Beantwoord

Vervangen Draytek Vigor 2132FVn


Beste T-mobile,

 

Onze modem is ondertussen sterk verouderd en moet dagelijks meermaals worden aan/uit worden gezet en/of een factory reset ondergaan om een beetje normaal te functioneren. Aangezien hier veel thuis wordt gewerkt is dit een erg vervelende situatie wat niet meer zo door kan gaan. 

Een firmware-update zit er sinds 28/11/2018 niet meer in. Naast voorgenoemde problemen zetten wij dan ook onze vraagtekens bij de veiligheid van dit modem, aangezien deze al dik 4 jaar vanuit DrayTek geen meer officiële ondersteuning meer heeft.

Als trouwe klant sinds 2016 zouden wij graag zo snel als mogelijk vervanging van deze verouderde modem zien door een nieuwe up to date exemplaar. Wij horen graag! 

 

Hartelijke groet! Van Waveren

icon

Beste antwoord door Sven-Odido 28 March 2023, 08:58

Bekijk origineel

32 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Hallo,

Graag zou ik de Vigor 2132FVn ook vervangen willen hebben vanwege stabiliteit, veiligheid, snelheid en firmware ondersteuning. Zou Odido niet standaard vervanging voor verouderde modems moeten aanbieden aangezien hardware en modem support standaard in het abonnement zit?

Ik heb een modemswap voor je in orde gemaakt. 

Je ontvangt straks een veel stabieler modem + Media Converter. Je hebt ook een afspraaktool per sms en e-mail ontvangen, hiermee kun je een afspraak met Guidion inplannen zodat de vervanging door hen geïnstalleerd wordt. Hou bij het maken van de afspraak rekening met de levering van het pakket met het nieuwe modem. 

Zodra het modem aangesloten is, kun je de Draytek bij het grofvuil plaatsen - deze hoeven we niet langer geretourneerd te hebben.

Reputatie 6
Badge +2

@JvanderBurgt Ik heb de modemswap voor je ingang gezet! Je ontvangt hierover een e-mail ter bevestiging en instructies om het oude modem terug te sturen. Daarnaast ontvang je een e-mail om een installatieafspraak in te plannen met Guidion. 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @CeesvS, vrolijk pasen!🐣

Ik heb de swap voor je aangevraagd. Dit zal maandag of dinsdag voor je in gang worden gezet. Je ontvangt hier nog een bericht over. Er dient wel een monteur langs te komen om de Media Converter te installeren. Ik wens je een prettig paasweekend toe!

Reputatie 7
Badge +4

Hi @MLS512 

Ik heb een modemswap voor je in orde gemaakt. 

Je ontvangt straks een veel stabieler modem + Media Converter. Je hebt ook een afspraaktool per sms en e-mail ontvangen, hiermee kun je een afspraak met Guidion inplannen zodat de vervanging door hen geïnstalleerd wordt. Hou bij het maken van de afspraak rekening met de levering van het pakket met het nieuwe modem. 

Zodra het modem aangesloten is, kun je de Draytek bij het grofvuil plaatsen - deze hoeven we niet langer geretourneerd te hebben.

Hoi @Hans977, welkom op onze Community!

Dat is zeker mogelijk, het DrayTek modem is inderdaad verouderd en toe aan vervanging. Let er wel op dat er een monteur langs moet komen om het modem en Media Converter te installeren, geen zorgen, dit is zo gepiept. Ik heb alles voor je in gang gezet, je ontvangt zo direct een bericht met de wijzigingen en om een afspraak in te plannen met de monteur. Ook is dit terug te zien in Mijn Odido, hier kun je ook de zending volgen van je pakket. Het modem en Media Converter worden door ons afzonderlijk verstuurd en komen niet samen met de monteur. Het modem en Media Converter dienen dan ook eerst ontvangen te zijn voordat je de afspraak met de monteur inplant. 

Dank voor het bericht!

 

Reputatie 7
Badge +4

Hi @HDvanWaveren

Ik heb de swap voor je in orde gemaakt. 

je ontvangt straks een veel stabieler modem + Media Converter. Je hebt ook een afspraaktool per sms en e-mail ontvangen, hiermee kun je een afspraak met Guidion inplannen zodat de vervanging door hen geïnstalleerd wordt. 

