Beantwoord

geen WLAN CALL meer Iphone 11 pro



Toon eerste reactie

64 reacties

 Snap inderdaad niet waarom dit zolang  moet duren, lees dat dit probleem ook bij KPN voorkomt en dat de oplossing zit in het IP adres.  
Het IP adres word gezien als buitenlands en daarom kan er niet gebeld worden. Oplossing is dus het Ip adres statisch maken en invoeren alszijnde NL op adres. 
 

Gr. Mario

Dit maakt weinig verschil, KPN maakt net als T-Mobile gebruik van dynamische adressen.

Als er al op IP-niveau iets mis zou zijn, dan is het omdat het subnet waar de gebruiker zich in bevind nog niet isn een whitelist is opgenomen, of omdat de Geo-database nog niet is voorzien van een update.

Voorbeelden van zulke databases zie je bij Maxmind en IP2Location.

Reputatie 4

Ok dat weet ik niet, er staat bij mij wel dat ik een NL ip heb maar zou kunnen dat t daar toch fout zit, het is gewoon alsof ze er niks aan doen heb ik het idee, ik zit nu in auto voor de deur of in tuin te bellen en binnen whatsapp kom op wifi bellen werkte eerst gewoon, er moet iets veranderd zijn het stopt niet zomaar uit zichzelf t-mobile (technische afdeling)

Reputatie 2

Snap inderdaad niet waarom dit zolang  moet duren, lees dat dit probleem ook bij KPN voorkomt en dat de oplossing zit in het IP adres.  
Het IP adres word gezien als buitenlands en daarom kan er niet gebeld worden. Oplossing is dus het Ip adres statisch maken en invoeren alszijnde NL op adres. 
 

Gr. Mario

Reputatie 4

Dag T-Mobile

hebben jullie inmiddels al een oplossing voor het wifi bellen? Ik zit hier thuis echt met zeer slecht gsm bereik te prutsen, dus er zit wel wat haast achter aangezien niet iedereen belt via whatsapp en ook niet nodig zou moeten zijn

Reputatie 2

Hoop ook dat het lukt. Moet nu iedere keer via Whatsapp bellen. 
Gr. Mario

Reputatie 4

Bedankt Boris!

hopelijk lukt het ze om wifi bellen weer werkend te krijgen,

mvg

Reputatie 7

Hallo @Dave2121 en @MarioK63 ,

Ik heb de situatie van jullie inmiddels doorgezet naar de technische dienst met bovenstaande informatie. Ik hoop jullie snel van meer informatie te kunnen voorzien en houd hun onderzoek persoonlijk voor jullie in de gaten. 

Nu merk ik dat ik nog enkele gegevens mis aan de kant van @MarioK63. Wil je mij een privébericht sturen met je postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je rekeningnummer (IBAN)? Dan zet ik ook jouw situatie direct door.

Reputatie 4

Ik ook, er zijn ergere dingen in het leven hoor, maar het was een fijne service wifi bellen lost veel problemen op hier, mis het echt

Reputatie 2

Ben benieuwd…

Reputatie 4

Precies hetzelfde modem

Reputatie 2

Telefoon; IPhone 12

Modem;   Zyxel T-50

Wifi;         Geen verdere problemen 

Reputatie 4

Dag, ik maak mobiel ook gebruik van t-mobile, het ligt niet aan mij, want bij anderen werkt het gewoon op kpn en ziggo wifi t-mobile weet ik niet ik ken niemand die dat thuis heeft om te testen, het heeft ook altijd gewerkt zonder problemen, zowel op een iphone x als mijn huidige 11 pro. ineens was het weg en niet meer teruggekomen, heel frustrerend dat je alles opnieuw uit moet leggen aan t-mobile zelf, want thuis in mijn woning heb ik een blokje bereik gsm, dat was eerder geen punt want ik deed het thuisbellen via Vowifi, ben dus slecht bereikbaar in huis, wat het ook is, de monteur van t-mobile had een andere iphone die deed het hier ook niet thuis bij hem wel met een fritzbox, hij had ook nog een testmodem geplaatst maar geen resultaat

Reputatie 1

Het kan zijn dat ik er overheen gelezen heb - ik kon zo snel niet vinden wie jouw mobiele provider is. Is dat ook T-Mobile? Omdat zowel internet als “real-time communicatie” (WhatsApp/FaceTime) bellen het wel gewoon doen lijkt het sterk dat het iets is aan jouw kant. Mocht je een andere mobiele provider hebben kan het ook een verandering aan hun kant zijn.

Is er in de tussentijd (van het gewoon functioneren tot deze ‘issues’) wat aan jouw kant veranderd? Denk bijvoorbeeld aan een recent geplaatste “WiFi versterker”, nieuw aangesloten apparatuur, zelf een instelling in het modem veranderd, etc.

