Ben met hun hierover in gesprek, ze gingen er nog een keer naar kijken anders kan ik kosteloos het abonnement opzeggen, en dan ga ik naar een ander. Eerst zeiden ze dat het WiFi bellen een soort van service was en dat dat geen reden voor kostenloos opzeggen was. Heb hun erop gewezen dat in hun advertentie staat dat bij hun abonnement WiFi bellen ook een dienst is.
Wacht nog een week en dan zeg ik abonnement op.
Ik neem in ieder geval een provider die op KPN netwerk zit.
Hoop echter dat ze het nog voor elkaar krijgen.
Dag Mario
ja inderdaad via media en website brengen ze het als een dienst maar in praktijk kan je er mooi naar fluiten als t niet werkt helaas horen we ook niks erover
H A L L O t-mobile geef eens een reactie.. onbeschoft en nog steeds geen wlan call, ik heb vak belangrijke telefoontjes die ik niet ontvang of elke keer buiten moet staan is gewoon belachelijk, kom op man wat is dit voor waardeloze service,
Hoi @Dave2121 en @MarioK63,
Excuus voor de vertraagde reply! Wat is er toe nu toe gebeurd? We hebben uitgesloten dat het aan het Thuis netwerk ligt. We blokkeren niets en je internettoegang is 100%. Ook is er niets mis met jullie Wifi. Die is goed genoeg voor een WLAN call. Ook lijkt er niets mis met de VoWifi dienst, je kunt deze namelijk wel op een ander netwerk gebruiken en ook andere klanten melden geen problemen. Er is dus iets mis, specifiek met de combinatie van het vaste Thuisnetwerk en de mobiele VoWifi dienst. Kortom een lastige combinatie.
Ik ga uiteraard mijn best doen voor jullie. Het beste wat ik kan bedenken is dat het inderdaad aan de IP range ligt en dat onze WLAN calls nou net die IP range niet accepteert. Dat verklaart waarom er niet meer mensen last van hebben. Om dit te kunnen testen, wil ik jullie vragen een VPN te gebruiken voor je internetverkeer. Stel deze in op je iPhone. Kies wel een Nederlandse aanbieder, anders werkt de WLAN call niet. Daarnaast ga ik na welk IP adres jullie gebruiken en navragen of deze ‘range’ net in een domein ligt wat ‘blacklisted’ is.
Als jullie mij op de hoogte houden van de VPN optie, koppel ik mijn bevindingen later ook weer terug!
Ok en hoe stel ik dit in op zowel de iphone als ook de wifi modem van jullie?
Heb net geprobeerd VPN via de bekende app Tunnelbear, ik heb nederland gekozen maar ook uk usa de en weer naar nl ip om te kijken of hij dan via vpn wlan pakt maar HELAAS, kunnen jullie trouwens niet mijn simkaart omzetten naar e-sim (aangezien iphone 11pro dit heeft) om te kijken of dit werkt?
Hoi @Dave2121,
Wat een goed nieuws! En dat zonder VPN begrijp ik?
@MarioK63, werkt het bij jou nu ook weer?
Het kan zijn dat de IP-adressen inderdaad blacklisted waren en deze nu weer (door een externe partij) whitelisted zijn. Of het kan zijn dat jullie IP-adres is veranderd. Dat kan gebeuren, aangezien iedereen bij Thuis een ‘dynamisch’ IP-adres heeft.
@Dave2121
Dit kan zijn omdat je nu een beetje meer bereik hebt en daardoor bellen via WiFi niet inschakeld.
Je kan controleren of bellen via WiFi bij helemaal geen bereik wel werkt of niet, schakel vliegtuig stand in en daarna WiFi, schakel nu bellen via WiFi in.
Nou ik ben thuis, heb gelijk even gekeken voor ip hier, hij geeft aan Tele2 Amsterdam (niet echt in de buurt? Ik woon in gelderland bij Arnhem)
Dank voor het bericht, dit deed ik altijd, via vliegtuigmodus, ook dit heb ik meerdere malen geprobeerd werkt niet
Het ligt echt aan de wifi modem van Tmobile, bij anderen thuis heb ik gewoon WLAN CALL
@Dave2121
Bedoel je daarmee dat je denkt dat WiFi bellen niet meer werkt? Hier bij mij werkt het gewoon.
Volgens mij is er ook geen instelling in het modem die dit kan uitschakelen. Helpt het resetten van de netwerkinstellingen op je telefoon?
Dag, nee haalt niks uit heb de modem tmobile ook gereset fabrieks helpt niet telefoon ook reset netwerkinstellingen, het werkte gewoon spontaan niet meer sinds paar dagen, net bij supermarkt werkte het gelijk thuis niet helaas
Hoi @Dave2121 ,
Goed dat je het bij ons hebt nagevraagd! Ik begrijp dat er inmiddels een monteur bij jou langs is geweest die verschillende zaken heeft vervangen en ook begrijp ik dat de verbinding weer in z’n oude glorie is hersteld. Superfijn om te lezen. Ervaar jij dat ook op die manier? Ik hoor het graag van je!
