Sticky

Hulp bij Mijn Odido account koppelen

  • 21 December 2023
  • 161 reacties
  • 2311 Bekeken

Reputatie 6
Badge +2

Lukt het niet om jouw Mijn Odido accounts te koppelen? Plaats je voorbeeld in dit topic en wij helpen je op weg!

 

We hebben begrepen dat er wat issues zijn omtrent het koppelen van abonnementen in Mijn Odido. Waarom het niet mogelijk is de accounts te koppelen, kan per situatie verschillen.

 


 

Een aantal oorzaken van deze foutmelding: Oops! Er is iets fout gegaan kan zijn:

  • Een bestaand account dat gekoppeld is aan het e-mailadres.
  • De persoonsgegevens van beide abonnementen komen niet overeen (bijvoorbeeld voor-en achternaam, voorletters, geboortedatum, postcode en huisnummer).
  • Een dubbel account in ons achterliggende systeem.
  • Een inactief account dat is samengevoegd met het nieuwe account.
  • De overgang van een voormalig Tele2-account.
  • Een contractwijziging is onjuist verwerkt.
  • Een afgekeurde aanvraag en een nieuwe aanvraag worden onbedoeld gekoppeld.
  • De foutmelding: Te veel records gevonden is bij ons bekend. De melding kan voorkomen wanneer een rekeningnummer te vaak voorkomt in ons systeem. Een oorzaak kan zijn een oud of geannuleerd abonnement. 

 

Wij kunnen je het beste helpen als je jouw vraag met een voorbeeld als reactie in dit topic plaatst. Ons moderatieteam zal dan zo snel mogelijk (normaliter binnen 24 tot 48 uur) op jouw post reageren. Het kan zijn dat je wordt uitgenodigd om een privébericht met jouw persoonsgegevens te sturen naar één van de moderators. We vragen jullie om de Community Huisregels na te leven en geen privéberichten te sturen naar een moderator als daar niet specifiek om is gevraagd. Zo zorgen we ervoor dat alles overzichtelijk blijft! Lees voor meer informatie de Community regels nog eens door: Hoe gaan wij binnen de Community met elkaar om? | Odido community.

 

 


161 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Frolow, goed dat je de oorzaak al had gevonden! Ik zie inderdaad een Mijn Odido-account met jouw e-mailadres gekoppeld staan aan een oud/inactief mobiel abonnement. Deze heb ik net verwijderd. Je probeert met b***d@gmail.com in te loggen, klopt dat? Over 30 minuten moet het lukken om via Mijn Odido registreren een nieuw account aan te maken je Internet + TV abonnement toe te voegen. Laat je het me weten of het is gelukt? 

Beste,

 

ondertussen ben ik ook al vanaf begin februari bezig om mijn abonnementen te koppelen in mijn account. Ik blijf ook maar iedere keer een foutmelding krijgen dat dit niet mogelijk is.

Ik heb al een aantal jaren een tele2 abonnement gehad voor mijn mobiele telefonie. Nu is het over gegaan naar Odido en dat ging op zich helemaal goed. 11 januari vroeg ik een nieuw abonnement aan voor internet en tv en toen ik deze zelf heb aangesloten februari jongstleden wilde ik die ook koppelen onder mijn account. dit is tot op de dag van vandaag nog niet gelukt,

Wat ik hier het grootste nadeel van vind, is dat ik ook geen factuur van mijn internet/tv abonnement kan inzien. ik krijg netjes de mail uw factuur deze maand en hierin staat dan mijn maandbedrag maar doordat ik het net heb afgesloten kwamen hier kosten bij, ik wil graag weten hoe deze kosten gemaakt en gefactureerd zijn. Maar omdat ik het niet kan toevoegen kan ik de factuur niet inzien. Ik heb hier nu al meerdere malen over gebeld, werd mij iedere keer gezegd dat het probleem bekend is maar hoor verder niets meer hierover.

Vandaag probeer ik het weer maar het lukt nog steeds niet.

