En WEER werkt wifi bellen NIET
Zojuist thuis gekomen en inderdaad, hier doet hij/zij het weer. Fijn dat het zo snel geregeld kon worden . Maar toch bedankt
Kan er nu nog niets van zeggen, zit nog een week in Griekenland hoop dat het bij mij ook doet. Laat het volgende week weten.
Hoi @Dave2121,
Wat een goed nieuws! En dat zonder VPN begrijp ik?
@MarioK63, werkt het bij jou nu ook weer?
Het kan zijn dat de IP-adressen inderdaad blacklisted waren en deze nu weer (door een externe partij) whitelisted zijn. Of het kan zijn dat jullie IP-adres is veranderd. Dat kan gebeuren, aangezien iedereen bij Thuis een ‘dynamisch’ IP-adres heeft.
Nu ineens doet ie t weer , bij de anderen ook?
Heb net geprobeerd VPN via de bekende app Tunnelbear, ik heb nederland gekozen maar ook uk usa de en weer naar nl ip om te kijken of hij dan via vpn wlan pakt maar HELAAS, kunnen jullie trouwens niet mijn simkaart omzetten naar e-sim (aangezien iphone 11pro dit heeft) om te kijken of dit werkt?
Ok en hoe stel ik dit in op zowel de iphone als ook de wifi modem van jullie?
Hoi @Dave2121 en @MarioK63,
Excuus voor de vertraagde reply! Wat is er toe nu toe gebeurd? We hebben uitgesloten dat het aan het Thuis netwerk ligt. We blokkeren niets en je internettoegang is 100%. Ook is er niets mis met jullie Wifi. Die is goed genoeg voor een WLAN call. Ook lijkt er niets mis met de VoWifi dienst, je kunt deze namelijk wel op een ander netwerk gebruiken en ook andere klanten melden geen problemen. Er is dus iets mis, specifiek met de combinatie van het vaste Thuisnetwerk en de mobiele VoWifi dienst. Kortom een lastige combinatie.
Ik ga uiteraard mijn best doen voor jullie. Het beste wat ik kan bedenken is dat het inderdaad aan de IP range ligt en dat onze WLAN calls nou net die IP range niet accepteert. Dat verklaart waarom er niet meer mensen last van hebben. Om dit te kunnen testen, wil ik jullie vragen een VPN te gebruiken voor je internetverkeer. Stel deze in op je iPhone. Kies wel een Nederlandse aanbieder, anders werkt de WLAN call niet. Daarnaast ga ik na welk IP adres jullie gebruiken en navragen of deze ‘range’ net in een domein ligt wat ‘blacklisted’ is.
Als jullie mij op de hoogte houden van de VPN optie, koppel ik mijn bevindingen later ook weer terug!
H A L L O t-mobile geef eens een reactie.. onbeschoft en nog steeds geen wlan call, ik heb vak belangrijke telefoontjes die ik niet ontvang of elke keer buiten moet staan is gewoon belachelijk, kom op man wat is dit voor waardeloze service,
Dag Mario
ja inderdaad via media en website brengen ze het als een dienst maar in praktijk kan je er mooi naar fluiten als t niet werkt helaas horen we ook niks erover
Ben met hun hierover in gesprek, ze gingen er nog een keer naar kijken anders kan ik kosteloos het abonnement opzeggen, en dan ga ik naar een ander. Eerst zeiden ze dat het WiFi bellen een soort van service was en dat dat geen reden voor kostenloos opzeggen was. Heb hun erop gewezen dat in hun advertentie staat dat bij hun abonnement WiFi bellen ook een dienst is.
Wacht nog een week en dan zeg ik abonnement op.
Ik neem in ieder geval een provider die op KPN netwerk zit.
Hoop echter dat ze het nog voor elkaar krijgen.
Dag Mario Nee niks veranderd hoor ook niks meer van @t--mobile echt slecht zo iritant dat het bij iedereen waar je ook maar langsgaat gewoon werkt en thuis waar nodig niet, t-mobile wil er gewoon niks aan doen, dat is wel duidelijk, ik heb toen uit de telefoon van monteur een medewerker technische dienst t-mobile letterlijk horen zeggen als t werkt dan werkt t zo niet dan niet, echt vage lui, je biedt deze wlan dienst aan als service, dan moet je het ook werkend leveren KLAAR
Hallo Dave2121, is er bij al een oplossing voor het Wlan Call. Gr. Mario
Beste T Mobile, dit valt me erg enorm tegen. Had verwacht dat dit opgelost zou kunnen worden en dat we op de hoogte gehouden zouden worden. We hebben hier toch niet met een stelletje amateurs te maken??