Helaas is VoWiFi (de naam voor bellen over WiFi) een stukje complexer dan het is voor bijvoorbeeld bellen via WhatsApp, Facetime etc. Ik heb zelf eerder ook zulke issues gehad; bij mij lostte een nieuwe SIM kaart de problemen op. Als de SIM kaart wat ouder is kan deze wat “slijten”. Daarmee wil ik niet zeggen dat dit voor jou de oplossing is of dat ik de kans groot acht dat het werkt; maar niet geschoten is altijd mis ;)

Reputatie 4

Dag,

-ik gebruik een iphone 11 pro

-Monteur hier had ook een iphone 11 of pro

-modem is de Zyxel VMG8825-T50

-probleem is enkel met Bellen via Wifi (Wlan Call).

internetten en whatsapp/ facetime bellen werken gewoon

Reputatie 7

Hi @Dave2121 en @MarioK63 ,

Dank voor het aankaarten en de verhelderende antwoorden die al in dit topic zijn gegeven. Ik wil graag de situatie van jullie aankaarten bij onze technische helden, zodat we het probleem kunnen onderzoeken en jullie van een oplossing kunnen voorzien. Om de situatie zo concreet mogelijk te krijgen, wil ik je jullie naar enkele specificaties vragen, namelijk;

  • Welk type telefoon wordt er gebruikt?
  • Welk modem wordt er gebruikt?
  • Heb je naast de problemen die hier zijn aangekaart, ook andere problemen met de Wifi? 

Met deze extra checks laat ik een onderzoek starten. Ik hoor dan ook graag van jullie! 

Reputatie 4

Fijn (nouja eigelijk helemaal niet) om te horen dat ik niet de enige ben, het ligt niet aan de telefoons doen het buitenshuis prima met wifi bellen, het zit m in firmware modem of t-mobile netwerk setting oid, hoe verklaar je het ineens stoppen van wifi bellen anders?? T-mobile ga AUB de gangen na wat er veranderd is op technisch gebied afgelopen tijd, het antwoord tot nu toe was als het werkt werkt het, zo niet dan doen we daar niets mee, dat deugt in mijn optiek niet, op de website wordt het als service aangeduid te bieden

Reputatie 2

@Dave2121 

Hallo Dave, ook bij mij functioneert het niet meer, werkte altijd perfect en nu weer terug bij af, “wat zegt u, ik versta u niet enz “. 
Heb een Iphone 12 en mijn vrouw een Huawe pro. Beide doen het niet meer…Omdat ik een zeer slechte verbinding heb naar t-mobile gegaan (Internet en telefoon) hoop dat er snel een oplossing komt. 
En ja, alles gereset enz…

 

Reputatie 4

Ja ben er bang voor snap er niks van bij anderen werkt het wel hier niet, wat is dat nou toch, meerdere telefoons doen het hier niet, elders wel gewoon, modem is vervangen hielp niet

Reputatie 7
Badge +15

@Dave2121 

Dan lijkt het probleem niet IP gerelateerd.

Reputatie 4

Dag Waqqas bedankt, via de gestuurde link kom ik wel bij een locatie in de buurt (dorp paar km verderop) en staat er t-mobile

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Dave2121 

Volgens mij maakt het niet echt uit waar in Nederland jouw IP locatie is zolang het maar in Nederland is en niet in het buitenland.

Maar waar krijg je Tele2 Amsterdam te zien? Dit lijkt me meer een server, Kijk eens hier

Reputatie 4

Trouwens, waar ik vanmiddag op bezoek was waar wifi bellen het wel doet, was de locatie IP dichtbij adres waar ik was, zou dat het probleem dan zijn?🤔

Reputatie 4

Nou ik ben thuis, heb gelijk even gekeken voor ip hier, hij geeft aan Tele2 Amsterdam (niet echt in de buurt? Ik woon in gelderland bij Arnhem)

Reputatie 4

Bedankt Secci voor het testen👍🏻 Ik ben nu bij iemand met kpn wifi hier werkt wifi bellen wel,

ik zal thuis kijken welk ip adres er opkomt en dit melden, maar vorige week nog gekeken en het is ieder geval een NL ip-adres dat weet ik wel

Reputatie 6

Bedankt voor je heldere uitleg @Dave2121  en @Seccie bedankt dat je dit hebt willen testen! 

@Dave2121, omdat het probleem niet herkend wordt, zullen we dingen moeten proberen uit te sluiten. Ik vraag mij af of jij kunt checken of jouw ip-adres aan de juiste locatie gekoppeld is. Via Google kun je websites vinden waarbij je je ip-adres kunt vinden samen met de bijbehorende locatie. Kun je mij aangeven of de locatie ongeveer overeenkomt met de locatie waar jij je bevindt in Nederland?

Reageer