Sticky

Hulp bij Mijn Odido account koppelen

  • 21 December 2023
  • 190 reacties
  • 2643 Bekeken


Toon eerste reactie

190 reacties

Hey @ChrisVanU, ik denk dat de foutmelding in dit geval niet klopte. Er stond een oud inactief mobiel abonnement aan je account gekoppeld. Deze heb ik net verwijderd. Dus als je over 30 minuten via Mijn Odido registreren een nieuw account aanmaakt en je abonnement koppelt, moet het lukken. Laat je het me weten? 😄

Helaas krijg ik weer dezelfde error na dit gedaan te hebben. 
De ingevulde gegevens komen helaas niet voor in onze systemen. Controleer de gegevens en probeer het nog eens.

 

Hey @ChrisVanU, ik denk dat de foutmelding in dit geval niet klopte. Er stond een oud inactief mobiel abonnement aan je account gekoppeld. Deze heb ik net verwijderd. Dus als je over 30 minuten via Mijn Odido registreren een nieuw account aanmaakt en je abonnement koppelt, moet het lukken. Laat je het me weten? 😄

Ik zal het zo proberen, thanks voor de reactie

Reputatie 7
Badge +9

Hey @ChrisVanU, ik denk dat de foutmelding in dit geval niet klopte. Er stond een oud inactief mobiel abonnement aan je account gekoppeld. Deze heb ik net verwijderd. Dus als je over 30 minuten via Mijn Odido registreren een nieuw account aanmaakt en je abonnement koppelt, moet het lukken. Laat je het me weten? 😄

Dag Odido ik heb een beetje hulp nodig, wanneer ik een abonnement wilt koppelen vraagt hij om mijn geboortedatum. Als ik dit invul zegt hij dat dit niet klopt. Ik kom zo niet verder. 

Groet Chris

Reputatie 7
Badge +9

Super, @Jackie010 ! 😄

Hi @Jackie010, uiteraard help ik je hier graag bij! Jouw e-mailadres stond nog gekoppeld aan een oud Mijn Odido-account met een inactief 4G voor Thuis-abonnement. Dit account heb ik net verwijderd. Geef het systeem even 30 minuten om dit te verwerken en dan moet het lukken om via Mijn Odido registreren een nieuw account aan te maken en je abonnementen te koppelen. Laat je het me weten of het is gelukt? 

Het is gelukt! Bedankt!

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Jackie010, uiteraard help ik je hier graag bij! Jouw e-mailadres stond nog gekoppeld aan een oud Mijn Odido-account met een inactief 4G voor Thuis-abonnement. Dit account heb ik net verwijderd. Geef het systeem even 30 minuten om dit te verwerken en dan moet het lukken om via Mijn Odido registreren een nieuw account aan te maken en je abonnementen te koppelen. Laat je het me weten of het is gelukt? 

Lukt het niet om jouw Mijn Odido accounts te koppelen? Plaats je voorbeeld in dit topic en wij helpen je op weg!

 

We hebben begrepen dat er wat issues zijn omtrent het koppelen van abonnementen in Mijn Odido. Waarom het niet mogelijk is de accounts te koppelen, kan per situatie verschillen.

 

 

Een aantal oorzaken van deze foutmelding: Oops! Er is iets fout gegaan kan zijn:

  • Een bestaand account dat gekoppeld is aan het e-mailadres.
  • De persoonsgegevens van beide abonnementen komen niet overeen (bijvoorbeeld voor-en achternaam, voorletters, geboortedatum, postcode en huisnummer).
  • Een dubbel account in ons achterliggende systeem.
  • Een inactief account dat is samengevoegd met het nieuwe account.
  • De overgang van een voormalig Tele2-account.
  • Een contractwijziging is onjuist verwerkt.
  • Een afgekeurde aanvraag en een nieuwe aanvraag worden onbedoeld gekoppeld.
  • De foutmelding: Te veel records gevonden is bij ons bekend. De melding kan voorkomen wanneer een rekeningnummer te vaak voorkomt in ons systeem. Een oorzaak kan zijn een oud of geannuleerd abonnement. 

