Sticky

Hulp bij Mijn Odido account koppelen

  • 21 December 2023
  • 158 reacties
  • 2177 Bekeken

Reputatie 6
Badge +2

Lukt het niet om jouw Mijn Odido accounts te koppelen? Plaats je voorbeeld in dit topic en wij helpen je op weg!

 

We hebben begrepen dat er wat issues zijn omtrent het koppelen van abonnementen in Mijn Odido. Waarom het niet mogelijk is de accounts te koppelen, kan per situatie verschillen.

 


 

Een aantal oorzaken van deze foutmelding: Oops! Er is iets fout gegaan kan zijn:

  • Een bestaand account dat gekoppeld is aan het e-mailadres.
  • De persoonsgegevens van beide abonnementen komen niet overeen (bijvoorbeeld voor-en achternaam, voorletters, geboortedatum, postcode en huisnummer).
  • Een dubbel account in ons achterliggende systeem.
  • Een inactief account dat is samengevoegd met het nieuwe account.
  • De overgang van een voormalig Tele2-account.
  • Een contractwijziging is onjuist verwerkt.
  • Een afgekeurde aanvraag en een nieuwe aanvraag worden onbedoeld gekoppeld.
  • De foutmelding: Te veel records gevonden is bij ons bekend. De melding kan voorkomen wanneer een rekeningnummer te vaak voorkomt in ons systeem. Een oorzaak kan zijn een oud of geannuleerd abonnement. 

 

Wij kunnen je het beste helpen als je jouw vraag met een voorbeeld als reactie in dit topic plaatst. Ons moderatieteam zal dan zo snel mogelijk (normaliter binnen 24 tot 48 uur) op jouw post reageren. Het kan zijn dat je wordt uitgenodigd om een privébericht met jouw persoonsgegevens te sturen naar één van de moderators. We vragen jullie om de Community Huisregels na te leven en geen privéberichten te sturen naar een moderator als daar niet specifiek om is gevraagd. Zo zorgen we ervoor dat alles overzichtelijk blijft! Lees voor meer informatie de Community regels nog eens door: Hoe gaan wij binnen de Community met elkaar om? | Odido community.

 

 


158 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hi @SB Kooistra, ik zie nu dat we jouw reactie over het hoofd hebben gezien, sorry! Je gegevens staan inderdaad helemaal goed en komen overeen. Ik zie dat er een Mijn Odido-account bestond waar een inactief Thuis-abonnement aan gekoppeld stond. Deze heb ik net losgekoppeld. Als je nu op Mijn Odido inlogt met je huidige e-mailadres moet het lukken om beide abonnementen te koppelen. Ik hoor graag van je of het is gelukt! 😄

@Marciano van Odido Het is nu gelukt, beide abonnementen zijn nu actief in Mijn.Odido. 

Bedankt!

Ik kan mijn internet en TV abonnement ook niet koppelen aan mijn Odido account (met GSM abbo). Krijg de melding dat mijn adres niet klopt. Meerdere malen contact gehad met adviseurs (van GSM en internet&TV) via de chat. Alternative e-mail adres doorgegeven en rekeningnummer, maar dat heeft nog niet geholpen. Kan iemand checken of alles goed staat?

Reputatie 7
Badge +9

Hi @LLas, je gegevens staan inderdaad niet goed. Je voorletter ontbreekt bij je Internet + TV abonnement en je geboortedatum komt ook niet overeen. Ik heb je net een mail gestuurd waarop je kan reageren met een kopie van je ID. Laat het me even weten als je dit hebt gedaan, dan corrigeer ik je gegevens zodat beide abonnementen overeenkomen. Dan heb je binnen no time je Internet + TV abonnement gekoppeld! 😄

Hi @LLas, je gegevens staan inderdaad niet goed. Je voorletter ontbreekt bij je Internet + TV abonnement en je geboortedatum komt ook niet overeen. Ik heb je net een mail gestuurd waarop je kan reageren met een kopie van je ID. Laat het me even weten als je dit hebt gedaan, dan corrigeer ik je gegevens zodat beide abonnementen overeenkomen. Dan heb je binnen no time je Internet + TV abonnement gekoppeld! 😄

@Marciano van Odido ik heb de gegevens opgestuurd. De eerste mail was zonder bijlage, maar net degene met bijlage verstuurd.

Abonnementen koppelen lukt niet ‘Er is een fout opgetreden, probeer later nog eens’.

