Hi @Dave2121 en @MarioK63 ,
Dank voor jullie terugkoppeling! Na het onderzoek wat onze technische dienst heeft afgerond, is geconstateerd dat alles aan de achterkant goed staat. Dat wil zeggen dat de poorten die WLAN call mogelijk maken open staan en dat het mogelijk is om via die manier gebruik te maken van het bellen via WLAN.
Nu begrijp ik aan de signalen van jullie, dat het probleem nog steeds terugkomt. Ik vind daarop de gedachtegang van @Gerrit078 een interessante en wil ik dan ook graag checken of deze ‘whitelist’ het probleem kan veroorzaken. Ik heb daarop de vraag bij onze specialisten neergelegd om dit voor jullie na te gaan. Ik hoop hier in ieder geval na het weekend een terugkoppeling van te ontvangen. Mocht ik jullie van een update kunnen voorzien, dan hoor je het direct. We houden contact!
Zojuist thuis gekomen en inderdaad, hier doet hij/zij het weer. Fijn dat het zo snel geregeld kon worden
. Maar toch bedankt 
Nu ineens doet ie t weer
, bij de anderen ook?
Snap inderdaad niet waarom dit zolang moet duren, lees dat dit probleem ook bij KPN voorkomt en dat de oplossing zit in het IP adres.
Het IP adres word gezien als buitenlands en daarom kan er niet gebeld worden. Oplossing is dus het Ip adres statisch maken en invoeren alszijnde NL op adres.
Gr. Mario
Hallo @Dave2121
Volgens mij maakt het niet echt uit waar in Nederland jouw IP locatie is zolang het maar in Nederland is en niet in het buitenland.
Maar waar krijg je Tele2 Amsterdam te zien? Dit lijkt me meer een server, Kijk eens hier
Dag T-Mobile
hebben jullie inmiddels al een oplossing voor het wifi bellen? Ik zit hier thuis echt met zeer slecht gsm bereik te prutsen, dus er zit wel wat haast achter aangezien niet iedereen belt via whatsapp en ook niet nodig zou moeten zijn
Hoop ook dat het lukt. Moet nu iedere keer via Whatsapp bellen.
Gr. Mario
Kan er nu nog niets van zeggen, zit nog een week in Griekenland
hoop dat het bij mij ook doet. Laat het volgende week weten.
En WEER werkt wifi bellen NIET
Hallo @Dave2121 en @MarioK63 ,
Ik heb de situatie van jullie inmiddels doorgezet naar de technische dienst met bovenstaande informatie. Ik hoop jullie snel van meer informatie te kunnen voorzien en houd hun onderzoek persoonlijk voor jullie in de gaten.
Nu merk ik dat ik nog enkele gegevens mis aan de kant van @MarioK63. Wil je mij een privébericht sturen met je postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je rekeningnummer (IBAN)? Dan zet ik ook jouw situatie direct door.
Dag Mario
ja inderdaad via media en website brengen ze het als een dienst maar in praktijk kan je er mooi naar fluiten als t niet werkt helaas horen we ook niks erover
Beste T Mobile, dit valt me erg enorm tegen. Had verwacht dat dit opgelost zou kunnen worden en dat we op de hoogte gehouden zouden worden. We hebben hier toch niet met een stelletje amateurs te maken??
Met vriendelijke groet,
Mario
Ok en hoe stel ik dit in op zowel de iphone als ook de wifi modem van jullie?
Hoi @Dave2121 en @MarioK63,
Excuus voor de vertraagde reply! Wat is er toe nu toe gebeurd? We hebben uitgesloten dat het aan het Thuis netwerk ligt. We blokkeren niets en je internettoegang is 100%. Ook is er niets mis met jullie Wifi. Die is goed genoeg voor een WLAN call. Ook lijkt er niets mis met de VoWifi dienst, je kunt deze namelijk wel op een ander netwerk gebruiken en ook andere klanten melden geen problemen. Er is dus iets mis, specifiek met de combinatie van het vaste Thuisnetwerk en de mobiele VoWifi dienst. Kortom een lastige combinatie.
Ik ga uiteraard mijn best doen voor jullie. Het beste wat ik kan bedenken is dat het inderdaad aan de IP range ligt en dat onze WLAN calls nou net die IP range niet accepteert. Dat verklaart waarom er niet meer mensen last van hebben. Om dit te kunnen testen, wil ik jullie vragen een VPN te gebruiken voor je internetverkeer. Stel deze in op je iPhone. Kies wel een Nederlandse aanbieder, anders werkt de WLAN call niet. Daarnaast ga ik na welk IP adres jullie gebruiken en navragen of deze ‘range’ net in een domein ligt wat ‘blacklisted’ is.
