Trage wifi en trage bekabelde pc.

  • 29 February 2024
  • 41 reacties
  • 302 Bekeken

Ter inleiding. Tien jaar Tele2 internet via dsl lijn 20mb voor 2 smartphones, ipad en bekabelde pc. Stabiel en snel genoeg.

Vanaf 7 februari jongstleden Odido glasvezel 50 mb voor bovengenoemde apparaten. Heeft sinds de aansluiting nog niet goed gewerkt. Overdag goed, vanaf ongeveer 16.00 uur trage en uitvallende wifi, geldt ook voor internet bekabelde pc. Thuis is niets veranderd. Lijkt me dat het buitenshuis ligt. Anders zou het altijd slecht zijn. 

Lees op deze community dat dit probleem al meer dan een jaar speelt. 

Odido, wat kan ik nog van u verwachten?

 

Cal van Odido 2 maanden geleden

Hoi @Kanbeter, logisch dat je graag je Wifi op orde wil hebben, ik denk heel graag met je mee! Ik zie dat er ook een onderzoek is geopend bij de technische dienst door een collega van mij. Wel had ik nog een vraag: staat het modem nu op dezelfde plek als waar het Tele2 modem stond? Voor de Wifi is de plaats waar het modem staat erg belangrijk. Wij komen nog zeker op het openstaande onderzoek terug!

Bekijk origineel

41 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Zou je een volledig bekabelde speedtest volgens onze norm willen uitvoeren @Kanbeter?

 

De instructies hiervoor vind je op onze website.

Volg alle stappen alsjeblieft zorgvuldig, graag de screenshots in het topic delen in plaats van naar onze e-mail. Een aanvraag met ontbrekende stappen kunnen we niet in behandeling nemen.

De screenshots. Graag een oplossing voor dit probleem. Het lijkt er op dat Odido dit probleem niet kan oplossen binnen 4 maanden. Tijd voor contact met KPN denk ik.   

Nog een.

D

De laatste.

Reputatie 7
Badge +9

Heb het nogmaals voor je doorgezet @Kanbeter. Onze Technische Dienst zal opnieuw een blik werpen op jouw verbinding! 

Hoi Tommie, De technische dienst van Odido heeft al vele malen een blik geworpen op mijn internetverbinding. Dat heeft na bijna vier maanden niets opgeleverd. Evenals het bezoek van drie Guidion monteurs, een nieuw modem, lijnmetingen, lijndiagnose meting, veel contact met de helpdesk, reset enz. Hoe nu verder?

Laat in vredesnaam KPN er eens naar kijken, want Odido is niet in staat dit probleem op te lossen. Waarom zou het na vier maanden wel lukken? Zou je dat willen uitleggen Tommie?

Reputatie 7
Badge +9

Ik hoop dat door middel van dit ticket, nu wel KPN NetwerkNL wordt aangestuurd @Kanbeter. Ik heb de reacties van de monteurs erbij gezet. Dus ik ga er vanuit dat het goed komt.

30-04-2024

01-05-2024

 

Bericht  Odido 30-04-2024, De netwerkpartner KPN wordt ingeschakeld om het probleem te verhelpen..

Bericht Odido 01-05-2024, Melding: Opgelost!

02-05-2024, Odido belt, Vraagt hoe het met mijn probleem gaat. Leg ik uit dat ik nog een link per SMS van KPN moet ontvangen voor het maken van een afspraak, en dat ik 01-05-2024 een bericht krijg van Odido dat mijn probleem is opgelost.

Mevrouw van Odido duikt even mijn dossier in. Zij vindt het bericht van 01-05-2024 dat mijn probleem is opgelost ook vreemd. KPN gaat namelijk vandaag 02-05-2024 pas naar het probleem kijken in de wijkcentrale. Odido, hoe kan dit? 

Ik ga ervan uit dat  bij Odido allemaal goedwillende mensen werken die het beste met de klant voor hebben, maar sinds de naam Odido wordt gevoerd rammelt de organisatie nogal. Mijn probleem duurt ook al even.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Kanbeter, de opgelost melding is een eerder ticket die gesloten is omdat ik een nieuw ticket heb ingeschoten. KPN is als het goed is nog bezig met het onderzoek! 

Dank voor je reactie Tommie. Ik zou een link van KPN en Odido ontvangen om een afspraak in te plannen. Dat gaat niet door? Ze beginnen een onderzoek zonder dat ik het weet? Is dat normaal? Graag hoor ik wat het onderzoek heeft opgeleverd van KPN.

Reputatie 7
Badge +5

Hi @Kanbeter, het lijkt erop als KPN het vanaf een afstand opgelost heeft. Een uur geleden hebben zij het ticket op '’opgelost'’ gezet. Wij zijn nu aanzet en nemen jouw verbinding nog volledig onder de loep. Kan jij misschien alvast checken hoe het er bij jou op locatie uit ziet? Aan onze kant doen wij ook nog de nodige checks.

Dank voor je reactie Cheyenne. Het probleem met traag en uitvallend wifi en bekabeld internet begint bij mij in de namiddag en duurt tot middernacht. Ik zal vanmiddag en vanavond checken hoe het gaat.

Vrolijke berichten verleden week van Odido en KPN dat mijn probleem (na vier maanden) is opgelost. Helaas is dat niet zo. Nog steeds (vanaf dag 1) vanaf de namiddag tot middernacht trage wifi en bekabeld internet dat soms ook even wegvalt. Overdag is er niets aan de hand.

Verbijsterend dat Odido dit nog niet heeft kunnen oplossen. Tien jaar Tele2 met 20 MB en een DSL lijntje, nooit problemen. Snel genoeg en stabiel. Na overstap naar glasvezel van Odido met meer MB, geen dag goed internet gehad.

Graag zou ik een uitleg van Odido en KPN krijgen: wat was de oorzaak van het probleem en wat was de oplossing?  

Vreemd dat ik regelmatig berichten van Odido ontvang: "Je probleem is opgelost!”. Waarop is dat gebaseerd? Het is nog steeds niet opgelost.

  

Tip: Leg de klant uit wat de oorzaak van het probleem is en hoe het opgelost wordt. Ik wacht met smart.

 

 

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @Kanbeter, heel erg bedankt voor je feedback, dit waarderen we enorm! Ik heb dit meteen teruggekoppeld aan de technische dienst. Zodra ik meer informatie heb, zul je het direct van me horen! Groetjes, Ishana

Reageer