Met vriendelijke groet,
Mario
Zelfs in de NS trein heb ik WLAN CALL kom op man fix eens we horen er ook niks meer over erg slechte service zo t-mobile actie graag
Ben nu bij mijn dochter en daar wel bellen over WiFi, vind het echt belachelijk dat TMobile dit niet voor elkaar krijgt..
Dag Boris van T-mobile,
is er al gekeken naar deze Whitelist? want het begint zo langzamerhand erg iritant te worden in huis bellen is bijna onmogelijk, en ik moet regelmatig belangrijke telfoontjes aannemen
hoop van u te horen
met vriendelijke groet
Ook bij mij niet af en toe, gewoon helemaal niet meer. En met alle respect er moet tussen de router en provider iets veranderd/verkeerd staan. Bij andere doet hij het wel. Mijn dochter heeft ook Tmobile internet en bij haar kan ze bellen via internet bellen en bij mij niet.
Hoop dat ze erachter komen wat er aan de hand is.
Heel graag ja het werkt namelijk nog steeds niet ook niet af en toe, gewoon nooit meer sinds het ineens was gestopt
Hi @Dave2121 en @MarioK63 ,
Dank voor jullie terugkoppeling! Na het onderzoek wat onze technische dienst heeft afgerond, is geconstateerd dat alles aan de achterkant goed staat. Dat wil zeggen dat de poorten die WLAN call mogelijk maken open staan en dat het mogelijk is om via die manier gebruik te maken van het bellen via WLAN.
Nu begrijp ik aan de signalen van jullie, dat het probleem nog steeds terugkomt. Ik vind daarop de gedachtegang van @Gerrit078 een interessante en wil ik dan ook graag checken of deze ‘whitelist’ het probleem kan veroorzaken. Ik heb daarop de vraag bij onze specialisten neergelegd om dit voor jullie na te gaan. Ik hoop hier in ieder geval na het weekend een terugkoppeling van te ontvangen. Mocht ik jullie van een update kunnen voorzien, dan hoor je het direct. We houden contact!
Hallo Gerrit,
ik heb de 2 geo sites bezocht, beiden zeggen dat ik een nederlands ip heb echter de ene site zegt diemen en de ander mijn exacte woonplaats (regio arnhem)
AAN T-MOBILE :
Graag een check voor mij en de anderen hier op topic voor deze whitelist
bedankt Gerrit !
Dag Gerrit,
daar had in eerder via google ook iets over gelezen die zgn whitelist, kan T-mobile dit dan checken? Er lijkt niets te gebeuren, ik wordt ook niet gebeld oid hierover, tot nu toe slechte service, frustrerende is ook dat het bij bijna iedereen waar ik langs kom wel gewoon werkt op mn iphone....
Of het komt door de whitelist of de database weet ik natuurlijk niet zeker, maar het lijkt er wel op. Overigens zou dit niet de eerste keer zijn dat dit één van de oorzaken is, ook de concurrenten die Vo-WiFi bieden hebben zo nu en dan met dit probleem te kampen.
Mede door wat je zelf al aangaf bij bijna iedereen waar ik langs kom wel gewoon werkt op mn iphone lijkt het er verdacht veel op dat het één van deze dingen betreft.
Database zou je misschien zelf, zelfs nog wat kunnen testen. Dit kan eenvoudig door je ip-adres in te voeren op de eerder door mij genoemde sites. Mocht je, je ip-adres niet weten kun je deze eenvoudigweg vinden door even te kijken op watismijnip. Mocht het bij hen nou gewoon Nederland zijn, kun je er inderdaad vanuit gaan dat het iets in de richting van whitelisting betreft.
Dag Gerrit,
daar had in eerder via google ook iets over gelezen die zgn whitelist, kan T-mobile dit dan checken? Er lijkt niets te gebeuren, ik wordt ook niet gebeld oid hierover, tot nu toe slechte service, frustrerende is ook dat het bij bijna iedereen waar ik langs kom wel gewoon werkt op mn iphone....