meer duidelijkheid! Ik heb gelijk zitten zoeken op je e-mailadres en ik zie dat je inderdaad een eSIM bij je abonnement hebt. Je hebt een tijdelijk nummer van ons gekregen, wat eindigt op ***329. Echter, staat deze nog op '’on-hold'', omdat ik kan zien dat je Nummerbehoud hebt aangevraagd voor je eigen nummer dat eindigt op ***490. Je nummer zal op 14/05/24 naar ons toe worden overgezet en vanaf dan kun je gebruikmaken van je eSIM. Deze zal, nadat je Nummerbehuod heeft plaatsgevonden, geactiveerd worden! Je hebt namelijk altijd bij je huidige provider een maand opzegtermijn en daarna kan je nummer naar ons toe worden overgezet. Je kunt tot die tijd gerust gebruikmaken van de simkaart van je huidige provider! 

@Remzi1993 Je hebt zeker een punt en het is eigenlijk ook zelf mogelijk via je Mijn Odido account. Echter, hadden we wat IT-issue's door onderhoud die had plaatsgevonden, waardoor het tijdelijk niet mogelijk was. Het is gelukkig vanaf nu weer zelf mogelijk! 

Ik heb een nieuwe eSIM gekregen omdat mijn vorige telefoon in Colombia is gestolen. Het nummer eindigt op 4080. Nu lukt het mij niet deze sim te activeren. Ik krijg geen verbinding. 

Ook zie ik in mijn account dat de locatie nog steeds Colombia is.

 

Groeten Björn

Reputatie 6
Badge +7

@Björn Schuurmans Hallo, van harte welkom op onze Community! Als ik op je e-mailadres zoek, kom ik inderdaad het nummer tegen dat eindigt op ***4080. Echter, zie ik geen eSIM klaarstaan voor activatie. Kreeg je in je Mijn Odido account wel te zien dat er een simkaart klaartstaat om te activeren? Ik wou met je meekijken, maar ik zie onder het nummer geen gekoppeld Mijn Odido account staan. Heb je deze wel of staat deze wel gekoppeld? Kun je mij anders een privébericht sturen met je bedrijfsnaam, telefoonnummer en het e-mailadres waarmee je inlogt? Dan kan ik met je meekijken! 

@Björn Schuurmans Hallo, van harte welkom op onze Community! Als ik op je e-mailadres zoek, kom ik inderdaad het nummer tegen dat eindigt op ***4080. Echter, zie ik geen eSIM klaarstaan voor activatie. Kreeg je in je Mijn Odido account wel te zien dat er een simkaart klaartstaat om te activeren? Ik wou met je meekijken, maar ik zie onder het nummer geen gekoppeld Mijn Odido account staan. Heb je deze wel of staat deze wel gekoppeld? Kun je mij anders een privébericht sturen met je bedrijfsnaam, telefoonnummer en het e-mailadres waarmee je inlogt? Dan kan ik met je meekijken! 

Het is inmiddels opgelost. Je collega heeft mij een nieuwe simkaart toegestuurd. Bleek dat de oude, die gestolen was, niet gedeactiveerd was. In ieder geval bedankt voor het antwoord.

Reputatie 6
Badge +7

@Björn Schuurmans fijn dat het duidelijk is geworden en dat het is opgelost! Als je nog andere vragen hebt, laat het dan gerust weten. Voor nu nog een hele mooie dag gewenst! 😄

Hi @Pharwin van Odido ,

 

Ik heb helaas hetzelfde probleem. Mijn esim heb ik per abuis verwijderd. Momenteel ben ik voor een langere tijd in het buitenland en heb hierdoor geen bereik..Zou jij mij hierbij kunnen helpen? 

 

Met vriendelijke groet en alvast bedankt!

Sang Nguyen

Reputatie 6
Badge +7

Hallo @Sang.mt.nguyen, welkom op onze Community! Geen zorgen, ik kan je hierbij helpen. Als ik op je e-mailadres zoek, kom ik het nummer tegen dat eindigt op ***7122, kan dat kloppen? Daarbij zie ik dat je gister contact hebt gehad met een collega en dat er een eSIM is besteld. Deze staat nu voor je klaar in je Mijn Odido account. Was het gelukt om deze te activeren? Dit kan heel gemakkelijk via je account! 

Mocht het niet lukken, kan ik deze eventueel voor je activeren. Laat het maar gerust weten! 

Hi @Pharwin van Odido,

Dạnk je wel voor het reageren. Het klopt inderdaad dat ik een esim heb. Echter, deze kan ik zelf niet activeren omdat ik voor een langede tijd in het buitenland ben. Ik heb ook geen oude simkaart meer omdat ik hiervoor ook een esim gebruikte (die ik per abuis had verwijderd), dus ik kan geen sms ontvangen om de code in te voeren. Ook heb ik geprobeerd om dit via IDIN te doen, echter geen succes daar hij mij uitlogt op de odido website. 

Het zou inderdaad erg fijn zijn als je me zou kunnen helpen door de esim te activeren. Heb je daarvoor nog gegevens nodig? 

Alvast bedankt!

 

Met vriendelijke groet,

 

Sang Nguyen

Reputatie 6
Badge +7

@Sang.mt.nguyen geen dank, dank voor de toelichting! Ik kan deze wel voor je activeren, maar het is wel van belang dat je met je toestel de QR-code scant, die je kunt vinden in je Mijn Odido account. Had je toevallig de QR-code al gescand? Daarna staat de eSIM gekoppeld in je toestel en kan ik daarna deze voor je activeren! 

