Beantwoord

Probleem in wijkkast Delft - Odido kan het niet oplossen. Al uren geen internet.

  • 26 January 2024
  • 75 reacties
  • 1139 Bekeken


Toon eerste reactie

75 reacties

Reputatie 1

Ik zie nog geen nieuwe update @Erwin-too. Het ligt nu bij ODF. Ik heb zojuist de prioriteit van het ticket verhoogd. Hopelijk hebben we snel gehoor! 

Dat hoop ik ook. We zijn inmiddels 3 maanden verder. De ironie is dat ik een extra odido mobiel abbo heb moeten afsluiten zodat er met de unlimited vouchers in ieder geval altijd een 4G internet verbinding in huis is. Huisgenoten gaan namelijk wel eens weg van huis.Tsja.. Wel jammer dat odido tv en de vaste telefoon daar dus niet mee werkt. We kijken al heel lang geen TV meer! En zijn niet te bereiken op de vaste telefoon.

 

Reputatie 1

@Erwin-too Is het gelukt om een afspraak te maken met de monteur? Ik weet zeker dat hij de verbinding zal herstellen! 

 

 

Even nog een update - ja ik had een afspraak maar de monteur heeft me van te voren gebeld. Dat was maar goed ook, want zoals gezegd, in mijn meterkast stond alles weer op groen. En dan kan de monteur van het bedrijf Gideon dus niets doen. Hij kan alleen maar lampjes bekijken en kastjes vervangen. Het probleem is dat af en toe de hele lijn uitvalt (geen licht). Dat ligt buiten mijn huis, aan de wijkkast of aan de fiberkabel. De monteur hoefde dus niet langs te komen maar heeft wel het ticket als opgelost gezet en vervolgens doorgezet naar de technische dienst: “Vandaag hebben we contact gehad over je vraag. Ik heb de melding doorgezet naar onze technische dienst. Binnen 3 werkdagen ontvang je van ons een reactie. Je referentienummer is: 69192040. We houden je op de hoogte van de voortgang. “

Daarna heb ik er niets meer van gehoord. Het werkt overigens nog wel allemaal hier. De laatste periode zonder verbinding was 18 Februari, van 18:47 tot 01:06. Dit was na en een hele dag regen en hoosbuien. Zou het iets te maken hebben met al dat water?

 

 

 

 

 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Erwin-too, bedankt voor de terugkoppeling.

Ik zie een hele hoge demping inderdaad. Ik heb dit doorgezet in het ticket en hopelijk komt er nu de juiste aansturing! 

Reputatie 1

@Teresa van Odido @Tommie van Odido - het ligt er weer uit hier. Rood lampje op het glasvezel kastje. Sinds 17:00 uur. Herstarten van alles helpt niet. Graag een voucher voor onbeperkt internet op 1 van onze odido mobiele nummers - of mij even bellen want ik kan niemand van odido bereiken vanavond. En ik moet nog werk voorbereiden voor morgen maar die documenten kan ik alleen via internet bereiken :(

En alweer storing op zondagmiddag…

 

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @Erwin-too ,

De moderators zijn niet meer aanwezig.  Wellicht de telefonische helpdesk nog?

Reputatie 7
Badge +9

Is de monteur nog langs geweest @Erwin-too? Of heb je een nieuwe afspraak moeten inplannen? 

Reputatie 1

Hoi @Erwin-too ,

De moderators zijn niet meer aanwezig.  Wellicht de telefonische helpdesk nog?

Het 0800 0092 servicenummer is maar tot half zes smiddags open in het weekend. Er is geen 24/7 ondersteuning bij Odido. Dus ik kan niemand bereiken. Zitten we weer zonder thuiswerkplekken morgen.. vraag me af waar ik de rekening heen kan sturen..

Reputatie 1

Update: deze week een afspraak kunnen maken met de aannemer die de fiber in de grond heeft gegraven. Nu kunnen we het tot op de bodem uitzoeken. En daaronder. Wordt vervolgd!

 

 

Reputatie 7
Badge +14

Tja, dit zijn consumenten aansluitingen met een consumenten SLA. (In)directe schade is zeker niet gedekt. Er zijn ook zakelijke abonnementen,  daar is een hogere SLA, maar daar hangt dan weer een ander prijskaartje aan. 

Maar wel vervelend voor je. Wellicht kun je jouw eigen databundel even gebruiken voor je belangrijke documenten. 

Reputatie 1

Maar wel vervelend voor je. Wellicht kun je jouw eigen databundel even gebruiken voor je belangrijke documenten. 

Tsja - ik zit nu op mijn 4G ja, maar dat werkt niet op de rest van het huis. Zonder internet, zonder TV (dus zonder f1, netflix, disney etc.. abbo’s die ook gewoon doorlopen als ik geen internet heb), zonder vaste telefoon, en mijn smart home hapert aan alle kanten.

Weet jij of er een USB dongle bestaat die je in het Zyxel modem van Odido kan steken waar een sim kaartje in kan zodat de 4G verbinding ook werkelijk het hele huis weer van internet voorziet? Als fall-back?