Zodra het modem aangesloten is, kun je de Draytek bij het grofvuil plaatsen - deze hoeven we niet langer geretourneerd te hebben.

Reputatie 5
Badge +4

Hi @PeterN10, dit kan ik zeker voor je in orde maken! Ik heb gelijk een nieuw modem voor je aangevraagd. Zodra deze onderweg is, zul je een e-mail van DHL ontvangen om het pakket te volgen. Zo weet je precies wanneer deze bij jou bezorgd gaat worden. Ook zul je een e-mail en SMS van Guidion ontvangen zodat ze de nieuwe apparatuur voor je kunnen installeren. Het oude modem mag je vervolgens inleveren bij een milieupunt. 

Wat de TV Box betreft, wil ik deze graag voor je vervangen door onze nieuwe Mediabox. Wel zie ik dat je nu een korting ontvangt op de oude TV Box, waardoor je deze gratis ontvangt. Zodra ik de omruiling naar de Mediabox voor je in orde maak, komt deze korting te vervallen en zul je €2,50 per maand betalen voor de box. Wat ik voor je kan doen is de kosten voor de Mediabox voor één jaar vergoeden door een eenmalige vergoeding aan te maken van €30. Dit zal met jouw volgende factuur verrekend worden. Laat je het me weten als je hiermee akkoord gaat? Dan kan ik dit ook gelijk voor je in orde maken! 

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @gruijtersrob, ik heb het direct in gang gezet! Dit is geheel kosteloos en je ontvangt ook een e-mail voor een installatieafspraak met Guidion. Laat gerust een reactie achter als je nog vragen hebt of als er iets onduidelijk is. Voor nu wens ik je een fijn weekend! 😊 Groetjes, Ishana

Reputatie 7
Badge +9

Hey @mdtomwang, welcome to our Community!
I can definitely get this working for you. Please note that an engineer will need to come out to install the modem and media converter, don't worry, it's a breeze. I have set everything in motion for you, you will receive a message immediately with the changes and an appointment to meet the technician. You can also track the progress of your parcel in My Odido. The modem and media converter will be sent separately and will not be sent with the technician. The modem and media converter must be received before you make an appointment with the engineer. 

Hallo,

Wij willen ook onze oude Vigor laten vervangen. Is dit nog mogelijk?

Groetjes,

Fabian

Hi @PeterN10, dit kan ik zeker voor je in orde maken! Ik heb gelijk een nieuw modem voor je aangevraagd. Zodra deze onderweg is, zul je een e-mail van DHL ontvangen om het pakket te volgen. Zo weet je precies wanneer deze bij jou bezorgd gaat worden. Ook zul je een e-mail en SMS van Guidion ontvangen zodat ze de nieuwe apparatuur voor je kunnen installeren. Het oude modem mag je vervolgens inleveren bij een milieupunt. 

Wat de TV Box betreft, wil ik deze graag voor je vervangen door onze nieuwe Mediabox. Wel zie ik dat je nu een korting ontvangt op de oude TV Box, waardoor je deze gratis ontvangt. Zodra ik de omruiling naar de Mediabox voor je in orde maak, komt deze korting te vervallen en zul je €2,50 per maand betalen voor de box. Wat ik voor je kan doen is de kosten voor de Mediabox voor één jaar vergoeden door een eenmalige vergoeding aan te maken van €30. Dit zal met jouw volgende factuur verrekend worden. Laat je het me weten als je hiermee akkoord gaat? Dan kan ik dit ook gelijk voor je in orde maken! 

Hallo Nora,

Bedankt voor je reactie en fijn dat er moderne apparatuur mijn kant op komt. Ja, ook de Mediabox ontvang ik graag. De toekomstige kosten daarvoor zijn akkoord.

Groeten, Peter

Reputatie 7
Badge +9

Hi @PeterN10, ik heb de nieuwe Mediabox opgestuurd! 

De huidige actie is gek genoeg blijven staan dus de vergoeding is niet nodig haha.

Bedankt! Afspraak is geplanned

Beste Odido,

Graag zou ik ook het Draytek modem willen vervangen i.v.m. eerder/bovengenoemde slechte internet/wifi door de Zyxel T56. Het modem beschikt ook over het veilige WPA3 / WiFi6.