 

Ik zie iets staan over gegevens die waarschijnlijk bij beide abonnementen niet overeen zouden komen, en dat zou best een reden kunnen zijn, want ik ben a ondertussen verhuisd en  b zie dat ik inderdaad bij internet en tv alleen de P heb als voorletter en bij mijn mobiele abonnement mijn twee voorletters.

 

Ik zou zeer graag hulp willen hiermee want ik ben nu wel beetje zat van het wachten hierop.

 

Met vriendelijk groet,

 

Pascale Bierhuizen

Ik heb net op een ander mail adres wel het internet en tv abonnement kunnen toevoegen, eerst kreeg ik daar ook een foutmelding maar zie net bij inloggen dat dit wel gelukt is, maar denk dat handigste is dit samen te voegen op een account. Dus alsnog gaarne hulp hierbij.

 

 

Beste,

 

ondertussen ben ik ook al vanaf begin februari bezig om mijn abonnementen te koppelen in mijn account. Ik blijf ook maar iedere keer een foutmelding krijgen dat dit niet mogelijk is.

Ik heb al een aantal jaren een tele2 abonnement gehad voor mijn mobiele telefonie. Nu is het over gegaan naar Odido en dat ging op zich helemaal goed. 11 januari vroeg ik een nieuw abonnement aan voor internet en tv en toen ik deze zelf heb aangesloten februari jongstleden wilde ik die ook koppelen onder mijn account. dit is tot op de dag van vandaag nog niet gelukt,

Wat ik hier het grootste nadeel van vind, is dat ik ook geen factuur van mijn internet/tv abonnement kan inzien. ik krijg netjes de mail uw factuur deze maand en hierin staat dan mijn maandbedrag maar doordat ik het net heb afgesloten kwamen hier kosten bij, ik wil graag weten hoe deze kosten gemaakt en gefactureerd zijn. Maar omdat ik het niet kan toevoegen kan ik de factuur niet inzien. Ik heb hier nu al meerdere malen over gebeld, werd mij iedere keer gezegd dat het probleem bekend is maar hoor verder niets meer hierover.

Vandaag probeer ik het weer maar het lukt nog steeds niet.

 

Ik zie iets staan over gegevens die waarschijnlijk bij beide abonnementen niet overeen zouden komen, en dat zou best een reden kunnen zijn, want ik ben a ondertussen verhuisd en  b zie dat ik inderdaad bij internet en tv alleen de P heb als voorletter en bij mijn mobiele abonnement mijn twee voorletters.

 

Ik zou zeer graag hulp willen hiermee want ik ben nu wel beetje zat van het wachten hierop.

 

Met vriendelijk groet,

 

Pascale Bierhuizen

 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Pascale B, ik snap volkomen dat je beide abonnementen in 1 Mijn Odido-account wil hebben en daar help ik je direct bij! Goed dat je al e.e.a. hebt geprobeerd en hebt gevonden waar het aan kan liggen. Ik zie inderdaad dat je Internet + TV abonnement op 1 voorletter staat, terwijl mobiel op 2 voorletters staan. Dit is al reden dat koppelen niet lukt. Ik heb Internet + TV direct op dezelfde voorletters gezet en het 2e Mijn Odido-account waar dit abonnement aan gekoppeld stond verwijderd. Geef het systeem 30 minuten om dit te verwerken en dan moet het lukken om Internet + TV toe te voegen aan je Mijn Odido-account met e-mailadres p***k@gmail.com. Laat je het me weten of het is gelukt? 😄

Hai Marciano,

Bedankt, Moet alleen even kijken want ik heb zelf ook al een account ontkoppeld, daar ik zelf al het eerste account heb verwijderd om het toe te voegen aan het tweede account met die ene voorletter. nou ik ga wel even kijken over een half uurtje wat er nog staat. Als het me niet lukt kom ik er zeker op terug,

 

Alvast bedankt voor je hulp.