Als jullie mij op de hoogte houden van de VPN optie, koppel ik mijn bevindingen later ook weer terug!
H A L L O t-mobile geef eens een reactie.. onbeschoft en nog steeds geen wlan call, ik heb vak belangrijke telefoontjes die ik niet ontvang of elke keer buiten moet staan is gewoon belachelijk, kom op man wat is dit voor waardeloze service,
Heb net geprobeerd VPN via de bekende app Tunnelbear, ik heb nederland gekozen maar ook uk usa de en weer naar nl ip om te kijken of hij dan via vpn wlan pakt maar HELAAS, kunnen jullie trouwens niet mijn simkaart omzetten naar e-sim (aangezien iphone 11pro dit heeft) om te kijken of dit werkt?
Dag Boris van T-mobile,
is er al gekeken naar deze Whitelist? want het begint zo langzamerhand erg iritant te worden in huis bellen is bijna onmogelijk, en ik moet regelmatig belangrijke telfoontjes aannemen
hoop van u te horen
met vriendelijke groet
Ook bij mij niet af en toe, gewoon helemaal niet meer. En met alle respect er moet tussen de router en provider iets veranderd/verkeerd staan. Bij andere doet hij het wel. Mijn dochter heeft ook Tmobile internet en bij haar kan ze bellen via internet bellen en bij mij niet.
Hoop dat ze erachter komen wat er aan de hand is.
Heel graag ja het werkt namelijk nog steeds niet ook niet af en toe, gewoon nooit meer sinds het ineens was gestopt
Hallo Gerrit,
ik heb de 2 geo sites bezocht, beiden zeggen dat ik een nederlands ip heb echter de ene site zegt diemen en de ander mijn exacte woonplaats (regio arnhem)
AAN T-MOBILE :
Graag een check voor mij en de anderen hier op topic voor deze whitelist
bedankt Gerrit !
Dag Gerrit,
daar had in eerder via google ook iets over gelezen die zgn whitelist, kan T-mobile dit dan checken? Er lijkt niets te gebeuren, ik wordt ook niet gebeld oid hierover, tot nu toe slechte service, frustrerende is ook dat het bij bijna iedereen waar ik langs kom wel gewoon werkt op mn iphone....
Of het komt door de whitelist of de database weet ik natuurlijk niet zeker, maar het lijkt er wel op. Overigens zou dit niet de eerste keer zijn dat dit één van de oorzaken is, ook de concurrenten die Vo-WiFi bieden hebben zo nu en dan met dit probleem te kampen.
Mede door wat je zelf al aangaf bij bijna iedereen waar ik langs kom wel gewoon werkt op mn iphone lijkt het er verdacht veel op dat het één van deze dingen betreft.
Database zou je misschien zelf, zelfs nog wat kunnen testen. Dit kan eenvoudig door je ip-adres in te voeren op de eerder door mij genoemde sites. Mocht je, je ip-adres niet weten kun je deze eenvoudigweg vinden door even te kijken op watismijnip. Mocht het bij hen nou gewoon Nederland zijn, kun je er inderdaad vanuit gaan dat het iets in de richting van whitelisting betreft.
Dag Gerrit,
daar had in eerder via google ook iets over gelezen die zgn whitelist, kan T-mobile dit dan checken? Er lijkt niets te gebeuren, ik wordt ook niet gebeld oid hierover, tot nu toe slechte service, frustrerende is ook dat het bij bijna iedereen waar ik langs kom wel gewoon werkt op mn iphone....
Snap inderdaad niet waarom dit zolang moet duren, lees dat dit probleem ook bij KPN voorkomt en dat de oplossing zit in het IP adres.
Het IP adres word gezien als buitenlands en daarom kan er niet gebeld worden. Oplossing is dus het Ip adres statisch maken en invoeren alszijnde NL op adres.
Gr. Mario
Dit maakt weinig verschil, KPN maakt net als T-Mobile gebruik van dynamische adressen.
Als er al op IP-niveau iets mis zou zijn, dan is het omdat het subnet waar de gebruiker zich in bevind nog niet isn een whitelist is opgenomen, of omdat de Geo-database nog niet is voorzien van een update.
Voorbeelden van zulke databases zie je bij Maxmind en IP2Location.
Ok dat weet ik niet, er staat bij mij wel dat ik een NL ip heb maar zou kunnen dat t daar toch fout zit, het is gewoon alsof ze er niks aan doen heb ik het idee, ik zit nu in auto voor de deur of in tuin te bellen en binnen whatsapp kom op wifi bellen werkte eerst gewoon, er moet iets veranderd zijn het stopt niet zomaar uit zichzelf t-mobile (technische afdeling)