Dag Boris,
er is helemaal NIETS in glorie hersteld, de wifi werkte al gewoon (dit heeft t-mobile zelf verzonnen) ik had duidelijk uitgelegd dat wifi bellen niet werkt, de monteur had ook een iphone en daar werkte het bij mij thuis ook niet op, wel bij hem thuis, het ligt aan jullie systeem, niet hier in huis, waardeloze service! bereik binnenshuis is 1 balkje vandaar wlan call wel fijn was totdat het niet meer werkte, graag de boel nu echt in volle glorie herstellen dit zullen meer mensen hebben denk ik zo, mijn iphone werkt bij supermarkt en anderen thuis op hun wifi wel, jullie bieden als t-mobile deze dienst aan en ik kan er geen gebruik van maken,
hoop van u of collega te horen omtrent dit probleem
met dank
Hi @Dave2121,
Bedankt voor deze terugkoppeling en sorry, dit kregen wij niet mee van de monteur! Weet je toevallig welk model iPhone de monteur had? Heb je daarnaast toevallig een Android toestel in huis waarop je bellen via WLAN zou kunnen testen? Aangezien we dit nog niet eerder zijn tegengekomen, wordt het flink zoeken naar een oplossing. Wij proberen het zo gestroomlijnd mogelijk te laten verlopen.
De monteur had een iphone x of een 11 (pro).
ik gebruik een 11 pro ik heb niemand met een android in de buurt voorlopig, maar als mijn telefoon het bij anderen op wifi wel doet ligt het gewoon aan het t-mobile netwerk firmware-update oid nodig, modem is ook om te testen gewisseld met andere werkte beiden niet
Hi @Dave2121, zo simpel is is het helaas niet. Als we een update uit willen voeren of aanpassing willen doen dan moeten we exact weten wat er mis gaat en waarom. WLAN call is overigens niet iets dat we officieel ondersteunen en/of als functie aanbieden maar als het voorheen wel werkte dan kijk ik graag met je mee of we een oplossing kunnen vinden! Wat gebeurt er wanneer je mobiele data uit zet en probeert te bellen via Whatsapp? Als dit wel werkt dan is er in ieder geval een werkende Wifi verbinding en ligt het waarschijnlijk in de software.
Vanaf wanneer werkt het WLAN bellen niet meer? Recent is er niets veranderd aan de modem settings, kan het mogelijk te maken hebben met een update van het toestel? Zoals je merkt wordt het echt een kwestie van alles controleren mogelijkheden uitsluiten en we denken natuurlijk graag met je mee!
Bellen via whatsapp werkt zoals u vraagt gewoon, kunt u het anders navragen bij technische afdeling? Er is al een andere iphone geprobeerd en ander modem beiden geen wifi bellen, ik begrijo dat het niet eenvoudig is maar ik heb binnenshuis erg slecht bereik gsm dit was met wlan call geen probleem, de monteur had thuis wel werkende wifi bellen maar die heeft een fritzbox modem. Het heeft altijd prima gewerkt
Hoi @Dave2121, voordat wij dit bij de technische dienst neer kunnen leggen, proberen we goed in kaart te brengen waar het precies misgaat, anders is het voor hen ook zoeken naar een speld in een hooiberg. Kun jij aangeven sinds wanneer jij problemen ervaart met WLAN bellen? Kan dit wellicht iets te maken hebben met een update van het toestel?
Goedemorgen,
de iphone heeft de laatste update gehad tijd terug (ios 14.6) en wifi bellen heeft hierna ook gewerkt nog, ik heb geen exacte dag waarop het niet meer werkte, kwam er toevallig achter toen ik wilde bellen in huis, bij anderen werkt mijn iphone wel wifi bellen, ook de monteur kon bij bij niet met wifi bellen maar bij hem thuis wel op zijn fritzbox modem, waar het aan ligt? Geen idee maar eigelijk werkt het overal op mijn telefoon behalve thuis, kan het niet een probleem zijn met sim registratie oid? Of mijn abbonementsvorm?
Ik ben eind april overgegaan van iphone x naar 11 pro deze heb ik los gekocht, maar het heeft een tijdje op de 11 pro prima gewerkt
Hier thuis ook even een en ander getest. iPhone 12 Pro i.c.m T-Mobile Thuis Premium & ISP modem (Zyxel) WLAN call werkt hier zonder problemen.
Bedankt voor je heldere uitleg @Dave2121 en @Seccie bedankt dat je dit hebt willen testen!
@Dave2121, omdat het probleem niet herkend wordt, zullen we dingen moeten proberen uit te sluiten. Ik vraag mij af of jij kunt checken of jouw ip-adres aan de juiste locatie gekoppeld is. Via Google kun je websites vinden waarbij je je ip-adres kunt vinden samen met de bijbehorende locatie. Kun je mij aangeven of de locatie ongeveer overeenkomt met de locatie waar jij je bevindt in Nederland?
Bedankt Secci voor het testen Ik ben nu bij iemand met kpn wifi hier werkt wifi bellen wel,
ik zal thuis kijken welk ip adres er opkomt en dit melden, maar vorige week nog gekeken en het is ieder geval een NL ip-adres dat weet ik wel
Bedankt Boris!
hopelijk lukt het ze om wifi bellen weer werkend te krijgen,
mvg