 

Wij kunnen je het beste helpen als je jouw vraag met een voorbeeld als reactie in dit topic plaatst. Ons moderatieteam zal dan zo snel mogelijk (normaliter binnen 24 tot 48 uur) op jouw post reageren. Het kan zijn dat je wordt uitgenodigd om een privébericht met jouw persoonsgegevens te sturen naar één van de moderators. We vragen jullie om de Community Huisregels na te leven en geen privéberichten te sturen naar een moderator als daar niet specifiek om is gevraagd. Zo zorgen we ervoor dat alles overzichtelijk blijft! Lees voor meer informatie de Community regels nog eens door: Hoe gaan wij binnen de Community met elkaar om? | Odido community.

 

 

Lukt het niet om jouw Mijn Odido accounts te koppelen? Plaats je voorbeeld in dit topic en wij helpen je op weg!

 

We hebben begrepen dat er wat issues zijn omtrent het koppelen van abonnementen in Mijn Odido. Waarom het niet mogelijk is de accounts te koppelen, kan per situatie verschillen.

 

 

Een aantal oorzaken van deze foutmelding: Oops! Er is iets fout gegaan kan zijn:

  • Een bestaand account dat gekoppeld is aan het e-mailadres.
  • De persoonsgegevens van beide abonnementen komen niet overeen (bijvoorbeeld voor-en achternaam, voorletters, geboortedatum, postcode en huisnummer).
  • Een dubbel account in ons achterliggende systeem.
  • Een inactief account dat is samengevoegd met het nieuwe account.
  • De overgang van een voormalig Tele2-account.
  • Een contractwijziging is onjuist verwerkt.
  • Een afgekeurde aanvraag en een nieuwe aanvraag worden onbedoeld gekoppeld.
  • De foutmelding: Te veel records gevonden is bij ons bekend. De melding kan voorkomen wanneer een rekeningnummer te vaak voorkomt in ons systeem. Een oorzaak kan zijn een oud of geannuleerd abonnement. 

 

Wij kunnen je het beste helpen als je jouw vraag met een voorbeeld als reactie in dit topic plaatst. Ons moderatieteam zal dan zo snel mogelijk (normaliter binnen 24 tot 48 uur) op jouw post reageren. Het kan zijn dat je wordt uitgenodigd om een privébericht met jouw persoonsgegevens te sturen naar één van de moderators. We vragen jullie om de Community Huisregels na te leven en geen privéberichten te sturen naar een moderator als daar niet specifiek om is gevraagd. Zo zorgen we ervoor dat alles overzichtelijk blijft! Lees voor meer informatie de Community regels nog eens door: Hoe gaan wij binnen de Community met elkaar om? | Odido community.

 

 

ben al een tijdje bezig met me abbonement koppelen aan me odido account wat niet lukt, zou je hierbij kunnen helpen?

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Pascale B, superfijn dat het is gelukt en uiteraard graag gedaan! Jij ook bedankt en mocht je in de toekomst nog hulp nodig hebben, start dan gerust een nieuw topic. Ik sta voor je klaar. Voor nu wens ik je alvast een heel fijn weekend! 😁

Hai Marciano,

Het is gelukt, ontzettend bedankt voor je medewerking. Nu werkt het naar behoren super fijn heel blij mee. Nog een fijne dag en avond groetjes Pascale

 

Bedankt, Moet alleen even kijken want ik heb zelf ook al een account ontkoppeld, daar ik zelf al het eerste account heb verwijderd om het toe te voegen aan het tweede account met die ene voorletter. nou ik ga wel even kijken over een half uurtje wat er nog staat. Als het me niet lukt kom ik er zeker op terug,

 

Alvast bedankt voor je hulp.