Reputatie 1

Ik heb zelf maar eens gebeld. En nu pas woensdag weer een afspraak. En geen internet, rode lampjes.

Echt, zet odf maar meteen aan het werk want die monteur van Gideon kan helemaal niets behalve kastjes uitwisselen… zo zegt hij zelf.

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @Erwin-too ,

Dat is een goede fallback, en dat is ook weer van toepassing bij een Odido zakelijke aansluiting, dan wordt de dongel en simkaart zelfs meegeleverd. De router schakelt automatisch over. Maar bij de consumenten abonnementen is die mogelijkheid bij de Zyxel niet mogelijk.  Je kunt wel een eigen router aansluiten die een dergelijke oplossing wel biedt. De dongel en sim moet je daar dan ook bij kopen.

Moderators kunnen voor consumenten wel een voucher ter beschikking stellen voor unlimited data op een Odido of Ben abonnement.  Dan kun je een telefoon een wifi hotspot laten zijn. De snelheid is natuurlijk anders dan de glasvezel. Sommige high demanding customers hebben ook vaak een 2e internet lijn van een andere provider afgenomen. Natuurlijk kost dat ook geld, maar als je afhankelijk bent van een altijd werkende internet aansluiting met een hoge capaciteit,  dan biedt een dergelijke oplossing een hogere beschikbaarheid dan 1 zakelijk abonnement met hogere SLA.

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Erwin-too, er is inderdaad besloten om Guidion nogmaals langs te laten komen. De demping op de huisaansluiting is veel te hoog. Dit moet nog een keer onderzocht worden.  

Reputatie 1

We zijn inmiddels weer een paar werkdagen verder, maar ik heb nog niets gehoord. Wat is de status van het ODF service request?

Nu al een paar maanden geen werkende fiber internet verbinding.

 

Reputatie 1

Okay, dank voor de suggesties. Ik ga er naar kijken.

De verbinding is weer in de lucht, deze keer onderbreking van 17:00 tot 01:00 snachts. Vergelijkbare periode als de vorige keer, maar deze keer geen regen dus dat kan het niet zijn.

 

 

Reputatie 1

Ehmm, en nu ligt het er weer helemaal uit. Ik ga een afspaak maken met de monteur..

Tjee mijn Odido avontuur is ook vandaag begonnen zonder werkende verbinding.

als ik deze post lees krijg ik de rillingen. We hebben vandaag al de hele dag geen internet en tv. Was beloofd binnen 4 uur spoed monteur ofzo te sturen. Niemand gezien. Na bellen bleek dat dit niet kan ofzo. Ik moet geduld hebben en over twee dagen nog maar bellen als ik geen verbinding heb. Ik heb m’n buik er nu al vol van….

Reputatie 1

@Tommie van Odido en hij ligt er weer uit. Rode lampje knippert op glasvezel kastje.

 

 

Reputatie 1

Hey @Erwin-too, bedankt voor de terugkoppeling.

Ik zie een hele hoge demping inderdaad. Ik heb dit doorgezet in het ticket en hopelijk komt er nu de juiste aansturing! 

Gisteren is de verbinding down geweest van ongeveer 20:00 tot 03:00 snachts. Daarna kwam er weer verbinding. Het lijkt wel alsof hij down gaat als er veel mensen tegelijk gebruik maken van de fiber. En dan die hoge demping ja….

Reputatie 1

Op 12 Maart is de verbinding er weer uit geweest tussen 22:30 en 3:00 snachts.

Ik heb een afspraak met de gideon monteur gemaakt.

 

@Tommie van Odidoen hij ligt er weer uit. Rode lampje knippert op glasvezel kastje.

 

 

Ik deel mee in je pijn, gedeelde smart is halve smart zal ik maar zeggen. Je hebt er niks aan, maar toch. Wat je eventueel kunt doen is een officiele klacht indienen en ze in gebreke stellen. 

Ik heb zelf ook al 10 dagen geen verbinding meer en krijg ook geen enkele update vanuit Odido.
De overstap naar Odido had ik nooit moeten maken en zal die ook iedereen afraden.

Reputatie 7
Badge +9

De monteur heeft een ticket voor je aangemaakt @Erwin-too! We zullen het ticket zo snel mogelijk oppakken. 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Erwin-too, op dit moment wachten we nog op de onderannemer. Ik heb nog geen nieuwe update over de situatie. Ik hoop oprecht dat ze het snel kunnen oplossen nu! 

Reputatie 1

En het is weer weekend en daar gaan we weer. Het einde van de F1 race gemist, geen internet meer. Fiber verbinding ligt er weer uit, knipperend rood lampje op het PON kastje. En natuurlijk is de servicenummer helpdesk van Odido net weer naar huis.

@eric @Teresa van Odido @Tommie van Odido 

Reputatie 1

Enn… vanavond weer geen tv, geen internet noppes. Rood lampje knippert. Is er al een update? @Tommie van Odido 

 

 

Reageer