Skip to main content
Beantwoord

Stabiliteitsprobilemen Internet

  • 18 March 2024
  • 52 reacties
  • 1010 Bekeken

ik ben sinds een paar weken klant bij Odido en heb een 1 Gbit verbinding.

 

Sinds een week (althans, nu valt het me meer op dan daarvoor) heb ik toenemende stabiliteitsissues met mijn verbindingen: om de x seconden springt de ping van rond de 10 ms naar 250+ ms, en worden de games die ik speel onbruikbaar, omdat ik steeds verspring in het speelveld. Daarnaast schiet de reguliere TV er om de 5-10 seconden uit, wordt het scherm zwart en komt ie na een seconde of twee weer terug. Videobellen wordt regelmatig onderbroken. Een speedtest geeft geen bijzonderheden, de snelheden zijn in orde. Power on/off biedt ook geen soelaas.

Ook heb ik de situatie gehad, dat mijn modem de internetverbinding in zijn geheel verliest, wat verholpen kon worden met een langere power on/off.

De verbindingen naar mijn PC en TV zijn permanent bekabeld. Mijn modem is de Zyxel EX5601-T1. Wat kan ik doen om dit probleem te verhelpen?

52 reacties

Beste @Tommie van Odido en @Teresa van Odido , dank voor de support en de compensatie. Kunnen jullie aub checken of de firmware up to date is (huidig

V5.70(ACEA.0)T56C_b7_1006), want de DHCP functie van de router vergeeft geen IP adressen, en ik wil een firmware issue graag uitsluiten. Daarnaast heb ik te vroeg gejuichds, het oude issue is er ook weer. Wellicht kan dat ook met e update verholpen worden. Dank jullie wel!

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Wacker, de juiste firmware is de B10, de B7 komt vanuit de fabriek maar zal automatisch updaten na 24/48 uur. 

Reageer