 

 

Hi @Pascale B, ik snap volkomen dat je beide abonnementen in 1 Mijn Odido-account wil hebben en daar help ik je direct bij! Goed dat je al e.e.a. hebt geprobeerd en hebt gevonden waar het aan kan liggen. Ik zie inderdaad dat je Internet + TV abonnement op 1 voorletter staat, terwijl mobiel op 2 voorletters staan. Dit is al reden dat koppelen niet lukt. Ik heb Internet + TV direct op dezelfde voorletters gezet en het 2e Mijn Odido-account waar dit abonnement aan gekoppeld stond verwijderd. Geef het systeem 30 minuten om dit te verwerken en dan moet het lukken om Internet + TV toe te voegen aan je Mijn Odido-account met e-mailadres p***k@gmail.com. Laat je het me weten of het is gelukt? 😄

 

 

Hai Marciano,

Bedankt, Moet alleen even kijken want ik heb zelf ook al een account ontkoppeld, daar ik zelf al het eerste account heb verwijderd om het toe te voegen aan het tweede account met die ene voorletter. nou ik ga wel even kijken over een half uurtje wat er nog staat. Als het me niet lukt kom ik er zeker op terug,

 

Alvast bedankt voor je hulp.

 

 

Hi @Pascale B, ik snap volkomen dat je beide abonnementen in 1 Mijn Odido-account wil hebben en daar help ik je direct bij! Goed dat je al e.e.a. hebt geprobeerd en hebt gevonden waar het aan kan liggen. Ik zie inderdaad dat je Internet + TV abonnement op 1 voorletter staat, terwijl mobiel op 2 voorletters staan. Dit is al reden dat koppelen niet lukt. Ik heb Internet + TV direct op dezelfde voorletters gezet en het 2e Mijn Odido-account waar dit abonnement aan gekoppeld stond verwijderd. Geef het systeem 30 minuten om dit te verwerken en dan moet het lukken om Internet + TV toe te voegen aan je Mijn Odido-account met e-mailadres p***k@gmail.com. Laat je het me weten of het is gelukt? 😄

 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Pascale B, ik snap volkomen dat je beide abonnementen in 1 Mijn Odido-account wil hebben en daar help ik je direct bij! Goed dat je al e.e.a. hebt geprobeerd en hebt gevonden waar het aan kan liggen. Ik zie inderdaad dat je Internet + TV abonnement op 1 voorletter staat, terwijl mobiel op 2 voorletters staan. Dit is al reden dat koppelen niet lukt. Ik heb Internet + TV direct op dezelfde voorletters gezet en het 2e Mijn Odido-account waar dit abonnement aan gekoppeld stond verwijderd. Geef het systeem 30 minuten om dit te verwerken en dan moet het lukken om Internet + TV toe te voegen aan je Mijn Odido-account met e-mailadres p***k@gmail.com. Laat je het me weten of het is gelukt? 😄

Ik heb net op een ander mail adres wel het internet en tv abonnement kunnen toevoegen, eerst kreeg ik daar ook een foutmelding maar zie net bij inloggen dat dit wel gelukt is, maar denk dat handigste is dit samen te voegen op een account. Dus alsnog gaarne hulp hierbij.

 

 

Beste,

 

ondertussen ben ik ook al vanaf begin februari bezig om mijn abonnementen te koppelen in mijn account. Ik blijf ook maar iedere keer een foutmelding krijgen dat dit niet mogelijk is.

Ik heb al een aantal jaren een tele2 abonnement gehad voor mijn mobiele telefonie. Nu is het over gegaan naar Odido en dat ging op zich helemaal goed. 11 januari vroeg ik een nieuw abonnement aan voor internet en tv en toen ik deze zelf heb aangesloten februari jongstleden wilde ik die ook koppelen onder mijn account. dit is tot op de dag van vandaag nog niet gelukt,

Wat ik hier het grootste nadeel van vind, is dat ik ook geen factuur van mijn internet/tv abonnement kan inzien. ik krijg netjes de mail uw factuur deze maand en hierin staat dan mijn maandbedrag maar doordat ik het net heb afgesloten kwamen hier kosten bij, ik wil graag weten hoe deze kosten gemaakt en gefactureerd zijn. Maar omdat ik het niet kan toevoegen kan ik de factuur niet inzien. Ik heb hier nu al meerdere malen over gebeld, werd mij iedere keer gezegd dat het probleem bekend is maar hoor verder niets meer hierover.

Vandaag probeer ik het weer maar het lukt nog steeds niet.

 

Ik zie iets staan over gegevens die waarschijnlijk bij beide abonnementen niet overeen zouden komen, en dat zou best een reden kunnen zijn, want ik ben a ondertussen verhuisd en  b zie dat ik inderdaad bij internet en tv alleen de P heb als voorletter en bij mijn mobiele abonnement mijn twee voorletters.