 

 

Hi @Pascale B, ik snap volkomen dat je beide abonnementen in 1 Mijn Odido-account wil hebben en daar help ik je direct bij! Goed dat je al e.e.a. hebt geprobeerd en hebt gevonden waar het aan kan liggen. Ik zie inderdaad dat je Internet + TV abonnement op 1 voorletter staat, terwijl mobiel op 2 voorletters staan. Dit is al reden dat koppelen niet lukt. Ik heb Internet + TV direct op dezelfde voorletters gezet en het 2e Mijn Odido-account waar dit abonnement aan gekoppeld stond verwijderd. Geef het systeem 30 minuten om dit te verwerken en dan moet het lukken om Internet + TV toe te voegen aan je Mijn Odido-account met e-mailadres p***k@gmail.com. Laat je het me weten of het is gelukt? 😄

 

Hai Marciano,

Het is gelukt, ontzettend bedankt voor je medewerking. Nu werkt het naar behoren super fijn heel blij mee. Nog een fijne dag en avond groetjes Pascale

 

Bedankt, Moet alleen even kijken want ik heb zelf ook al een account ontkoppeld, daar ik zelf al het eerste account heb verwijderd om het toe te voegen aan het tweede account met die ene voorletter. nou ik ga wel even kijken over een half uurtje wat er nog staat. Als het me niet lukt kom ik er zeker op terug,

 

Alvast bedankt voor je hulp.

 

 

Hi @Pascale B, ik snap volkomen dat je beide abonnementen in 1 Mijn Odido-account wil hebben en daar help ik je direct bij! Goed dat je al e.e.a. hebt geprobeerd en hebt gevonden waar het aan kan liggen. Ik zie inderdaad dat je Internet + TV abonnement op 1 voorletter staat, terwijl mobiel op 2 voorletters staan. Dit is al reden dat koppelen niet lukt. Ik heb Internet + TV direct op dezelfde voorletters gezet en het 2e Mijn Odido-account waar dit abonnement aan gekoppeld stond verwijderd. Geef het systeem 30 minuten om dit te verwerken en dan moet het lukken om Internet + TV toe te voegen aan je Mijn Odido-account met e-mailadres p***k@gmail.com. Laat je het me weten of het is gelukt? 😄

 

 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Pascale B, superfijn dat het is gelukt en uiteraard graag gedaan! Jij ook bedankt en mocht je in de toekomst nog hulp nodig hebben, start dan gerust een nieuw topic. Ik sta voor je klaar. Voor nu wens ik je alvast een heel fijn weekend! 😁

Lukt het niet om jouw Mijn Odido accounts te koppelen? Plaats je voorbeeld in dit topic en wij helpen je op weg!

 

We hebben begrepen dat er wat issues zijn omtrent het koppelen van abonnementen in Mijn Odido. Waarom het niet mogelijk is de accounts te koppelen, kan per situatie verschillen.

 

 

Een aantal oorzaken van deze foutmelding: Oops! Er is iets fout gegaan kan zijn:

  • Een bestaand account dat gekoppeld is aan het e-mailadres.
  • De persoonsgegevens van beide abonnementen komen niet overeen (bijvoorbeeld voor-en achternaam, voorletters, geboortedatum, postcode en huisnummer).
  • Een dubbel account in ons achterliggende systeem.
  • Een inactief account dat is samengevoegd met het nieuwe account.
  • De overgang van een voormalig Tele2-account.
  • Een contractwijziging is onjuist verwerkt.
  • Een afgekeurde aanvraag en een nieuwe aanvraag worden onbedoeld gekoppeld.
  • De foutmelding: Te veel records gevonden is bij ons bekend. De melding kan voorkomen wanneer een rekeningnummer te vaak voorkomt in ons systeem. Een oorzaak kan zijn een oud of geannuleerd abonnement. 