Ik probeer mijn Thuis Internet en mobiel abonnement aan mijn Odido-account toe te voegen, maar ik loop telkens tegen bovenstaande foutmelding aan. Zowel via de app als via de webpagina. 

  •  
Reputatie 7
Badge +9

Hi @LLas, geen probleem! Ik heb hem inmiddels ontvangen en ik heb je voorletter toegevoegd en je geboortedatum gecorrigeerd. Over een half uurtje moet het lukken om je Internet + TV abonnement toe te voegen. Laat je het me weten of het is gelukt? 😄

Reputatie 7
Badge +9

Hoi @Roborob69. je e-mailadres stond nog gekoppeld aan een inactief mobiel abonnement. Ik heb het oude account zojuist voor je verwijderd. Over 30 minuten moet het lukken om een nieuw Mijn Odido account aan te maken via Mijn Odido registreren. Je kan dan alvast 1 abonnement koppelen. Je voorletters komen nog niet helemaal overeen. Mobiel staat namelijk op 3 voorletters, terwijl Internet + TV op 1 staat. Ik heb je zojuist een mail gestuurd waarop je kan reageren met een kopie van je ID. Laat je het me weten als je dit hebt gedaan? Dan voeg ik de overige voorletters toe en dan moet het lukken om je 2e abonnement ook te koppelen! 😄

Hi @LLas, geen probleem! Ik heb hem inmiddels ontvangen en ik heb je voorletter toegevoegd en je geboortedatum gecorrigeerd. Over een half uurtje moet het lukken om je Internet + TV abonnement toe te voegen. Laat je het me weten of het is gelukt? 😄

@Marciano van Odido Bedankt, het is nu eindelijk gelukt om het internet + TV abonnement toe te voegen.

Reputatie 7
Badge +9

Super, @LLas !

Hoi Marciano,

 

Ik kan geen bestaand internet abonnement toevoegen aan mijn Odido account.

 

Kan je mij helpen?

Hoi Marciano,

 

Ik kan geen bestaand internet abonnement toevoegen aan mijn Odido account.

 

Kan je mij helpen?

het is al opgelost :)

@marciano.  Ik heb inmiddels 1 account gekoppeld en heb je een mailtje gestuurd om de tweede te koppelen 

Reputatie 7
Badge +9

Goedemorgen @Roborob69, bedankt voor de snelle (re)actie! Ik heb hem ontvangen en ik heb je voorletters zojuist gewijzigd. Beide abonnementen komen nu exact overeen. Geef het systeem 30 minuutjes en dan moet het lukken om je mobiele abonnement ook toe te voegen! Laat je het me weten of het is gelukt? 😄

@marciano.

Ik heb het geprobeerd maar het wil nog niet lukken, omdat het nummer niet herkend wordt.  Bij klant voordeel zie ik ook een nummer staan wat ik niet herken eindigend op 016.

Ben bang dat er nog iets niet helemaal in orde is.  Ik zou mijn oude nummer meenemen maar die eindigt niet op 016

Reputatie 1

Hi @Roborob69, bedankt voor het aanleveren van de extra informatie! Ik ben meteen voor je gaan kijken en zie dat mijn collega per ongeluk een belangrijk detail over het hoofd gezien heeft. Jouw abonnement is namelijk bij Odido nog niet van start gegaan. Vanuit je huidige provider nemen wij op 2 april jouw eigen 06-nummer over. Tot die tijd zie jij nog een tijdelijk telefoonnummer staan onder het abonnement. Geen zorgen, want zodra jouw abonnement op 2 april bij ons van start gaat, zal het tijdelijke telefoonnummer komen te vervallen. Dit betekent ook dat jij vanaf die datum pas je eigen telefoonnummer kan koppelen aan het Mijn Odido account. 

Aha klinkt logisch bedank voor de info. Probeer ik het tegen die tijd weer. 

Reputatie 1

Geen probleem, @Roborob69. Voor nu wens ik je een mooie dag toe en laat het gerust weten als je tegen die tijd weer tegen problemen aanloopt. Mijn collega's en ik zitten klaar om je te ondersteunen! 😊

Goedendag,

Ik wil mijn sim-only abonnement (apart email-adres, zelfde huisadres) koppelen aan mijn-odido voor internet+tv, maar krijg de onderstaande fout:

 

Je kan dit mobiele abonnement niet koppelen. De gegevens van het abonnement komen niet overeen met de gegevens die bij ons bekend zijn. Kloppen ze wel? Bel ons dan even op 0800-0092. Kijken we met je mee.