 

Ik zou zeer graag hulp willen hiermee want ik ben nu wel beetje zat van het wachten hierop.

 

Met vriendelijk groet,

 

Pascale Bierhuizen

 

Beste,

 

ondertussen ben ik ook al vanaf begin februari bezig om mijn abonnementen te koppelen in mijn account. Ik blijf ook maar iedere keer een foutmelding krijgen dat dit niet mogelijk is.

Ik heb al een aantal jaren een tele2 abonnement gehad voor mijn mobiele telefonie. Nu is het over gegaan naar Odido en dat ging op zich helemaal goed. 11 januari vroeg ik een nieuw abonnement aan voor internet en tv en toen ik deze zelf heb aangesloten februari jongstleden wilde ik die ook koppelen onder mijn account. dit is tot op de dag van vandaag nog niet gelukt,

Wat ik hier het grootste nadeel van vind, is dat ik ook geen factuur van mijn internet/tv abonnement kan inzien. ik krijg netjes de mail uw factuur deze maand en hierin staat dan mijn maandbedrag maar doordat ik het net heb afgesloten kwamen hier kosten bij, ik wil graag weten hoe deze kosten gemaakt en gefactureerd zijn. Maar omdat ik het niet kan toevoegen kan ik de factuur niet inzien. Ik heb hier nu al meerdere malen over gebeld, werd mij iedere keer gezegd dat het probleem bekend is maar hoor verder niets meer hierover.

Vandaag probeer ik het weer maar het lukt nog steeds niet.

 

Ik zie iets staan over gegevens die waarschijnlijk bij beide abonnementen niet overeen zouden komen, en dat zou best een reden kunnen zijn, want ik ben a ondertussen verhuisd en  b zie dat ik inderdaad bij internet en tv alleen de P heb als voorletter en bij mijn mobiele abonnement mijn twee voorletters.

 

Ik zou zeer graag hulp willen hiermee want ik ben nu wel beetje zat van het wachten hierop.

 

Met vriendelijk groet,

 

Pascale Bierhuizen

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Frolow, goed dat je de oorzaak al had gevonden! Ik zie inderdaad een Mijn Odido-account met jouw e-mailadres gekoppeld staan aan een oud/inactief mobiel abonnement. Deze heb ik net verwijderd. Je probeert met b***d@gmail.com in te loggen, klopt dat? Over 30 minuten moet het lukken om via Mijn Odido registreren een nieuw account aan te maken je Internet + TV abonnement toe te voegen. Laat je het me weten of het is gelukt? 

Ook ik heb problemen met het koppelen van mijn nieuwe TV+internetabonnement aan mijn account. Er kunnen meerdere dingen de oorzaak zijn, gok ik.

 

1) Ik heb in het verleden al mijn account gebruikt voor T-mobile internet+tv (en in een nog verder verleden ook mobiel) en probeer nu jaren later mijn nieuwe abonnement te koppelen aan dit account

 

2) Mijn contract is afgesloten via Breedbandwinkel.nl en zij hebben mogelijk niet de juiste geboortedatum doorgegeven (aangezien ze ook een foutief bankrekeningnummer hadden doorgegeven en mijn aanvraag daardoor vertraging opliep omdat ik dit zelf moest zien te achterhalen lijkt het me best mogelijk dat ze ook andere foutieve gegevens hebben verstrekt)

 

Graag hoor ik welke gegevens aan wie ik moet verstrekken om tot een oplossing te komen.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @fspindelaar, wat apart, wellicht is er toch iets niet goed gegaan bij het wijzigen van de gegevens. Ik heb direct nog eens gekeken en ik zie dat mijn collega Mark er gisteren flink mee bezig is geweest. Als ik nu inlog op Mijn Odido, zie ik wel je Internet + TV abonnement en kan ik je facturen en alles ook inzien. Werkt het voor jou nu ook allemaal?

Bedankt voor de reactie. Ik heb een uur gewacht maar helaas is het nog niet gelukt.

Ik krijg nog steeds de melding;

Je kan het abonnement niet koppelen aan je account, omdat je niet de eigenaar bent van het abonnement.