 

Wij kunnen je het beste helpen als je jouw vraag met een voorbeeld als reactie in dit topic plaatst. Ons moderatieteam zal dan zo snel mogelijk (normaliter binnen 24 tot 48 uur) op jouw post reageren. Het kan zijn dat je wordt uitgenodigd om een privébericht met jouw persoonsgegevens te sturen naar één van de moderators. We vragen jullie om de Community Huisregels na te leven en geen privéberichten te sturen naar een moderator als daar niet specifiek om is gevraagd. Zo zorgen we ervoor dat alles overzichtelijk blijft! Lees voor meer informatie de Community regels nog eens door: Hoe gaan wij binnen de Community met elkaar om? | Odido community.

 

 

Lukt het niet om jouw Mijn Odido accounts te koppelen? Plaats je voorbeeld in dit topic en wij helpen je op weg!

 

We hebben begrepen dat er wat issues zijn omtrent het koppelen van abonnementen in Mijn Odido. Waarom het niet mogelijk is de accounts te koppelen, kan per situatie verschillen.

 

 

Een aantal oorzaken van deze foutmelding: Oops! Er is iets fout gegaan kan zijn:

  • Een bestaand account dat gekoppeld is aan het e-mailadres.
  • De persoonsgegevens van beide abonnementen komen niet overeen (bijvoorbeeld voor-en achternaam, voorletters, geboortedatum, postcode en huisnummer).
  • Een dubbel account in ons achterliggende systeem.
  • Een inactief account dat is samengevoegd met het nieuwe account.
  • De overgang van een voormalig Tele2-account.
  • Een contractwijziging is onjuist verwerkt.
  • Een afgekeurde aanvraag en een nieuwe aanvraag worden onbedoeld gekoppeld.
  • De foutmelding: Te veel records gevonden is bij ons bekend. De melding kan voorkomen wanneer een rekeningnummer te vaak voorkomt in ons systeem. Een oorzaak kan zijn een oud of geannuleerd abonnement. 

 

Wij kunnen je het beste helpen als je jouw vraag met een voorbeeld als reactie in dit topic plaatst. Ons moderatieteam zal dan zo snel mogelijk (normaliter binnen 24 tot 48 uur) op jouw post reageren. Het kan zijn dat je wordt uitgenodigd om een privébericht met jouw persoonsgegevens te sturen naar één van de moderators. We vragen jullie om de Community Huisregels na te leven en geen privéberichten te sturen naar een moderator als daar niet specifiek om is gevraagd. Zo zorgen we ervoor dat alles overzichtelijk blijft! Lees voor meer informatie de Community regels nog eens door: Hoe gaan wij binnen de Community met elkaar om? | Odido community.

 

 

ben al een tijdje bezig met me abbonement koppelen aan me odido account wat niet lukt, zou je hierbij kunnen helpen?

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Jackie010, uiteraard help ik je hier graag bij! Jouw e-mailadres stond nog gekoppeld aan een oud Mijn Odido-account met een inactief 4G voor Thuis-abonnement. Dit account heb ik net verwijderd. Geef het systeem even 30 minuten om dit te verwerken en dan moet het lukken om via Mijn Odido registreren een nieuw account aan te maken en je abonnementen te koppelen. Laat je het me weten of het is gelukt? 

Hi @Jackie010, uiteraard help ik je hier graag bij! Jouw e-mailadres stond nog gekoppeld aan een oud Mijn Odido-account met een inactief 4G voor Thuis-abonnement. Dit account heb ik net verwijderd. Geef het systeem even 30 minuten om dit te verwerken en dan moet het lukken om via Mijn Odido registreren een nieuw account aan te maken en je abonnementen te koppelen. Laat je het me weten of het is gelukt? 

Het is gelukt! Bedankt!

Reputatie 7
Badge +9

Super, @Jackie010 ! 😄

Dag Odido ik heb een beetje hulp nodig, wanneer ik een abonnement wilt koppelen vraagt hij om mijn geboortedatum. Als ik dit invul zegt hij dat dit niet klopt. Ik kom zo niet verder. 