Hi @Pharwin van Odido ,

De QR code is gescand en de esim is al beschikbaar in deze telefoon om te activeren! Als het goed is, staat de esim klaar om geactiveerd te worden!

 

Met vriendelijke groet,

Sang Nguyen

Reputatie 6
Badge +7

@Sang.mt.nguyen Top, dan heb ik zojuist de eSIM voor je geactiveerd! Ik raad je aan om je toestel even opnieuw op te starten, dan zou het moeten werken! 

Reputatie 4

Ook ik loop tegen het probleem aan dat ik de eSIM nergens tegenkom in m’n account en zie alleen de 3-in-1 sim staan. Het gaat hier in deze om een verlenging van het contract waarbij ik voor een eSIM gekozen heb. Deze heeft dus hetzelfde nummer als de huidige sim, wellicht dat dat een conflict veroorzaakt ergens.

Nu heb ik de QR code uit de brief gescanned en het plan is ook netjes geimporteerd alleen staat e.a. nu op activatie te wachten wat ik dus zelf niet kan doen. Ondanks dat de brief zegt dat ik dat in mijn odido moet kunnen regelen.

@Pharwin van Odido zou jij hem voor me kunnen activeren?

Reputatie 6
Badge +7

Hallo @Marty_J, laten we samen naar een oplossing kijken! Als ik op je e-mailadres zoek, kom ik het nummer tegen dat eindigt op ***3393, kan dat kloppen? Ik heb de gegevens gecheckt en ik zie inderdaad dat je bij ons hebt verlengd met een eSIM. Echter, heb je vroegtijdig verlengd en als je dit doet, gaat je verlenging van start na de eindatum van je contract. Ik zie dat je huidige contract nog loopt tot en met 6-6-2024 en dat je verlenging van start gaat op 07-07-24. Vandaar dat je 'm ook nog niet kunt activeren! Je kunt tot die datum nog gebruikmaken van je huidige simkaart en vanaf 07-07-24 kun je de eSIM koppelen en activeren.

Of wil je er liever nu gebruik van maken? Mocht je dat willen, kan ik het eventueel direct voor je activeren. Laat maar gerust weten wat je wilt! 😄

Reputatie 4

Hey @Pharwin van Odido,

Datt nummer klop inderdaad. Dat mag ook absoluut niet verloren gaan. Verder heb ik e.a. verlengd op het moment dat jullie zelf aangaven dat dat weer mogelijk was. Eigenlijk werd er toen al aangegeven dat ik binnen een week een brief kon verwachten met een beschrijving hoe de eSIM te activeren. Die betreffende brief kwam pas een aantal maanden later. Ik had ergens dus al verwacht dat ik er eerder gebruik van zou kunnen maken.

Maar als je hem nu al kan activeren graag! Dit wel natuurlijk dat ik m’n oude nummer behoudt maar daar ik eigenlijk wel vanuit.

Reputatie 6
Badge +7

@Marty_J, dat snap ik heel goed, geen zorgen je behoudt gewoon je nummer!  Ik zie inderdaad dat je in maart al had verlengd. Ik vermoed zelf dat de brief dan een week voordat je verlenging begint binnenkomt, vandaar dat je deze nu hebt gekregen. Geen zorgen, ik heb zojuist de eSIM voor je geactiveerd. Het gaat om het simkaartnummer dat eindigt op ***5674. Deze staat nu gekoppeld en geactiveerd bij je nummer. Start even je toestel opnieuw op, dan zou het moeten werken! 

Ik zie graag een reactie tegemoet wanneer het is gelukt (uiteraard ook wanneer het niet lukt, dan kijken we samen maar een andere oplossing)! 

Reputatie 4

Hey @Pharwin van Odido 

Dank voor de snelle actie. Het lijkt erop dat de eSIM nu actief was. Je deed die switch midden in een waardoor dat gesprek onderbroken werd. Ik kreeg wel de optie om het gesprek door te zetten naar de andere sim maar dat werkte niet helemaal vlekkeloos Dus hierin voor jullie misschien een verbeterpuntje.

Maar, voor zover ik kan zien werkt de eSIM nu gewoon. Dus bij deze dank voor je snelle hulp!

 

Reputatie 6
Badge +7

@Marty_J oh, excuus! Ik kon natuurlijk niet weten dat je midden in een gesprek zat en ging er gewoon vanuit dat ik het meteen kan doen. Fijn dat het is gelukt en geen dank! 

Als ik nog iets anders voor je kan betekenen, laat het dan gerust weten. Voor nu nog een hele mooie dag en alvast een heel fijn weekend gewenst! 😄

Reputatie 4

@Pharwin van Odido het werkt hier nu, oude simkaart uit de telefoon gehaald en voor de zekerheid nog een reboetje gedaan. Maar voor wat ik nu kan zien is alles prima in orde. 

Reputatie 6
Badge +7

@Marty_J Fijn dat het werkt! Als je nog andere vragen hebt, laat het dan gerust weten! 

Goedemorgen,

Over een kleine week loopt mijn huidige abbo af en voor de verlenging heb ik  een eSim genomen. De ontvangen code heb ik ondertussen gescand, alleen kan ik blijkbaar niet zelf registreren. Klopt dat? Wordt de eSim bij verlenging automatisch geregistreerd en geactiveerd, of moet daar door jullie nog iets voor gedaan worden. 

Net als mijn voorgangers in dit draadje kom ik met de beschrijving zoals door jullie verstrekt niet verder.

Groetjes Emil

Reageer