 

Het maakt mij niet uit op welk mailadres het staat, heb van alles geprobeerd.

ik wil gewoon mijn gegevens in kunnen zien. Facturen sturen en geld innen is wel mogelijk, dus het minste dat jullie dan kunnen doen is zorgen dat ik mijn gegevens kan inzien.

Hoe nu verder?

Reputatie 7
Badge +9

Hoi @fspindelaar, gegevens zien er goed uit hoor, dus ik denk dat alles goed is gegaan! Bij ons in het systeem stonden je voorletters op X.X.X.X.X. Foutje van het systeem. Deze heb ik zojuist gewijzigd naar dezelfde voorletters als die je bij mobiel hebt. Geef het systeem even 30 minuten de tijd om dit te verwerken en dan zou het moeten lukken om je Internet + TV abonnement te koppelen.

Het gaat trouwens wel om het Mijn Odido-account met e-mailadres m***s@hotmail.com. Niet om het e-mailadres dat je hier op de Community gebruikt. Of wil je dit andere e-mailadres juist gebruiken? Dan moet ik het oude account namelijk verwijderen! Laat het me maar weten! 😄

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Jelle woudstra, tof dat je zowel Internet + TV als mobiel bij ons hebt! Ik heb direct met je meegekeken en ik zie dat je mobiele abonnement inderdaad op naam van iemand anders staat. Wellicht een van je ouders? Ik zie namelijk andere initialen en een andere geboortedatum uit 1972. Als je je mobiele abonnement op jouw naam wil zetten, zal er contractovername nodig zijn. Alle informatie en het aanvraagformulier vind je hier: Contractovername | Odido. Laat je het me weten of het is gelukt?

Ik kan mijn tv+internet abonnement niet koppelen aan mijn mobiel abonnement in mijn odido.

Mijn ex heeft ons bestaande tv en internet abonnement meegenomen naar haar nieuwe adres en het abonnement op mijn adres overgezet op mijn naam. 

Per mail heb ik hiervan een bevestiging gekregen, maar ik kan dus helemaal niets inzien via mijn odido.

 

Wanneer ik det internet en tv abonnement probeer te koppelen dan krijg ik de melding;

Je kan het abonnement niet koppelen aan je account, omdat je niet de eigenaar bent van het abonnement.

 

ik vermoed dat de gegevens niet correct zijn overgezet en wil dit graag geregeld hebben want wil mijn abonnement in kunnen zien/zien wat er gewijzigd is en mogelijk zelf nog het een en ander aanpassen.

Dit gaat nu niet en kan nooit de bedoeling zijn..

Goedendag,

Ik wil mijn sim-only abonnement (apart email-adres, zelfde huisadres) koppelen aan mijn-odido voor internet+tv, maar krijg de onderstaande fout:

 

Je kan dit mobiele abonnement niet koppelen. De gegevens van het abonnement komen niet overeen met de gegevens die bij ons bekend zijn. Kloppen ze wel? Bel ons dan even op 0800-0092. Kijken we met je mee.

Zouden jullie mij kunnen helpen het op te lossen.

Met vriendelijke groet,

Jelle

Reputatie 1

Geen probleem, @Roborob69. Voor nu wens ik je een mooie dag toe en laat het gerust weten als je tegen die tijd weer tegen problemen aanloopt. Mijn collega's en ik zitten klaar om je te ondersteunen! 😊

Aha klinkt logisch bedank voor de info. Probeer ik het tegen die tijd weer. 

Reputatie 1

Hi @Roborob69, bedankt voor het aanleveren van de extra informatie! Ik ben meteen voor je gaan kijken en zie dat mijn collega per ongeluk een belangrijk detail over het hoofd gezien heeft. Jouw abonnement is namelijk bij Odido nog niet van start gegaan. Vanuit je huidige provider nemen wij op 2 april jouw eigen 06-nummer over. Tot die tijd zie jij nog een tijdelijk telefoonnummer staan onder het abonnement. Geen zorgen, want zodra jouw abonnement op 2 april bij ons van start gaat, zal het tijdelijke telefoonnummer komen te vervallen. Dit betekent ook dat jij vanaf die datum pas je eigen telefoonnummer kan koppelen aan het Mijn Odido account. 

Reageer