Zouden jullie mij kunnen helpen het op te lossen.

Met vriendelijke groet,

Jelle

Ik kan mijn tv+internet abonnement niet koppelen aan mijn mobiel abonnement in mijn odido.

Mijn ex heeft ons bestaande tv en internet abonnement meegenomen naar haar nieuwe adres en het abonnement op mijn adres overgezet op mijn naam. 

Per mail heb ik hiervan een bevestiging gekregen, maar ik kan dus helemaal niets inzien via mijn odido.

 

Wanneer ik det internet en tv abonnement probeer te koppelen dan krijg ik de melding;

Je kan het abonnement niet koppelen aan je account, omdat je niet de eigenaar bent van het abonnement.

 

ik vermoed dat de gegevens niet correct zijn overgezet en wil dit graag geregeld hebben want wil mijn abonnement in kunnen zien/zien wat er gewijzigd is en mogelijk zelf nog het een en ander aanpassen.

Dit gaat nu niet en kan nooit de bedoeling zijn..

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Jelle woudstra, tof dat je zowel Internet + TV als mobiel bij ons hebt! Ik heb direct met je meegekeken en ik zie dat je mobiele abonnement inderdaad op naam van iemand anders staat. Wellicht een van je ouders? Ik zie namelijk andere initialen en een andere geboortedatum uit 1972. Als je je mobiele abonnement op jouw naam wil zetten, zal er contractovername nodig zijn. Alle informatie en het aanvraagformulier vind je hier: Contractovername | Odido. Laat je het me weten of het is gelukt?

Reputatie 7
Badge +9

Hoi @fspindelaar, gegevens zien er goed uit hoor, dus ik denk dat alles goed is gegaan! Bij ons in het systeem stonden je voorletters op X.X.X.X.X. Foutje van het systeem. Deze heb ik zojuist gewijzigd naar dezelfde voorletters als die je bij mobiel hebt. Geef het systeem even 30 minuten de tijd om dit te verwerken en dan zou het moeten lukken om je Internet + TV abonnement te koppelen.

Het gaat trouwens wel om het Mijn Odido-account met e-mailadres m***s@hotmail.com. Niet om het e-mailadres dat je hier op de Community gebruikt. Of wil je dit andere e-mailadres juist gebruiken? Dan moet ik het oude account namelijk verwijderen! Laat het me maar weten! 😄

Bedankt voor de reactie. Ik heb een uur gewacht maar helaas is het nog niet gelukt.

Ik krijg nog steeds de melding;

Je kan het abonnement niet koppelen aan je account, omdat je niet de eigenaar bent van het abonnement.

 

Het maakt mij niet uit op welk mailadres het staat, heb van alles geprobeerd.

ik wil gewoon mijn gegevens in kunnen zien. Facturen sturen en geld innen is wel mogelijk, dus het minste dat jullie dan kunnen doen is zorgen dat ik mijn gegevens kan inzien.

Hoe nu verder?

Reputatie 7
Badge +9

Hi @fspindelaar, wat apart, wellicht is er toch iets niet goed gegaan bij het wijzigen van de gegevens. Ik heb direct nog eens gekeken en ik zie dat mijn collega Mark er gisteren flink mee bezig is geweest. Als ik nu inlog op Mijn Odido, zie ik wel je Internet + TV abonnement en kan ik je facturen en alles ook inzien. Werkt het voor jou nu ook allemaal?

Ook ik heb problemen met het koppelen van mijn nieuwe TV+internetabonnement aan mijn account. Er kunnen meerdere dingen de oorzaak zijn, gok ik.

 

1) Ik heb in het verleden al mijn account gebruikt voor T-mobile internet+tv (en in een nog verder verleden ook mobiel) en probeer nu jaren later mijn nieuwe abonnement te koppelen aan dit account

 

2) Mijn contract is afgesloten via Breedbandwinkel.nl en zij hebben mogelijk niet de juiste geboortedatum doorgegeven (aangezien ze ook een foutief bankrekeningnummer hadden doorgegeven en mijn aanvraag daardoor vertraging opliep omdat ik dit zelf moest zien te achterhalen lijkt het me best mogelijk dat ze ook andere foutieve gegevens hebben verstrekt)

 

Graag hoor ik welke gegevens aan wie ik moet verstrekken om tot een oplossing te komen.

Reageer