Alvast bedankt voor de reactie. 

Groeten,

Klant sinds 2017

 

Reputatie 5
Badge +4

Hi @JEN1981, ik kan zeker een modemswap voor je in orde maken! Ik heb direct een nieuw modem voor je besteld, zodra deze onderweg is ontvang je een e-mail van DHL met een track-en-trace code zodat je het pakket kan volgen. Ook krijg je een e-mail en SMS van Guidion om een afspraak te maken met een monteur, zodat het nieuwe modem en de Media Converter geïnstalleerd kunnen worden. Ik wil je vragen om deze afspraak in te plannen op een datum waarop je zeker weet dat het pakket bij je binnen is. Het Draytek modem hoeft vervolgens niet retour en kan je bijvoorbeeld bij een milieupunt inleveren! 

Reputatie 6
Badge +2

@Fabian van Lier Dat is zeker weten mogelijk, ik heb het direct voor je in orde gemaakt! 😀

Je ontvangt hierover een e-mail ter bevestiging met een link om een afspraak met de monteur in te plannen. Het oude modem hoeven wij niet meer terug, deze mag je afgeven bij een recyclepunt bij jou in de buurt. 

Laat je het mij weten als ik nog iets voor je kan doen? Ik doe het graag! 

Ik heb de swap voor je in orde gemaakt. 

 

@Sven-TMT , inmiddels loopt mijn modem alweer 10 jaar mee. Kan dit ook voor mijn Vigor 2132 ingang gezet worden? 

Zou ik deze ook kunnen laten vervangen? De laatste weken ligt steeds de verbinding eraf. Modem gaat bij mij ook al weer langer dan 10 jaar mee. 

Dear Odido,

 

I have the same problem with my Draytek modem, and need to restart several times a day to get it work. Can you please also arrange the replacement of the Draytek modem for me?

 

Regards.

Kan ik dit ook aanvragen voor mijn Draytek? Grt

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @JJMM82, heel goed dat je hier melding van maakt, ik zorg graag dat je weer zorgeloos van Internet kan genieten! Om je hiermee te kunnen helpen moet ik bij je dossier komen, alleen heb je jouw Community account nog niet gekoppeld aan jouw T-Mobile voor thuis abonnement. Kan je mij daarom via een privébericht de volgende gegevens doorsturen:

 

  • Postcode en huisnummer.
  • Je geboortedatum.
  • De laatste vier cijfers van jouw IBAN.

Hiermee kan ik snel voor je aan de slag! 😃

Reputatie 7
Badge +9

Hoi @Hans977, welkom op onze Community!

Dat is zeker mogelijk, het DrayTek modem is inderdaad verouderd en toe aan vervanging. Let er wel op dat er een monteur langs moet komen om het modem en Media Converter te installeren, geen zorgen, dit is zo gepiept. Ik heb alles voor je in gang gezet, je ontvangt zo direct een bericht met de wijzigingen en om een afspraak in te plannen met de monteur. Ook is dit terug te zien in Mijn Odido, hier kun je ook de zending volgen van je pakket. Het modem en Media Converter worden door ons afzonderlijk verstuurd en komen niet samen met de monteur. Het modem en Media Converter dienen dan ook eerst ontvangen te zijn voordat je de afspraak met de monteur inplant. 

Hallo,

ik zou i.v.m. regelmatige reboots ook graag de Vigor laten vervangen. Deze is nog uit het Vodafone thuis tijdperk. Gaat dus al een hele tijd mee en de apparatuur is idd eol. Ik verneem graag of dit tot de mogelijkheden behoort!

mvg,

Paul

Reputatie 6
Badge +2

@Paul van den Hout Natuurlijk, ik ruil het modem graag voor je om. Dit heb ik dan ook onmiddellijk voor je gedaan! 😀

Je ontvangt hierover een e-mail ter bevestiging met een link om een afspraak te maken met de monteur. Ik adviseer je om de afspraak pas in te plannen wanneer je het modem binnen hebt, dan weet je zeker dat alles goed gaat. 

Laat je het mij weten als ik nog iets voor je kan doen? Ik help graag! 

Top! Gaan we doen. Bedankt en fijn weekend!

 

Gr,

 

Paul

Reageer