Skip to main content
Beantwoord

Stabiliteitsprobilemen Internet

  • 18 March 2024
  • 57 reacties
  • 1077 Bekeken

ik ben sinds een paar weken klant bij Odido en heb een 1 Gbit verbinding.

 

Sinds een week (althans, nu valt het me meer op dan daarvoor) heb ik toenemende stabiliteitsissues met mijn verbindingen: om de x seconden springt de ping van rond de 10 ms naar 250+ ms, en worden de games die ik speel onbruikbaar, omdat ik steeds verspring in het speelveld. Daarnaast schiet de reguliere TV er om de 5-10 seconden uit, wordt het scherm zwart en komt ie na een seconde of twee weer terug. Videobellen wordt regelmatig onderbroken. Een speedtest geeft geen bijzonderheden, de snelheden zijn in orde. Power on/off biedt ook geen soelaas.

Ook heb ik de situatie gehad, dat mijn modem de internetverbinding in zijn geheel verliest, wat verholpen kon worden met een langere power on/off.

De verbindingen naar mijn PC en TV zijn permanent bekabeld. Mijn modem is de Zyxel EX5601-T1. Wat kan ik doen om dit probleem te verhelpen?

Beste @Tommie van Odido en @Teresa van Odido , dank voor de support en de compensatie. Kunnen jullie aub checken of de firmware up to date is (huidig

V5.70(ACEA.0)T56C_b7_1006), want de DHCP functie van de router vergeeft geen IP adressen, en ik wil een firmware issue graag uitsluiten. Daarnaast heb ik te vroeg gejuichds, het oude issue is er ook weer. Wellicht kan dat ook met e update verholpen worden. Dank jullie wel!


Hey @Wacker, de juiste firmware is de B10, de B7 komt vanuit de fabriek maar zal automatisch updaten na 24/48 uur. 


Zo, ik ben even afwezig geweest, maar ook na mijn terugkeer blijven de problemen bestaan. Ik heb weer alles gestopt, en uitsluitend de laptop aan het modem aangesloten. Heb alles herstart en de tests opnieuw gedaan. Hier de resultaten:

 

ARP Tabel:

 

 

Ping naar 8.8.8.8

 

Ping naar 1e hop:

 

 

Wat verder opvalt is dat de reacties, afgezien van de spikes, instabiel zijn. Dit is te zien in de laatste ping boven, maar komt regelmatiger voor:

 

 

Kunnen jullie me aub helpen dit probleem op te lossen, aangezien het mij hinter in mijn werk en gaming. Bij voorbaat dank.


Hallo @Wacker 

Heb je een zwarte Genexis XGSPON ONT? Misschien is dan ook een Nokia XGSPON ONT de oplossing voor jou:

https://community.odido.nl/thuisnetwerk-566/verzameltopic-traag-internet-in-de-avond-wba-netwerk-365921


Hallo @Wacker 

Heb je een zwarte Genexis XGSPON ONT? Misschien is dan ook een Nokia XGSPON ONT de oplossing voor jou:

https://community.odido.nl/thuisnetwerk-566/verzameltopic-traag-internet-in-de-avond-wba-netwerk-365921

 

Nope, sorry. Dank voor je feedback.


Hi @Wacker dank je wel voor het aanleveren! Ik had graag gezien dat het was opgelost. Ik heb opnieuw een ticket voor je aangemaakt met de meetresultaten. Je ontvangt hier zo ook nog een bevestiging van per e-mail. Ik hoop oprecht dat er nu een definitieve oplossing komt, zodat je weer optimaal kunt werken en gamen. 


Ik heb een vergelijkbaar probleem. Sinds ik de overstap heb gemaakt naar Odido is de rekening een stuk lager, maar de kwaliteit van internet beduidend minder. Mijn internet is snel (>700Mbit) maar niet stabiel. Ik zie meerdere disconnects gedurende de maand. Grootste probleem is latency, dat is echt een issue met videobellen en ook met gaming. Loop nu al drie maanden hiermee te stoeien en heb inmiddels de hoop opgegeven voor een oplossing.

 

  

 

  

Op advies heb ik al van alles gedaan. Ik heb kabels vervangen, mijn eigen apparatuur er tussenuit gehaald, firmware updates, alles bekabeld aangesloten etc. etc. Niets helpt. Inmiddels heb ik een nieuw abonnement aangevraagd via een andere provider. Meer geld, maar hopelijk krijg ik daarmee de stabiliteit terug.


Reageer