Groet Chris

Reputatie 7
Badge +9

Hey @ChrisVanU, ik denk dat de foutmelding in dit geval niet klopte. Er stond een oud inactief mobiel abonnement aan je account gekoppeld. Deze heb ik net verwijderd. Dus als je over 30 minuten via Mijn Odido registreren een nieuw account aanmaakt en je abonnement koppelt, moet het lukken. Laat je het me weten? 😄

Hey @ChrisVanU, ik denk dat de foutmelding in dit geval niet klopte. Er stond een oud inactief mobiel abonnement aan je account gekoppeld. Deze heb ik net verwijderd. Dus als je over 30 minuten via Mijn Odido registreren een nieuw account aanmaakt en je abonnement koppelt, moet het lukken. Laat je het me weten? 😄

Ik zal het zo proberen, thanks voor de reactie

Hey @ChrisVanU, ik denk dat de foutmelding in dit geval niet klopte. Er stond een oud inactief mobiel abonnement aan je account gekoppeld. Deze heb ik net verwijderd. Dus als je over 30 minuten via Mijn Odido registreren een nieuw account aanmaakt en je abonnement koppelt, moet het lukken. Laat je het me weten? 😄

Helaas krijg ik weer dezelfde error na dit gedaan te hebben. 
De ingevulde gegevens komen helaas niet voor in onze systemen. Controleer de gegevens en probeer het nog eens.

 

Hey @ChrisVanU, ik denk dat de foutmelding in dit geval niet klopte. Er stond een oud inactief mobiel abonnement aan je account gekoppeld. Deze heb ik net verwijderd. Dus als je over 30 minuten via Mijn Odido registreren een nieuw account aanmaakt en je abonnement koppelt, moet het lukken. Laat je het me weten? 😄

Helaas krijg ik weer dezelfde error na dit gedaan te hebben. 
De ingevulde gegevens komen helaas niet voor in onze systemen. Controleer de gegevens en probeer het nog eens.

 

Blijkbaar leek het het wel te doen wanneer ik de toevoeging BIS veranderde naar BS. Lijkt nu te werken.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @ChrisVanU, fijn dat het nu wel werkt! Mocht je in de toekomst toch nog vragen hebben, dan weet je me te vinden. Alvast een heel fijn weekend! 

Hi,

Wanneer ik een abonnement wil toevoegen aan mijn account dan krijg ik onderstaande foutmelding:

Je kunt helaas niet zelf een bijbestelling doen omdat je niet de contracthouder bent.

Kan dit worden opgelost?

Goedemorgen,

Ik heb problemen om mijn Internet + TV en mijn mobiele abbonement aan mijn account toe te voegen.

Bij het toevoegen van mijn Internet + TV abbonement krijg ik een verificatiecode naar mijn e-mail gestuurd. Bij het invullen hiervan krijg ik de volgende melding op de website: "Het is niet mogelijk dit mobiele nummer te koppelen." Wat raar is aangezien ik mijn mobiele nummer hier niet wil koppelen, maar mijn Internet + TV.

Maar zodra ik mijn telefoonnummer wil koppelen en ik de verificatiecode die ik via een SMS ontvang invul, krijg ik de volgende melding: "We kunnen dit abonnement niet koppelen omdat we je gegevens niet herkennen. Bel ons op 0800-0092, kijken we met je mee."

Moet ik hier inderdaad telefonisch achteraan gaan of kan dit ook op een andere manier opgelost worden?

Alvast bedankt!

Reputatie 7
Badge +9

Hoi @Jattro, dat is een rare foutmelding bij het koppelen van je abonnementen. Ik zie dat er 1 e-mailadres gekoppeld stond aan 2 abonnementen, waarvan één een inactief abonnement was. Daar gaat het denk ik mis. Het account heb ik daarom net verwijderd. Over 30 minuten moet het lukken om een nieuw account aan te maken via Mijn Odido registreren om vervolgens je abonnement(en) te koppelen. Laat je het me weten of het is gelukt? 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Justo, bedankt voor de uitgebreide uitleg - ik duik er direct voor je in! Jouw e-mailadres stond nog gekoppeld aan een Mijn Odido-account met een inactief mobiel abonnement. Ik heb het account verwijderd. Geef het systeem 30 minuten de tijd om dit te verwerken dan moet het lukken om via Mijn Odido registreren een nieuw account aan te maken en vervolgens je abonnement te koppelen. Ik hoor graag van je of het is gelukt! 

Hallo Marciano.

Het is gelukt. Ik heb mijn abbonementen kunnen toevoegen aan mijn nieuwe account.

Hartelijk bedankt!

Reputatie 7
Badge +9

Superfijn dat het is gelukt, @Justo en uiteraard graag gedaan! 🙌🏻

Lukt het niet om jouw Mijn Odido accounts te koppelen? Plaats je voorbeeld in dit topic en wij helpen je op weg!

 

We hebben begrepen dat er wat issues zijn omtrent het koppelen van abonnementen in Mijn Odido. Waarom het niet mogelijk is de accounts te koppelen, kan per situatie verschillen.

 

 

Een aantal oorzaken van deze foutmelding: Oops! Er is iets fout gegaan kan zijn:

  • Een bestaand account dat gekoppeld is aan het e-mailadres.
  • De persoonsgegevens van beide abonnementen komen niet overeen (bijvoorbeeld voor-en achternaam, voorletters, geboortedatum, postcode en huisnummer).
  • Een dubbel account in ons achterliggende systeem.
  • Een inactief account dat is samengevoegd met het nieuwe account.
  • De overgang van een voormalig Tele2-account.
  • Een contractwijziging is onjuist verwerkt.
  • Een afgekeurde aanvraag en een nieuwe aanvraag worden onbedoeld gekoppeld.
  • De foutmelding: Te veel records gevonden is bij ons bekend. De melding kan voorkomen wanneer een rekeningnummer te vaak voorkomt in ons systeem. Een oorzaak kan zijn een oud of geannuleerd abonnement. 

 

Wij kunnen je het beste helpen als je jouw vraag met een voorbeeld als reactie in dit topic plaatst. Ons moderatieteam zal dan zo snel mogelijk (normaliter binnen 24 tot 48 uur) op jouw post reageren. Het kan zijn dat je wordt uitgenodigd om een privébericht met jouw persoonsgegevens te sturen naar één van de moderators. We vragen jullie om de Community Huisregels na te leven en geen privéberichten te sturen naar een moderator als daar niet specifiek om is gevraagd. Zo zorgen we ervoor dat alles overzichtelijk blijft! Lees voor meer informatie de Community regels nog eens door: Hoe gaan wij binnen de Community met elkaar om? | Odido community.

 

 

Goedemorgen, 

Ik krijg een foutmelding bij het koppelen van mijn internet abonnement aan mijn mobiele abonnement. Telefonisch heb ik met jullie geregeld dat de gegevens op beide abo's overeenkomen, maar toch blijft de foutmelding staan. Waarschijnlijk staat mijn oude internet abonnement nog gekoppeld aan hetzelfde emailadres. Ik ben namelijk onlangs verhuisd en heb mijn vorige internet abonnement gedeactiveerd. Hoe los ik dit op? 

Alvast bedankt!

 

 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @laurannekloos, goed dat je gegevens voor beide abonnementen inmiddels exact overeenkomen! Ik zie geen oude Mijn Odido-accounts aan je abonnementen of e-maildres gekoppeld staan en het zou moeten werken. Even checken:

  • Gebruik je het e-mailadres l***s@gmail.com? 
  • Probeer je het via de app? Probeer het dan via de website (of andersom)

Mocht dit nog niet lukken, dan wil ik het Mijn Odido-account volledig verwijderen, zodat je een nieuwe kan maken

Ik hoor het graag van je! 😊

Reageer